Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo dec 17, 2017 12:54

Antwoord op onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65  Volgende
Henna-topic 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 1b F/N i
Lengte: APL-BSL

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Henna-topic
Wat werkt als goede bevochtiger voor je haar, na henna (veel proteïnen)?
Iemand aanraders?

wo nov 25, 2015 22:33
Profiel WWW
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Hallo,
Op dit moment heb ik lichtbruin/donkerblond haar. Chemisch geverfd, al jaren. Maar ik zit toch te denken om over te stappen op henna, en ik wilde dan Hennaplus colour powder gaan gebruiken. Nu heb ik hier een pakje goudblond staan van hennaplus. Alleen gaat dit wel pakken gezien mijn huidige haarkleur? En zitten hier metaalzouten of iets in? En mocht ik hieraan beginnen, kan ik dan nog wel terug naar evt chemisch? (liever niet maarja, you'll never know)
Ik heb ooit eerder mijn haren geverfd met pura henna maar dat bleef oranje, ondanks dat ik er wijn en rooibos thee enzo bij deed dus dat was ik al vrij snel zat. Maar henna met toegevoegde ingrediënten heb ik eigenlijk geen ervaring mee dus iemand die mij kan helpen hiermee? :)

ma dec 07, 2015 16:57
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b F/N i
Lengte: APL-BSL

Antwoord met een citaat
EmilyvanElswijk schreef:
Hallo,
Op dit moment heb ik lichtbruin/donkerblond haar. Chemisch geverfd, al jaren. Maar ik zit toch te denken om over te stappen op henna, en ik wilde dan Hennaplus colour powder gaan gebruiken. Nu heb ik hier een pakje goudblond staan van hennaplus. Alleen gaat dit wel pakken gezien mijn huidige haarkleur? En zitten hier metaalzouten of iets in? En mocht ik hieraan beginnen, kan ik dan nog wel terug naar evt chemisch? (liever niet maarja, you'll never know)
Ik heb ooit eerder mijn haren geverfd met pura henna maar dat bleef oranje, ondanks dat ik er wijn en rooibos thee enzo bij deed dus dat was ik al vrij snel zat. Maar henna met toegevoegde ingrediënten heb ik eigenlijk geen ervaring mee dus iemand die mij kan helpen hiermee? :)

Je moet inderdaad even kijken naar de metaalzouten, want zo weet je ook of er nog eventueel chemisch over geverfd kan worden. Met rommel in de henna kan dat in ieder geval niet (tenminste; alles kan, niet aan te raden :wenkbrauw )
De toevoegingen, wijn en koffie bijv, kunnen de kleur niet veranderen. Maken het ook niet dieper. Voegt gewoon 0,0 toe. Behalve iets zuurs als citroensap bij de henna trouwens, maar daar krijg je wel droog haar van naar mijn idee.

ma dec 07, 2015 20:30
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 3a G iii
Lengte: ?/69/90
Antwoord met een citaat
Ik verf mijn haar nu al een paar jaar met rode/koper henna (soms van henné, soms poeders van marktjes in istanbul). Nu lijkt het er op dat mijn bovenste haren (tot ongeveer 25 à 30cm) de kleur niet meer of te veel opneemt waardoor dat stuk heel erg bruin uitvalt. De onderste haren trekken heel erg (of niet?) en die geven een erg rode kleur. Ik vind dit kleurverschil niet leuk en ik wil er graag vanaf, ik weet alleen niet goed hoe? Iemand ideetjes?

De laatste keer (ergens mid december) heb ik met caca rouge van lush gekleurd. Ik was absoluut niet happy met het resultaat. Momenteel weet ik niet goed meer wat ik er mee moet aanvangen.. Ik ben aan het overwegen om er mechen van een andere kleur in te laten zetten zodat het niet meer zo hard opvalt... Of gewoon alles chemisch te laten kleuren bij een kapper...

Iemand die raad weet?

ma feb 01, 2016 18:19
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2b N i/ii
Lengte: schouder
Antwoord met een citaat
Vanavond weer de badkamer mogen schoonmaken na een henna beurt.

ma feb 15, 2016 00:27
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2aFiiD
Lengte: 47/58/86

Antwoord met een citaat
Andalea schreef:
Ik verf mijn haar nu al een paar jaar met rode/koper henna (soms van henné, soms poeders van marktjes in istanbul). Nu lijkt het er op dat mijn bovenste haren (tot ongeveer 25 à 30cm) de kleur niet meer of te veel opneemt waardoor dat stuk heel erg bruin uitvalt. De onderste haren trekken heel erg (of niet?) en die geven een erg rode kleur. Ik vind dit kleurverschil niet leuk en ik wil er graag vanaf, ik weet alleen niet goed hoe? Iemand ideetjes?

De laatste keer (ergens mid december) heb ik met caca rouge van lush gekleurd. Ik was absoluut niet happy met het resultaat. Momenteel weet ik niet goed meer wat ik er mee moet aanvangen.. Ik ben aan het overwegen om er mechen van een andere kleur in te laten zetten zodat het niet meer zo hard opvalt... Of gewoon alles chemisch te laten kleuren bij een kapper...

Iemand die raad weet?

Bij mij nam mijn lengte het ook sneller op omdat deze droger was dan de rest... Ik begon gewoon altijd onderaan met kliederen. Hierdoor zat het er zeker een half uur langer in onderaan dan de rest. Ik liet het ook maar een uur inzittenden. Toen kreeg ik wel een gelijkmatige kleur.

Als dat niet werkt, al eens geprobeerd om enkel uitgroei bij te kleuren???

---

Ik moet zeggen dat ik altijd qua kleuraccuraatheid blijer was met chemische verf. What you see is what you get... Maar het takelde mijn haar altijd zo toe dat ik uiteindelijk altijd terug bij henna uitkwam... Ook blijft chemische verf niet glanzen.. Na een week if twee is je haar terug dof tot je opnieuw kleurt. Een probleem die bij henna niet voorkomt..

Het is geven en nemen vrees ik...

ma feb 15, 2016 21:00
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Andalea schreef:

Iemand die raad weet?

Misschien inderdaad alleen de uitgroei behandelen. En met een henna poeder die je al eens eerder hebt gebruikt, niet de caca rouge.

wo feb 17, 2016 22:58
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
sweet-devil schreef:
Wat werkt als goede bevochtiger voor je haar, na henna (veel proteïnen)?
Iemand aanraders?

Een smt schijnt te helpen om je haar meer te hydrateren. Ik weet niet precies meer wat de ingredienten waren, conditioner, olie en aloe vera? Er is nog wel een topic van.

wo feb 17, 2016 22:59
Profiel
Donshaartje

Haarcode: ?
Lengte: ?
Antwoord met een citaat
Ik heb gisteren m'n eerste henna "gloss" (ik noem het gloss omdat ik er conditioner aan toegevoegd heb) gedaan. Eerst 100 gram henna klaargemaakt ( toen durfde ik niet meer) en dus opnieuw maar dan met ongeveer 50 gram, water en conditioner dat heb ik +-4uur laten zitten. (schouderlang haar)
Ik ben superblij met het resultaat en de kleur! Maar hoe ga ik die houden? Vervaagt het op een gegeven moment iets, zodat ik dezelfde mix nog een keer kan doen zonder donkerder te worden of moet ik nu alleen uitgroei gaan doen?

za maart 18, 2017 18:59
Profiel
Langhaartje

Lengte: 3/20/50
Antwoord met een citaat
Henna vervaagt inderdaad.

ma maart 20, 2017 09:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65  Volgende