Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr dec 15, 2017 17:04

Antwoord op onderwerp  [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65  Volgende
Henna-topic 
Auteur Bericht
Donshaartje

Haarcode: 2c N ii
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Henna-topic
verdeel je het dan in stukken? ik begon vooraan maar toen was het zo'n dik plakkaat dat ik niet meer wist wat nou gedaan was en wat niet. En mijn haar is inderdaad niet heel lang dus mensen met langer haar hebben nog meer skill dan ik, haha en armspieren.

zo sep 06, 2015 18:29
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 1c F ii/iii
Lengte: 60/82/90
Antwoord met een citaat
Ik begin altijd aan de zijkant, smeer die vol, dan telkens met een stokje scheiding 2 cm laten opschuiven, daar weer flink wat henna opsmeren, totdat ik aan de andere kant van mijn haar ben. Dan doe ik mijn nek, maak ik daar paar scheidingen van onder naar boven, en dan heb je alles qua uitgroei wel gehad. Het resterende deel smeer ik in de rest van mijn haar.

Vervolgens maak ik een soort grote knot boven op mijn hoofd, en wikkel ik het vervolgens in met vershoudfolie. Niet vergeten nek, oren en voorhoofd te poetsen van de achtergebleven henna (ik vraag mijn vriend altijd nog een keer te checken - het helpt als je het van te voren met vaseline hebt ingesmeerd). Dan de afwashandschoenen, lepel en bak afspoelen en de gevallen henna weghalen van de grond. Klaar!

Mijn haar is +-79 cm, heel fijn maar toch 10cm omtrek (dus heel veel haar). Geen probleem. :)

zo sep 06, 2015 19:13
Profiel
Langhaartje

Images: 55
Haarcode: 1c N ii
Lengte: BSl/Tailbone/Classic
Antwoord met een citaat
Is een kwestie van oefenen. Ik kon dat eerst ook niet zelf. En toen ik het eenmaal zelf ging doen, had ik ook wel eens plukken niet geverfd. Haha. Maar oefening baart kunst. Ondertussen krijg ik mn hele haar geverfd en belandt er geen henna meer op het plafond en alle muren. Haha.

zo sep 06, 2015 19:30
Profiel Personal album WWW
Donshaartje

Haarcode: 2c N ii
Antwoord met een citaat
Dat met een stokje is wel een goede tip, volgende keer maar een keer proberen of dat lukt. Gelukkig is dat voorlopig nog niet hebb het pas laten doen haha is wel een hele onderneming altijd zelfs al doet iemand anders het! En inderdaad oefening baart kunst, maar mijn moeder zegt altijd ik doe het wel omdat ze bang is dat de badkamer weer vol gesmeerd word, dus dan is het gemakkelijk maar ik moet het wel een keer zelf leren natuurlijk :)

zo sep 06, 2015 19:48
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2b N i/ii
Lengte: schouder
Antwoord met een citaat
Vandaag weer gedaan. Vorige keren Auburn (laatst gemixed met acajou) gebruikt en nu om het niet donkerder te laten worden voor cuivre gekozen. Tevreden over de kleur.
Blijft wel een gedoe om het in te brengen. Eerst de rand langs de haargrens en de oren met niveau insmeren. Daarna begin ik aan de achterzijde (hoofd voorover) en werk dan een stuk over de hoofdhuid naar boven. Dan de zij- en voorkant ook over de huid naar het midden. Tussendoor voorkom ik niet dat ook lengte stukjes meepak. Als ik zo vanaf de rand heb gewerkt ook bovenop vanuit waar de scheiding zit. Dan de lengtes inkneden en tussendoor dit ook weer naar de huid. Tot slot de restjes erin en nogmaals goed doorkneden en het haar op het hoofd brengen en aandrukken. Plastic er over en resten van gezicht halen. Handdoek erover; lukt mij alleen niet om zo'n mooie tulband ervan te maken.

Wel eens geprobeerd om zoals aangegeven steeds een strook te doen maar dat ging al snel mis. Deze methode werkt bij mij vrij goed. Belangrijkste is dat de zichtbare uitgroei is weggewerkt en de rest er weer goed uitziet. Mocht van de rest iets zijn overgeslagen dan valt dat niet zo op omdat dit eerder is behandeld.

Rommel in de badkamer valt wel mee. Maar dat misschien omdat mijn haar niet zo heel lang is (is APL). Volstaat dus na inbrengen de wastafel schoonmaken en na douchen goed wanden en vloer afspoelen. En ook even de mengbak en handschoen schoonmaken.

ma sep 07, 2015 21:40
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2aFiiD
Lengte: 47/58/86

Antwoord met een citaat
ik doe het in (een leeg) bad, kan ik lekker kliederen XD

wo sep 09, 2015 10:19
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b F/N i
Lengte: APL-BSL

Antwoord met een citaat
Rentlle schreef:
ik doe het in (een leeg) bad, kan ik lekker kliederen XD

Ik vind dit een hele goede reden om een bad aan te schaffen voor mezelf XD

wo sep 09, 2015 17:35
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 2a n ii
Lengte: APL/BSL/TB

Antwoord met een citaat
Vandaag ben ik ook weer met de henna in de weer, lekker kliederen en dan met kopje thee achter de pc! :D

vr sep 18, 2015 12:54
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1bNii
Lengte: ±60/80/90

Antwoord met een citaat
Ik weet niet of hier nog mensen zitten die ook op Raponsje kwamen en die nog weten wat de Veerhenna oftewel Al Yamana henna is? Want ik vond deze opeens in een islamitisch winkeltje (Hajara Paleis uit mijn hoofd) in de Kanaalstraat in Utrecht! 4 euro voor 500 gram en beste kleurkracht van alle henna's die ik in mijn 6 jaar henna heb geprobeerd.

wo sep 30, 2015 06:17
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b F/N i
Lengte: APL-BSL

Antwoord met een citaat
Marcella schreef:
Ik weet niet of hier nog mensen zitten die ook op Raponsje kwamen en die nog weten wat de Veerhenna oftewel Al Yamana henna is? Want ik vond deze opeens in een islamitisch winkeltje (Hajara Paleis uit mijn hoofd) in de Kanaalstraat in Utrecht! 4 euro voor 500 gram en beste kleurkracht van alle henna's die ik in mijn 6 jaar henna heb geprobeerd.

Alleen henna zeker of niet? Ik wil namelijk geen rood! Wil binnenkort wel eens wat anders proberen dan Lush caca brun.

Heb er nu weer een bak in zitten :grijns
The wait begins

za okt 17, 2015 13:49
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 646 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65  Volgende