Hairfair
http://hairfairforum.be/

Ultra Doux
http://hairfairforum.be/viewtopic.php?f=13&t=60

Auteur:  Pha [ wo jul 27, 2011 15:20 ]
Berichttitel:  Ultra Doux

Bespreek hier alles over Ultra Doux, dit merk is wel niet verkrijgbaar in Nederland.

http://www.garnier.fr/_fr/_fr/ultradoux/

Auteur:  Aisha [ vr jul 29, 2011 16:21 ]
Berichttitel:  Re: Ultra Doux

ik heb de stoute schoenen aangetrokken en op de linkerkant van mijn haar het avocado masker, en aan de rechterkant van mijn haar het mango masker aangebracht.

de geur van beiden zijn lekker, de consistentie van het avocado masker is duidelijk dikker ^^ wat wel fijn is!

ik vroeg me af hoe jullie de maskers gebruiken?

op de verpakking staat: 3 minuten aanbrengen op gewassen handoekdroog haar en daarna uitspoelen.

dat sprak me eigenlijk niet zo aan omdat je dan je haar moet wassen en onder de douche vandaan moet komen om het droog te maken.
bovendien zou ik niet graag met natte handen in die potjes gaan.

ik heb mijn haar natgemaakt zonder te wassen/douchen, en straks was ik het dan uit.
voor de mensen die het wel doen zoals op de verpakking staat, gebruik je na het masker nog conditioner?

Auteur:  venusje [ vr jul 29, 2011 16:31 ]

ik gebruik die maksers als de 2de C in mijn CWC methode :p
Dan wel enkel op mijn lengte...

Ik trek mij meestal niet zoveel aan van instructies :giechel

Auteur:  flowergirl [ vr jul 29, 2011 18:39 ]

Ik gebruik maskers alleen als ik in bad ga en niet onder de douche (dwz dan heb ik tijd genoeg), dan was ik voor ik in bad ga eerst mijn haren en dan doe ik er masker op, en na ik uit bad kom spoel ik het uit, dan heeft het wel een uur ingewerkt ofzo, maar dat maakt allemaal niet uit hoor :)

Auteur:  Aisha [ vr jul 29, 2011 19:21 ]

ik wou dat ik ook een bad had XD

Auteur:  Eámanë [ za jul 30, 2011 06:32 ]

Ik doe t gewoon na t wassen, haar beetje uitknijpen en dan lekker erin smeren. Daarna wel nog een CO (Ook UD ;))

Auteur:  Rentlle [ zo jul 31, 2011 17:45 ]

ik doe het voor mijn conditioner. Omdat ik eens ergens gelezen had dat conditioner de haarschubben zou sluiten en een masker niet, waardoor het verstandiger is het masker voor de conditioner aan te brengen..

dus shampoo, uitspoelen, haar uitknijpen, maskertje erop, laten inwerken, uitspoelen en dan nog een snelle conditioner :)

Auteur:  flowergirl [ wo aug 03, 2011 22:21 ]

Ik heb vandaag de olijfolie en citroenversie tegengekomen, jaren geleden was hij in BE verkrijgbaar, nu al lang niet meer, en omdat ik mij niet kon herinneren wat ik er toen van vond heb ik mij een flesje meegenomen (in Duitsland kost een fles UD slecht 1euro 75!!!) Er zit wel een cone in: Dimethicone, maar daar trek ik mij sowieso niet veel van aan.

Auteur:  Aisha [ do aug 04, 2011 07:06 ]

ik ben wel een beetje benieuwd naar de olijfolie versie.
heb je de shampoo of de conditioner?

Auteur:  flowergirl [ do aug 04, 2011 08:56 ]

Ik koop altijd conditioners eigenlijk... ik heb dus nog nooit een verschil gemerkt tussen een shampoo, tenzij ik echt een natuurlijke shampoo neem ofzo dan wel.
Er viel mij trouwens iets op,deze lijn is niet verkrijgbaar in Frankrijk, deze maken ze dus waarschijnlijk alleen nog voor Duitsland?

Afbeelding

Die ruikt heerlijk fris trouwens, Aisha :)

Auteur:  Pha [ do aug 04, 2011 09:18 ]

Zou kunnen dat het in Spanje ofzo ook nog wordt verkocht. Daar bv. bestaat het perzikenmasker nog.

Auteur:  flowergirl [ do aug 04, 2011 09:47 ]

Ik heb al gezien dat ze in Italië ofzo iets met wheatproteïne verkopen ook... zal zeker qua populariteit per land zijn... en daar hebben ze ook het hennamasker! (zonder cones)

Auteur:  Pha [ do aug 04, 2011 11:18 ]

Zie ik net in de Carrefour dat ze nu ook in België de ontknopingsspray hebben, die voor blond haar en die met cacao & kokos. Zo spijtig van de cones...

Auteur:  flowergirl [ vr aug 05, 2011 06:28 ]

ah leuk, alle ja ik heb ze beide 2 keer gebruikt ofzo, ik geef niet zo om cones meer, maar toch ik vond ze maar niks...

Auteur:  Astarte [ za aug 06, 2011 15:09 ]

In Duitsland is het assortiment zeer beperkt.
http://www.garnier.de/_de/_de/our_produ ... R_PRODUCTS^PRD_HAIRCARE^ULTRA_NATURALS^ULTRA_NATURALS_HOME
Wat op de site staat van Garnier staat helaas niet volledig in de winkel.
Jammer.

Auteur:  flowergirl [ za aug 06, 2011 20:52 ]

Belgie heeft ook niet het volledige assortiment, maar Duitsland heeft wel de vanille :crying

Auteur:  summergame [ zo aug 07, 2011 12:46 ]

Frankrijk heeft die toch ook? :)

Auteur:  flowergirl [ zo aug 07, 2011 20:02 ]

ja maar wij niet :p daar doelde ik op :p

Auteur:  Aisha [ vr aug 12, 2011 10:11 ]

ik ben toch zo blij met dat avocado masker ^^
ondanks dat ik gekleurd heb met een goedkope verf is mijn haar zo zacht.
het avocado masker er direct in na het verven heeft echt geholpen.
ik voel wel dat het wat verzwaard is, maar ik heb het ook bovenop mijn hoofd gedaan wat ik normaal niet zou doen.
voor in mijn haar is het gewoon perfect!

Auteur:  Pha [ vr aug 12, 2011 10:12 ]

Goed inslaan op de belgjes meet dan :D

Auteur:  flowergirl [ vr aug 12, 2011 19:21 ]

Aisha schreef:
ik ben toch zo blij met dat avocado masker ^^
ondanks dat ik gekleurd heb met een goedkope verf is mijn haar zo zacht.
het avocado masker er direct in na het verven heeft echt geholpen.
ik voel wel dat het wat verzwaard is, maar ik heb het ook bovenop mijn hoofd gedaan wat ik normaal niet zou doen.
voor in mijn haar is het gewoon perfect!

Ik hou er ook van als mijn haar echt droog is, als je naar BE komt zeker de CO ook eens proberen, ik vind die ook zalig :smile

Auteur:  Aisha [ vr aug 12, 2011 19:42 ]

ah ja, die heb ik ook, het hele setje doet echt veel goeds voor mijn haar ^^
zou ook graag die met kokos en cacao proberen, er is me verteld dat die nog beter voed.
daar is ook een masker van zie ik, is die te verkrijgen in BE?

Auteur:  flowergirl [ vr aug 12, 2011 19:55 ]

Ik vind echt niet dat de cacao en kokosolie beter voed hoor, echt niet... maar meningen verschillen uiteraard...

Nee het masker daarvan is niet in BE verkrijgbaar... Zover ik weet zijn alleen nog de mango/tiare, avocado/galam en het arganmasker verkrijgbaar...
En heel af en toe kom je nog eens een uitzondering tegen in een Marokkaanse winkel, zo ben ik ooit het hennamasker tegengekomen.

Auteur:  Sigunne [ ma aug 15, 2011 07:33 ]

Ik ben zwaar teleurgesteld in de ud parelmoer en kerselaar co.
Afbeelding
Ze hebben hem namelijk helemaal veranderd! Hij ruikt volgens mij anders, hij is op eens bijna fel roze van kleuren veel vloeibaarder, Eerst was hij veel dikker van structuur. Hij is helemaal zo fijn niet meer :-( :nopompom

Auteur:  flowergirl [ ma aug 15, 2011 08:31 ]

Ah ja dat is waar :/ . Er heeft een tijd geleden opgestaan nieuw recept of structuur ofzo. Maar ik koop hem nooit, dus eigenlijk was het nog niet tot mij doorgedrongen :(

Jammer voor jou wel :nehneh

Auteur:  Pha [ ma aug 15, 2011 08:44 ]

Echt? Oh dat wist ik niet! Spijtig :s

Auteur:  seraphina [ ma aug 15, 2011 16:46 ]

Ik vind die wel fijn, maar weet niet of ik de oude of nieuwe versie heb eigenlijk.

Auteur:  Ingher [ di aug 16, 2011 11:06 ]

Ik heb op vakantie de mango-conditioner gekocht. Het maakt m'n haar lekker zacht en het ruikt lekker. :inlove2

Was wel grappig overigens, ik wilde eraan ruiken in de winkel, maar ik kreeg de fles niet open. Dus mijn vriend maakt 'm open, geeft 'm aan mij maar knijpt per ongeluk in de fles. Toen had ik dus een mond vol conditioner. :giechel Ik had wel hele zachte lippen daarna. :p

Auteur:  seraphina [ di aug 16, 2011 12:35 ]

Haha
Ik vind die doppen van UD trouwens zwaar irritant, ze gaan moeilijk open en beschadigen vaak mijn mooi gelakte nagel :(

Auteur:  flowergirl [ di aug 16, 2011 19:41 ]

ze breken ook snel af, de doppen... Als er een UD op de vloer valt is gegarandeerd het lipje gebroken, bij andere merken gebeurt er bijna nooit iets...

Auteur:  Aisha [ di aug 16, 2011 20:44 ]

oh ik dacht al dat dat aan mij lag XD

Auteur:  Pha [ di aug 16, 2011 21:57 ]

Ja klopt! Ik vind de doppen ook enorm ambetant. Zeker die van de shampoo's doen pijn om open te doen.

Auteur:  seraphina [ wo aug 17, 2011 10:35 ]

Ik ben dus niet de enige :giechel

Auteur:  Pie [ wo aug 17, 2011 11:12 ]

Ik doe die niet helemaal toe, da's gewoon teveel wringen om die open te krijgen, en dan zo'n scherpe rand daar nog aan ook.

Auteur:  flowergirl [ wo aug 17, 2011 21:01 ]

Ik doe het vaak met mijn tanden.. :nopompom

Auteur:  Pha [ wo aug 17, 2011 21:05 ]

flowergirl schreef:
Ik doe het vaak met mijn tanden.. :nopompom

En dan shampoo of conditionersmaak in uw mond, jammie :p

Auteur:  flowergirl [ wo aug 17, 2011 21:22 ]

Ja echt smakelijk hoor :wenkbrauw

Auteur:  venusje [ wo aug 17, 2011 22:22 ]

hehe, ik heb dat nu met men douchegel :giechel
lekker zo een zeepsmaakje :nee

Auteur:  Pie [ wo aug 17, 2011 22:37 ]

Met de Vanille en Cacao UD misschien

Auteur:  Tatycardia [ vr aug 19, 2011 10:44 ]

Ik heb het masker van cacao boter en kokosolie nu gekocht, en ik moet zeggen dat ik het echt zalig vind.
Er zitten ook geen siliconen of parabenen in (Als enige in het gamma van UD haarmaskers?), wat ik toch ook wel een pluspunt vind, want zo zijn er niet veel haarmaskers.

Auteur:  Rentlle [ vr aug 19, 2011 11:10 ]

Tatycardia schreef:
Ik heb het masker van cacao boter en kokosolie nu gekocht, en ik moet zeggen dat ik het echt zalig vind.
Er zitten ook geen siliconen of parabenen in (Als enige in het gamma van UD haarmaskers?), wat ik toch ook wel een pluspunt vind, want zo zijn er niet veel haarmaskers.

review, review, review!! :bloos2 :pray

Auteur:  Tatycardia [ vr aug 19, 2011 13:47 ]

Rentlle schreef:
Tatycardia schreef:

review, review, review!! :bloos2 :pray

Hoezo revieuw? :p

Auteur:  Pha [ vr aug 19, 2011 14:28 ]

Ooeee ja, da's ook mijn favoriet! Zal straks anders ook een reviewtje ervan maken :)

Auteur:  flowergirl [ vr aug 19, 2011 20:49 ]

hmm ik zal toch nog eens naar Rijsel moeten zo te horen :p

Auteur:  Tatycardia [ ma aug 29, 2011 13:41 ]

Weet iemand hoe het zit met die shampoo van UD met henna en braambes?
Er staat op de achterkant: Zonder parabenen.
Normaal gezien staat er ook bij zonder siliconen, maar bij deze niet dus.
En toch vind ik in de ingredientenlijst nergens een cone. Weet iemand hier meer over?

Auteur:  flowergirl [ ma aug 29, 2011 21:55 ]

Ik dacht niet dat er cones zaten in die shampoo hoor ;)

Auteur:  Tatycardia [ di aug 30, 2011 17:13 ]

flowergirl schreef:
Ik dacht niet dat er cones zaten in die shampoo hoor ;)

Normaal gezien staat dat er dan op, zonder siliconen en parabenen.
Maar bij deze dus alleen zonder parabenen.. Daarom dat ik het verdacht vind.

Bij die andere van UD voor gekleurd haar staat dat er bv ook zo, en daar zitten wel cones in. Dusja ik twijfel.

Auteur:  Pha [ di aug 30, 2011 17:15 ]

Soms staat het er niet op en toch zitten er geen siliconen in ;)

Auteur:  Tatycardia [ wo aug 31, 2011 16:07 ]

Tja, er zit wel ammonium hydroxide in. Lijkt me ook niet zo best..

Auteur:  neelke135 [ za sep 17, 2011 12:08 ]

ik ben deze zomer in italie geweest, daar heet ultra doux, ultra dolce :D

Auteur:  Rusalka [ ma sep 19, 2011 11:28 ]

Omdat ik nu ook UD conditioners heb en ik ongeduldig ben heb ik er maar meteen 3 uitgeprobeerd XD Eerst de cacao & cocos als pré-wash (heel dik en chocola met cocosgeur "bounty" zeg maar :giechel ), daarna de amandel & lotus als co-wash (zalige lieve geur, als co duidelijk niet voldoende maar daarom dus i.p.v. shampoo) en dan de avocado & karité voor de lengtes.

De cacao & cocos ruik ik nog een beetje door de avocado heen (die ruikt veel minder sterk), mijn haar bovenop voelt niet goed schoon maar mijn huid/haar moet er sowieso nog aan wennen. Het resultaat voor de lengtes is goed glad en zacht haar, gevoed zonder teveel gehydrateerd te zijn. Omdat ik nu heel de routine had veranderd en mijn haar al wat anders aanvoelde na de indigo vind ik het moeilijk te vergelijken (en het is nog vochtig), maar de punten zijn wel duidelijk gladder en zachter. Het enige nadeel vind ik dat de geur van de avocado niet zo blijft hangen. Oja en mijn nichtje bleek wel erg schadelijk voor mijn haar, ze wreef het constand op en vooral de eindes leken compleet naar de maan, dus ik ben heel blij met het goede resultaat van de avocado!!

Auteur:  flowergirl [ di nov 01, 2011 16:35 ]

ik heb op de site van garnier gezien dat er een nieuwe uit is: Ultra doux met vanille en papaya :dromen

maar of hij naar hier komt? :hysterisch

Afbeelding

Auteur:  Pha [ di nov 01, 2011 19:52 ]

Ik denk dat het de vanille versie is voor lang haar, waar nu iets is aan bijgevoegd? Ik vrees er dan voor dat het naar hier zal komen :( Ze hebben dat jaren geleden ook met de kamilleversie gedaan, die werd plots kamille & bloemenhoning, maar eigenlijk veranderde er niet veel aan.

Auteur:  flowergirl [ di nov 01, 2011 22:02 ]

Ik vreesde er ook al voor hoor, maar ze zetten het wel bij 'nieuwe producten'

zou weer te mooi zijn om waar te zijn :cry3 zeker omdat er ook een masker bij is, volgens mij was er geen vanillemasker of ik ben er dan toch nooit tegenaan gebotst :prst

Auteur:  Pha [ di nov 01, 2011 22:46 ]

Aaah, echt ofwat? Een vanillemasker?
Zucht, zouden er cones inzitten? Hoop zo hard van niet... en dan wil ik het natuurlijk hebben :p

Auteur:  flowergirl [ wo nov 02, 2011 07:37 ]

ik zal je even laten meegenieten van mijn lijden: :wenkbrauw

Afbeelding

de vanille staat wel nog apart tussen de ingrediëntenlijst, dus ik blijf toch nog even hopen ;)

Ik zie hier opstaan: sans silicone (zonder siliconen dus) :warm :warm :warm

Auteur:  flowergirl [ wo nov 02, 2011 08:17 ]

ik heb het even opgezocht en ik dacht, ik deel het even met de Belgjes (Nederlanders ook maar jullie kunnen minder om de km's heen)

SUPER U - BRUAY SUR ESCAUT
386, Rue Jean Jaures
59860 BRUAY SUR ESCAUT
(voor mensen die ooit willen gaan daar, Super u is vaak gesloten op maandag, en deze is geen uitzondering ;) )

Carrefour
53 rue Jean Jaurès
59920 QUIEVRECHAIN
(carrefour is 6/7 open, maar ook gesloten op maandag :eeh )

Dit zouden de 2 kortste Franse supermarkten moeten zijn, dit is ook dan enkel voor de supermarkt dat je daar gaat he, als je echt wilt winkelen moet je naar de carrefour in Rijsel (ligt vlak aan het station van lille flandres) en daar zit je ook aan de winkelstraat :)

Ik ben aan het twijfelen, het is maar iets meer dan 50km, is dus maar in het slechtste geval een drie kwartier rijden :shrug

Auteur:  Pha [ wo nov 02, 2011 10:37 ]

Jij bent gemeen! :p Mij zo meedelen dat het zonder cones is, aaargh, nu wil ik het ook proberen! :hysterisch
Als je er naartoe zou rijden, zet je de ingrediënten dan hier? Of geef je een reviewtje? :flirt

Auteur:  Rusalka [ wo nov 02, 2011 11:16 ]

flowergirl schreef:
ik zal je even laten meegenieten van mijn lijden: :wenkbrauw

Afbeelding

de vanille staat wel nog apart tussen de ingrediëntenlijst, dus ik blijf toch nog even hopen ;)

Ik zie hier opstaan: sans silicone (zonder siliconen dus) :warm :warm :warm

Wij lijden net zo hard, zo niet harder want jij woont dichter bij Frankrijk :crying2

Auteur:  flowergirl [ wo nov 02, 2011 12:57 ]

:wenkbrauw :wenkbrauw :wenkbrauw

Ik kan jullie gerust stellen, het is momenteel nog niet verkrijgbaar, want ik ben bij carrefour net over de grens geweest.
Pha had trouwens gelijk, de ud vanille-papaya wordt de vervanger van de gewone vanille. Maar ze zullen het pas over een tweetal weken in assortiment hebben. Ze gaan eerst de oude versie uitverkopen.

Ik heb dan maar het kokosmasker en de leave ins met avocado en mango tiare meegebracht, maar die bevatten cones.

ik zal de ingrediëntenlijsten daarvan is posten.

Ik heb deze in mijn handen gehad

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
bevatten alle 3 amonium laureth sulfate :nerveus

valt mij op dat UD de laatste tijd steeds vaker harde sulfaten in hun shampoos steken.

Auteur:  Rentlle [ wo nov 02, 2011 14:18 ]

hé waw, UD begint wel veel te experimenteren zeg de laatste tijd!
maar dus nu is er geen cones meer in de vanille?!!! :o
damn, als ze die in Belgie zouden verkopen, zou dat de enige zijn die ik nog gebruikte!!
die ruikt zo lekker... :love

Auteur:  flowergirl [ wo nov 02, 2011 17:05 ]

In de co vanille zaten toch nooit cones? Ik haal die al jaren in Rijsel. In de shampoo zit wel dimethicone...
En nu zou er een masker zonder cones zijn... maar nog niet verkrijgbaar. Misschien willen ze die in belgie verkopen... :p
*niet op hopen*

er zijn zoveel merken in Frankrijk die ik ook nog nooit gebruikt heb he... ik neem daar uit gewoonte altijd UD, en die verkoopster bekeek mij maar raar omdat ik weer vanalle flesjes mee had. :p

Ik ben wel heel erg benieuwd naar het coco masker en naar de leave ins...

Auteur:  flowergirl [ wo nov 02, 2011 17:10 ]

Pha schreef:
Jij bent gemeen! :p Mij zo meedelen dat het zonder cones is, aaargh, nu wil ik het ook proberen! :hysterisch
Als je er naartoe zou rijden, zet je de ingrediënten dan hier? Of geef je een reviewtje? :flirt

Als ik nog niet bevallen ben of platte rust krijg :( ga ik binnen een 3 tal weken nog eens terug. Het was zo makkelijk om er naartoe te rijden dat ik het jammer vond dat ik het niet eerder ontdekt heb. Gewoon autosnelweg, voorbij de grens eerste afslag nemen en altijd rechtdoor. En zeggen dat ik anders altijd naar Rijsel ga, waar het altijd file is :zweet

En dan post ik zeker de ingrediënten. Jammer dat iedereen hier zo ver woont he, en dat ik wss het eerste jaar niet naar een meeting kan komen... :bloos3

Auteur:  Pha [ wo nov 02, 2011 17:20 ]

Ja, dat cocos en cacao masker is ook heerlijk hé. Mijn haren werden er blij van, en ik ook ^^ Maar ondertussen kan ik geen chocolade of cocosgeur meer ruiken :bloos Ik heb nog body lotion staan die naar chocolade ruikt en ik heb nog badschuim dat naar chocolade ruikt en prfff. Ben het echt zat ondertussen :p

Ben benieuwd hoe die nieuwe ruikt trouwens, ik hoop echt dat er wat van de papayageur ook inzit ipv enkel vanille. Op zich zou het wel eens kunnen dat het masker en de conditioner enzo ook naar hier komt. Toen flowergirl dat meldde van die ontwarringspray van de cacao en de kamille versie, was die zoveel tijd later hier in de Carrefour te vinden!

Auteur:  flowergirl [ wo nov 02, 2011 21:27 ]

Ja ik ga mijn commissieloon is moeten gaan vragen omdat ik hun pr verzorg, maar ze mogen mij in natura betalen (producten dus :p)

Auteur:  flowergirl [ wo nov 02, 2011 21:36 ]

Als ze de vanille naar hier halen koop ik denk ik alleen nog die en de avocadoversie en verder niks meer... waarom hebben ze die hier ook uit de handel gehaald? pff :( .
Er is nu trouwens ook een antikklitsspray voor kinderen met die kers en amandel, maar die bevat ook dimethicone en vermits ik die andere 2 al niet gebruik (kokos en kamille) heb ik die maar laten staan hoor.

Ik heb nu om te testen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de leave in van coco heb ik trouwens nog altijd niet gevonden, heb die nog nooit ergens gezien :|

zodra ze getest zijn post ik een review, mij kennende zal dat niet lang duren, ik ben nieuwsgierig ;)

Auteur:  venusje [ do nov 03, 2011 11:13 ]

flowergirl schreef:
Als ik nog niet bevallen ben of platte rust krijg :( ga ik binnen een 3 tal weken nog eens terug. Het was zo makkelijk om er naartoe te rijden dat ik het jammer vond dat ik het niet eerder ontdekt heb. Gewoon autosnelweg, voorbij de grens eerste afslag nemen en altijd rechtdoor. En zeggen dat ik anders altijd naar Rijsel ga, waar het altijd file is :zweet

En dan post ik zeker de ingrediënten. Jammer dat iedereen hier zo ver woont he, en dat ik wss het eerste jaar niet naar een meeting kan komen... :bloos3

Je hebt het op de E17 veronderstel ik??
Edit: zie het net, je hebt het op de E19 :p

toemme toch é :prst ik woon aan de E17 :giechel

Auteur:  flowergirl [ do nov 03, 2011 14:09 ]

goh hoe die weg noemt goeie vraag, het is op de weg van ath, nimy, zal wel E19 zijn zeker, haha ik ben en blijf een vrouw he :)

Auteur:  flowergirl [ za nov 05, 2011 22:23 ]

Ook wel gemerkt het notenoliemaskertijdperk is volgens mij definitief voorbij, want ik heb het ook in Frankrijk niet gespot, en ook op hun site is het niet meer te vinden...

Auteur:  Tiger [ ma nov 07, 2011 00:45 ]

Gelukkig heb ik van Summergame nog een drietal potjes kunnen kopen, maar als die op zijn... Dag, lekker maskertje   :sad

Auteur:  flowergirl [ ma nov 07, 2011 20:37 ]

inderdaad, ik vond dat ook wel een heel goed masker... :s
in Duitsland hebben ze het ook niet dus het zal inderdaad definitief gedaan zijn.
Misschien is het vanillemasker iets, maar het is nog maar de vraag dat het in BE zal verkocht worden...

Auteur:  Pha [ di nov 08, 2011 10:13 ]

We mogen de hoop nog niet opgeven. Het is duidelijk dat UD ook nu vaker bewust producten uitbrengt zonder parabenen of siliconen, dus er moet toch wel een keer een maskertje komen hier. Ben erg benieuwd naar het vanillemasker

Auteur:  venusje [ di nov 08, 2011 11:52 ]

frankrijk begint alsmaar meer te roepen :p

Auteur:  Pha [ di nov 08, 2011 12:01 ]

Het krijgt tot nu toe heel goeie commentaren! Wil 'm echt wel eens hebben nu!

Voor mensen die beetje Frans kunnen:
http://www.beaute-test.com/masque_nourr ... isteavis=1
Het krijgt in totaal een 4,5 /5, wat wel een goede score is, het zal vast nog wel veranderen, hebben nog maar 5 mensen een review gegeven.

Auteur:  flowergirl [ di nov 08, 2011 21:13 ]

voor mensen die geen frans kunnen wil ik gerust helpen hoor ;)

Maar zoals ik eerder al zei mensen die naar frankrijk willen rijden, wacht nog een weekje of 2 anders ga je misschien voor niks, want in de dichtsbijzijnde supermarkt was het nog niet in de rekken gezet omdat ze eerst de oude versie gingen uitverkopen voor de volledige lijn in het rek kwam.

Auteur:  summergame [ ma nov 28, 2011 10:16 ]

Zou de UD er nu al zijn? Ik ben weer eens benieuwd hoor ;)

Auteur:  flowergirl [ ma nov 28, 2011 14:05 ]

Ik weet niet maar ik durf nu niet meer naar Frankrijk rijden, moest er iets zijn ofzo...
Het zal bij mij niet voor direct zijn om daar nog eens naartoe te gaan...

Auteur:  Rentlle [ za dec 03, 2011 16:43 ]

ik heb de vanilleshampoo gekocht, de nieuwe, werkt precies hetzelfde als de vorige, ruikt precies hetzelfde :p

Auteur:  flowergirl [ wo dec 07, 2011 13:26 ]

Ik gebruik die wel graag, de vanilleshampoo, maar vooral omdat ik die geur graag ruik :p

Auteur:  Aisha [ wo dec 21, 2011 21:47 ]

ik heb de nieuwe vanille shampoo vandaag in Duitsland gekocht, de geur staat me ook erg aan :D
ben erg benieuwd ^^

Auteur:  Banaantje [ vr dec 23, 2011 20:23 ]

Ik heb vandaag de advocado en mango gekocht! :)
En die met cacao had ik al.

Ben benieuwd, al die flessen ruiken heeeeeerlijk!!

Auteur:  flowergirl [ zo dec 25, 2011 09:36 ]

Aisha schreef:
ik heb de nieuwe vanille shampoo vandaag in Duitsland gekocht, de geur staat me ook erg aan :D
ben erg benieuwd ^^

gewoon al voor de geur zou ik hem kopen :grotegrijns

Auteur:  Aisha [ ma dec 26, 2011 09:39 ]

hij gaat mee naar Engeland, en vlakbij de boot in Frankrijk is een grote supermarkt, waar we nog even langs gaan als we genoeg tijd hebben.
daar ga ik natuurlijk ook nog even bij de UD kijken ;) zou graag de cacao lijn eens proberen :D

Auteur:  Tatycardia [ wo dec 28, 2011 08:54 ]

Ik ben er dus uit: Die overmatige acne-melaatsheid in mijn hals komt dus door het cacao masker van UD..
Was ik eens eindelijk blij met een masker :'( :'(

In al de andere maskers van UD zitten cones. Amodimethicone, hoe 'slecht' is dat als je gevoelig bent voor een build-up?

Auteur:  flowergirl [ wo dec 28, 2011 21:17 ]

Je kan het eens proberen door nadien een ACV (appelazijn) spoeling te doen, dacht ik???

Auteur:  Pie [ vr feb 10, 2012 02:08 ]

Ik denk dat ik ga stoppen met UD. Na weken/maanden YTT gebruikt te hebben nog eens UD gebruikt, en zo een droog/klam gevoel dat mijn haar had bij het kammen. Het ging helemaal zo vlot niet meer. Momenteel UD = :arrogant

Auteur:  Pha [ di mei 08, 2012 16:48 ]

flowergirl schreef:
Je kan het eens proberen door nadien een ACV (appelazijn) spoeling te doen, dacht ik???

Nee, ACV helpt niet tegen cone build-up, daarvoor moet je clarifyen met een SLE-shampoo.

Ik zit me af te vragen of er ondertussen al meer nieuws is over het UD vanillemasker?

Ik vroeg me ook af of er hier mensen zijn die de Avocadoshampoo gebruiken en hoe die is? En de cacao kokosshampoo? Zijn beide zonder siliconen normaal gezien. Ik vroeg me af wat die doen voor droog haar.

Auteur:  Aisha [ wo mei 09, 2012 13:40 ]

de cocoa kokos werkt voor mij echt fijn voor mijn haar, zeker dat masker is heerlijk.
als ik de lijn combineer dan geeft dat lekkere zachte haren.

Auteur:  Golden [ za mei 19, 2012 14:00 ]

'ER IS EEN NIEUWE UD CONDITIONER ER IS EEN NIEUWE UD CONDITIONER!!' riep Golden door de supermarkt :bloos2

Afbeelding

Afbeelding

Auteur:  Banaantje [ za mei 19, 2012 15:31 ]

Pie schreef:
Ik denk dat ik ga stoppen met UD. Na weken/maanden YTT gebruikt te hebben nog eens UD gebruikt, en zo een droog/klam gevoel dat mijn haar had bij het kammen. Het ging helemaal zo vlot niet meer. Momenteel UD = :arrogant

Oeps, ik ben ook een tijd aan de UD geweest (alle varianten) en ik kreeg ook ineens droog en stug haar... Heel vreemd. :nah

Auteur:  Pha [ za mei 19, 2012 15:36 ]

Da's waarschijnlijk omdat je build up hebt van de palmolie (hoofdingrediënt van UD).
Een keer clarifyen en afwisselen met iets anders en de UD zal wel weer werken :)

Auteur:  Banaantje [ za mei 19, 2012 15:47 ]

Oh serieus! Dat wist ik niet!
Ik gebruik nu die van Yes to Cumcumbers weer en nu zijn m'n haren wel weer zacht.

Auteur:  Aisha [ zo mei 20, 2012 18:46 ]

Golden schreef:
'ER IS EEN NIEUWE UD CONDITIONER ER IS EEN NIEUWE UD CONDITIONER!!' riep Golden door de supermarkt :bloos2

Afbeelding

Afbeelding

ik ben benieuwd wat je van die conditioner vind :D ik ga kijken of ze hem in Frankrijk ook hebben :)

Auteur:  Pha [ zo mei 20, 2012 18:48 ]

Heb die al gezien, is helaas voor normaal haar, zal dus niet echt voedend zijn, UD kennende :)

Auteur:  Golden [ zo mei 20, 2012 19:02 ]

Ik heb hem maar niet meegenomen, er staat een sulfaat hoog op de ingrediëntenlijst. :(

Auteur:  Alva [ ma mei 21, 2012 19:59 ]

Ik krijg binnenkort ook een voorraadje vanuit Frankrijk. Vriendje gaat terug voor 2 weken en ik stuur hem op missie :D Ben benieuwd of het effect heeft op mijn haar, want ik heb vaak het idee dat niets beter of slechter werkt en ik overal hetzelfde of reageer.

Auteur:  Gitte [ ma mei 21, 2012 20:56 ]

Aisha schreef:
Golden schreef:

Afbeelding

Afbeelding

ik ben benieuwd wat je van die conditioner vind :D ik ga kijken of ze hem in Frankrijk ook hebben :)

ik kreeg even een nostalgie gevoel. deed me in eerste opzicht denken aan de wella kruidenbalsem :inlove2 :inlove2 :inlove2 :inlove2 :inlove2
Misschien een conditioner om te proberen, als mijne andere op zijn. Ik heb niet echt droog haar dus voor mij is hij wel voedend genoeg denk ik.

Auteur:  Niamh [ di jul 10, 2012 21:59 ]

Ik heb in Duitsland van Natural Beauty meegenomen, voor gekleurd haar. Ik laat weten hoe die me bevalt. Ben er totaal niet bekend mee namelijk :)

Auteur:  Pha [ wo jul 11, 2012 08:55 ]

Oh, die voor gekleurd haar geeft veel glans vond ik ^^

Auteur:  Rusalka [ do jul 12, 2012 17:17 ]

Van Aisha had ik het cacao&cocos masker van UD gekregen. En terwijl ik vroeger altijd de gebruiksaanwijzing las, had ik dat nu niet gedaan. Ik dacht dat je een masker voor het wassen gebruikte, had het dus lekker in droog haar gesmeerd en na een uur gewassen. Het masker in de lengte spoelde ik er dan aan het eind uit. De geur is zalig, en blijft goed hangen! Wel voelt mijn haar of ik het niet helemaal goed heb uitgewassen.... maar ik zag later dus dat je het pas aan het eind gebruikt (en niet zo lang op droog haar laat intrekken :gniffel ). Het voelt zachter en meer gevoed dan met de conditioner, maar met de conditioner is mijn haar gladder. M'n puntjes zijn wel beduidend zachter dan met conditioner (niet zo zacht als de rest van mijn haar, maar toch beter dan dat het was!) :cheer Ik ben wel naar de winkel geweest om voor andere maskers te kijken (omdat ze hier geen UD verkopen), ik hoopte dat Fructis dan een goede had, maar ze hebben het hier in geen enkele drogist. Hopelijk in een grotere stad wel.

Auteur:  Aisha [ vr jul 20, 2012 22:15 ]

oh, ik heb het cacao masker ook wel op droog haar gebruikt, maar de eerste keer bleef het inderdaad zitten, en sindsdien was ik het 2 keer om uit te spoelen :)
het geeft vind ik wel het fijnste resultaat!

ik heb vorige week de vanille papaya shampoo en cremespoeling uitgeprobeerd, moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was.
ze ruiken niet zo lekker als de oude vanille lijn vind ik, en echt veel extra's doen ze niet met mijn haren.

Auteur:  Ingher [ za jul 21, 2012 10:31 ]

Ik heb van de zomermeeting het masker met amandel en perzikbladeren (denk ik, het staat er in het spaans :giechel ) meegenomen en het bevalt me heel goed. M'n haar is lekker zacht en het ruikt heerlijk. :inlove2

Auteur:  Rentlle [ vr aug 10, 2012 19:35 ]

heeft iemand al de leave-in met cacao en kokos geprobeerd?

Auteur:  Aisha [ zo aug 12, 2012 13:02 ]

nee, maar het klinkt wel als iets wat ik zou willen proberen.
ik zal eerst eens op het Franse forum vragen wat de ervaringen zijn :)

Auteur:  seraphina [ wo aug 15, 2012 07:40 ]

Ik koop altijd wat ultra doux conditioners als ik in duitsland of belgie ben. Als gewone conditioner gebruik ik alleen de kokos en de avocado variant, de andere zijn daarvoor te licht. Ik gebruik de overige conditioners graag als leave in, werkt super goed en het ruikt zo lekker :smile

Auteur:  Pha [ za aug 18, 2012 22:19 ]

Ik heb dus vandaag aan de nieuwe vanille & papaya conditioner geroken. Hmmmmmm! Die ruikt lekker ^^ Beter dan de vroegere vanilleversie. Wil zo graag een keer het maskertje ervan. Had de conditioner bijna meegenomen, maar ik moet flink zijn. Ik heb een haarproductenaankoopverbod.

Auteur:  seraphina [ zo aug 19, 2012 10:06 ]

Ja die ruikt inderdaad super lekker! Die is echt heel fijn als leave in :smile

Auteur:  Aisha [ za sep 01, 2012 18:14 ]

ik vond het vanille papaya masker vandaag in de winkel, het was te koop voor 5.50.
wil het zelf nog weleens uitproberen, maar heb het toch maar even laten staan nog.

Auteur:  Aisha [ zo sep 02, 2012 08:38 ]

gister vond ik ook een nieuwe haarolie van Ultra Doux.
in het frans heet het "L’huile merveilleuse"

Afbeelding

dit is de beschrijving vertaald van een Franse website:

'Een olie 7 wonderen voor je haar!
ware verfraaiing van haar, olie SOFT Ultra combineert twee geweldige oliën legende meerdere deugden. Geërfd van de schoonheid geheimen van de Marokkaanse vrouwen, arganolie, eigenschappen zeer voedzame met camelia-olie, bekend om zijn delicate geur.
druk genoeg om wonderen te werken aan je haar voeding, flexibiliteit , glans, bescherming, zachtheid, definitie en geur.
De formule laat een betoverende geur met bloemige en oosterse noten.
De niet-vette textuur dringt onmiddellijk zonder het haar te verzwaren"

ik zag echter dat er alcohol inzat, dat vond ik een beetje jammer.
het kostte 7,50. ik heb het deze keer laten staan, maar misschien neem ik het de volgende keer mee.
ik verwacht er niet zoveel van, maar misschien toch leuk om te proberen.

Auteur:  Pha [ zo sep 02, 2012 09:56 ]

Hihi, oliën zijn plots erg in precies! Elk merk brengt nu wel zo'n flesje uit. ^^ Ik vraag me af of deze siliconen bevat?

Oh en reviews hier: http://www.beaute-test.com/l_huile_merv ... arnier.php

Auteur:  Pha [ zo sep 02, 2012 10:02 ]

Pha schreef:
Ik vraag me af of deze siliconen bevat?

Al gevonden: Les deux premiers ingrédients de la liste : silicones et silicones

Dus de eerste twee ingrediënten zijn siliconen.

Auteur:  Aisha [ zo sep 02, 2012 10:10 ]

ik vond de ingredientenlijst inderdaad niet veelbelovend.
alleen omdat ik haast had gisteren had ik niet de tijd om het goed te lezen.
misschien dat ik toch liever eens een andere olie koop, ipv zo'n flesje waar ook nog een hoop rotzooi inzit.

Auteur:  flowergirl [ wo okt 03, 2012 21:19 ]

ultra doux heeft nu ook zijn eigen droogshampoo... niet dat ik daar op zat te wachten

Auteur:  Pie [ wo okt 03, 2012 23:32 ]

Is "zachte amandel en lotusbloem" (shampoo en conditioner) nieuw? Heb die vandaag gekocht, denk niet dat ik die al gezien heb.

Auteur:  Golden [ do okt 04, 2012 06:34 ]

Pie schreef:
Is "zachte amandel en lotusbloem" (shampoo en conditioner) nieuw? Heb die vandaag gekocht, denk niet dat ik die al gezien heb.

Die hebben ze al een tijdje hoor, denk ik :)

Auteur:  Pie [ do okt 04, 2012 09:42 ]

Allez dan :p Ik vind precies dat er betere UD's zijn.

Auteur:  Pha [ do okt 04, 2012 09:58 ]

Ultra Doux had toch voor u afgedaan?

Auteur:  flowergirl [ ma okt 08, 2012 19:47 ]

die shampoo was kei agressief daar zat ammonium laureth sulfate in... enfin ik heb er mijn automatten wel heel proper mee gekregen moet ik zeggen :)

Auteur:  Pie [ ma okt 08, 2012 23:00 ]

Is't waar, mijn automatten kunnen ook wel een beurt gebruiken.
Ik ga terug die 5 planten kopen, die was beter.

Auteur:  Golden [ di okt 09, 2012 07:35 ]

Ik weet niet of iemand het al gezien heeft maar er is een nieuwe UD shampoo (enkel de shampoo, geen conditioner)
Het is een shampoo met klei en citroenceder (of cedercitroen? :bloos) voor heel vet haar,
Er zit SLS in en(!!) ALS.

Auteur:  flowergirl [ zo okt 14, 2012 14:20 ]

ja ik heb die al gezien maar niet gekocht, in de lotusversie zit ook sls en als...

Ik hou het bij mijn UD met plantaardige melk... kvind die nog het beste eigenlijk...

Auteur:  Aisha [ wo okt 17, 2012 09:03 ]

dat is niet zo handig van mij, ik had juist de lotusshampoo gekocht en niet op de ingredienten gelet.
naja...weet ik dat ook weer, misschien als ik het met wat water verdun dat het dan wel oke is.
ik heb ook de leave in van de kokosversie gehaald en het vanillemasker.

ik dacht ook een kiwi shampoo te zien, die was voor kinderen. er stond op dat ie nieuw was :)

Auteur:  summergame [ wo nov 21, 2012 08:22 ]

Er is een droogshampoo uit van UD,ik heb die vluchtig gezien in de Colruyt,dus heb nog niet meer informatie :-)

Auteur:  Aisha [ wo nov 21, 2012 10:22 ]

ik heb hem ook gezien. het is met citroen geloof ik.

Auteur:  summergame [ wo nov 21, 2012 22:42 ]

http://www.garnier.fr/soin-du-cheveu/ga ... fiant.aspx

Gevonden :-)

Auteur:  venusje [ wo jan 09, 2013 15:05 ]

Ik heb ondertussen de droogshampoo thuis staan.
Vandaag is voor de eerste keer gebruikt.
Best tevreden over.
Makkelijk te gebruiken met zo een spray...
Vettigheid is gemaskeerd en voor de rest doet het niets..
(vroeger gebruikte ik wel eens talkpoeder maar dat gaf zo een grijze schijn op je haar :p )
Ik vind wel dat er ergens een onaangenaam geurtje aanzit...
Kan er niet juist mijn vinger opleggen want echt slecht ruiken doet het niet...
Soit, gelukkig trekt het snel weg..

Auteur:  Aisha [ wo feb 13, 2013 16:37 ]

ik dacht vorige week een nieuwe UD shampoo gezien te hebben.
hij was van dezelfde lijn als de haarolie. met arganolie en camelia.
alleen op de website vind ik hem niet terug.
in de winkel zag ik er ook geen conditioner bij, en bij zo'n shampoo zou ik toch graag de CO proberen.

Auteur:  summergame [ vr feb 15, 2013 19:23 ]

http://www.beaute-test.com/le_shampoing ... arnier.php

Wellicht deze Aisha? Ik vond er ook op Google een olie van om in je haar te doen!

http://www.elle.fr/Beaute/Cheveux/Tenda ... ux-Garnier

Auteur:  Pha [ vr feb 15, 2013 19:29 ]

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIH

Ik wil een conditioner en masker van die nieuwe lijn...

Auteur:  Aisha [ za feb 16, 2013 17:40 ]

ja die is het inderdaad!! ik hoop ook echt dat ze met tenminste nog een conditioner zullen komen!
een masker zou ook tof zijn, maar omdat er al een olie van is weet ik niet zeker of ze dat nog gaan doen.
vanmiddag heb ik nog even snel bij schlecker gekeken (stiekem want mars vind het kastje in de badkamer te vol :p)
maar ik zag hem er niet bij staan. ook de shampoo of olie niet. dus van de week als ik in de stad ben ga ik eens bij wat andere winkels kijken.

Auteur:  Aisha [ ma feb 18, 2013 14:42 ]

Afbeelding

lijkt erop dat ik ongelijk had Pha :D een masker, conditioner en shampoo :D
heb ze alle 3 meegenomen ;)

Auteur:  Marcella [ ma feb 18, 2013 16:15 ]

Oeh, ben benieuwd!

Auteur:  Golden [ ma feb 18, 2013 18:27 ]

het wordt tijd dat ik nog eens naar Frankrijk ga! Daar hebben ze die dingen altijd veel vroeger :D
Verschilt het veel qua prijs? (Frankrijk vs België)

Auteur:  Pha [ ma feb 18, 2013 18:34 ]

Aaaaaaah! Wat zijn de ingrediënten? zitten er cones in het masker of de conditioner?

Auteur:  Aisha [ ma feb 18, 2013 18:45 ]

in het masker niet, in de conditioner helaas wel.
ik zal proberen de ingrediënten morgen voor je uit te typen, maar help het me maar herinneren als ik het vergeet :p

Auteur:  Pha [ ma feb 18, 2013 19:39 ]

Is geen ramp, is juist nog eens leuk dat er een coneloos masker is! :D Hoe is de geur trouwens?

Auteur:  summergame [ ma feb 18, 2013 21:17 ]

Ohhh ik wil ook een maskertje :D

Auteur:  Aisha [ di feb 19, 2013 10:18 ]

ok, ingredienten van de conditioner:

aqua/water, hydroxypropyl starch phosphate, quaternium-87,stearyl alcohol,behentrimomium chloride, amodimethicone, cetyl esters, ci 19140/yellow 5,ci 14700/red4,
sodium hydroxide, phenoxyethanol, argania spinosa oil/argania spinosa kernel oil, trideceth-6, chlorhexidine digluconate,camellia oleifera seed oil, limonene candelillacera/candelilla wax,
linalool, benzyl alchol, propylene glycol, isopropyl alcohol, 2-olleamido -1, 3-octadecanediol, geraniol,cetrimonium chloride, citronellol, hexyl cinnamal, parfum/fragrance.

de conditioner ruikt erg lekker vind ik, een beetje bloemig. het doet me denken aan monoi olie :)

ingredienten Masker

aqua/water, cetaryl alcohol, quaternium-87, paraffinum liqidum/mineral oil, behentrimonium chloride, cetyl esters,glycerin, ci19140/yellow5, ci 14700/red4,hydroxyethylcellulose, phenoxyethanol, argania spinosa oil/argania spinosa kernel oil, cemellia oleifera seed oil, limonene, lnalool, benzyl alcohol, ropyleneglycol, isopropyl alcohol, caprylyl glycol, geraniol, ctrionellol, citric acid, hexyl cinnamal, parfum/fragrance.

het masker ruikt zoals de conditioner maar alleen sterker.
het enigste wat ik vreemd vind is dat er in de conditioner cones zitten.
ik heb niets tegen cones, maar ze maken er een punt van dat het masker cone vrij is, maar doen het dan wel in de conditioner.
vrij hoog op de lijst ook.

Auteur:  venusje [ di feb 19, 2013 12:51 ]

nu wil ik ook terug naar frankrijk :p
voor dit maskertje en dat vanille-papaya maskertje ^^

Auteur:  Pha [ di feb 19, 2013 15:37 ]

venusje schreef:
nu wil ik ook terug naar frankrijk :p
voor dit maskertje en dat vanille-papaya maskertje ^^

Laten we dees weekend gaan? :p

Auteur:  venusje [ di feb 19, 2013 15:55 ]

Kan ik niet...

Mijn zus doet mee aan zo een wedstrijd van voordracht engels en ik heb beloofd naar haar te gaan luisteren...

Auteur:  summergame [ za feb 23, 2013 22:20 ]

Ik heb de productlijn gevonden in Delhaise bij ons :-D :-D. Kon het niet laten om dan maar meteen een maskertje te kopen! :P

Auteur:  Pha [ za feb 23, 2013 23:31 ]

summergame schreef:
Ik heb de productlijn gevonden in Delhaise bij ons :-D :-D. Kon het niet laten om dan maar meteen een maskertje te kopen! :P

:dancing

Auteur:  Aqua_Lily [ zo feb 24, 2013 02:41 ]

Ultra Doux is niet in NL te krijgen, toch? Jammer, het lijkt me zo'n goede lijn! :D

Auteur:  venusje [ zo feb 24, 2013 13:06 ]

Pha schreef:
summergame schreef:

:dancing

doet mee :dancing

Auteur:  Marcella [ zo feb 24, 2013 13:39 ]

Aqua_Lily schreef:
Ultra Doux is niet in NL te krijgen, toch? Jammer, het lijkt me zo'n goede lijn! :D

Nee, helaas niet! Ik heb het zelf via Pha gelukkig wel, want het is echt heerlijke conditioner ^^

Auteur:  Banaantje [ ma feb 25, 2013 18:10 ]

Ik gebruik de maskers van Ultra doux wel liever dan de conditioners.
Ik heb het gevoel alsof de conditioners mijn haren niet genoeg voeden, iemand hier nog last van? :)

Auteur:  flowergirl [ wo feb 27, 2013 20:13 ]

Gelukkig ga ik op reis naar Frankrijk in mei...:)

Auteur:  Alva [ do maart 14, 2013 17:46 ]

Mijn voorraad wordt steeds bijgevuld. Vriend neemt elke x als we in Frankrijk zijn 2 flessen mee hihi. Maar ik gebruik dat lang niet allemaal dus heb hier een stuk of 10 staan, op een gegeven moment komen ze wel op. Heb nu even een koopstop opgedrongen aan hem lol

Auteur:  Aisha [ do maart 14, 2013 18:05 ]

ik heb gisteren de nieuwe lijn geprobeerd. hij ruikt zo lekker.
en mijn haren zijn echt gevoed! het voelt superzacht aan :)

Auteur:  Pha [ do maart 14, 2013 19:01 ]

Alva schreef:
Mijn voorraad wordt steeds bijgevuld. Vriend neemt elke x als we in Frankrijk zijn 2 flessen mee hihi. Maar ik gebruik dat lang niet allemaal dus heb hier een stuk of 10 staan, op een gegeven moment komen ze wel op. Heb nu even een koopstop opgedrongen aan hem lol

Ooh, een man die conditioners voor je meebrengt! Vind ik toch wel heel lief, aangezien het niet zo typisch voor ze is :smile

Auteur:  Aisha [ vr maart 15, 2013 11:59 ]

en nu is mijn haar weer vet, veel sneller als normaal. misschien heeft het toch iets overvoed.

