Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma jun 26, 2017 08:00

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Ajuinen (uien) 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 1a F ii
Lengte: 45/79/100
Antwoord met een citaat
Bericht Ajuinen (uien)
Ik kwam opeens dit filmpje tegen op youtube en vond het er wel interessant uitzien. Wat denken jullie? Ik denk dat ik het binnenkort eens ga uitproberen. Ik heb nu examens dus als het echt zou stinken maakt dat niet zo veel uit :gniffel. In een ander filmpje werd gezegd dat je citroen kunt toevoegen tegen de geur, maar dat lijkt me nogal hard voor mijn haar.
Iets waar ik ook heel benieuwd naar ben is de ontsmettende eigenschap voor de hoofdhuid. Ik hoop dat het mijn jeuk zou verminderen!

https://www.youtube.com/watch?v=pfSPsS-V6n8

Een andere heel positieve video:

https://www.youtube.com/watch?v=0TYBOpgW_Ro

Vind haar wel grappig ^^

zo dec 27, 2015 22:18
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b F/N i
Lengte: APL-BSL

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ajuinen (uien)
Ze heeft wel mooi haar! Ik geloof er alleen niet zo in... Ben er te sceptisch voor ;)

ma dec 28, 2015 19:48
Profiel WWW
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Snap ik. Ik denk dan gewoon dat als ik bereid ben om eieren, yoghurt en avocado's als iets goed voor mijn haar te beschouwen, ik dit ook een kans moet geven. Wie weet? Het gaat me vooral om de jeukvermindering. Ja, ik word een beetje desperate :p.

ma dec 28, 2015 22:30
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ik zou 't proberen als die geur niet part of the deal was... maar helaas haha

ma dec 28, 2015 22:32
Profiel WWW
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ik heb wel interesse in die rijstwater spoeling van haar!
Wellicht probeer ik 'm in de nabije toekomst

di dec 29, 2015 18:30
Profiel WWW
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Heb het dus geprobeerd. Ik heb een ajuin door de sapcentrifuge gegooid en dat rechtstreeks op mijn hoofdhuid gedaan. Nadat ik het gewassen had was de geur grotendeels weg, maar het bleef enorm hangen in heel het huis. Ik merk ook dat als mijn haar een beetje vochtig wordt de geur terug vrijkomt.
Tot nu toe heb ik nog geen jeuk (het is nu woensdag en ik heb het zondag gewassen met ajuin). Vandaag wel wat kriebeltjes maar dat is niet te vergelijken met hoe erg het normaal is.
Ben dus eigenlijk wel blij met het effect en ben daarom teleurgesteld dat de geur toch wel echt niet oké is. Mijn haar is ook wel zacht, maar of het zachter is dan normaal kan ik niet zeggen. Had ook meer volume, maar dat zou kunnen komen omdat ik met mijn haar los had geslapen na het wassen zodat de geur zo veel mogelijk kon vervliegen.
Volgende zondag ga ik het eens proberen met gember. Misschien dat ik er een klein beetje ajuin bij doe. Als dat niet werkt ga ik op zoek naar zwavelshampoo. Mijn vader had op mijn leeftijd ook zo veel last en gebruikte dat toen. Ik weet alleen niet of de geur van rotte eieren zo'n verbetering is tegenover ajuin...

wo jan 06, 2016 15:26
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Leuk dat je het getest hebt! Ben ook benieuwd naar die andere, dus hoop dat je het nog even wil laten weten
Ik ben nog steeds benieuwd naar het rijstwater. Mijn Yes To combi bevalt me alleen zo goed dat ik het heerlijk vind ermee te wassen en ik weet dat dat een mooi effect heeft. Als ik dat water erbij ga gebruiken is het maar weer de vraag ;)

wo jan 06, 2016 21:47
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]