Hairfair
http://hairfairforum.be/

Sauna en je haar
http://hairfairforum.be/viewtopic.php?f=12&t=900

Auteur:  lorraine [ ma maart 12, 2012 14:22 ]
Berichttitel:  Sauna en je haar

Hoe en wat kan je het beste met je haar doen in de sauna? Heeft iemand tips?

Auteur:  Alva [ ma maart 12, 2012 20:22 ]
Berichttitel:  Re: Sauna en je haar

Niet dat ik ooit in de sauna kom, maar ik denk dat enige bescherming tegen de hitte wel belangrijk is. Dus misschien opsteken of hittebeschermend maskertje :)

Auteur:  Zuusje [ ma maart 12, 2012 22:36 ]

Ik denk dat het verstandig is om een verzorgend masker in je haar te doen.
Door de warmte werkt dat misschien ook nog extra goed in.

Auteur:  Tiger [ ma maart 12, 2012 23:15 ]

Dat was ook mijn eerste gedachte   :)

Auteur:  Golden [ di maart 13, 2012 07:53 ]

toen ik naar de sauna ging, heb ik op voorhand niets in mijn haar gedaan. Daarna heb ik wel veeel home-made maskertjes gebruikt :D Mijn haar heeft er niet veel last van gehad. Maar volgens mij is het inderdaad een goed idee om zo'n verzorgend maskertje op je haar te doen.

Auteur:  seraphina [ di maart 13, 2012 13:41 ]

Zuusje schreef:

Dit is ook mijn advies! Door de warmte trekt het maskertje extra goed in :smile

Auteur:  Damenie [ di maart 13, 2012 16:09 ]

Mijn tactiek is altijd: heeel veel conditioner in vochtig haar (ook hoofdhuid) en dan een natte haarhandoek eromheen, werkt prima! ;)

Auteur:  Damenie [ di maart 13, 2012 16:12 ]

oh, wat ik ook laatst hoorde (maar zelf niet probeer omdat er siliconen in zitten): hittespul! waar je je haar mee stijlt zeg maar :)

Auteur:  lorraine [ di maart 13, 2012 19:15 ]

Maar als je er een masker in doet, gaat dat er ook snel weer uit, omdat je ook af en toe in het zwembad duikt.

Auteur:  Golden [ di maart 13, 2012 19:25 ]

Lorraine, misschien is er enkel sauna en jacuzzi? (er is niet altijd een zwembad bij de sauna)
Als er een zwembad is zou ik het persoonlijk niet doen, je hele masker gaat dan in het zwembad komen en dat is ook niet leuk voor de andere mensen die na jou komen. Behalve als je de hele tijd met je hoofd boven water blijft :D

Auteur:  Firalyn [ di maart 13, 2012 20:25 ]

Ik doe er ook een verzorgend masker of conditioner in, door de warmte trekt het nog beter in en is mijn haar nog zachter! Maar ik let dus ook op dat ik niet koppie onder ga als ik ga zwemmen. En niet te veel erin, om lekken te voorkomen, of een te sterke geur te verspreiden. Geen Inecto bijvoorbeeld, dan zouden mensen nog high van de kokosgeur worden!

Auteur:  :Esmeralda: [ wo maart 14, 2012 01:01 ]

Firalyn schreef:
Geen Inecto bijvoorbeeld, dan zouden mensen nog high van de kokosgeur worden!

Hihi;) hier moest ik hardop om lachen:):)
--
Idd, met de warmte kunnen sommige maskers je haren wel heel zacht maken:) Iedereen zegt het al hier, en het is mij ook wel eens opgevallen dat het goed werkt:)

Auteur:  Aisha [ wo maart 14, 2012 09:44 ]

als je echt kopje onder wilt gaan dan zou ik kokosolie aanraden, dat doet het ook goed in de warmte.
en ik denk dat als je je haar dan vlecht dat er minimaal van in het water terecht zou komen.
(ook als je het niet vlecht, want je hebt echt shampoo nodig om kokosolie uit je haren te krijgen)

Auteur:  Eámanë [ wo maart 14, 2012 14:39 ]

Als ik naar de sauna ga smeer ik mijn haar vol met kokosolie en dan in een vlecht...

Auteur:  Anewstart [ wo maart 14, 2012 15:03 ]

Zuusje schreef:

Goede tip, ga ik de volgende keer zeker toepassen :thumbsup

Auteur:  Pha [ do maart 15, 2012 08:47 ]

Eámanë schreef:
Als ik naar de sauna ga smeer ik mijn haar vol met kokosolie en dan in een vlecht...

:yeahthat

Auteur:  Goudelsje [ do maart 15, 2012 23:13 ]

De laatste (en eerste) keer dat ik naar de sauna ging, heb ik niets in mijn haar gedaan. Ook omdat ik een uitgebreide hamambehandeling kreeg, waarbij ook mijn haar gewassen zou worden :) Ik heb wel mijn haar gevlochten en vervolgens omhoog gestoken met clips, zodat het niet snel zou beschadigen. Zo ga ik het de volgende keer weer doen en dan denk ik ook kokosolie erin.

