Hairfair
http://hairfairforum.be/

Amla olie
http://hairfairforum.be/viewtopic.php?f=14&t=127

Auteur:  seraphina [ do jul 28, 2011 10:45 ]
Berichttitel:  Amla olie

Wie gebruikt er nog meer Amla olie?
Ik heb het nu een paar keer gebruikt en ben tevreden, haren glanzen mooi na gebruik.
In India gebruik veel vrouwen dit en zij hebben vaak lang dik glanzend haar! :D

Auteur:  Eámanë [ do jul 28, 2011 13:53 ]
Berichttitel:  Re: Amla olie

Ik heb het ook. Gebruik het alleen niet zo vaak, omdat ik de geur niet fijn vind :(

Auteur:  Aisha [ vr jul 29, 2011 20:03 ]

ik vind Amla olie heel fijn voor een hot oil treatment.
dan doe ik de olie in mijn haar, een vochtige handdoek in de magnetron en dan lekker warm om mijn hoofd heen ^^
op die manier hoef ik er niet mee te slapen, want hoewel ik de olie niet echt vies vind ruiken vind ik het toch te overheersen om een nacht op mijn hoofd te hebben.

ik doe het ook weleens door zelfgemaakte maskertjes :)

Auteur:  Snoopy [ zo jul 31, 2011 15:57 ]

Ik gebruik ook Amla olie! Heel fijn product vind ik het. Ik gooi het vaak ook wel eens door een haarmaskertje heen. Ik vind de geur ook heel overheersend (@Aisha), goed idee om het zo op te lossen! Ik vond het nooit zo fijn om in die sterke geur wakker te worden, ik ga dus zeker die hot-towl manier ook proberen. Ik was eerst een beetje bang dat het mijn haar donkerder zou maken, maar ik heb daar niets van gemerkt.

Auteur:  keltickitten [ ma aug 01, 2011 23:17 ]

hier ook een amla liefhebber! Je kan het in mijn buurt ook vooral in Marokkaanse winkels kopen.

Auteur:  Jolien* [ za aug 06, 2011 21:22 ]

Ik zal eens op zoek moeten gaan dan :). Ik lees er alleszins veel goede dingen over. En die hot oil treatment lijkt me ook gewoon heerlijk om te doen, echte verwennerij (lukt dat ook met andere oliën, eigenlijk?)

Auteur:  seraphina [ ma aug 08, 2011 08:24 ]

Volgens mij kan je dat met alle olieën doen Jolien :smile
Amla staat wel bekend dat het je haar wat donkerder kan maken. Zelf heb ik hier nog niets van gemerkt.

Auteur:  Jolien* [ ma aug 08, 2011 12:19 ]

ik heb eventjes een beetje rondgekeken op internet en ik kwam terecht op een site waarop stond dat dabur amla jasmijn lichter is van kleur en beter is voor de blondines onder ons. Ik weet het natuurlijk zelf niet, nog niet geprobeerd, maar het is misschien een tip voor de leden met lichter haar.

Auteur:  Snoopy [ do aug 11, 2011 14:16 ]

@Jolien*
Dat had ik ook gelezen inderdaad, ik denk dat ik de Jasmijn-versie ga kopen als deze op is.

Auteur:  Rentlle [ zo aug 21, 2011 13:57 ]

ik heb een fles gekocht! nu nog proberen!
het ruikt alleszins wel lekker! :D

Auteur:  seraphina [ ma aug 22, 2011 14:56 ]

Ja ik vind het ook wel lekker ruiken, een beetje oosters :)

Auteur:  Rentlle [ di aug 30, 2011 08:55 ]

voor mij werkt dit echt wel eigenlijk :) lekker zacht en lekker ruikend :)

Auteur:  flowergirl [ zo sep 25, 2011 20:22 ]

welke gebruiken jullie dan, die van Dabur of die van Tara?

Auteur:  seraphina [ wo sep 28, 2011 09:46 ]

Dabur

Auteur:  Rentlle [ do sep 29, 2011 17:13 ]

ik ook dabur :)

Auteur:  Rusalka [ do sep 29, 2011 21:04 ]

Vandaag was ik in een winkel waar zo ook Amla olie verkochten, best nog wat verschillende (de meeste van Vatika en Dabur) maar allemaal bevatten ze minerale olie en daar krijg ik build-up van. Heeft een van jullie misschien een versie zonder minerale olie/paraffine? Ze hadden ook de jasmijn versie en die is idd licht van kleur, maar daar stonden de ingredienten niet op, dus die heb ik maar niet genomen.

Auteur:  seraphina [ za okt 01, 2011 08:29 ]

In die van mij zit volgens mij ook minerale olie.
Ik heb het een paar dagen geleden met neutrale henna gemengd en 2 uur laten intrekken.
Het lijkt toch wel ietsie pietsie te verdonkeren dan :smile

Auteur:  flowergirl [ ma okt 10, 2011 09:44 ]

neutrale henna is ook niet kleurloos he ;)

Auteur:  seraphina [ di okt 11, 2011 12:26 ]

Normaal gesproken heb ik nooit kleurverschil na neutrale henna en nu wil. Moet wel van de amla komen.

