Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr aug 18, 2017 04:12

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Kesham 
Auteur Bericht
Donshaartje

Haarcode: 1a F ii
Lengte: ?/100/100
Antwoord met een citaat
Bericht Kesham
Zijn hier ook kesham gebruikers?
Ik vind het heerlijk ruiken en maakt mijn haar goed schoon (niet te uitdrogend) en maakt het uitstellen van wasbeurten als ik dat wil een stuk makkelijker. Mijn kesham routine:
Ik gebruik een half zakje wat ik in een bakje doe. Na het nat maken van mijn haren houd ik het bakje onder de douchestraal totdat het bakje vol is en goed schuimt. Ik kiep dit beetje bij beetje over mijn hoofd. Eerst op de middenscheiding, dan de zijkanten en vervolgens gooi ik mijn haar op de kop zodat ik het laatste beetje in mijn nekharen kan gieten. Dit masseer ik in en was het gemakkelijk uit. Ik laat het eigenlijk nooit intrekken.

Ben benieuwd of hier ook anderen verzot zijn op kesham en hoe jullie dit gebruiken? :heart

*edit* misschien hoort dit thuis onder producten?

ma jun 03, 2013 10:54
Profiel WWW
Hoofdhaartje

Images: 1
Lengte: 54/91/100

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kesham
Ik bezie het als een kruid, zoals henna :)

Afbeelding

ma jun 03, 2013 11:31
Profiel Personal album WWW
Langhaartje

Haarcode: 1cFii
Lengte: 45/54/70

Antwoord met een citaat
Ik heb mijn haar er vroeger mee gewassen. Was er ook wel heel tevreden over! Ondertussen ben ik wel terug overgeschakeld naar gewone shampoo. Het is toch altijd een beetje een gedoe met die zakjes en zo en ik douche me vaak op de sportclub na het sporten dus dat werd dan net iets moeilijker met Kesham.

ma jun 03, 2013 17:15
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Kesham heb ik nog nooit gebruikt. Wel een tijdje met Indiase kruiden geexperimenteerd, maar is al een tijd geleden en weet niet meer zo goed hoe het beviel. Volgens mij miste ik de shampoo geur erg :bloos Kom wel in de verleiding het weer eens te proberen, ik heb nog een deel staan. Gebruik je er geen conditioner na? Er staat me iets bij dat methi ook als conditioner werkt, maar weet het niet meer zeker.

di jun 04, 2013 12:17
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a N iii

Antwoord met een citaat
Ik heb eigenlijk echt geen idee wat het is, nog nooit van gehoord :p

di jun 04, 2013 16:34
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Rusalka schreef:
Kesham heb ik nog nooit gebruikt. Wel een tijdje met Indiase kruiden geexperimenteerd, maar is al een tijd geleden en weet niet meer zo goed hoe het beviel. Volgens mij miste ik de shampoo geur erg :bloos Kom wel in de verleiding het weer eens te proberen, ik heb nog een deel staan. Gebruik je er geen conditioner na? Er staat me iets bij dat methi ook als conditioner werkt, maar weet het niet meer zeker.

Oh ik ben benieuwd wat je hebt staan! Ik gebruik altijd conditioner na het wassen. Ik heb ook nog amla staan wat ik als conditioner wil uitproberen.

Golden schreef:
Ik heb eigenlijk echt geen idee wat het is, nog nooit van gehoord :p

Kesham is een mix van kruiden en wordt in de aryuveda gebruikt.

Ingredienten:
Shikakai, Orangepeel,Ritha, Amla, Bawchi ,Kachora , Nagarmotha, Methi, Lemonpeel, Bhrinraj, Jaswand , Neem , Jatamansi

di jun 04, 2013 19:54
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Accalia schreef:
Rusalka schreef:

Oh ik ben benieuwd wat je hebt staan! Ik gebruik altijd conditioner na het wassen. Ik heb ook nog amla staan wat ik als conditioner wil uitproberen.

*rent naar keukenkastje* in willekeurige volgorde: amla, bhingraj, methi, shikakai, tulsi, aritha (zeepnoten). En dan nog ongeopend: neem, brahmi. Ze staan een beetje achterin, zodat ik niet kon zien hoeveel het nog was (al zit er in sommige potjes niet heel veel meer). Ik wist ook nog wat wat precies deed, maar nou laat m'n geheugen me in de steek. Volgens mij probeerde ik ze niet allemaal tegelijk. Wel een aantal dezelfde kruiden als in de Kesham, maar niet allemaal.

Hoe lang gebruik je de Kesham al?

do jun 06, 2013 12:07
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 1a N ii N/V
Lengte: 20/78/?
Antwoord met een citaat
Denk je dat ze kesham verkopen op de Beverwijkse bazar?

Ik wil het wel eens proberen:)

ma jul 01, 2013 20:14
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Rusalka schreef:

Hoe lang gebruik je de Kesham al?

Oeps vergeten te reageren :)
Ik denk dat ik nu iets langer dan 1 jaar kesham gebruik met de zomervakantie als uitzondering.

ma jul 01, 2013 20:18
Profiel WWW
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Redsiren schreef:
Denk je dat ze kesham verkopen op de Beverwijkse bazar?

Ik wil het wel eens proberen:)

Beverwijkse bazar ken ik niet. Ziet er wel leuk uit! Geen idee dus of ze het daar hebben. Ik heb het zelf nog nooit zien staan maar er schijnen wel winkels te zijn die het verkopen.

ma jul 01, 2013 20:20
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende