Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do okt 19, 2017 20:58

Antwoord op onderwerp  [ 197 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Dr. Organic 
Auteur Bericht
Hoofdhaartje

Images: 9
Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/91/100

Antwoord met een citaat
Bericht Dr. Organic
Bespreek hier alles van dr. Organic! Dit merk is enkel in Nederland verkrijgbaar.

http://www.drorganic.co.uk/range.asp

Afbeelding

wo jul 27, 2011 15:36
Profiel Personal album WWW
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dr. Organic
ik ben absoluut fan van dr. Organic,
het masker voor droog haar is echt hemels ! :inlove2

za jul 30, 2011 16:55
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
In augustus vorig jaar ben ik overgeschakeld van "gewone" shampoo op Dr. Organic en het was voor mij een schot in de roos. Het deed wonderen voor m'n huid en mijn haar is er beduidend zachter van geworden. De manuka honing geur was ik wel halverwege de fles zat, op het moment is de royal jelly mijn favoriet. Ik kan geen zeep of douchespul gebruiken omdat ik daar ook last van mijn huid van krijg, maar ik gebruik daar nu gewoon deze shampoo voor en dat gaat prima!

za jul 30, 2011 21:47
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a-c N iii
Lengte: 49/85/120
Antwoord met een citaat
Als je zegt last van je hoofdhuid, was deze dan ook droog en snel schiferig?
daar had ik last van. Ik heb die honing ook geprobeerd, ging een tijdje goed maar ben nu zelfs over gestapt op sebamed.
Misschien dat ik een andere dan de honing kan gebruiken?

za jul 30, 2011 22:13
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ja inderdaad, van kinds af aan al last van schilfers die op mijn huid zitten, jeuk en pijnlijk. Vooral na het wassen, tegen de tijd dat het gewassen moest worden voelde mijn huid pas weer een beetje normaal maarja dan was mijn haar ondertussen vies. Sebamed werkte ook dacht ik. Anti-roosshampoos maakten het eerder erger. Ik weet niet zeker of ik gevoelig ben voor SL(E)S of dat het aan de pH-waarde ligt (of misschien nog wel iets anders), Venusje had de tea tree shampoo van Dr. Organic gemeten en die was 5,5. Van de andere flessen weet ik het dus niet, maar ze hebben praktisch dezelfde ingredienten. Van de honing en lavendel heb ik wel gezien dat die eerst andere ingredienten hadden, maar die zijn gewijzigd. Van zeep en vloeibare zeep gebruiken voor mijn handen bijvoorbeeld krijg ik na een tijdje zelfs een soort eczeem en kleine wondjes. Azijnspoelingen werken voor mij ook. Bij stress e.d. heb ik er meer last van. De Traay wil ik ook nog proberen, die schijnt een pH-waarde van 5,1 te hebben. De honing vond ik het minst goed schoon wassen, de lavendel reinigde het hardst maar dat is nog in de oude samenstelling. Nu heb ik de pomegranate en de royal jelly staan.

za jul 30, 2011 22:26
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Dank je wel voor de info!
Ik was er bij mijn huid ookal achter dat het geen roos was, maar meer een hele droge huid. (en roos is dat weer niet) Periode is het heel erg geweest, inderdaad het ergste vooral na het wassen.MOmenteel is het weer redelijk gekalmeerd dankzij sebamed. Azijn hielp ook niet meer.
Misschien dat ik die lavendel een keer ga proberen.

za jul 30, 2011 22:30
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Maar wat dacht je er dan van om af en toe gewoon wat olie in te masseren op de hoofdhuid? Kokos bijvoorbeeld, beetje op je vingertoppen en dan inmasseren. Als je het voorzichtig doet lukt het misschien nog wel om je haar niet te vet te maken.

zo jul 31, 2011 11:30
Profiel WWW
Langhaartje

Antwoord met een citaat
dat deed ik al met jojoba-olie. (en nog steeds, vooral aan de haargrens)

zo jul 31, 2011 11:52
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ik doe soms prewash olie, lengte met cocosolie en dan huid met castor/amandelolie met lavendel e.o., dat helpt mij ook. Tussendoor de hoofdhuid insmeren heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik wel doen, bedankt voor de tip!

zo jul 31, 2011 11:56
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 3aFii

Antwoord met een citaat
Hier ook Dr. Organic. Ik ben helemaal van de Dr. Organic, niet alleen voor mijn haar maar ook van de facewash, dagcreme, nachtcreme, deo, bodywash...
Favoriet is de Manuka en de Tea Tree vind ik ook erg fijn.
Op dit moment ben ik aan de conditioner van de Lavendel. Ook fijn.
(Tja, wat is er eigenlijk niet fijn... haha!)

zo jul 31, 2011 17:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 197 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende