Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr dec 15, 2017 17:08

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Rogaine (minoxidil) tegen haarverlies/kale plekken 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 2c N i
Lengte: 57/64/100
Antwoord met een citaat
Bericht Rogaine (minoxidil) tegen haarverlies/kale plekken
http://www.rogaine.com/home.do

Citaat:
Rogaine werkt voor mannen en vrouwen met dunner wordend haar, voor welke reden dan ook. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Revivogen, wat enkel de oorzaak van haarverlies kan stoppen als je al gediagnosticeerd bent met alopecia androgenetica. Rogaine is meestal de fundamentele behandeling voor vrouwen die enige vorm van haaruitval afgezien van fragmentarisch verlies. Het nieuwe product is duidelijk effectiever dan de vorige vloeistof, en veroorzaakt geen irritatie.

- http://www.optimalegezondheid.com/rogaine-minoxidil/

Zie bovenstaande links voor meer info.

Citaat:
De foam heeft een positieve werking op de bloedtoevoer, wat ervoor zorgt dat de haarzakjes die kleiner zijn geworden weer tot de normale grootte kunnen groeien. Doordat dit middel dankzij de Minoxidil een sterke stimulans geeft aan de groei van het haar, zal dat laatste ook langer en voller worden. Het effect van Rogaine en Equate zal na ongeveer vier maanden zichtbaar worden. Een continu gebruik zal ervoor zorgen dat het bereikte effect in stand blijft. Het middel is eenvoudig in het gebruik. Het kan gemakkelijk aangebracht worden door de mousse in de handen te spuiten en deze op gelijkmatige wijze over de hoofdhuid te verspreiden. Het is belangrijk dat u na het toepassen van het middel direct uw handen goed wast. Stopt u met de behandeling? In dat geval zal de haaruitval opnieuw beginnen.

- https://www.kliniekveldhoven.nl/haarproblemen/rogaine/

Citaat:
Minoxidil is een vaatverwijder (middel om bloedvaten te verwijden), behorend tot de groep medicijnen genaamd 'potassium channel openers' (PCO's). Het werd oorspronkelijk gebruikt als een orale medicatie tegen hoge bloeddruk. Het had de zeer vreemde bijwerking om haargroei te stimuleren. Oorspronkelijk werd gedacht dat dit kwam doordat het bijdraagt aan een betere doorbloeding van de hoofdhuid, maar dat lijkt achterhaald[1]. De precieze werking blijft dus nog onderwerp van discussie. In ieder geval heeft het middel geen enkele invloed op de hormoonhuishouding, zoals de middelen finasteride en dutasteride.

Als lotion toegepast is minoxidil één van de populairste middelen om haarverlies te bestrijden. Doordat het geen hormonaal middel is, maar een algeheel stimulerend effect heeft op de haargroei, kan minoxidil ook voor vele soorten haarverlies (en dus niet alleen in geval van Alopecia androgenetica) gebruikt worden. Minoxidil-lotion is beschikbaar in twee sterktes: 2% en 5%; de 5% oplossing werkt misschien iets sterker, maar geeft vaker bijwerkingen.

- Wikipedia

Goed, Rogaine dus, met als werkende bestanddeel Minoxidil. Zoals je hierboven kunt lezen is dit een vrij serieus middel om in te zetten tegen haarverlies. Geen vitaminepilletjes dus, maar iets dat ze bijv. ook inzetten/aanraden als je naar een haartransplantatiekliniek stapt. Ik moet zeggen dat ik hier bijzonder nieuwsgierig naar ben en zou het enerzijds graag willen proberen, anderzijds:

- het is enorm duur (in Nederland betaal je gerust 200 euro voor een verpakking, het is echter uit de UK te halen voor 30/40 euro);
- het is toch een 'medicijn', ik weet niet wat het nog meer met het lichaam doet. Zeker nu ik een chronische ziekte heb, wil ik instinctief zoveel mogelijk wegblijven van onnodige troep in of op mijn lichaam;
- het is een vaatverwijder. Ik weet even niet of dit ook gevolgen heeft voor de rest van je lichaam aangezien het lokaal wordt toegepast, maar toch.

Mogelijk voordeel voor mij persoonlijk: verbetert de doorbloeding. (Mijn doorbloeding is enorm slecht sinds mijn ziekte. Draagt mogelijk ook bij aan mijn beroerde huidige toestand van mijn haar).