Auteur:  xAnyana [ vr maart 15, 2013 12:12 ]

Heb vandaag de ultra doux conditioner met avocado - olie en galamboter en het masker ervan gekocht. Het ruikt alleszins lekker :D

Auteur:  Pha [ za apr 06, 2013 14:37 ]

Miiiiiiiiiiii, ik heb het nieuwe argan & camellia olie masker kunnen kopen in de Delhaize ^^
Ruikt alvast goddelijk en kan niet wachten het zo dadelijk te testen :smile

Auteur:  Golden [ za apr 06, 2013 18:03 ]

Pha schreef:
Miiiiiiiiiiii, ik heb het nieuwe argan & camellia olie masker kunnen kopen in de Delhaize ^^
Ruikt alvast goddelijk en kan niet wachten het zo dadelijk te testen :smile

klinkt goed! Laat ons weten hoe het ging ^^

Auteur:  Pha [ zo apr 07, 2013 12:51 ]

Eerste ervaring is positief :) Ik vind wel de mango & tiarégeur lekkerder. Deze is best wel intens door de camellia. Heel zwoel en bloemig. Was even bang dat het te licht ging zijn, maar het is toch een degelijk maskertje :smile

Auteur:  Pie [ zo apr 07, 2013 18:29 ]

Ah is die toch nieuw. Ik heb die shampoo en conditioner staan, die is wel goed.

Auteur:  Rusalka [ do mei 09, 2013 11:08 ]

Van Ultra Doux kwam ik een nieuwe lijn tegen, Heritage de Provence. Als ik er op Google kom ik hem alleen tegen in Oosteuropese landen :( Ik ben benieuwd of hij ook in Belgie verkrijgbaar zal zijn.
Afbeelding
bron: http://makeup.blog.hu/2013/01/29/ujdons ... _balzsamok

-abrikoos en amandelolie
-lavendel en roos
-rozemarijn en olijfblad

Auteur:  Pha [ do mei 09, 2013 11:11 ]

Ooh, die zien er leuk uit :D
Ik vind helaas ook enkel oosteuropese sites. Zucht, moet toch dringend eens Pools gaan leren!

Auteur:  summergame [ vr mei 10, 2013 18:01 ]

Oh, ik wil proberen!!!

Auteur:  summergame [ za mei 11, 2013 10:08 ]

Blijkbaar worden ze ook in Kroatië verkocht! En ik ga in juli naar daar *hoera* :D

Auteur:  Aisha [ za mei 11, 2013 13:01 ]

ohh ik hoop toch dat die snel hier verkocht worden! maar eergisteren in de grote carrefour heb ik ze niet gezien.

Auteur:  Golden [ za mei 11, 2013 20:42 ]

ik wil hebbe!

Auteur:  Pha [ zo mei 12, 2013 13:50 ]

Weet iemand of er siliconen in de vanille shampoo zitten?

Auteur:  Pha [ di mei 14, 2013 19:06 ]

Ik kon het niet laten en heb vandaag de Mango & Tiarébloem shampoo gekocht.
Nu toch wel spijt dat ik de bijpassende conditioner niet heb gekocht.

Ik grijp er altijd naar terug uit nostalgie en vanwege de geur... Onweerstaanbaar gewoon

Auteur:  Golden [ di mei 14, 2013 19:46 ]

Ja die geur is zo heerlijk he! Ik heb de conditioner ervan en ben er helemaal verliefd op :)

Auteur:  Pha [ di mei 14, 2013 20:49 ]

Zit nu te denken de avocadoshampoo eens te proberen. De Mango & Tiaré is precies niet voedend genoeg.

Auteur:  Pha [ wo mei 15, 2013 08:27 ]

Haren zijn wel oké, maar ik had meer verwacht. Heb de Tiaréshampoo in combinatie met het camelliamasker gebruikt.

Mijn haren voelen beetje stroever aan en zien er minder zijdeachtig uit. Ik ga de avocado shampoo voor droog tot zeer droog haar eens een kans geven

Auteur:  Pie [ wo mei 15, 2013 16:16 ]

summergame schreef:
Blijkbaar worden ze ook in Kroatië verkocht! En ik ga in juli naar daar *hoera* :D

Waar hebt ge dat gevonden? Ik ga in juli naar Slovenië, misschien hebben ze het daar ook.

Auteur:  Pha [ wo mei 15, 2013 19:02 ]

Gnigni, ik heb een Poolse kennis er eens over aangesproken :)

En van de mama de avocado shampoo en conditioner gekregen. Oh mijn God, was vergeten hoe heerlijk die geur was. :flirt

Auteur:  Gitte [ wo mei 15, 2013 19:14 ]

Damn.. ik wil ook weer meer UD productjes inslaan. ze zijn gewoon zo goed he... Heb nu twee conditioners, en mijn maskertje is op ondertussen. misschien toch maar eens een nieuw masker inslaan binnenkort ^^

Auteur:  Pha [ wo mei 15, 2013 20:08 ]

Fotootje van die nieuwe balsems gevonden en ze zijn dus zonder cones :)

Afbeelding

Auteur:  Metallica x [ do mei 16, 2013 18:48 ]

Ultra Doux met avocado-olie en galamboter / voedt en versoepelt / bevat geen parabenen en geen silicone.

Iemand ervaring met deze conditioner ? ;)

Auteur:  Marcella [ do mei 16, 2013 18:54 ]

Ja! Geweldige conditioner ^^ Heel voedend en gladmakend, echt absoluut een aanrader :)

Auteur:  Metallica x [ do mei 16, 2013 19:02 ]

Ok,bedankt voor de reply !

Auteur:  Golden [ vr mei 17, 2013 06:30 ]

Zeer voedend, voor mij iets te voedend. Heerlijke geur ook :)

Auteur:  seraphina [ vr mei 17, 2013 11:45 ]

Ik ben nog altijd fan van de vanille conditioner :) die nieuwe zien er ook interessant uit.

Auteur:  Rusalka [ vr mei 17, 2013 11:55 ]

Metallica x schreef:
Ultra Doux met avocado-olie en galamboter / voedt en versoepelt / bevat geen parabenen en geen silicone.

Iemand ervaring met deze conditioner ? ;)

Yup, vind ik de beste (meest voedende, meest zachte en gladmakende en lekkerst ruikende, de anderen word ik wel eens zat kwa geur) van de UD conditioners die ik heb gebruikt (cacao, tiare, amandelmelk en de avocado dus).

Auteur:  Aisha [ za mei 18, 2013 10:13 ]

Pha schreef:
Fotootje van die nieuwe balsems gevonden en ze zijn dus zonder cones :)

ohh ik wil ze zo graag uitproberen! er staat nota bene French formula op dus ze moeten hier wel beschikbaar komen vind ik XD
en dan natuurlijk ook in België :p

Auteur:  Pha [ za mei 18, 2013 10:36 ]

Van die Poolse kennis te horen gekregen dat ze best loperig zijn. Ze wou er mij wel opsturen als ik wou, maar ik vind loperige conditioners niet zo fijn

Auteur:  Aisha [ za mei 18, 2013 16:16 ]

ja dan is het niet handig. mij maakt het niet veel uit.
ik zou meer voor de geuren gaan want die lijken me superlekker ruiken.
alleen vind ik het vreemd dat de olijfolie voor normaal haar is. zou denken dat ze daar beste een zware CO van hadden kunnen maken.

Auteur:  Metallica x [ za mei 18, 2013 16:59 ]

Ik gebruik momenteel Ultra Doux Avocado-olie en galamboter en Ultra Doux met cacao boter en kokos olie,kan het kwaad deze 2 om en om te gebruiken dus afwisselend ?

Auteur:  Pha [ za mei 18, 2013 17:42 ]

Metallica x schreef:
Ik gebruik momenteel Ultra Doux Avocado-olie en galamboter en Ultra Doux met cacao boter en kokos olie,kan het kwaad deze 2 om en om te gebruiken dus afwisselend ?

Nee, kan geen kwaad. Het enige risico dat je loopt is een keer build-up te krijgen, maar dan clarify je gewoon je haar en is het weer goed :)

Auteur:  Pha [ zo mei 19, 2013 08:17 ]

Ik heb gisteren de avocado shampoo en conditioner gebruikt. Vind de shampoo een stuk fijner dan de mango & tiaré versie. En mijn haren ruiken vandaag nog altijd naar de conditioner ^^

Auteur:  Aisha [ wo mei 29, 2013 12:29 ]

en alweer een nieuwe shampoo en cremespoeling, maar helaas niet de provence lijn waar ik zo op zat te wachten.
het ziet er desalniettemin wel interessant uit.
kan wel al zeggen dat er mineral oil in de shampoo zit.

Afbeelding

Auteur:  Pha [ wo mei 29, 2013 12:37 ]

Haha, Ultra Doux blijft precies maar gaan :D

Auteur:  Aisha [ wo mei 29, 2013 12:46 ]

ze hebben er inderdaad de vaart in XD ik vraag me af wat dat gaat betekenen voor de bestaande lijnen, zouden ze er een aantal afschaffen of zijn deze maar voor tijdelijk?
of houden ze ze allemaal aan, dat kan ook nog natuurlijk.

Auteur:  Pha [ wo mei 29, 2013 12:53 ]

Is de conditioner coneloos trouwens? En heb je er stiekem eens aan geroken? :)

Auteur:  Aisha [ wo mei 29, 2013 14:13 ]

nee dat heb ik niet eens gedaan 0.o en ik heb ook niet heel goed naar de ingrediënten lijst gekeken.
als in nog eens in de winkel ben zal ik het beter doen :p

Auteur:  Golden [ wo mei 29, 2013 18:27 ]

Woehoew nieuwe conditioner!

Auteur:  Gitte [ wo mei 29, 2013 18:51 ]

:wie Hopelijk komt hij ook in België.

Auteur:  summergame [ za jun 01, 2013 18:46 ]

Het masker van arganolie en camelia verlaat bij ons al het assortiment in het Kruidvat :-(. Heb ze hier zien staan -30% en "wij verlaten het assortiment". En ze zijn er nog maar pas..

Auteur:  Aisha [ za jun 01, 2013 20:45 ]

wow dat is wel heel snel, misschien vielen de verkoopcijfers tegen.

Auteur:  Pha [ zo jun 02, 2013 00:01 ]

Ultra Doux,

y u change so much? :eeh

Auteur:  flowergirl [ wo jun 05, 2013 18:24 ]

Waar hebben jullie die provencevarianten gezien?

Auteur:  Pha [ do jun 06, 2013 13:23 ]

summergame schreef:
Het masker van arganolie en camelia verlaat bij ons al het assortiment in het Kruidvat :-(. Heb ze hier zien staan -30% en "wij verlaten het assortiment". En ze zijn er nog maar pas..

Ik vind het eigenlijk niet zo erg, mijn haar lijkt er steeds vaker knisperig van te worden. Maar wel stom dat het enigste coneloze maskertje er weeral uitgaat...

flowergirl schreef:
Waar hebben jullie die provencevarianten gezien?

Oost-Europa

Auteur:  Aisha [ do jul 18, 2013 12:58 ]

eergisteren de conditioner met kariteolie en aloe vera gebruikt, mijn haar is er gek op! het is heel zacht ervan geworden.
en ik heb het niet eens zo lang laten intrekken.

Auteur:  Rusalka [ vr jul 19, 2013 14:07 ]

De avocado-karite zag ik niet in de DM in Duitsland.

Auteur:  seraphina [ vr jul 19, 2013 18:10 ]

Nee volgens mij verkopen ze die niet meer in duitsland, ik kan hem daar nergens meer vinden.

Auteur:  Banaantje [ di aug 06, 2013 21:53 ]

Hier was de Arganversie er nog.. vandaag gebruikt en mijn haren voelen net als stro. :(

Auteur:  Goudelsje [ zo okt 13, 2013 14:30 ]

Wanneer gebruiken jullie het masker precies! Tijdens de wasbeurt, of er voor?

Auteur:  venusje [ di okt 15, 2013 11:37 ]

ik gebruik het eigenlijk gewoon als een conditioner :p

Auteur:  Banaantje [ zo nov 03, 2013 20:30 ]

Het avocado masker heeft siliconen zag ik net ineens, vernieuwd??

Auteur:  Pha [ ma nov 04, 2013 07:45 ]

Nee hoor, het heeft altijd al siliconen gehad. :) Het is de conditioner die geen siliconen heeft ;)

Auteur:  Banaantje [ di nov 05, 2013 20:41 ]

Ahh dan heb ik daar dus al een hele tijd langs gekeken, gebruik het al een hele tijd.. en laatst zag ik het ineens.. oeps.. blond !!

Auteur:  Pha [ za nov 30, 2013 22:09 ]

Net reclame gezien, de vanile papaya shampoo, droogshampoo en conditioner komen in België!

Auteur:  venusje [ ma dec 02, 2013 10:40 ]

oew cool ^^

In de droogshampoo wel geïnteresseerd :smile
Die groene droogshampoo van UD vond ik veel te chemisch ruiken...
Hopelijk deze dan niet

Auteur:  summergame [ wo dec 11, 2013 19:07 ]

In de DI heb ik ze al zien staan de vanillelijn. Dat masker is wel niet echt voor mij geschikt, mijn haar voelt nog vettig aan na het uitwassen ervan..

Auteur:  Andalea [ wo dec 11, 2013 23:17 ]

In de Delhaize is hij ook al te vinden. Die shampoo is wel twee in een , heb hem gekocht voor na het zwemmen, ben is benieuwd...

Auteur:  Banaantje [ vr dec 13, 2013 08:05 ]

Klinkt goed :) ga deze week eens kijken voor vanille lijn

Auteur:  Banaantje [ ma dec 16, 2013 17:18 ]

Ik heb het haarmasker vanmiddag gekocht! Hij was wel 5.50 geloof ik.. duurder als de andere maskertjes dus.. maar geen siliconen dus ben nu al happy.. morgen even testen !

Auteur:  Pha [ ma dec 16, 2013 18:19 ]

Oh, dus het haarmasker verkopen ze ook?

Auteur:  Banaantje [ ma dec 16, 2013 19:38 ]

Hier bij het kruidvat in Belgie wel! :)

Auteur:  Pha [ zo dec 22, 2013 00:00 ]

Wou de conditioner meenemen, maar die was uitverkocht bij 't Kruidvat waar ik was :nehneh

Auteur:  Pie [ wo dec 25, 2013 10:55 ]

Hier hadden ze ook enkel de shampoo en het masker. Conditioner niet uitverkocht, ze verkopen hem gewoon niet.

Auteur:  Andalea [ wo dec 25, 2013 22:03 ]

de vanile papaya shampoo verkopen ze alleen als 2 in 1 shampoo & conditioner (alé toch in de delhaize)

Auteur:  Pha [ wo dec 25, 2013 22:49 ]

Hier was er wel degelijk een rek voor de conditioner, maar het was leeg. Morgen eens in een andere kruidvat piepen

Auteur:  Pie [ do dec 26, 2013 11:16 ]

Andalea schreef:
de vanile papaya shampoo verkopen ze alleen als 2 in 1 shampoo & conditioner (alé toch in de delhaize)

Het was in de delhaize dat ik gekeken had. Hier hadden ze enkel shampoo, ook geen 2 in 1

Auteur:  Andalea [ do dec 26, 2013 15:07 ]

och, wat een verschil per winkel zeg!
Ik ben trouwens niet zo happy met die 2 in 1 (had ook liever alleen conditioner gehad )

Auteur:  Pha [ do dec 26, 2013 15:58 ]

Ik heb de conditioner vandaag gezien in een andere Kruidvat

Auteur:  Goudelsje [ wo jan 08, 2014 18:57 ]

Ik heb de Portugese versie gevonden!

Afbeelding

Auteur:  Aisha [ do feb 06, 2014 20:36 ]

Afbeelding

Vandaag nieuwe dingen van UD gevonden.

De shampoo en conditioner met honing en royal jelly.
De shampoo en een masker met monoii de tahiti, speciaal for bescherming tegen zon, zee en strand.
En bovenin kun je nog net de vanille papaya droogshampoo zien :)

Als ik me niet vergis heeft goudelsje de honing en royal jelly al in huis ;)

Auteur:  Pha [ vr feb 07, 2014 07:05 ]

Nu de hamvraag:
cones of geen cones? :think

Auteur:  Goudelsje [ vr feb 07, 2014 09:58 ]

Ik zal vanmiddag de ingrediënten van de honing even neerzetten :)

Auteur:  Aisha [ vr feb 07, 2014 11:38 ]

In het masker zaten geen cones geloof ik. Wel minerale olie.

Auteur:  summergame [ za feb 08, 2014 18:51 ]

Tijd om mijn voorraad producten op te doen!! Ik wil deze proberen als ik ze zie! :P

Auteur:  Goudelsje [ zo feb 09, 2014 01:23 ]

Ik heb bij reviews wat neergezet over de honing/royal jelly.
Ik heb even moeten Googlen, maar 'tesouros de mel' betekent dus royal jelly :)

De rest van de beschrijving is ook in het Portugees en daar kan ik wel wat woorden uithalen, maar niet genoeg om het te kunnen vertalen...

Auteur:  Pha [ vr maart 07, 2014 19:10 ]

Voor de belgjes goed nieuws:
Hier heet het "geheim van honing"
Afbeelding

Daarstraks in de Carrefour gezien. Vind de geur erg op die van de avocado-versie lijken, maar de avocado is meer vanille-achtiger.
Hier zit een zweem honing in precies.

Auteur:  Aisha [ vr maart 07, 2014 20:07 ]

Ziet er goed uit! ik wil die toch ook wel graag hebben. Wat zit er in het doosje?

Auteur:  Pha [ vr maart 07, 2014 20:45 ]

Dat is het serum / leave in :)

Auteur:  Aisha [ vr maart 07, 2014 20:48 ]

Nice! Ik hoop die hier ook tegen te komen. Zitten er silliconen in?

