Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do dec 14, 2017 14:08

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Regenwater 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 1a F ii
Lengte: 45/79/100
Antwoord met een citaat
Bericht Regenwater
Ik weet niet of het hier past, maar wist niet goed waar ik het anders moest zetten. Laat maar weten als ik het moet verplaatsen :smile.

Mijn moeder vertelde me dat toen zij jong was haar werd aangeraden om met regenwater haar haren te spoelen. Het zou dan zogenaamd heel zacht en glanzend worden. Ik weet niet goed of die mensen bedoelden dat ze het volledig ermee moest wassen en er dus geen leidingwater aan het haar mag komen, of dat het meer een 'rinse' is ofzo.
Ik ben benieuwd of zoiets zou kunnen werken, maar ons regenwater (zit in een put) STINKT! Ik zou het dus moeten opvangen op een of andere manier.
Ergens klinkt het nog wel logisch aangezien leidingwater heel hard is. Hier staat er wel een ontkalker dus weet niet of het dan nog een verschil zou maken. Misschien zitten er extra voedingsstoffen in?
Ik weet wel dat ontkalkt water rond 13°F hard is, niet ontkalkt in mijn regio is 37°F en bij regenwater rond 11°F. Ook is regenwater vrij van chemische allerlei toevoegingen, zoals chloor. Omdat het wat zuurder is zou het hetzelfde kunnen werken als een ACV spoeling.

Op het LHC forum is er ook een topic van: http://forums.longhaircommunity.com/arc ... 22783.html

Vind het alleszins wel interessant. Wat denken jullie? Iemand hier ervaring mee?

ma okt 26, 2015 21:03
Profiel
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Regenwater
Er zitten geen voedingstoffen in regenwater :smile
Het is gewoon heel zacht water. Leidingwater heeft soms veel kalk. Je hebt een ontkalker, dus je kan je de moeite besparen van emmers regenwater naar binnen te zeulen :p

di okt 27, 2015 08:11
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ja dat klopt. Maar een ander voordeel van regenwater is wel dat het bijvoorbeeld geen chloor bevat of andere toevoegingen. Op het LHC forum zeiden ze ook iets van dat het MSM zou bevatten. Staat ook op deze website: http://www.msm-info.com/. Misschien is het daarom dat mensen er zulke goede ervaringen mee hebben?

"MSM is the natural form in which sulfur makes a cyclical journey from the food chain into the earth and back again, known as the earth’s “sulfur cycle” (3). Algae and several forms of plankton are capable of absorbing massive amounts of inorganic sulfur from seawater, and of converting this into a simple, organically-bound form. When these algae and planktonic organisms die, enzymatic processes result in the breakdown of the organic molecules into DMS, or Dimethylsulfide. This compound is volatile and poorly soluble in water. It collects in the stratosphere, where it is oxidized under the influence of ultraviolet light into DMSO (Dimethylsulfoxide), and further converted into MSM (Methylsulfonylmethane). DMSO and MSM are highly soluble in water, and therefore concentrate easily in atmospheric water vapor, returning to earth in the form of rain. Plant roots rapidly collect and concentrate these sulfur sources. Laboratory research has shown, that a one ppm mixture of radioactive labeled DMSO and MSM, can concentrate hundred fold in plant roots within hours (4).
Because of this process, rainwater contains a lot of MSM"

di okt 27, 2015 11:39
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Beide bronnen zijn niet bepaald hoogstaand. Op LHC wordt veel onzin geschreven en op die website zijn ze bevooroordeeld.
Bovendien weet ik alleen van een positief effect op de huid als je MSM aanbrengt ipv slikt. Ik kan me niet voorstellen dat MSM op dood haar een invloed heeft. Misschien dat het door aanbrengen op de hoofdhuid zorgt voor nieuw haar dat mooier is. Maar dan moet je het al een maand lang elke dag op je hoofd smeren ofzo.

Ik weet niet wie die tekst over regenwater schreef op LHC, maar blijkbaar verschilt de chemische samenstelling van regenwater sterk per gebied. Kan je nalezen op https://www.soest.hawaii.edu/GG/ASK/rain2.html

di okt 27, 2015 17:19
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Het lijkt dat inderdaad toch niet het wondermiddel zoals mijn moeder het liet uitschijnen. Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat zij toen nog geen waterverzachters hadden ofzo.
Ook interessant is dat ik van veel Aziatische mensen hoor dat zij een heel groot verschil merken tussen het water daar en hier. Hun haar wordt hier heel snel minder glanzend en stugger. Dat zal waarschijnlijk ook te maken hebben met de hardheid, maar heb er verder geen info over kunnen vinden op het internet.

ma nov 02, 2015 16:55
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a N ii
Lengte: 64/100/?
Antwoord met een citaat
Han schreef:
Ook interessant is dat ik van veel Aziatische mensen hoor dat zij een heel groot verschil merken tussen het water daar en hier. Hun haar wordt hier heel snel minder glanzend en stugger. Dat zal waarschijnlijk ook te maken hebben met de hardheid, maar heb er verder geen info over kunnen vinden op het internet.

Oké ik kan niks bevestigen of zo. Maar ik moet wel zeggen dat mijn haar best wel stug is. Ik dacht dat Aziatisch haar sowieso stugger was, maar misschien dat dit ook wel een reden daarvan is (dat het nog stugger wordt).

vr nov 06, 2015 00:04
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Jij bent Aziatisch Lila? En heb je daar ook gewoond? De mensen die dat zeiden waren verhuisd van daar naar hier en merkten pas daarna verschil.

zo nov 08, 2015 17:08
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a N ii
Lengte: 64/100/?
Antwoord met een citaat
Ja klopt. Ja ik heb daar wel gewoond. Wel geteld 8,5 maand :gniffel Dus ik weet niet of het ineens veranderd is daarna. Alleen hoor ik wel van mijn moeder dat Aziatisch haar stugger is. Zij heeft gewoon Europees haar en de structuur is duidelijk anders.

zo nov 08, 2015 17:41
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ik weet dat Aziatisch haar, als je het door zou snijden, helemaal rond is. Europees haar is ovaal, en zwart kroeshaar is heel hard ovaal.

zo nov 08, 2015 19:55
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Interessant! Ik weet alleen niet of we hetzelfde bedoelen met stug :p. Zij bedoelen dat hun haar minder soepel wordt en makkelijker beschadigd. Maar het gaat dan ook echt wel om mensen die daar zijn opgegroeid, naar hier zijn verhuisd en na een tijd verschil merkten aan hun haar. Nadat ik dat een paar keer had gehoord ben ik er ook echt naar beginnen vragen, en ik krijg altijd antwoord dat ze verschil merken. Ik denk dat het gewoon met de hardheid van het kraanwater te maken heeft...

ma nov 09, 2015 12:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende