Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di jul 17, 2018 12:16

Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Leer elkaars haren kennen 
Auteur Bericht
Donshaartje

Haarcode: 2A N II

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Leer elkaars haren kennen
Beginlengte:
Iets vaags tussen schouderlengte en APL met gruwelijke lagen.

Huidige lengte:
BSL, ietsje langer eigenlijk, met iets minder gruwelijke lagen.

Doellengte:
Voorbij taillelengte met vollere punten zou ik al heel aardig vinden. TBL zou geweldig zijn maar ik betwijfel de haalbaarheid daar van.

Hoe lang ben je je haren al aan het laten groeien?
Volgens mijn instagram 2 september 2016, toen het verknipt was. :rollin

Doe je aan trimmen? Hoe vaak en hoeveel?
Voornamelijk om weer een beetje fatsoenlijk model erin te krijgen. Ik gok één keer per jaar, kan ook twee zijn.

Neem je supplementen? Zo ja, welke?
Nee, vergeet ik altijd. Zou het eigenlijk wel weer eens moeten doen.

Wat doet je met je haren als je gaat slapen? (vlecht, los, slaapkapje...)
Vlecht of los.

Wat is je wasmethode? (WO, CWC, W&C...)
Afhankelijk van het seizoen en wat ik denk dat het nodig heeft. Meestal CWC, maar met wat ik er mee uitspook ontkom je niet aan af en toe shampoo. Ik overweeg wel om wat dingen uit de Curly Girl methode over te nemen. Behalve de gel, ik haat gel.

Welke producten gebruik je daarvoor?
Momenteel: Inecto Coconut conditioner, Dr Organic Royal Jelly Conditioner, Aunt Jackie's Girls Soft & Sassy Conditioner, kokosolie.
Shampoo: afhankelijk van het doel, meestal Inecto Coconut shampoo, soms Ultra Doux Detox Shampoo met Groene thee en vijf planten. Als ik het wil faden is het standaard Lush I love Juicy. Van die laatste begrijp ik niet dat iemand dat als vaste shampoo zou willen gebruiken, ik moet na gebruik direct deep conditionen.
:hysterisch

Hoe vaak was je het?
Dat verschilt wat ik er allemaal mee uitspook, wat ik die week heb gedaan en wat er op de planning staat. Zeg 2, 3 x per week.

Hoelang doet je haar erover om te drogen?
Geen flauw idee. Sinds ik er weer kokosolie met regelmaat ingooi lijkt het sneller droog te zijn. Vooral mijn nekhaar doet er eigenlijk lang over, zeg iets tussen de 2 en 5 uur.

Wat is je favoriete leave-in?
Aunt Jackie's Girls E-blast, maar ik ben het type dat altijd te veel gebruikt.

Wat is je favoriete masker/ deep treatment?
Aunt Jackie's Girls Soft and Sassy Conditioner. :inlove2 Wat een spul

Wat is je favoriete olie?
Kokosolie.

Wat is je 'kan nooit meer zonder'-product op dit moment?
Goh, ik ben redelijk merkvast de laatste jaren. Ik denk Inecto coconut conditioner maar misschien dat ik weer eens wat nieuws probeer want action begint door zijn voorraad oude flessen te raken geloof ik.

Wat vermijd je als de pest voor je haar? (proteïnen, siliconen,...)
Zoveel mogelijk siliconen omdat haarverf daar toch wat moeite heeft. Meestal ook sulfaten maar af en toe heb ik die toch wel even nodig. Wat ik echt op verre afstand houd, is Appelcider azijn. Mijn god, wat stinkt dat. Henna trouwens ook nu ik erover nadenk. Mijn virgin haar destijds vond het niets en veranderde in een rare bos stro.

Gebruik je een kam of een borstel? Welke?
Houten kam van de Hema. Tijdje wel weer een borstel gebruikt maar een kam is beter. Met de borstel rek ik mijn golven uit, die dan ineens besluiten weer terug te komen op niet de meest elegante manier.