Auteur:  Pha [ vr maart 07, 2014 21:11 ]

Aisha schreef:
Nice! Ik hoop die hier ook tegen te komen. Zitten er silliconen in?

In de conditioner en masker héél laag op de lijst (ik ga ervan uit dat methicone een cone is).
In het serum absoluut. Zowat het eerste op de lijst is cyclopentasiloxane

Auteur:  summergame [ zo maart 09, 2014 20:50 ]

oh nee, ik ga niet naar de Carrefour, ik ga niet naar de Carrefour! :D

Ik moet van mijn voorraad af en die ziet er ook weer zo goed uit! :P

Auteur:  Pha [ zo maart 09, 2014 20:50 ]

Ik ben niet onder de indruk van die nieuwe conditioner :(
Ruikt lekker, maar dat is het dan ook een beetje. Vind alle andere UD's die ik al heb geprobeerd veel fijner.

Auteur:  Pha [ ma maart 24, 2014 10:25 ]

Ik heb nu ook het nieuwe maskertje en ik vind dat de conditioner beter ruikt en harder blijft hangen. Maar het lijkt erop dat het maskertje beter werkt?
Ik weet het niet goed :p

De geur van de conditioner blijft zooooo lang hangen en da's superverslavend :p

Auteur:  Pha [ do apr 10, 2014 06:29 ]

Die hele nieuwe met tiaré is nu ook hier in België te vinden. Raar genoeg enkel de shampoo en het masker. Niet de conditioner. Het masker zag er silicoonvrij uit.

Hij rook erg zoals die andere met tiaré... Was niet onder de indruk en heb dat masker dus niet gekocht, ondanks dat er geen silicoontjes inzitten.

Auteur:  flowergirl [ vr apr 18, 2014 16:41 ]

En waar heb je die gevonden, pha? Ben hem nog niet tegengekomen eigenlijk

Auteur:  Pha [ vr apr 18, 2014 16:47 ]

flowergirl schreef:
En waar heb je die gevonden, pha? Ben hem nog niet tegengekomen eigenlijk

Carrefour in Kortbeek-Lo :)

Auteur:  flowergirl [ wo jul 02, 2014 16:24 ]

Er is nu eentje met monoi-olie heb ik gezien... Ruikt voor mij echt heerlijk:)

Auteur:  prankdemon [ ma jul 07, 2014 15:35 ]

Ik heb de Aloe Vera Karite gekocht, ben echt heel benieuwd hoe die gaat bevallen!

Auteur:  flowergirl [ wo jul 09, 2014 08:02 ]

Hoe ziet die er uit? Prankdemon
Ik heb die met monoi speciaal de zon gekocht.. Nu is het wachten op zon ! :/

Auteur:  Aisha [ za jul 12, 2014 10:35 ]

Ik vind het zo jammer dat er van die met monoi geen conditioner is. Anders had ik hem graag geprobeerd, maar ik zie het punt niet om alleen de shampoo te kopen. Het masker kan wel als conditioner doorgaan natuurlijk, maar ik vind het toch niet hetzelfde.

Auteur:  flowergirl [ zo jul 13, 2014 20:48 ]

Ja idd ik vind ultra doux soms een raar merk, waarom brengen ze niet van alles een volledige lijn uit..

Ik heb trouwens de indruk dat die met plantaardige melk eruit is... Of gaat.
Jammer want voor mij rook hij heerlijk

Auteur:  Aisha [ za jul 26, 2014 20:09 ]

Volgens mij voorlopig nog niet, wij hebben hem nog altijd staan in de winkel, en hij staat niet op "indisponible"

Auteur:  flowergirl [ do aug 07, 2014 19:46 ]

In colruyt is hij er uit.. Zal eens kijken als ik bij delhaize of Carrefour ga dan

Auteur:  Gaeli [ wo jan 21, 2015 20:17 ]

Ik was vorige week in Frankrijk en daar liep ik toevallig tegen UD producten aan. :D Ik heb de avocado shampoo en conditioner gekocht. Helaas kwam ik er thuis pas achter dat er sodium laureth sulfate in zat, maar ja, geen sulfaten werkt bij mij ook niet altijd ideaal.

Vrijdag ben ik toevallig ook in Antwerpen, dus wellicht koop ik 'per ongeluk' nog wat meer. Oeps!

Auteur:  Rusalka [ vr jan 23, 2015 15:08 ]

Ik ben gek op die avocado conditioner! Dus ik zeg: goede keus (al gebruik ik dus niet de shampoo).

Auteur:  Chocolate [ zo feb 08, 2015 10:50 ]

Nu ben ik zó benieuwd naar het merk! Had er zelf nog niet van gehoord. Mijn Dr. Organic is toch bijna op, dus is het weer eens tijd om iets anders uit te proberen. Als ik weer eens in België ben zal ik eens op zoektocht gaan. Vooral de avocado en kokos lijken me wel iets!

Auteur:  Gaeli [ zo feb 08, 2015 11:51 ]

Ik zag dat je het op AH.nl ook kunt bestellen. Hollanders die hun boodschappen laten bezorgen kunnen het blijkbaar dus ook gewoon in het mandje gooien!

Ik heb overigens de UD spullen nog niet geprobeerd - heb nog wat flessen die eerst op moeten....

Auteur:  Chocolate [ zo feb 08, 2015 11:58 ]

Dankjewel Gaeli, ik heb gekeken en ze staan erop! :cheer
Zitten er trouwens sulfaten in elke UD shampoo of zijn er uitzonderingen?

Auteur:  Pha [ zo feb 08, 2015 12:01 ]

Er is een nieuwe UD in België. Die met "mythische olijven" voor zéér droog, kwetsbaar haar. Donkergroene fles met donkergouden dop.
Alles zit bomvol cones, dus spijtig genoeg niks voor mij :(

Auteur:  Gaeli [ zo feb 08, 2015 19:50 ]

Mweh. :/

Ik heb trouwens toen ik laatst in Antwerpen was ook wat ingeslagen:
- Beurre de cacao conditioner
- Vanille papaya conditioner
- Vanille papaya masker
- Avocado masker

Vanavond ga ik het avocado masker testen. Spannend! :D

Edit: spannend, omdat ik nog nooit een haarmasker geprobeerd heb.

Auteur:  Aisha [ zo feb 08, 2015 21:47 ]

Pha schreef:
Er is een nieuwe UD in België. Die met "mythische olijven" voor zéér droog, kwetsbaar haar. Donkergroene fles met donkergouden dop.
Alles zit bomvol cones, dus spijtig genoeg niks voor mij :(

Ik dacht dat ik de eerste zou zijn met het nieuws :p We hebben hem gisteren nieuw binnen gekregen.
Heb wel alvast een foto gemaakt van de fles en de ingredienten. Conditioner is er nog niet, hopelijk komt die Donderdag.

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal hem hoe dan ook zelf niet kopen, want ik vind cones in shampoo een beetje overdreven.
Bovendien erg flauw dat ze zulke "voedende" shampoo maken en het dan volpompen met cones.
Zou bijna denken dat het goed is voor het onzinproducten topic.

Auteur:  Gaeli [ do feb 12, 2015 07:58 ]

Ik had de avocado conditioner gebruikt. Haar super glad en glanzend, ik dacht zoooo, lijkt wel een siliconeconditioner. Na 3 dagen krijg ik toch ook die kenmerkende vettigheid en jeuk.... oeps, blijkt er ook silicone in te zitten. Mijn haar ziet er wel mooi uit, voor wat het waard is. :)

Auteur:  Pha [ do feb 12, 2015 16:22 ]

De avocadoconditioner is toch conevrij? Het masker heeft wel cones.

Auteur:  Gaeli [ do feb 12, 2015 17:52 ]

Oeff, ik bedoel ook het masker. Het was duidelijk nog ochtend toen ik het schreef...

Auteur:  Banaantje [ za feb 14, 2015 10:16 ]

Ik schrok al haha!!

Als die je niet bevalt.. wellicht eens de vanille proberen? Deze heeft geen cones in het masker.

Auteur:  Gaeli [ za feb 14, 2015 12:49 ]

Die heb ik ook gekocht ja! Ik woon in NL dus als ik eens over de grens ben sla ik meteen maar wat in. :)

Op zich is mijn haar er wel lekker glad, zacht en glanzend van geworden, maar ik krijg er ook wat sneller jeuk van. Misschien moet ik het maar eens in de twee maanden proberen. Ik was mijn haar wel om de week met een (milde) sulfatenshampoo, dus wat dat betreft kan het weinig kwaad denk ik.

Auteur:  Aisha [ ma feb 16, 2015 07:52 ]

Ik heb nu ook het masker en de leave in van de olijfenlijn gezien. Maar ik heb nog geen tijd gehad om de verpakkingen te lezen.

Auteur:  musicfreak [ ma feb 16, 2015 16:27 ]

Gaeli schreef:
Mweh. :/

Ik heb trouwens toen ik laatst in Antwerpen was ook wat ingeslagen:
- Beurre de cacao conditioner
- Vanille papaya conditioner
- Vanille papaya masker
- Avocado masker

Vanavond ga ik het avocado masker testen. Spannend! :D

Edit: spannend, omdat ik nog nooit een haarmasker geprobeerd heb.

Laat zeker iets weten over het Vanille & Papaya-masker! Ben benieuwd naar andere ervaringen...

Hoe vaak gebruiken jullie trouwens zo'n haarmasker?

Auteur:  Banaantje [ ma feb 16, 2015 18:13 ]

Bij de olijf versie zitten siliconen in de producten zag ik vanmiddag... helaas!

Auteur:  Mizzsylver [ wo feb 18, 2015 09:10 ]

Voor de Nederlanders; Albert Heijn heeft nu ook Ultra Doux in het assortiment! :cheer

Auteur:  Pha [ wo feb 18, 2015 11:04 ]

Hihi, België en Nederland fuseert steeds meer. Wij hebben eindelijk Dr. Organic en jullie nu Ultra Doux ^^

Nu nog cheese & onion chips bij ons en bicky chips bij jullie!

Auteur:  Chocolate [ wo feb 18, 2015 12:09 ]

Woehoe! :cheer

Auteur:  Gaeli [ wo feb 18, 2015 17:17 ]

Ze hebben het volgens mij alleen in de webwinkel. AH zit ook in België geloof ik, dus wellicht daarom.

Auteur:  Rusalka [ do feb 19, 2015 11:18 ]

Oh wat goed! Jippieeeeee :wave
Wat is bicky? Ruilen voor chips met patatje joppie smaak?

Auteur:  Pha [ do feb 19, 2015 11:30 ]

Patatje joppie hebben we hier al :)

Bicky is naar de bickyburger die je hier in frituren kunt krijgen. :)

Auteur:  Banaantje [ do feb 19, 2015 19:52 ]

Ben blij dat ik binnen de 5 minuten in België ben voor Ultra Doux hihi!

Auteur:  musicfreak [ vr feb 20, 2015 09:50 ]

Goedemorgen,

Heeft iemand (eventueel met hetzelfde haartype) ervaring met deze conditioner van Ultra Doux?

Afbeelding

Auteur:  Chocolate [ za feb 21, 2015 14:26 ]

Ben vandaag naar de AH geweest en UD was er niet. :cry2 Dus dan toch alleen in de webwinkel...

Auteur:  Pha [ zo feb 22, 2015 02:17 ]

musicfreak schreef:
Goedemorgen,

Heeft iemand (eventueel met hetzelfde haartype) ervaring met deze conditioner van Ultra Doux?

Afbeelding

werkt ook goed, ruikt ook zalig, maar nogal licht :)

Auteur:  musicfreak [ zo feb 22, 2015 10:15 ]

Pha schreef:
werkt ook goed, ruikt ook zalig, maar nogal licht :)

Wat bedoel je met "licht"?

Auteur:  Pha [ zo feb 22, 2015 13:18 ]

Licht als in, niet geschikt voor droog haar. Maar ideaal voor mensen die geen verzwarende conditioner willen.

Auteur:  musicfreak [ zo feb 22, 2015 13:50 ]

Pha schreef:
Licht als in, niet geschikt voor droog haar. Maar ideaal voor mensen die geen verzwarende conditioner willen.

Misschien dan wel goed voor mij. :grotegrijns Heb er nog twee in m'n kast staan...

Auteur:  musicfreak [ zo feb 22, 2015 13:51 ]

Hoe weet je trouwens wanneer een condtioner licht of zwaar is? Zie je dat aan de ingrediënten?

Auteur:  Aisha [ vr feb 27, 2015 10:50 ]

Je kunt kijken of er veel olieen of silliconen of bepaalde boters inzitten. (kokosolie of sheabutter bijvoorbeeld)
Dan is het meestal een zware conditioner.
Als erop staat dat het bedoelt is voor droog en beschadigd haar, dan is het vaak ook een zware shampoo. Al zijn daar best uitzonderingen op.

Auteur:  musicfreak [ wo maart 04, 2015 17:50 ]

Er zit dus inderdaad sheaboter in... *ZUCHT* Ik snap niet waarom hij dan toch licht wordt genoemd.

Auteur:  Gaeli [ wo maart 04, 2015 20:22 ]

Omdat Pha dat zo heeft ervaren op haar haar?

Ik hoop dat mijn conditioner nu snel op is want ik wil aan de avocado conditioner beginnen. :)

Auteur:  musicfreak [ wo maart 04, 2015 20:41 ]

Ik vind het wel vreemd, want ik zou net het tegendeel denken als ik dat perfect gladde haar zie.

Auteur:  Chocolate [ wo maart 04, 2015 20:58 ]

Dat kan je haarstructuur zijn. Ik gebruik zware conditioners, maar heb alsnog stukken slag en wat pluis in mijn haar. Het wordt dus niet altijd beïnvloed door een conditioner.

Auteur:  Gaeli [ wo maart 04, 2015 21:02 ]

Ik gebruik ook zo zwaar mogelijke conditioner. Lekker juist! :)

Mijn ervaring is dat shampoo eerder effect heeft op de 'zwaarte' van mijn haar dan conditioner. Met uitzondering van siliconen wel, want die maken mijn haar wel veel gladder.

Auteur:  Aisha [ vr maart 06, 2015 10:16 ]

musicfreak schreef:
Er zit dus inderdaad sheaboter in... *ZUCHT* Ik snap niet waarom hij dan toch licht wordt genoemd.

Voor mij is dit ook een lichte conditioner. Het ligt er ook aan hoeveel er precies van een boter of olie in de fles zit. Hoe lager het op de ingredientenlijst staat hoe minder er inzit.
Een beetje olie of boter in een conditioner kan geen kwaad.

Hier is bijvoorbeeld de ingredientenlijst van de avocado contioner:

Aqua, cetearyl alcohol, palm oil, behentrimomium chloride, CI 15985/Yellow 6, CI 19140/Yellow 5, stearamidopropy dimethylamine, chlorhexidine dihydrocholride, isopropyl alcohol,avacado oil, citric acid, shea butter, hexyl cinnamal, glycerin, parfum.

Er zitten dus 3 olien in waarvan er al een heel hoog op de lijst staat. (al weet ik niet zeker wat palmolie voor het haar doet). Je kunt dus zeggen dat dit een zware conditoner is.

Auteur:  Rusalka [ vr maart 06, 2015 11:33 ]

Palmolie lijkt erg op kokosolie, kokos is overigens ook een palm.

Auteur:  Jolieanda [ di maart 10, 2015 21:51 ]

Zo jammer dat dit niet in Nederland verkrijgbaar is:(

Auteur:  musicfreak [ wo maart 11, 2015 16:22 ]

Is dit hele merk serieus niet in NL verkrijgbaar? :o

Ik wou trouwens de ingrediënten van die conditioner (plantaardige melk) nog opzoeken, maar nergens te vinden, en ze van mijn fles overtypen heb ik geen zin in... XD

Auteur:  Athanasia [ wo maart 11, 2015 16:27 ]

Tip: typ gewoon een unieke combinatie in (een stuk van de lijst) in Google, dan vind je de rest wel. Tussen aanhalingstekens plaatsen.

Auteur:  musicfreak [ wo maart 11, 2015 16:55 ]

Ok, bedankt voor deze tip.

Auteur:  Mizzsylver [ do maart 12, 2015 08:12 ]

Jolieanda schreef:
Zo jammer dat dit niet in Nederland verkrijgbaar is:(

Bij de Albert Heijn kun je ze bestellen in de webshop. :cheer

Auteur:  musicfreak [ ma maart 30, 2015 14:17 ]

... En na de meest moeilijk typbare woorden ooit getypt te hebben in Google, is de Plantaardige Melk-ingrediëntenlijst nóg niet te vinden via die weg... :grotegrijns (Wél andere producten van Garnier en een topic over een andere conditioner.)

Dan kan ik zowel de hele lijst typen: Aqua/Water, Cetearyl Alcohol, Dipalmitoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate ( :oink ), Quaternium-80, Glyceryl, Stearate, Limonene, Propylene Glycol, Cetrimonium Chloriode, Citric Acid, Butyrosperium Parkii Butter / Shea Butter, Glycerin, Parfum/Fragrance.

WOW.

