Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do aug 24, 2017 02:03

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Groene klei 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 1b -N -ii
Lengte: 43/80/100

Antwoord met een citaat
Bericht Groene klei
Ik kwam laatst een tube groene klei tegen in de supermarkt, en daar stond op dat het ook voor de hoofdhuid gebruikt kon worden.

Ik vroeg me af of er hier ervaringen zijn met klei maskers.

wo aug 12, 2015 20:52
Profiel WWW
Langhaartje

Images: 4
Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/96?/?

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Groene klei
Ik heb montmorillonite wel eens gebruikt. In poedervorm, dat moest ik nog mengen met water en dan aanbrengen op het gezicht. Het maakte mijn gezicht roder dan dat het mijn huid goed deed, want als het opdroogt, trekt het hard. En een beetje opdrogen (langs de rand vooral) kan je nooit vermijden. In tubes is dit waarschijnlijk wel beter omdat er dan nog zaken toegevoegd zijn.

wo aug 12, 2015 21:03
Profiel Personal album
Langhaartje

Haarcode: 1c N ii
Lengte: BSl/Tailbone/Classic
Antwoord met een citaat
Ik heb het nog nooit gebruikt op mn haar. Lijkt me moeilijk eruit te wassen.
Verder is groene klei mijn ehbo-kit. Voor mezelf en de dieren. Bij alle soorten wonden gebruik ik groene leem. Het trekt vuil uit wonden. En het zorgt voor een veel snellere genezing. Voorkomt dus ook ontstekingen.
Gebruik het soms ook als gezichtsmasker. Ik vind em daar wel fijn voor.

Ik gebruik altijd het merk Vertagril. Poeder en tube pasta. Poedervorm vind ik makkelijker omdat dit in verhouding goedkoper is. Maar de tube is makkelijker omdat het meteen klaar voor gebruik is.

do aug 13, 2015 17:13
Profiel WWW
Langhaartje

Antwoord met een citaat
En is dat spul in de tube dan net zo goed voor een wond als het poeder? Ik ga het na mijn vakantie toch maar eens aanschaffen denk ik :)

vr aug 14, 2015 09:29
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 1c N ii
Lengte: BSl/Tailbone/Classic
Antwoord met een citaat
Die van Vertagil wel. Je hebt bv bij de Tuinen ook groene klei in een tube. Maar die is voor gezichtsmaskers en zit nog meer aan toegevoegd.
In principe is pasta en poeder hetzelfde, behalve dat het water er al aan is toegevoegd.

Als een wond bv heel nat is, veel wondvocht, dan doe ik puur poeder erop. Dan maak ik er niet eens pasta van. Maar we hebben ook eens een eend gehad die gepakt was door een hond. En dus een diep smal gat had in de rug en buik. Daar was de tube weer makkelijker voor, die kon je zo in het gat zetten en knijpen maar :grotegrijns
Dus tube of poeder, dat is soms ook afhankelijk van andere factoren :)
Die eend is overigens perfect genezen met alleen maar klei. Geen antibiotica, geen hechtingen (wat dat ging niet). I love groene klei :grotegrijns

vr aug 14, 2015 14:54
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 2a n ii
Lengte: 40 68 90

Antwoord met een citaat
Ik had het toch beter gekocht blijkbaar.. Ik had het vandaag vast, maar ik wist niet meer waarom jullie het gebruikten.. Morgen dan nog maar eens naar di, gelukkig ligt die maar op 10 minuutjes rijden.

wo aug 19, 2015 17:22
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ik heb vorige week de groene klei van Lovea gekocht. Helaas was ik er in Nederland niet meer aan toe gekomen om die van Vertagil te zoeken.

Zaterdag heb ik een klein stukje van mijn hoofdhuid ermee ingesmeerd, en mijn gezicht. Het resultaat op mijn gezicht was prima, een heel stuk minder droog als normaal. Mijn hoofdhuid lijkt er ook van opgeknapt, maar toch is het op mijn haar niet echt goed gegaan. Het gedeelte van het haar wat ingesmeerd is voelt een beetje raar aan. Als stro eigenlijk.
Volgende week ga ik het nog eens proberen, maar dan vermeng ik het met wat aloe vera gel en een beetje olie. Mijn theorie is dat de klei dan beter te smeren is, makkelijker mijn haar uitgaat en minder droog haar achterlaat. En dan hoop ik dat het nog wel het goede effect op mijn hoofdhuid zal behouden.

ma okt 05, 2015 18:06
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]