Gebruik je hitte op je haar? (haardroger, steiltang,...)
Alleen om de kokosolie even te verhitten als het te hard is geworden, verder niet. Ik ben als de dood voor steiltangen en mijn haar besluit na een kwartier dat het toch weer een golfje wil. :giechel Volkomen zinloos dus.

Wat vind jij het leukst aan je haar?
De rare golven en vage krullen die er plots in kunnen zitten. En ik kan er vrij veel mee doen zonder al te veel problemen, mits ik het niet probeer te steilen want daar doet het niet aan mee.

Wat vind jij het minst leuk aan je haar?
Dat ik ineens spierwitte, harde haren kreeg! GA WEG, ik ben nog geen 30! En mijn nekhaar... Vrijwel alle vrouwen in de familie kennen het vogelnest syndroom. Pas jaren later ontdekte ik dat ik op dat stuk gewoon meer conditioner moet kwakken en dan ook gerust tegen de wortel aan.

Wat is je natuurlijke haarkleur? / Verf je?
Van nature is het as-bruin. Het handige is wel dat je mijn uitgroei nauwelijks ziet bij veel bruintinten en ik ben lui. Ik verf het overigens al jaren.

Haren opgestoken of los?
Meestal los omdat ik Truus Onhandig ben. Ik wil toch wat vaker opsteken.

Wat is je favoriete kapsel?
Een schuine frou (minder onderhoudsgevoelig) en zo lang mogelijk.

Pony/ froufrou of niet?
Ja, alles op één lengte werkt bij mij niet. Krijg ik een raar hoofd van.

Als je eender wiens haren hier op HF mocht hebben, wie zou je kiezen?
Ik ben eigenlijk wel tevreden over mijn bos en ik kan er mee doen en laten wat ik wil. Voor de rest: iedereen die haar op TBL heeft, golven en géén witte haren. Ja, die witte haren zitten me dwars. Stomme dingen. Buiten HF ben ik jaloers op het haar van mijn jonge nichtje. Een stuk langer dan dat van mij (iets tussen taille- en heuplengte, het was classic), wel steil maar zo mooi. :heart

Hoeveel haartoys heb je?
Ik heb geen flauw idee. Ik heb nog wat van mijn oude werk liggen waarbij ik eigenlijk niet weet wat ik er mee moet doen, wat van die hair donuts en twee Flexi-8's. En ook wat kanten frutsels met parels en kraaltjes uit de ruitersport. Daar moet ik eens wat mee doen, ze passen perfect bij mijn wintergarderobe.

En welke is je favoriete?
Als mijn haar wil meewerken vind ik donuts handig maar ik doe veel te weinig met die hele verzameling. Toch maar eens doen.

Heb je een "haarverhaal"? (iets grappigs, serieus, interessant, raar...)
Mijn vader heeft de voorkeur voor lang haar en heeft op mijn vingers zitten kijken toen ik S&D deed bij mijn ouders thuis want stel je voor dat het TE KORT is. Klein detail: ik heb ooit mijn haren fors laten kortwieken bij de kapper (Van taillelengte naar schouderlengte, zoiets), mijn vader keek me aan en vroeg doodleuk 'Er is iets anders... Heb je soms een nieuwe lipstick?' :rollin

Voor de rest: bij de eerste spierwitte haar dacht ik in eerste instantie dat het een snorhaar van mijn kat was. Totdat ik eraan trok en hij aan mij vast zat. :eeh Hele vreemde structuur hebben die haren. En ik heb er haren tussen gehad die besloten dat het toch nog niet de bedoeling was om wit te worden en terug as bruin werden. Nooit geweten dat het kon, ik moedig de overige grijze haren (het zijn er vier of zo) ook met regelmaat aan om dat ook te gaan doen.

vr sep 29, 2017 16:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7