Auteur:  musicfreak [ do apr 02, 2015 14:10 ]

^ Denken jullie dat deze conditioner geschikt is voor mijn haar?

Ik zag deze lijn trouwens staan in de Carrefour en dacht dat iemand zei dat hij zou verdwijnen, of is dat nog niet voor meteen?

Auteur:  Pha [ do apr 02, 2015 16:26 ]

Ik zag de plantaardige melk gewoon in 't Kruidvat staan! Dus goed nieuws voor mensen die hem nog graag gebruiken :)

Musicfreak, ik vind de ultra doux-lijnen zeker het proberen waard. Ik hou wel het meeste van de oudere lijnen. Hier zijn mijn drie favorieten die ik net nog eens heb gekocht:

Afbeelding

De gele bus is met avocado en die is heerlijk voedend. De bruine bus is met cacao en kokos en maakt je haar glad en sluik (en ook flink voedend). De rode is die met cranberry en arganolie en die geeft zo'n fantastische glans.
De geuren zijn zalig en blijven ook best lang hangen in je haar ^^ Het enige minpunt aan Ultra Doux vind ik dat ik er best veel van gebruik en een bus snel opgaat. Ze zouden ze in 500 ml bussen moeten verkopen.

Auteur:  musicfreak [ do apr 02, 2015 17:14 ]

Misschien is dat ook omdat jouw haar veel nodig heeft, Pha? Ik doe zelf gemakkelijk héél lang met 200ml. Maar dan nog, zou er inderdaad een groter formaat moeten bestaan voor mensen zoals jij.
Bedankt voor de info, dan weet ik al zeker dat ik die gele en bruine beter niet koop.
De rode is dus lichter?

Die kokos-conditioner heb ik ook al vaak zien staan en soms ben ik er benieuwd naar, maar waarschijnlijk is ook deze te voedend voor mijn haar...

Auteur:  Pha [ do apr 02, 2015 17:16 ]

Als je niet graag verzwarend wil, probeer dan een keer de plantaardige melk, de kamille honing of de veenbesconditioner :) Die met vanille en papaya is ook lichter, bedenk ik me nu net.

Auteur:  musicfreak [ do apr 02, 2015 18:19 ]

Wel, ik heb nog twee flessen van die Plantaardige Melk staan (daarom dat ik de ingrediënten hier opsomde). :p
Het is alleen zo lang geleden dat ik één van de twee nog gebruikt heb, dat ik ben vergeten wat het effect was.

Van de Vanille & Papaya heb ik het masker, maar hou het nu maar op de puntjes, want ook dit weer... Of misschien gebruik ik wel teveel, maar ja, kun je van een masker "teveel" gebruiken?
In ieder geval laat ik het er niet meer langer op dan 3 minuten. (Eerst deed ik dat wel, omdat ik m'n haar echt zo goed mogelijk wou verzorgen, maar na een tijd werd het een slappe boel.)

Auteur:  Pha [ do apr 02, 2015 23:32 ]

Als je geen slappe boel wilt, is die met kamille het beste denk ik. Ik doe er juist alles om het glad te hebben, dus ik durf mijn maskers makkelijk een half uur laten zitten.

Het is gewoon uitproberen totdat jij hebt wat je wilt van resultaat.

Auteur:  musicfreak [ vr apr 03, 2015 10:01 ]

Dus de kamille-versie is niet verzwarend én niet gladmakend? :D (Zolang het maar doorkambaar is...)

Afbeelding

Auteur:  Gaeli [ vr apr 03, 2015 20:05 ]

Ik ben momenteel weer in Frankrijk en overweeg weer wat te halen, maar ik weet niet welke haha. De voorraad van Pha hierboven staat al in mijn kast. Misschien toch die eerst maar eens opmaken. :D

Auteur:  Rusalka [ za apr 04, 2015 17:13 ]

Gaeli schreef:
Ik ben momenteel weer in Frankrijk en overweeg weer wat te halen, maar ik weet niet welke haha. De voorraad van Pha hierboven staat al in mijn kast. Misschien toch die eerst maar eens opmaken. :D

Als je nog maar 1 fles van de avocado hebt zou ik er nog eentje bij kopen (of welke je maar het liefste gebruikt) :gniffel

Auteur:  Jolieanda [ za apr 04, 2015 19:54 ]

Hahahahahaha geweldige reacties!! Ik ben inmiddels super tevreden met dr organic en dan de arganolie lijn

Auteur:  Gaeli [ zo apr 05, 2015 18:17 ]

Rusalka schreef:
Gaeli schreef:

Als je nog maar 1 fles van de avocado hebt zou ik er nog eentje bij kopen (of welke je maar het liefste gebruikt) :gniffel

Goed idee. Hij zou maar opgaan. :gniffel

Auteur:  Pha [ zo apr 05, 2015 23:43 ]

Als ik kan komen naar de zomermeeting, vind ik het niet erg om voor wie wil UD-bestellingen op te nemen en ze dan mee te brengen naar de meeting.

Auteur:  flowergirl [ vr apr 10, 2015 18:03 ]

Iemand ervaring met de olijvenlijn? Ik zou hem wel is willen proberen maar ik heb wel nog voorraad van andere versies..

Auteur:  flowergirl [ vr apr 17, 2015 18:26 ]

Vandaag een beetje losgegaan.. 5 planten shampoo en conditioner gekocht en de volledige olijvenlijn shampoo, co en masker. Ik had een beetje een moeilijke dag vandaag en vond dat ik mijzelf eens mocht verwennen. Weer heel wat te testen dus ( ik ga het nooit leren)

Hopelijk vallen ze beter mee dan de honinglijn want daarvan heb ik nog 2 flessen co staan die ik maar niet gebruik

Auteur:  musicfreak [ vr apr 17, 2015 19:11 ]

Planten?

Auteur:  flowergirl [ vr apr 17, 2015 21:39 ]

http://www.garnier-be.com/nl-be/haar/be ... mespoeling

Auteur:  Golden [ vr apr 24, 2015 17:25 ]

Op de Meir (Antwerpen) is er nu een Ultra Doux pop-up store :D
Je kan er blijkbaar gratis je haar laten verzorgen, ben eigenlijk wel benieuwd!

Ik weet niet of het hier thuishoort dus feel free om te verplaatsen :D

Auteur:  Pha [ vr apr 24, 2015 17:37 ]

Ik snap nog altijd niet goed wat een pop-up store is :(

Auteur:  musicfreak [ vr apr 24, 2015 17:38 ]

Is er een reden dat Ultra Doux zo populair is op dit forum? (Heeft het met het slicoon-vrije te maken? :p)

Auteur:  Mizzsylver [ vr apr 24, 2015 19:12 ]

Pha schreef:
Ik snap nog altijd niet goed wat een pop-up store is :(

Een tijdelijke winkel in een winkelcentrum of in een andere grote winkelketen. Geen eigen pand dus :)

Auteur:  musicfreak [ vr apr 24, 2015 19:40 ]

Een beetje zoals "Mijn Pop-Up Restaurant", Pha. :p ;)

Auteur:  Rusalka [ vr apr 24, 2015 20:29 ]

musicfreak schreef:
Is er een reden dat Ultra Doux zo populair is op dit forum? (Heeft het met het slicoon-vrije te maken? :p)

Het is niet allemaal siliconenvrij, de shampoos bevatten sulfaten en het is niet natuurlijk. Maar het is goedkoop en heeft een paar goedwerkende producten. Mijn favoriete product is de avocado conditioner, mijn haar ontwart direct en is perfect gevoed. De beste conditioner die ik ooit hebt gebruikt.

Auteur:  musicfreak [ vr apr 24, 2015 20:31 ]

Nee, dat weet ik, maar er zijn toch een aantal zonder siliconen? En waarom moet iets "natuurlijk" zijn om goed te zijn?

Auteur:  Pha [ vr apr 24, 2015 21:10 ]

musicfreak schreef:

Ze zijn meestal conevrij, werken super en ruiken zalig. En niet duur. Maar vooral de geur denk ik :D

Auteur:  musicfreak [ vr apr 24, 2015 22:28 ]

Als het over geur gaat heb ik het wel voor Gliss Kur, maar daar zitten dan weer siliconen in...

Auteur:  seraphina [ wo mei 13, 2015 09:29 ]

Iedereen weet het vast allang maar ik ben er net achter dat je Ultra Doux via ah.nl kunt bestellen :D
Weet iemand ook of Ultra Doux dierproefvrij is?

Auteur:  Gaeli [ wo mei 13, 2015 09:32 ]

Dat denk ik niet eigenlijk, het is deel van L'Oreal en die staan niet bepaald bekend om hun dierproefvrije beleid.

Auteur:  seraphina [ wo mei 13, 2015 09:35 ]

Bedankt voor je snelle reactie! Ik wist niet dat het onder L'Oréal viel :)

Auteur:  Rusalka [ wo mei 13, 2015 09:36 ]

Alle cosmetica in de EU is dierproefvrij, volgens de wet.

Auteur:  Gaeli [ wo mei 13, 2015 09:44 ]

Rusalka heeft inderdaad gelijk, sinds een paar maanden is alle cosmetica dierproefvrij in Europa. Goed nieuws - wist ik zelf nog niet.

Auteur:  seraphina [ wo mei 13, 2015 09:48 ]

Ja dat is waar en zeker goed nieuws maar ik heb gelezen dat dit ook wel omzeild wordt. Dat ze bijvoorbeeld het product zelf (de conditioner) niet op dieren testen maar bepaalde ingrediënten uit de conditioner zijn dan wel op dieren getest.

Auteur:  Aisha [ wo mei 13, 2015 13:08 ]

Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat alle ingrediënten die in cosmetica zitten ooit op dieren zijn getest. Het is wel leuk om te zeggen dat nu alles proefdiervrij is, maar het is natuurlijk onzin om een ingrediënt keer op keer te laten testen. Dus zodra ze eenmaal weten dat een ingrediënt goed werkt voor bepaalde dingen, kun je er vanuit gaan dat ze het redelijk vrij kunnen gebruiken, zonder keer op keer te testen.

Auteur:  Athanasia [ wo mei 13, 2015 13:42 ]

Vind ik een intelligente opmerking van Aisha.

Auteur:  Pha [ zo mei 24, 2015 09:41 ]

Ik denk dat ik het vanille-papayamaskertje ga halen vandaag. Mijn haar heeft dringend nood aan een masker. Soms mis ik dat perzikmaskertje van UD toch, die geur maakte me blij :(

Auteur:  Athanasia [ zo mei 24, 2015 11:03 ]

Ah, dat ben ik gisteren vergeten te melden. In Antwerpen op de Meir was er een pop-up store helemaal gewijd aan Ultra Doux!! Hij was echter donker vanbinnen, dus ik weet niet of die pop-up al weg is, of nog moet komen.

Auteur:  musicfreak [ zo mei 24, 2015 11:06 ]

Pha schreef:
Ik denk dat ik het vanille-papayamaskertje ga halen vandaag. Mijn haar heeft dringend nood aan een masker. Soms mis ik dat perzikmaskertje van UD toch, die geur maakte me blij :(

Had je het al eens eerder geprobeerd?
De geur van vanille & papaya ruik ikzelf anders graag. ;)

Auteur:  Pha [ zo mei 24, 2015 11:18 ]

Nee, zou de eerste keer zijn. Ik heb het vermeden vanwege de pitjes, maar er zijn geen andere coneloze maskers zo direct te vinden.

Auteur:  musicfreak [ zo mei 24, 2015 11:22 ]

Waarom eigenlijk? Ik vind dat ze er makkelijk uit te wassen zijn.
Nog een tip: ik zou het er langer oplaten dan 3 minuten (staat op de verpakking) en zeker als je droog haar hebt.

Auteur:  Pha [ zo mei 24, 2015 11:35 ]

Oei, dus erg zwaar is het masker niet dan?

Auteur:  Gaeli [ zo mei 24, 2015 12:04 ]

Ik begin te merken dat mijn avocado conditioner (en het masker die ik heel soms gebruik) toch langzamerhand te zwaar worden voor mijn haar. Op zich een goed teken, het is minder droog blijkbaar. Het pitjesmasker heb ik ook, maar ik vind het zonde om er twee open te hebben...

Nu moet ik op zoek naar een andere conditioner. Hmm...

Auteur:  carinkla [ wo mei 27, 2015 08:34 ]
Berichttitel:  Ultra doux nu te koop via albert.nl

toevallig kwamen ze naar boven in de zoekresultaten van totaal iets anders..maar ik zag de ultra doux maskers etc nu dus te koop bij albert.nl
http://www.ah.nl/zoeken?rq=ultra+doux

Auteur:  TheDebby [ vr mei 29, 2015 12:10 ]

Ik ben benieuwd of ik die ook mij mijn AH ga vinden.
Bedankt voor de tip.

Auteur:  Mizzsylver [ vr mei 29, 2015 13:57 ]

TheDebby schreef:
Ik ben benieuwd of ik die ook mij mijn AH ga vinden.
Bedankt voor de tip.

Ze hebben ze niet in de fysieke winkel, alleen in de webshop. :)

Auteur:  TheDebby [ vr mei 29, 2015 14:00 ]

Oh dan heb ik het verkeerd begrepen, bedankt voor het rechtzetten.

Auteur:  musicfreak [ wo jun 03, 2015 11:39 ]

Ik heb de Plantaardige Melk na LANGE tijd nog eens uit de kast gehaald en moet zeggen dat mijn punten toch duidelijk zachter aanvoelen na gebruik!

Auteur:  Gaeli [ vr jun 12, 2015 09:23 ]

Ik ga binnenkort weer naar Frankrijk. Zit te twijfelen of ik nog wat ga halen. :)

Auteur:  Gaeli [ zo jun 28, 2015 07:42 ]

Ik was net in Ierland en zag bij de drogist deze staan:

Afbeelding

Ziet er bekend uit? :D Niks gekocht trouwens - vloog op handbagage.

Auteur:  Aisha [ vr jul 10, 2015 12:49 ]

Oh wat leuk! Die met kokos ziet er wel tof uit. De fles ziet er echt anders uit dan de kokosversie hier, vraag me af of het een andere is of dezelfde.

Auteur:  Rusalka [ vr jul 10, 2015 13:05 ]

Wel een stuk duurder dan in Belgie of Frankrijk. Maar zo te zien hebben ze ook grotere flessen conditioner.

Auteur:  Gaeli [ vr jul 10, 2015 14:49 ]

De flessen zijn inderdaad groter, 400 ml geloof ik. Die kokos leek redelijk hetzelfde als ik me goed herinner.

Auteur:  Rusalka [ ma jul 13, 2015 15:22 ]

De "geheimen van honing" conditioner is ingewijd. Vind hem alvast erg lekker ruiken, zoet en warm, ik herken er inderdaad wel een honing geur in. Haar is niet speciaal zacht, maar wel gladder. Wil het nog een paar keer gebruiken voor ik een review schrijf, al helemaal omdat ik er ook een nieuwe shampoo bij had gebruikt.

Auteur:  Pie [ ma jul 13, 2015 15:40 ]

Ah ik heb die gisteren toevallig gekocht. Wel nog niet gebruikt, misschien straks. Kan zijn dat ik hem ooit al eens gebruikt heb, meestal weet ik niet eens welke UD ik uit het schap genomen heb :p

Auteur:  Rusalka [ do jul 16, 2015 11:13 ]

Heb je hem ondertussen al gebruikt Pie?

Auteur:  Pie [ do jul 16, 2015 12:17 ]

Ja gisteren. Ik kan niet veel meer zeggen dan dat ik hem goed vond. 't Is zacht, en het ruikt wat zoetig.

Auteur:  Aisha [ zo aug 02, 2015 08:00 ]

Ik ben benieuwd naar je review straks Rusalka, ik heb hem al die tijd niet gekocht omdat ik bang zou zijn dat hij te licht is.

Ik heb reclameborden gezien van een nieuwe spray, in de lijn van de camille shampoo. Maar de spray zelf staat nog niet eens op de website.

Auteur:  flowergirl [ ma aug 03, 2015 22:03 ]

Ik heb die spray al zien staan in de di. Maar dat zat vol cones

Auteur:  Rusalka [ di aug 04, 2015 14:28 ]

Heb ondertussen ook de UD vanillemelk en pulp van papaja gebruikt. Hij ruikt alvast heel anders op het haar dan in de fles. Ook niet erg voedend. De geheimen van honing vond ik lekkerder ruiken en voedender. Die gaat kwa voeding meer richting de mango denk ik.

Auteur:  zohra [ ma aug 10, 2015 19:16 ]

Ik ga morgen het Mythische Olijven masker gebruiken van Ultra Doux. Ik heb heel droog en pluizig haar, dus ik hoop dat dit helpt! Maakt het uit als je het masker met een ander merk shampoo combineert?

Auteur:  Rusalka [ di aug 11, 2015 09:30 ]

Ik gebruik ook niet altijd de bijpassende shampoo bij een conditioner. Juist als je iets nieuws probeert is duidelijker te zien wat het doet als je gewoon je oude shampoo gebruikt. Dus ik zou het gewoon doen zoals je van plan bent :D

Auteur:  zohra [ di aug 11, 2015 13:06 ]

Bedankt!

Auteur:  TheDebby [ do aug 13, 2015 21:18 ]

Zou iemand me kunnen helpen met advies?

