Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do aug 17, 2017 14:44

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Goede kappersschaar (voor S&D) 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 2c N i
Lengte: 57/61/100
Antwoord met een citaat
Bericht Goede kappersschaar (voor S&D)
Ik heb al even via de zoekfunctie gezocht, maar ik zie vooral posts van mensen die ook zoekende waren naar een goede kappersschaar, of er eentje (geen idee welke) op hun verlanglijst hadden staan. Ook zag ik een aanrader van Jerry die ik googlede, maar die scheen nergens meer verkrijgbaar te zijn (zag ook geen prijzen).

Pha en Pie zeiden ook dat ze er eentje ooit eens van Jerry hadden gekocht.

Iemand tips? Ik wil dit keer een kwalitatief goeie, mag best een beetje een investering zijn. Die van de HEMA heeft mijn haar vroeger alleen maar meer naar de *pieeep* geholpen.

Ik zie nu toch wel weer wat splitjes verschijnen, dus het wordt nu wel tijd om dat even in de hand te houden (en mezelf ook, zodat ik niet weer een S&D-verslaving krijg :anxious)

ma aug 07, 2017 13:14
Profiel
Langhaartje

Lengte: 3/20/50
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goede kappersschaar (voor S&D)
kijk even op www.haarshop.nl

ma aug 07, 2017 17:30
Profiel
Langhaartje

Images: 3
Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/96?/?

Antwoord met een citaat
Ik heb de mijne in een kapperswinkel gekocht.

di aug 08, 2017 05:19
Profiel Personal album

Images: 13
Antwoord met een citaat
Op haarshop staat inderdaad een uitgebreid artikel over hoe de juiste schaar te kiezen, eigenlijk voor kappers bedoeld wel.
https://www.haarshop.nl/blog/2015-08-we ... aar-kopen/

di aug 08, 2017 05:57
Profiel Personal album
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ah, handig! Bedankt.

Athanasia schreef:
Ik heb de mijne in een kapperswinkel gekocht.

Wat is dan ongeveer het budget hiervoor?

Ik zie namelijk kappersscharen vanaf een tientje tot 200 euro. Nu weet ik wel dat ik die van 200 euro echt niet nodig heb als amateur, maar zijn dat dan niet het soort scharen dat ze bij kapperswinkels verkopen omdat ze die zelf gebruiken ofzo? Want het botst een beetje qua logica dat een kapperszaak, die juist klanten wil die hun haar daar láten knippen, een betaalbare goeie kappersschaar zou verkopen zodat die klanten niet meer terug hoeven te komen. :p Maar ik kan ernaast zitten.

Misschien word ik wat wijzer uit die link, ik ga eens kijken.

di aug 08, 2017 11:19
Profiel

Images: 13
Antwoord met een citaat
Punt 6 van dat artikel gaat over de prijs. Voor kappers is duurder een betere koop ivm duurzaamheid en veelvuldig gebruik, maar voor amateurs gaat dat volgens mij niet op. Ik denk zelfs dat niemand zijn schaar hier ooit laat bijslijpen.

di aug 08, 2017 12:22
Profiel Personal album
Langhaartje

Images: 3
Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/96?/?

Antwoord met een citaat
Ik geloof dat ik zo'n 60 euro heb betaald voor mijn schaar. Gemiddeld dus, goed voor wat ik ermee doe en heb inderdaad nog nooit gespleten puntjes gehad na gebruik. Het is wat Pie zegt, voor die enkele knipbeurten bij 1 persoon moet er ook niet bijgeslepen worden dus dan is de duurste schaar ook niet nodig (ik neem aan dat de prijs evenredig is met duurzaamheid vanaf een bepaald punt).

Wat betreft de kapperswinkel, ik weet zelf niet goed welke markt zo'n zaak precies aanboort, de kleine kapper? In elk geval is het percentage mensen dat zelf hun haar wil knippen met een dure schaar zeer laag dus klanten gaan ze er nauwelijks aan verliezen :grijns

di aug 08, 2017 14:27
Profiel Personal album
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ja, dat is ook weer waar. :p

Ik zie mezelf ook nog geen schaar opsturen en laten slijpen. Ik las ergens dat dat ook tussen de 20-25 euro kost en mocht ie na jaren gebruik niet meer zo goed zijn, kun je voor dat geld net zo goed een nieuwe kopen.

Die scharen waarmee je kunt slicen lijken mij het scherpst, zonder microvertanding. Hè bah, dat doet me weer denken aan mijn laatste kappersbezoek... ik wilde de haren die mijn gezicht omlijsten iets korter, maar ik dacht dat ze het gewoon zou gaan knippen, en hoppaaa, opeens vloog dat mes zo schuin langs mijn plukken. :ohmy Ik denk dat ik mijn haar maar weer gewoon op één lengte laat komen, want die plukken vooraan worden er zo ook niet dikker op natuurlijk, net denneboompjes. Maar dat terzijde.

di aug 08, 2017 16:19
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a N ii
Lengte: 68/103/100
Antwoord met een citaat
ik zat na dat artikel gelezen te hebben juist te denken aan eentje met microvertanding omdat dat makkelijker zou zijn voor een beginner.
aangezien ik naast S&D ook wil proberen om mijn eigen haar te knippen met de methode van Faye. (en wie weet ooit nog eens een cursus voor thuisknippen. lijkt me vooral makkelijk met kinderen om zelf te kunnen bijpunten)

di aug 08, 2017 20:17
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Dan zou dat inderdaad wel een goeie keus zijn denk ik. :)

Ik blijf voor puntjes knippen toch naar de kapper gaan, dat geeft bij mij toch altijd het beste resultaat.

Ik zag alleen net dat die scharen zonder microvertanding pas beginnen vanaf 70 euro, da's me toch wel wat veel voor mijn amateuristisch gepriegel...
Een "goedkoper" modelletje van 30 euro leek me wel wat, maar die had dus wel microvertanding. Maar als ze bedoeld zijn om hele kapsels mee te knippen, dan zou het toch ook wel scherp genoeg moeten zijn voor S&D, toch?

di aug 08, 2017 20:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]