Hairfair
http://hairfairforum.be/

Monoi olie
http://hairfairforum.be/viewtopic.php?f=14&t=1032

Auteur:  Aisha [ za jun 09, 2012 11:11 ]
Berichttitel:  Monoi olie

ik zie best veel winkels die monoi olie hier in Frankrijk, ik denk dat het ook geschikt is voor haar.
op internet vond ik dit stukje:

"The beauty secret of Tahiti is now available worldwide. For centuries, the beautiful women of Polynesia have used Monoi oil (moh-NOY) to moisturize and condition their skin and hair.
Unlike other coconut oil products, Monoi Tiare Tahiti is a unique blend of cosmetic quality coconut oil and the natural essence of tiare flowers (Tahitian gardenia). No preservatives, emulsifiers or animal products are added"

iemand die er ervaring mee heeft?
ik heb een zonnebrandcreme met tiare bloem erin, en als de monoi olie net zo lekker ruikt zou ik het met liefde op mijn haar smeren.

Auteur:  Rusalka [ za jun 09, 2012 15:54 ]
Berichttitel:  Re: Monoi olie

Daar heb ik ook naar staan kijken toen ik in Frankrijk was, alleen in de winkel waar ze monoi olie verkochten zaten er nog andere ingredienten in (weet niet meer welke), die ik niet wilde. Dus ik zou wel altijd even het label checken!

Auteur:  Iejoor [ zo jun 10, 2012 18:47 ]

Ja, Yves Rocher heeft dat toch ook??
Het ruikt naar vakantie!
Dus als jij nu gewoon in Frankrijk de beste op zoekt, dan houden wij ons aanbevolen en verstuur jij scheepsladingen vanuit Frankrijk deze kant op! :D ;)

Auteur:  Aisha [ zo jun 10, 2012 19:02 ]

ha ha ha, dat zal geen probleem worden ;)
ik ga morgen shoppen, en goed kijken naar deze olie, ik weet niet zeker hoeveel ml er in de flesjes zit.
als het niet meer is als 100 ml kan ik ze meenemen in mijn handbagage, anders moet ik ze helaas hier laten.

Auteur:  Iejoor [ zo jun 10, 2012 20:41 ]

Oh ja, het baggage gedoe. Handbaggage mag idd niet, maar ruimbaggage; toen we terugkwamen van Griekenland hadden we een beste pot honing en een paar zakken pasta-achtige dingen mee gekregen.. Ik dacht ook hoe gaan we dat doen? Maar geen controle gehad en als ze me niet vragen zeg ik niks..

Auteur:  Aisha [ zo jun 10, 2012 21:57 ]

nee dat klopt, in ruimbagage is het geen probleem, dan kun je makkelijk een fles shampoo erin stoppen.
maar in handbagage helaas niet :( en ik heb alleen handbagage, aangezien alles wat ik mee had op de heenweg hier blijft.
heb enkel wat kadoo's voor famillie om mee terug te nemen.

Auteur:  Iejoor [ ma jun 11, 2012 13:02 ]

Ja dat dacht ik al. En ze zijn zo spichtig met de handbaggage nu...

Auteur:  Aisha [ ma jun 11, 2012 13:09 ]

ik krijg er wel een veilig gevoel van, dus dat is een pluspunt :)

vandaag geshopt voor de olie, maar ik alle flesjes die ik vond zat alcohol, wat vreemd is voor een haarolie.
denk dat het ook wel te krijgen moet zijn in "natuurlijke" vorm, dus dan ga ik daar maar op letten volgende keer als ik in Frankrijk ben.

Auteur:  Iejoor [ ma jun 11, 2012 13:29 ]

Ja dat wel, wel veilig gevoel!
Alcohol? Dat lijkt me ook raar ja!

Auteur:  Rusalka [ ma jun 11, 2012 17:55 ]

Nou dat is wel jammer zeg :( Maar je vindt vast nog wel een flesje met de echte monoi olie. Goede reis alvast!

Auteur:  Aisha [ zo aug 26, 2012 14:49 ]

ik heb ondertussen een flesje gevonden van het merk Delrieu.
het is niet enkel monoi olie. er zitten silliconen in en alcohol benzyl.
het is een olie die voor huid en haar gebruikt kan worden.
ik gebruik het voornamelijk in mijn haren voor ik ga zwemmen, en mijn haar is dan ook heel erg zacht als ik het na het zwemmen gewassen heb.
en het ruikt zo lekker <3

uiteindelijk wil ik nog steeds graag een flesje monoi olie zonder alcohol.

Auteur:  Aviendha [ za mei 09, 2015 11:51 ]

Ik heb Monoi olie gekocht, de enige echte gemaakt in Tahiti. Ingrediënten zijn kokosolie, tiare bloem, parfum, tocopherol (vitamine e).
Besteld bij brazilianbikinishop.com. Hij ruikt heeeeeerlijk. Heb nu al zin om hem te gebruiken :)

Auteur:  Aisha [ zo mei 10, 2015 08:02 ]

Oh dat ziet er goed uit! Ik denk dat ik toch nog eens ga shoppen voor die olie. Het ruikt zo lekker. Het is hier ondertussen al strandweer, en als ik naar het strand ga dan ruik ik een constante megelmoes van monoi en kokos, het geeft echt een zomergevoel.

Auteur:  Aviendha [ zo mei 10, 2015 15:10 ]

Jaaaa, hij ruikt heeeeelijk. Heb er gister mn lijf helemaal mee ingesmeerd en ik bleef maar aan mn armen ruiken. Hahaha.
Deze webshop ligt in Frankrijk dus qua verzending lekker makkelijk voor jou Aisha :) ik heb op 29 april en had em afgelopen zaterdag binnen. Zal bij jou wat sneller gaan ;-)

Auteur:  fairy666tale [ ma mei 11, 2015 16:17 ]

Ik heb er eentje van Yves Rocher waar volgens mij ook niks vreemds in zit (ze noemen het alleen Tiaré olie, maar op het flesje staat Monoi?)

Had hem ooit vanwege de geur gekocht, maar later kwam die geur ook in een bodysplash dus ben ik die gaan gebruiken. Maar ik ga het ook eens in mijn haar proberen!

Auteur:  Aviendha [ ma mei 11, 2015 17:09 ]

Blijkbaar is het alleen de echte Monoi olie als ie uit Tahiti komt. Daar zijn nl regels hoeveel bloemen per liter kokosolie gemengd moeten worden. Andere Monoi producten hebben vaak een lagere concentratie. Niet dat het zoveel zal uitmaken, Haha. Als de geur er maar in zit want die is goddelijk :grotegrijns

Alle tijden zijn GMT + 1 uur