De (stief)moeder van mijn vriend woont in de buurt in de buurt van Antwerpen.
Ze wil voor mij wat meenemen. Ik wil graag een conditioner en een masker die bij elkaar horen.
Zonder siliconen (ivm build-up).

Ik heb de conditioner van avocado-olie en galamboter maar ik heb begrepen dat in het masker siliconen in zitten.
Die van vanille (masker en conditioner) heb ik al geprobeerd.

Klopt het trouwens dat de olijfolie conditioner siliconen heeft?

Auteur:  Aisha [ do aug 13, 2015 21:46 ]

De olijfolie lijn zit helemaal bomvol siliconen, ook de shampoo.
Ik dacht toch echt dat er geen siliconen in het avocadomasker zaten eigenlijk, maar ik heb hier geen pot staan om even te checken.

*Edit*

Even gekeken, er zitten inderdaad siliconen in:

aqua/water - cetearyl alcohol - behentrimonium chloride - glycerin - cetyl esters - amodimethicone - ci 19140/yellow5 - ci15985/yellow6 - trideceth-6 - chlorhexidine dihydrochloride - dimethyl tin dineocedyl ester - persea gratissima/avocado oil - methylparaben - butyrospermum parkii/shea butter - cetrimonium chloride - hexyl cinnaman - parfum/fragance
Lees meer via http://www.beaute-test.com/masque_huile ... MImZvV9.99

Auteur:  flowergirl [ do aug 13, 2015 23:46 ]

enkel de conditioner heeft geen cones :banghead

Auteur:  flowergirl [ do aug 13, 2015 23:49 ]

Ik denk dat er trouwens geen masker zijn van ud zonder cones

Auteur:  TheDebby [ vr aug 14, 2015 00:11 ]

flowergirl schreef:
enkel de conditioner heeft geen cones :banghead

Welke conditioner bedoel je?

flowergirl schreef:
Ik denk dat er trouwens geen masker zijn van ud zonder cones

Naar mijn weten is de Ultra Doux vanille en papaya masker sowieso zonder cones.
Dus ik dacht dan kunnen er wel meer zijn? :think

Auteur:  flowergirl [ vr aug 14, 2015 22:19 ]

Is het vanille en papaya masker zonder cones? Oh moet ik eens halen dan.

Ik bedoelde bij de avocadolijn dat enkel de conditioner zonder cones in

Auteur:  Aisha [ zo aug 16, 2015 13:58 ]

Ik heb nog eens gekeken en ik geloof dat het camelia en arganolie masker ook zonder cones is.

Auteur:  Rusalka [ zo aug 30, 2015 15:53 ]

Van de UD conditioners die ik heb gebruikt heb ik een lijstje gemaakt met de volgorde van welke ik het beste vind, met de fijnste bovenaan (al weet ik niet meer de exacte namen). Tot en met de geheim van honing vind ik goed werken, die daar onder doen te weinig.

-avocado en galamboter
-cacao en cocos
-mango en tiare
-geheim van honing
-papaya en vanille
-lotusbloem

Auteur:  Sigunne [ zo sep 13, 2015 17:15 ]

In de Kruidvat (in Nederland om duidelijk te zijn) zag ik zojuist een hele reeks producen onder de naam Loving Blends. Maar, het was het uiterlijk van deze producten wat me deed stoppen met zoeken waar ik voor kwam!

kijk!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

www.lovingblends.nl
http://www.garnierzorgvoorjezelf.nl/haa ... ing-blends

Auteur:  flowergirl [ zo sep 13, 2015 19:11 ]

Ah keileuk voor de noorderburen!

Auteur:  Gaeli [ zo sep 13, 2015 20:40 ]

Joh, wat grappig. Mooi, want ik heb net mijn avocado conditioner opgemaakt. Binnenkort maar eens naar de Kruidvat. :)

Auteur:  sweet-devil [ zo sep 13, 2015 21:31 ]

IK MOET VANILLE!
Ok, nu weer normaal. Ga snel eens kijken haha

Auteur:  Sigunne [ zo sep 13, 2015 22:45 ]

De avocado lijn zag ik hier niet staan. Ik heb toen ik in mei in België was een aantal maskers gehaald, die allemaal op het potje hadden staan dat er geen siliconen in zitten, ik zag hier volgens mij alleen maar maskers met siliconen. Ik vrees ook een beetje dat gezien de avocado lijn al sinds zeker 2007 bestaat, (toen hoorde ik het eerst van ultra doux) hij misschien weg gaat om plek te maken voor andere lijnen, omdat hij nu ook niet mee naar Nederland gekomen is. :/

Van de vanille papaja lijn zag ik alleen een 2 in 1 shampoo en conditioner, geen masker, geen losse conditioner en geen shampoo. De website vermeld ook alleen de 2 in 1.

Zou het zin hebben als we allemaal een berichtje achter gaan laten op de website of mailen dat we producten zonder cones en sls willen? :nah

Auteur:  flowergirl [ ma sep 14, 2015 14:04 ]

Op de Belgische site www.garnier.be staat hij wel nog. Ik denk dat ze niet alle varianten hebben uitgebracht

Auteur:  sweet-devil [ ma sep 14, 2015 17:29 ]

Sigunne schreef:
De avocado lijn zag ik hier niet staan. Ik heb toen ik in mei in België was een aantal maskers gehaald, die allemaal op het potje hadden staan dat er geen siliconen in zitten, ik zag hier volgens mij alleen maar maskers met siliconen. Ik vrees ook een beetje dat gezien de avocado lijn al sinds zeker 2007 bestaat, (toen hoorde ik het eerst van ultra doux) hij misschien weg gaat om plek te maken voor andere lijnen, omdat hij nu ook niet mee naar Nederland gekomen is. :/

Van de vanille papaja lijn zag ik alleen een 2 in 1 shampoo en conditioner, geen masker, geen losse conditioner en geen shampoo. De website vermeld ook alleen de 2 in 1.

Zou het zin hebben als we allemaal een berichtje achter gaan laten op de website of mailen dat we producten zonder cones en sls willen? :nah

Zou misschien wel een idee zijn

Auteur:  TheDebby [ wo sep 16, 2015 20:49 ]

Ik vind het hartje in het logo in ieder geval erg schattig! (Van de Nederlandse versie)

Auteur:  sweet-devil [ wo sep 16, 2015 20:57 ]

https://www.kruidvat.nl/garnier-loving- ... /p/3531858 Wieeeeh

Auteur:  lorraine [ za sep 19, 2015 11:33 ]

Je ziet nu inderdaad ook reclame van loving blends van garnier op televisie. Zal het nu toch ook in Nederland verkrijgbaar zijn? Kruidvat? Trekpleister?

Auteur:  sweet-devil [ za sep 19, 2015 11:55 ]

Zag 't bij Kruidvat. Helaas niet de shampoo en alleen de 2 in 1. Zoals een user hier eerder ook al zei :[

Auteur:  Gaeli [ zo sep 20, 2015 10:05 ]

Ik had er even naar gekeken maar word er niet echt heel gelukkig van. Veel sulfaten en siliconen, althans, in de producten die op voorraad waren. Ik heb niks gekocht en ga eerst mijn oude verzameling maar eens opmaken. Deze winter ben ik toch weer heel vaak ik Frankrijk dus dan haal ik mijn favorieten gewoon daar.

Auteur:  Astarte [ zo sep 20, 2015 16:22 ]

Ik ben blij dat er iets van Garnier is gekomen naar Nederland, kijk uit naar de olijf en honing variant.

Auteur:  TheDebby [ wo sep 23, 2015 19:45 ]

lorraine schreef:
Je ziet nu inderdaad ook reclame van loving blends van garnier op televisie. Zal het nu toch ook in Nederland verkrijgbaar zijn? Kruidvat? Trekpleister?

De Kuidvat sowieso zoals vermeld hierboven.
Ik heb het ook in de folder gezien van de Etos en de DA.

Auteur:  Gaeli [ zo nov 08, 2015 08:57 ]

Ik zag op de website https://www.vente-exclusive.com/ (een soort Zalando Lounge, zo'n outlet website, ik heb het zelf nooit gebruikt maar volgens mij is het wel betrouwbaar) een aanbieding voor Ultra Doux. Ze hebben alle soorten van de BE/FR markt, dus niet alleen die vijf die in NL verkrijgbaar zijn. Ze gaan in pakken van zes en zijn dan 14,90, dus iets minder dan 2,50 per verpakking dan. Niet heel veel goedkoper, maar wellicht als je opzoek bent naar een specifieke die ze niet in je lokale super hebben een goed idee. Verzendkosten zijn gratis. :) Wellicht interessant voor de grootverbruikende Hollanders?

Auteur:  Han [ ma nov 09, 2015 13:12 ]

Volgens mij ben ik de enige die UD echt niet goed vind :bloos3 . Vroeger gebruikte ik het altijd, heb echt elke soort gehad. Maar nu dat ik een week tussen iedere wasbeurt laat, merk ik dat UD dat niet aan kan. De eerste twee of drie dagen is mijn haar zacht, maar daarna wordt het ongelofelijk droog en knoperig...

Auteur:  Rentlle [ di nov 10, 2015 17:08 ]

Ik keer er altijd maar naar terug... Haartjes zoooo zacht na een wasbeurt. Het mijne wordt ook wel droog na 2 dagen, ik dacht altijd dat dat aan mijn haar lag... Jij denkt aan de Shampoo/conditioner?
Misschien moet ik dan ook maar eens switchen...

De nieuwe conditioner met honing en masker met olijfolie maken mijn haartjes alleszins héél gelukkig momenteel :)

Auteur:  Han [ do nov 12, 2015 20:26 ]

Ja ik vond het ook altijd geweldig, tot een vriendin dat zei van dat het snel droog wordt. Dan ben ik erop beginnen letten en ben ik tot dezelfde (hartbrekende) conclusie gekomen. Heb nog die conditioner met honing en die met olijfolie staan (juist dezelfde :giechel) maar ik gebruik ze niet meer. Ik merk een enorm verschil met de conditioners van Aubrey Organics. Met UD moest ik echt elke dag oliën, en ik dacht dat dat aan mijn haar lag. Nu kan ik mijn haar wat meer met rust laten...
Zou interessant zijn als je het even probeert, eens zien of jij ook iets merkt.

Auteur:  Pie [ vr nov 13, 2015 11:58 ]

Waar koopt ge dat? Ik wil ook wel eens iets anders als UD of Yves Rocher

Auteur:  Han [ vr nov 13, 2015 14:34 ]

Ik koop dat op IHerb. Is wel lastig met de verzendkosten... Maar is er hier trouwens ergens een pagina met groepsbestellingen?

Auteur:  Pha [ vr nov 13, 2015 14:44 ]

Pie schreef:
Waar koopt ge dat? Ik wil ook wel eens iets anders als UD of Yves Rocher

En vroeger wou ge niet luisteren als ik het over aubrey had. Ik heb nog staaltjes liggen denk ik

Auteur:  Rentlle [ wo nov 25, 2015 15:17 ]

Denk dat ik dan ook maar eens aubrey ga gebruiken om te zien of mijn haar gewoon superdroog is, of dit door UD komt...:)

Auteur:  Han [ di dec 01, 2015 09:10 ]

En Rentlle? Zie je al verschil?

Auteur:  Rentlle [ zo dec 13, 2015 12:55 ]

Han schreef:
En Rentlle? Zie je al verschil?

moet eerst nog mijn potten opmaken :p

halfweg :)

Auteur:  Han [ zo dec 13, 2015 14:15 ]

Haha oké

Auteur:  Rentlle [ zo feb 07, 2016 11:34 ]

Han schreef:
Haha oké

Nog 1/8 pot :D

Auteur:  flowergirl [ di maart 01, 2016 16:42 ]

En er is weer een nieuwe :) zachtheid van haver, voor broos haar.

Auteur:  Pha [ do mei 19, 2016 17:25 ]

flowergirl schreef:
En er is weer een nieuwe :) zachtheid van haver, voor broos haar.

Ik heb hier nu het maskertje net van gekocht. Ze hadden ook de shampoo en de conditioner

Auteur:  flowergirl [ vr aug 05, 2016 16:31 ]

Nu was er een shampoo in de gele lijn (avocado) zonder sls en sles, zonder siliconen en parabenen. Ik heb hem hier klaar staan voor te proberen

Auteur:  summergame [ wo aug 10, 2016 11:56 ]

IK zou zo graag de Ultra Blend (hoe ze in Amerika heten) coconutwater kunnen testen. Via Amazon kan ik hem niet kopen en heb geen familie in de USA... :(

Auteur:  Rusalka [ ma aug 15, 2016 15:15 ]

De avocado conditioner is in Nederland niet te koop, maar met het geheim van honing masker kom ik ook een heel eind! En dan houd ik de avocado conditioner die ik nog heb alleen voor de laatste 20cm, dus die gaat zo toch nog lang mee.

Als ik het vergelijk met Aubrey Organics, dan moet ik helaas zeggen dat de UD voor mijn haar beter werkt. De Aubrey Organics trekt minder goed in lijkt het wel, het werd ook niet zo glad. Ik had de honeysuckle. Met UD is het zachter en blijft het zachter, maar dan wel met die zware varianten.

Auteur:  TheDebby [ ma aug 15, 2016 20:05 ]

Rusalka schreef:
De avocado conditioner is in Nederland niet te koop, maar met het geheim van honing masker kom ik ook een heel eind! En dan houd ik de avocado conditioner die ik nog heb alleen voor de laatste 20cm, dus die gaat zo toch nog lang mee.

Als ik het vergelijk met Aubrey Organics, dan moet ik helaas zeggen dat de UD voor mijn haar beter werkt. De Aubrey Organics trekt minder goed in lijkt het wel, het werd ook niet zo glad. Ik had de honeysuckle. Met UD is het zachter en blijft het zachter, maar dan wel met die zware varianten.

De Albert Hijen verkoopt het trouwens wel online.
Dan heb je wel verendkosten, maar als je een beetje goed timed kun je het goedkoop in de winkel ophalen. ^^

Auteur:  Rusalka [ di aug 16, 2016 09:42 ]

Maar dan moet je toch voor meer dan 79 euro besteden? Dat was het tenminste de laatste keer dat ik online wilde bestellen.

Auteur:  TheDebby [ di aug 16, 2016 17:15 ]

Groepsbestelling? Haha.

Nee meer even serieus ik heb het even getest:
Bij mijn dichtstbijzijnde AH pickuppoint kan ik gratis afhalen blijkbaar.
Geen servicekosten of andere kosten gewoon ophalen.

Daarnaast kan ik er 3 flessen bestellen. Dus blijkbaar geen minimaal bedrag.
Als je het wilt hebben zou ik het gewoon proberen! (vroeger was dit niet gratis)

Edit* foutje! Blijkbaar had ik nog van mijn verjaardag in feb de mogelijkheid om iets gratis te bestellen.
Normaal zou het € 2,50 kosten.

Auteur:  Rusalka [ wo aug 17, 2016 21:50 ]

Oh maar die 2,50 maakt me dan niet uit... voor mij is die avocado conditioner zo goed dat 2,50 op bijvoorbeeld 3 flessen ok is. Bedankt voor het nakijken, ik ga ze dus via zo'n pick up point bestellen :D

Auteur:  flowergirl [ do aug 25, 2016 14:19 ]

Je kan ultra doux ook bij bol.com bestellen, ze vragen wel 5,49 per pot vind dit wel overdreven

Auteur:  Kiabiah [ di nov 15, 2016 16:42 ]

Op Vente Exclusive heb ik trouwens een lijn gezien die ik nergens vind maar me wel intrigeerd.

Garnier Ultra Doux Aloé Vera et huile de karité pur

Zou voor mijn haartype zijn, ik heb het dan toch maar niet besteld omdat het ineens een grote hoeveelheid was (6 stuks) en ja, als het dan tegen valt... heb er lichtjes spijt van.

Zelf heb ik al verschillende Ultra Doux gebruikt en ze bevallen me wel - geen wow.

Auteur:  flowergirl [ wo jun 28, 2017 10:01 ]

Wat ik nu leuk vind bij ultra doux is dat je voor veel producten echt een lijn hebt. Nu heb je bv een shampoo, conditioner, en douchegel en bodylotion allemaal van hetzelfde.

Ze hebben trouwens weer 2 nieuwe shampoos : een met kokos en macadamia olie en 1 met kokos en aloe Vera en die heb je ook in douchegel

Auteur:  Pha [ wo jun 28, 2017 10:25 ]

En heb je dan geen last van geuroverdosis? :)

Auteur:  Sien [ zo jul 02, 2017 08:24 ]

In Nederland verkopen ze het nu onder de naam "Loving blends".

Auteur:  Golden [ di jul 04, 2017 18:03 ]

Ik heb onlangs de conditioner gekocht met rijstcrème en havermelk. Normaal gezien ben ik fan van UD maar deze conditioner maakt mijn haar zo pluizig en lelijk :(

Auteur:  Sien [ vr jul 07, 2017 16:13 ]

Oh die had ik ook gekocht. Leek me wel handig om kokosolie mee uit te wassen. Op zich werkt hij wel voor mij.