Auteur:  Damenie [ zo okt 16, 2011 17:33 ]

Mijn moeder had amla olie van dabur gekocht, maar toen ik de acherkant las bleken er cones in te zitten! :ohmy
zitten die niet in die van jullie? Ik durf nu namelijk geen haarolie te kopen waarvan de ingredienten niet in een taal staan die ik begrijp :(

Auteur:  seraphina [ di jan 31, 2012 10:17 ]

Ik ben toch wel fan van deze olie ook al bevat hij lichte minerale olie. (geen cones)
Het verdonkert mijn haar wat en geeft het een mooie glans, ook maakt het mijn haren zacht!
Ik vraag me trouwens af of er ook amla olie wordt verkocht zonder minerale olie, ik heb hem nog niet gevonden in ieder geval.

Auteur:  Lichtelfje [ wo jan 30, 2013 00:31 ]

Mijn haar glanst hier super van!! ^^

Auteur:  keltickitten [ vr feb 15, 2013 18:49 ]

Terug een fles gaan halen. Is ook zalig om in de henna te mengen.

Auteur:  Lichtelfje [ zo feb 17, 2013 23:01 ]

Mee eens!

Auteur:  Gitte [ zo feb 24, 2013 10:12 ]

In henna heb ik het nog niet geprobeerd. Ga vanmiddag weer een prutje maken dus een keertje proberen!

Auteur:  Lichtelfje [ ma apr 01, 2013 20:36 ]

Gitte schreef:
In henna heb ik het nog niet geprobeerd. Ga vanmiddag weer een prutje maken dus een keertje proberen!

En al geprobeerd? Bij mij werkt het super, het glans zoo ongelofelijk mooi! Ik vind eigenlijk amla olie nog prettiger dan olijfolie..

Auteur:  Gitte [ zo apr 14, 2013 19:05 ]

woops nu pas gezien! ja heb het geprobeerd en ik denk dat ik er net iets te veel amla-olie in had gedaan voor mijn lengte. Volgende keer wat minder proberen!

Auteur:  Lichtelfje [ zo apr 14, 2013 21:37 ]

Hihi kreeg je er een lekker vet haar van?

Auteur:  Gitte [ wo mei 15, 2013 17:35 ]

haha ja idd. Heb het zaterdag weer gebruikt in mijn hennamix, maar deze keer maar een kleine eetlepel en dat ging perfect! :fier

Auteur:  jemana [ vr aug 23, 2013 18:46 ]

De Vatika Enriched coconut oil bevat geen minerale olie.
Wel amla, brahmi, Henna en nog andere kruiden.

is te koop bij Tanger in nederland en bij de kleinere toko's kost iets van 5 euro.

Auteur:  flowergirl [ wo jul 16, 2014 08:29 ]

Is het ergens online te koop? Vroeger haalde ik het in Brussel, maar nu ik mijn dochter heb is het niet meer zo evident met de buggy en de trein en toestanden...

Auteur:  Aviendha [ ma jul 21, 2014 21:13 ]

Ik heb de Amla olie van de kruiderie, te kopen op www.de-kruiderie.com
En ik heb de Amla olie van Khadi, die koop ik op www.beautydrogist.nl
Er zit een verschil in geur en kleur. Maar ik vind ze beide fijn :) bij de beautydrogist hebben ze ook amla shampoo, ook zonder siliconen en sulfaten etc.

Auteur:  Rusalka [ vr jul 25, 2014 09:06 ]

Ik zag het het bij sommige Islamitische online winkeltjes ook te koop is, dus daar zou je ook nog kunnen kijken.

Auteur:  flowergirl [ za aug 08, 2015 22:31 ]

Nu ik zo die prijzen gezien heb.. Mijn ouders zijn een weekje weg met yara.. Ik ga nog is naar Brussel gaan dan... Online is dat meer dan het driedubbele van de prijs... En ik ga direct een jaarvoorraad inslaan dan.

Auteur:  Siveda [ ma jul 24, 2017 18:35 ]

Ik gebruik sinds enkele dagen deze van Khadi: https://www.greenbeautyshop.nl/khadi-ay ... r-oil.html

...en ik ben er nu al helemaal weg van! Wauw, dit is tot nu toe wel echt de fijnste olie die ik geprobeerd heb voor mijn lengtes als leave-in. Het wordt super zacht en voelt niet vettig of knisperig. Nog geen hoofdhuidbehandeling mee gedaan, maar dit belooft al wat. Ik vind de geur juist wel lekker, ik kan dan weer niet tegen zware onnatuurlijke parfum, dus dit gaat prima.

Auteur:  Aviendha [ wo jul 26, 2017 21:40 ]

Ja, die van Khadi vind ik superfijn. En ruikt zo lekker! Andere producten trouwens ook. Haha.

Alle tijden zijn GMT + 1 uur