Auteur:  Eámanë [ vr maart 16, 2012 09:01 ]

Juist vanwege de hamam heb ik het wel gedaan ;). Zit er tenminste nog een beetje bescherming tegen die shampoo :).
Potje had ik mee, dus na de hamam en eventjes opdrogen mijn haartjes opnieuw geborsteld, geolied en hup, terug in die vlecht ;)

Auteur:  Goudelsje [ vr maart 16, 2012 15:42 ]

Ja, zo kan het ook :D

Auteur:  lorraine [ vr maart 23, 2012 14:35 ]

Goede tip, kokosolie en een vlecht. Ga ik volgende keer zeker proberen. Ik heb nu de laatste keer alleen een vlecht gedaan.

Auteur:  Golden [ vr maart 23, 2012 19:22 ]

ik ga over 3 weken ook naar de sauna, ik zal deze tips dus goed kunnen gebruiken :D

Auteur:  keltickitten [ vr apr 06, 2012 10:12 ]

Golden schreef:
Lorraine, misschien is er enkel sauna en jacuzzi? (er is niet altijd een zwembad bij de sauna)
Als er een zwembad is zou ik het persoonlijk niet doen, je hele masker gaat dan in het zwembad komen en dat is ook niet leuk voor de andere mensen die na jou komen. Behalve als je de hele tijd met je hoofd boven water blijft :D

Een sauna heeft mijn haar zo overleefd. Voor een jacuzzi zou ik zeggen: haar bijeen doen, want ik ken iemand die de ervaring heeft ermee in de jetschroef van dat ding terecht gekomen te zijn. Niet alleen ben je dan een pak lengte kwijt, je kan zo ook onder getrokken worden en verdrinken.

Jacuzzis zijn dus gevaarlijker dan sauna's voor je haar.

Auteur:  Mo [ wo jun 06, 2012 00:27 ]

Morgen naar de Zwaluwhoeve! Mn haar zit al in de kokosolie. Ik vind het best spannend, heb zoiets nog nooit eerder gedaan :p Wij gaan ook voor de hamam behandeling, maar de goedkoopste van de twee die ze hebben. ik weet niet of je haar daar ook bij gewassen wordt?

Auteur:  lorraine [ wo jun 06, 2012 11:31 ]

Wat voor kokosolie gebruiken jullie dan?

Ik ben de vorige keer ook naar de zwaluwhoeve geweest en heb daar een Hammam gehad! Het was echt super heerlijk! Je haar word niet gewassen, wel word gevraagd of ze water over je hoofd mogen gieten. Geniet ervan Mo!

Auteur:  Jess [ wo jun 06, 2012 12:20 ]

Zwaluwhoeve is heerlijk!!!
Ik ga binnenkort ook weer, kan er nu al naar uit kijken.

Kokosolie is idd een wondermiddel in de sauna/thermen. Ik had de vorige keer mijn haar (was nog lang) vol met kokosolie zitten en toen op een stevige bun. Mijn haren waren superzacht na een volle dag in het water dobberen en in sauna's zitten.

Veel plezier Mo!!

Auteur:  Aiden [ za aug 31, 2013 22:35 ]
Berichttitel:  Sauna en haartjes

Ok mensen,

Dinsdag ga ik voor het eerst van mijn leven naar de sauna. Ja eng en bloot en de hele rattaplan maar waarvoor ik hier nu even kom.
Is de hitte daar schadelijk voor mijn haar? En zo ja, wat is dan de beste manier om het te beschermen?

Kom maar op met alle tips en tricks

Liefs

Auteur:  Golden [ zo sep 01, 2013 12:11 ]
Berichttitel:  Re: Sauna en haartjes

Er is al een topic over: viewtopic.php?f=12&t=900&p=22166&hilit=sauna#p22166

Ik smeer gewoon veel kokosolie in mijn haar en heb nog nooit gespleten puntjes gevonden ofzo (maar zo vaak ga ik niet naar de sauna)

Auteur:  Accalia [ ma sep 02, 2013 10:17 ]
Berichttitel:  Re: Sauna en haartjes

Ik ga regelmatig naar de sauna en ondervind geen extra schade oid. Ik smeer er wel altijd conditioner in. Daarna heb ik de zachtste haren! :D

Auteur:  Aiden [ ma sep 02, 2013 20:51 ]

Ik ga wat kokosvet van een vriendinnetje lenen (mijne is op) dus komt helemaal goed!
Nu het naakt-verhaal nog normaal gaan vinden..... blup....

Auteur:  Goudelsje [ vr sep 06, 2013 22:33 ]

Eens je er een uurtje bent, ben je daar ook aan gewend :wink

Auteur:  assa [ wo maart 02, 2016 19:51 ]

super tips al zijn we vaan een paar jaar geleden.
ik ga 2x per week naar de sauna na het sporten echt heerlijk.
gisteren bij de hammam in amsterdam geweest toen niks in me haar gedaan bij thuis komst was het erg droog.
na een nachtje met kokosvet in te hebben geslapen gaat het nu goed.

morgen sporten dus dan kokos in me haar doen voor de sauna.
thnx dames

Auteur:  Sien [ za aug 05, 2017 18:52 ]

Moet die kokosolie dan in droog haar of in handdoekdroog haar?

Alle tijden zijn GMT + 1 uur