Auteur:  waps [ vr jul 07, 2017 18:24 ]

in nederland heet dat Milde Haver, de shampoo daarvan vind ik juist wel prettig.
ik heb daarnaast ook de Argan & Cranberry. met het idee dat de shampoo's voor kleur vaak milde shampoo's zijn maar deze vind ik nog behoorlijk strippend.

Auteur:  Sien [ za jul 08, 2017 13:34 ]

Is die ook van UD/LB Waps?

Auteur:  waps [ za jul 08, 2017 16:07 ]

ja beide van lovingblends
AfbeeldingAfbeelding
Milde haver en Arganolie & Cranberry

Auteur:  Jerryberry [ za jul 08, 2017 19:15 ]

Van die ben ik verslaafd aan de Honing Goud! ;)

Auteur:  waps [ za jul 08, 2017 19:22 ]

die ruikt wel lekker maar ben bang dat de honing goud te zwaar is voor mijn haar. mijn haar moet geen shampoo/conditioner hebben voor droog haar.

hoop dat alle andere soorten UD ook in nederland worden geïntroduceerd. het assortiment is nu nog beperkt en voornamelijk voor droog haar.

Auteur:  Scarlett [ zo jul 09, 2017 11:16 ]

Is ook duurder in Nederland. In Duitsland is het al een stuk goedkoper en in België al helemaal.

Auteur:  Siveda [ zo jul 09, 2017 12:19 ]

Zijn er ook producten (conditioners of maskers) van UD/LB zonder siliconen? En dan die in NL verkrijgbaar? (Ik wist helemaal niet dat Loving Blends het "Nederlandse" (kuch, Engels, kuch) equivalent is van UD).

Ik herinner me wel dat iedereen hier altijd erg enthousiast was over UD, maar heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Auteur:  Pha [ zo jul 09, 2017 14:28 ]

Als iemand me kan zeggen welke in Nederland te verkrijgen zijn dan kan ik zeggen welke zonder siliconen zijn

Auteur:  Siveda [ zo jul 09, 2017 15:29 ]

Zeg anders maar beide, ook die van België. Ik bedenk me net dat ik het net zo goed over de grens kan halen, ik woon toch op 5 minuten van België. Lekker wakker :grijns

Auteur:  waps [ zo jul 09, 2017 16:35 ]

http://www.lovingblends.nl/haar.php
geen hele handige site maar een stukje naar onderen scrollen daar staan ze.
ook niet erg handig dat de namen door elkaar worden gebruikt. op de ene site heet het milde haver, op de andere rijstcrème en havermelk.

Argan- & cameliaolie, Arganolie & cranberry, Avocado & karité, Honing goud, Kamille & bloemenhoning, Milde haver, Mythische olijf, Vanille & papayapulp, Zachte klei & citroen.
dat zijn ze als ik het goed heb.

Auteur:  Siveda [ zo jul 09, 2017 20:20 ]

Zijn die allemaal zonder siliconen? :o Als ik bij ingredienten kijk specificeren ze alleen de 'hoofdbestanddelen' zoals avocado en olijf ofzo...

Auteur:  Jerryberry [ zo jul 09, 2017 20:58 ]

Honing Blond heeft Amodimethicone in de lijst staan.

Auteur:  waps [ zo jul 09, 2017 21:31 ]

nee dat is het lijstje waar pha om vroeg. deze varianten zijn op dit moment verkrijgbaar in nederland onder de naam loving blends.

geen idee welke siliconenvrij zijn, daar let ik niet op. heb wel een periode sulfaatvrij gewassen maar gebruik inmiddels weer shampoo met sulfaten waardoor conditioners niet meer siliconenvrij hoeven te zijn.

Auteur:  Pha [ ma jul 10, 2017 00:54 ]

Siveda, ga voor de avocado&karité. Deze is coneloos en de allerbeste van UD voor droog en krullend haar. Mijn allergrootste favoriet

Ik vind de kokos&cacao ook geweldig maar deze maakt je haar sluiker en is blijkbaar niet in Nederland te vinden.

De kamille en de vanille zijn ook conevrij maar superlicht qua werking.

Die met cranberry, daar is de conditioner coneless van dacht ik. Die is niet zwaar maar ook niet licht. Geeft wel wat extra glans aan je haar

Ik spreek hier wel enkel over de conditioners.

Auteur:  Siveda [ ma jul 10, 2017 10:36 ]

Aaah, super bedankt! Ik schrijf het op en ga kijken wanneer ik nog eens bij de buurlanden ben. ^^

Auteur:  Siveda [ ma jul 10, 2017 14:31 ]

Oooh, kijk eens wat een toeval! Tweede gratis!

https://www.kruidvat.nl/search?size=20& ... evel2:3019

Ik moet toch straks nog weg, dus ik ga kijken of ze ze hebben :D

Auteur:  Pha [ ma jul 10, 2017 15:11 ]

woot woot, ga ervoor! Ben benieuwd wat je ervan vindt :)

Auteur:  Siveda [ ma jul 10, 2017 16:52 ]

:nehneh Ze hadden alleen de shampoo ervan. Medewerksters stonden de nieuwe vracht uit te laden, dus misschien later deze week zeiden ze...

Ik vind het altijd zo stom als je vraagt of ze iets hebben, en dat ze dan zeggen 'als het er niet staat hebben we het niet.' Nou, dat kon ik ook wel bedenken, je kunt ook even in het magazijn kijken of zoeken denk ik dan, maar die service gaat te ver voor een drogist...

Dan nog maar eens terug komen.

Auteur:  TheDebby [ ma jul 10, 2017 17:08 ]

Als je nou toevallig iets van de AlbertHeijn laat bezorgen hebben ze ook de Ultra Doux in het online assortiment.
Heb je nog een andere kruidvat in de buurt kan zijn dat die het wel hebben!

Auteur:  Siveda [ ma jul 10, 2017 17:13 ]

Ik ga m'n best doen, dankjewel :)

Wil nou na al die jaren vol lof wel eens weten hoe dit merk bevalt. :D

Auteur:  Pha [ ma jul 10, 2017 17:36 ]

vandaag in de supermarkt de shampoo kokosmelk&macademia gezien! Nu natuurlijk gelijk gaan opzoeken en er is dus ook een conditioner en masker van! De shampoo was zonder siliconen, laten we hopen de rest ook.
Morgen toch maar eens in het kruidat gaan kijken dan :)

http://www.garnier-be.com/fr-be/cheveux ... onditioner

http://www.garnier-be.com/fr-be/cheveux ... damia/mask

Auteur:  waps [ ma jul 10, 2017 18:39 ]

Siveda schreef:
:nehneh Ze hadden alleen de shampoo ervan. Medewerksters stonden de nieuwe vracht uit te laden, dus misschien later deze week zeiden ze...

Ik vind het altijd zo stom als je vraagt of ze iets hebben, en dat ze dan zeggen 'als het er niet staat hebben we het niet.' Nou, dat kon ik ook wel bedenken, je kunt ook even in het magazijn kijken of zoeken denk ik dan, maar die service gaat te ver voor een drogist...

dat is geen onwil. even tussen de nieuwe levering kijken is niet zo makkelijk. alles komt tegenwoordig door elkaar binnen dus dan moeten ze alle karren opentrekken en uitpakken om te zien of jou gewenste product er tussen zit.
service zou wel zijn dat ze het gewenste product voor je achter de balie zetten wanneer ze deze tegen komen, dat hebben ze bij 'mijn' winkel wel eens voor me gedaan.

maar wat nog makkelijker is: online bestellen en gratis afhalen bij de winkel. dan grijp je nooit mis.

LB is de laatste maanden regelmatig ergens in de aanbieding. dus dat het in nederland zoveel duurder is vind ik wel meevallen. er zijn genoeg 1+1 gratis acties.

Auteur:  Siveda [ ma jul 10, 2017 19:00 ]

waps schreef:
Siveda schreef:

dat is geen onwil. even tussen de nieuwe levering kijken is niet zo makkelijk. alles komt tegenwoordig door elkaar binnen dus dan moeten ze alle karren opentrekken en uitpakken om te zien of jou gewenste product er tussen zit.
service zou wel zijn dat ze het gewenste product voor je achter de balie zetten wanneer ze deze tegen komen, dat hebben ze bij 'mijn' winkel wel eens voor me gedaan.

maar wat nog makkelijker is: online bestellen en gratis afhalen bij de winkel. dan grijp je nooit mis.

Mwah, ik zag op de dozen wel de merken staan, dus ik dacht: dan kunnen ze net zo goed de dozen van dat merk even opentrekken, de hele winkel stond toch al vol met dozen en zooi. En als dat niet kan, inderdaad iets anders voorstellen zoals jij noemde. Wat niet kan, gaat niet, maar ik vind gewoon de klantvriendelijkheid of het meedenken ver te zoeken tegenwoordig in de meeste winkels... Valt zo vaak voor, dat ik me daarom wel sneller irriteer aan zoiets.

Online bestellen en gratis afhalen is wel een goeie :) Ik denk dat ik dat maar ga doen.

Auteur:  Siveda [ ma jul 10, 2017 20:04 ]

Ik ben gaan twijfelen :( Zoekend naar de ingrediëntenlijst kwam ik erachter dat Garnier en dus Loving Blends op dieren testen. Ondanks dat in de EU een verbod geldt, leveren zij wel bewust aan China, waar alle cosmetica verplicht eerst op dieren getest moet worden. Het merk moet daarin schijnbaar zelfs een financiële bijdrage leveren zodat China gewoon lekker door kan gaan met het martelen van dieren...

Ik vind dit een lastig dubio, want er is van beide kanten wat van te zeggen. China doet sowieso wat het wil, die geven echt geen *** om dieren en het is goed dat het hier in de EU verboden is. Daarbij zou je er dus vanuit moeten kunnen gaan dat alles wat je hier koopt 'ok' is. Echter kiezen dit soort grote merken er bewust voor om hun afzetgebied te vergroten puur voor de winst ondanks dat ze weten dat ze daardoor niet wereldwijd dierproefvrij zijn, terwijl zij mijns inziens beter dit soort landen kunnen boycotten in de hoop wat meer druk op de regering te zetten.

Dit is een onderwerp dat mij aan het hart gaat, want onschuldige dieren pijn doen vind ik een van de ergste dingen die er zijn.

Nu weet ik zelf even niet waar ik de grens moet trekken. :\

Ik ben me hier ook niet altijd van bewust en ik heb natuurlijk uit onwetendheid genoeg producten gekocht die niet aan mijn "ethische eisen" voldoen, maar ik wil ook niet mijn kop in het zand steken nu ik dit weet en ik wil dus proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden bij de aanschaf van toekomstige producten. Alleen tja... het is dus niet het merk dat het doet, maar het land waar ze (wel bewust) aan uitleveren. Dit maakt het voor mij een stuk gecompliceerder.

Auteur:  Pha [ di jul 11, 2017 15:04 ]

Dat kan je enkel voor jezelf beslissen :)
Ik wou vroeger zoveel, maar nu heb ik zoiets van "choose your battles". Dus als dit heel belangrijk voor je is dan koop je gewoon niet hun producten. Maar dierenproeven gaan heel ver! Ook het hondenvoer en kattenvoer voor je eigen huisdier wordt op dieren getest en het is niet dat dat allemaal in goede omstandigheden gebeurd. Heeft mijn zus van mogen meespreken.

Auteur:  flowergirl [ vr jul 14, 2017 07:43 ]

Ik wou vroeger ook heel veel, maar of het werkt voor geen meter bij mij of het is weer wat anders... iemand als het masker gezien van de nieuwe van UD?

Auteur:  Pha [ vr jul 14, 2017 07:46 ]

flowergirl schreef:
Ik wou vroeger ook heel veel, maar of het werkt voor geen meter bij mij of het is weer wat anders... iemand als het masker gezien van de nieuwe van UD?

Bedoel je die met kokos en macademia?
Misschien dat ik straks eindelijk eens in een kruidvat geraak. Maar vrees er een beetje voor.

Auteur:  Siveda [ za jul 15, 2017 18:30 ]

Pha schreef:
Ik wou vroeger zoveel, maar nu heb ik zoiets van "choose your battles". Dus als dit heel belangrijk voor je is dan koop je gewoon niet hun producten. Maar dierenproeven gaan heel ver! Ook het hondenvoer en kattenvoer voor je eigen huisdier wordt op dieren getest en het is niet dat dat allemaal in goede omstandigheden gebeurd. Heeft mijn zus van mogen meespreken.

Ik heb besloten er vanaf te zien. Mijn haren zijn voor mij niet belangrijker dan het lijden van dieren. En ja, er zijn nog zoveel andere manieren waarop ze lijden, maar alles waar ik aan kan bijdragen om dat iets minder te maken is weer iets. Genoeg andere opties voor mijn haar. Vanaf nu zal ik hier wat bewuster mee omgaan. Heb nog een flinke stash verzorgingsproducten (ook non haar related) maar alles wat ik vanaf nu nieuw wil kopen, ga ik eerst checken. Er zijn gelukkig genoeg lijstjes te vinden op internet met mogelijkheden. :)

Auteur:  Pha [ di sep 19, 2017 18:34 ]

Ultra doux heeft nu maxi formaat shampoo's! Ze zijn 600 ml ipv de normale 250 ofzo.
Ze komen ook goedkoper uit. Ik heb me toch eentje meegenomen, samen met 4 conditioners van de avocado-lijn.
Nu hopen dat ze die maxi formaten binnekort ook met de conditioners doen!

Auteur:  IJdeltuit [ di sep 19, 2017 19:01 ]

Ik heb van UD alleen de Groene thee met vijf planten shampoo gebruikt omdat mijn haar wat build-up had. Ik was aangenaam verrast.

Auteur:  IJdeltuit [ di sep 19, 2017 19:03 ]

Siveda schreef:
Pha schreef:

Ik heb besloten er vanaf te zien. Mijn haren zijn voor mij niet belangrijker dan het lijden van dieren. En ja, er zijn nog zoveel andere manieren waarop ze lijden, maar alles waar ik aan kan bijdragen om dat iets minder te maken is weer iets. Genoeg andere opties voor mijn haar. Vanaf nu zal ik hier wat bewuster mee omgaan. Heb nog een flinke stash verzorgingsproducten (ook non haar related) maar alles wat ik vanaf nu nieuw wil kopen, ga ik eerst checken. Er zijn gelukkig genoeg lijstjes te vinden op internet met mogelijkheden. :)

Ik volg je daarin wel. Ik heb een tijdje alleen voor EU gevolgd. Waar je wel rekening mee kunt houden is dat Hong Kong een andere regelgeving heeft dan China. Veel Chinese vrouwen die er wel bewust mee bezig zijn, halen dan producten uit Hong Kong. Ik heb een aantal vegan/vegetarian blogs daar ook te keer over zien gaan maar dat is niet helemaal correct.

Auteur:  Siveda [ di sep 19, 2017 19:14 ]

Dus dan zou je wel producten kunnen nemen die ze alleen in Hong Kong verkopen, maar duiden ze dat zo specifiek aan? Volgens mij nooit gezien. Het maakt het ook wel weer juist omslachtiger, heb ik het idee. Zie er niet direct een voordeel in, of zie ik iets over het hoofd? (Ben een beetje traag van geest vandaag)

Auteur:  IJdeltuit [ di sep 19, 2017 19:48 ]

Volkomen off topic: Er is destijds een hele rel geweest omdat The Body Shop een winkel en webwinkel in China zouden hebben. Dat is of was er ook, maar dat was gebaseerd in Hong Kong waardoor de Mainland China regelgeving niet toegepast werd. Alsnog werd TBS verbannen van veel dierproefvrije blogs want 'CHINA!'. Dat is dus niet helemaal terecht naar mijn mening. :) Om het ruimer te maken: het kan de moeite zijn om bij een merk dat aan China levert te kijken hoe ze dat doen.

Maar een aantal Westerse bedrijven en bloggen zijn naar mijn mening wel vaker te ver gegaan tegen Aziatische consumenten, dus dat is wel weer mijn bias. Ik zoek dat ietsje verder uit.

Auteur:  Siveda [ di sep 19, 2017 21:50 ]

Ah zo, bedankt voor de info ^^

Ja, maar bloggers roepen elkaar ook vaak gewoon na. Ze doen heus niet allemaal even grondig onderzoek, dus dan krijg je ook inderdaad wel snel zoiets dat uit de hand kan lopen.

Auteur:  Pha [ do okt 12, 2017 14:25 ]

Ik ben gisteren bijna uit mijn bad gegleden, omdat er nog een laag avocadoconditioner inlag door het afspoelen.
Dat heb ik toch niet met andere conditioners :)

Auteur:  Siveda [ vr okt 13, 2017 09:49 ]

Dat is goed oppassen als je zou staan :oink

Auteur:  Pha [ zo feb 04, 2018 02:10 ]

Er is een nieuwe lijn uit. Rijke Argan (argan olie en amandelcrème) Voor zeer droog, rebels haar.
Alles zonder siliconen! Ik heb de leave in vandaag gekocht. De contioner moest nog binnenkomen. En nu hopen dat het masker ook naar hier komt. Qua geur is het zoet en warm met een hint vanille erin precies. Maar ga het pas echt merken eens ik het morgen in mijn haar gebruik

Alle tijden zijn GMT + 1 uur