Hebben jullie hier wel eens van gehoord en hoe denken jullie hierover? :)
Ik denk dat het een enorme uitkomst is voor mensen met serieuze kale plekken, hoewel er in NL denk ik vrij weinig mensen zijn die het gebruiken vanwege het enorme prijskaartje. Als je zoals ik gewoon heel graag liever wat minder dun haar hebt, dan komen er denk ik wat meer bezwaren bij kijken, hoewel het daar volgens de informatie ook voor zou werken. Echter moet je het dan wel voor altijd volhouden, anders valt het weer uit. En hoewel het in de UK stukken goedkoper is, wordt dat allemaal bij elkaar opgeteld door de jaren heen ook wel een dure grap als je het alleen doet voor voller haar en niet om een serieuze aandoening te bestrijden. Maar hey, ons haar is zo belangrijk voor ons hier en we pompen ook veel geld in producten en accessoires, dus in die zin is het dan wellicht zo gek nog niet.

za jul 15, 2017 19:11
Profiel
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rogaine (minoxidil) tegen haarverlies/kale plekken
Ik heb hier weleens topics over gezien, maar nog nooit opengeklikt. Het blijft inderdaad een medicijn, maar ik kan heel goed begrijpen dat je het zou willen proberen. Eens met een arts erover praten?

ma jul 17, 2017 06:07
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Nah, als er een arts aan te pas moet komen hoeft het sowieso niet voor me, heb mijn buik vol van (laconieke, niet meewerkende) artsen. Als ik dit zou willen gebruiken zou ik het gewoon bestellen.

Een vriend van me begint op zijn achterhoofd wel een kaal plekje te ontwikkelen en zit daar erg mee. Hij is naar een haarkliniek geweest waar ze hem dit ook hebben aangeraden. Ze hebben er zelfs eerlijk bij gezegd dat het op andere plekken veel goedkoper te krijgen is en het leek erop dat je geen dokter nodig hebt om hiermee aan de haal te gaan.

Ik overweeg het op dit moment niet echt serieus, omdat ik al ziek ben en enorm hoge kosten heb aan mijn behandeling en dit zou voor mij meer uit esthetisch oogpunt zijn, maar niet per se super noodzakelijk (heb geen kale plekken, baal gewoon van mijn haargenen).

Ben wel enorm benieuwd naar alle ervaringen en eventueel meningen erover. + misschien komt er iemand door dit topic op een idee die dit wel hard nodig heeft. :)

ma jul 17, 2017 11:06
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Oooh! Even een update, want die vriend waar ik het over had is schijnbaar al een maand begonnen met dit spul en zijn moeder ook!

Zijn moeder heeft ook al jarenlang kale plekken enzo, dus die heeft dat ook wel echt nodig en de dermatoloog had het ook aangeraden.

Schijnbaar heb ik op de verkeerde plekken naar prijzen gekeken want hij heeft nu een jaarvoorraad besteld voor slechts 70 euro. :ohmy Dat is niks! Zelfs vitaminepillen kosten nog meer op jaarbasis!

Ben ook wat meer gerustgesteld wat betreft bepaalde overwegingen, maar nog niet helemaal. Het grootste nadeel vind ik nog steeds dat je het voor eeuwig moet gebruiken en dat is nogal een commitment, maar ook krijgen sommige vrouwen last van meer haargroei op hun gezicht of handen waar het spul mee in aanraking is geweest. :\ Dat zou ik als vrouw zijnde dus echt niet willen en ik weet niet of dat komt doordat die mensen gewoon niet goed hun handen hebben gewassen ofzo. Volgens hem valt dat allemaal reuze mee en moet je gewoon een beetje opletten, dus niet direct voor het slapengaan in je haar doen, want dan heb je geen controle over waar het nog meer terecht komt als het zich verspreid via je kussen.

Ik ben nu echt heel erg benieuwd hoe het bij hun gaat uitpakken. Ik laat ze wel voor proefkonijn spelen. :p
Had op internet (vooral Youtube) ook al goeie resultaten gezien, maar is toch weer anders als iemand in je directe omgeving het gaat gebruiken.

di jul 18, 2017 21:19
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Oke, ik post maar weer eens hier :')

Het is een no go geworden voor mij. Het spul blijkt erg giftig voor katten, en hoe zeer je ook je best gaat doen om het contact ermee voor je kat te minimaliseren, ik ga dat risico dus echt niet nemen. Als ik alleen al door mijn haar zou wrijven en even later mijn kat aai loopt hij al risico. Ik zou niet meer met mezelf kunnen leven als mijn kat dood gaat door een domme ijdele poging van mij om dikker haar te krijgen. Dus nee. Dan maar accepteren wat de haargoden voor mij in petto hebben. :rolleyes

za jul 22, 2017 10:46
Profiel
Hoofdhaartje

Lengte: 67/85/90
Antwoord met een citaat
Voor mij idd ook en no go. Mijn katten zijn toch echt belangrijker.

za jul 22, 2017 15:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]