Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr nov 24, 2017 12:04

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Iemand in je leven die lang haar niet kan "verwerken" 
Auteur Bericht
Hoofdhaartje

Images: 17
Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/91/100

Antwoord met een citaat
Bericht Iemand in je leven die lang haar niet kan "verwerken"
Ik heb dus een collega en ze blijft zo af en toe commentaren maken op mijn lang haar, tot het punt dat ik het nu echt stilaan beu word. Ze laat ook merken hoe abnormaal mijn haar wel niet is. En hoe ik het wel zal afknippen tegen mijn 40ste.

Ik ben wel al eens zo een commentaar gewoon en sta er niet verrast van ofzo, maar nu is dit al een jaar gaande en denk ik ook van "oh my god, ik heb lang haar, deal with it!" Ze heeft meer dan tijd genoeg gehad om eraan te wennen.

Hebben jullie ook zo iemand in je leven die er maar blijft op doorhameren? En het vooral belangrijk vindt te laten merken hoe ze vinden dat je een foute keuze maakt, opnieuw en opnieuw en opnieuw...?

Afbeelding

wo aug 02, 2017 11:23
Profiel Personal album WWW
Langhaartje

Haarcode: 2c N i
Lengte: 57/64/100
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Iemand in je leven die lang haar niet kan "verwerken"
Ongelooflijk dat soort mensen. Get a life... Ik zou mijn geduld en fatsoen na al die tijd ook wel kwijt zijn en haar gewoon een rot opmerking terug slingeren. Denk je dat je daar problemen mee krijgt op het werk als je dat zou doen?

Ik ben benieuwd of ik dat ook in de toekomst ga krijgen. Gewoon terugpakken op iets persoonlijks dat ze raakt. Jouw haar is tenslotte ook jouw persoonlijke ding waar je veel waarde aan hecht. Moeten ze maar eens hun mond houden, anders koekje van eigen deeg.

wo aug 02, 2017 11:57
Profiel
Hoofdhaartje

Lengte: 67/85/90
Antwoord met een citaat
Mijn ouders en mijn zusje vinden het ook niet mooi. Volgens mijn moeder zou ik er met kort haar veel jonger uitzien. Mijn zusje vindt het veel te lang. Zelf heeft ze haar tot even over haar schouders. Ik heb haar gezegd dat ik dat een rare lengte vind. Als je je haar laat groeien zal het ooit die lengte hebben, maar om het zo te houden snap ik niet. Ik hoor ook wel eens dat het er niet uit zal zien als ik oud ben. Dan wordt ik gewoon een omaatje met een grijze knot zeg ik dan. Maar de meeste mensen vinden het wel mooi.

wo aug 02, 2017 12:07
Profiel
Langhaartje

Images: 3
Haarcode: 2a N ii
Lengte: 68/103/100
Antwoord met een citaat
nu al beginnen over afknippen op je veertigste? dat duurt nog jaren

wo aug 02, 2017 12:37
Profiel Personal album
Hoofdhaartje

Antwoord met een citaat
Lol, dank je wel Wasp. Ik ben vorige maand vijftig geworden. Maar mijn haar blijft lang hoor. Ze vond me al mooier met kort haar toen ik twintig was. Ze houdt gewoon niet zo van lang haar denk ik. Toen het rond mijn dertigste kort was vond ze het wel mooi. Maar ik voelde me niet echt vrouwelijk toen.

wo aug 02, 2017 15:02
Profiel
Langhaartje

Images: 3
Haarcode: 2a N ii
Lengte: 68/103/100
Antwoord met een citaat
ik reageerde eigenlijk op pha maar ik had jou ook een stuk jonger geschat op basis van de haarfoto's.

in mijn omgeving ook wel eens mensen die kort mooier vinden. totdat ik foto's laat zien van een aantal jaar terug met kort haar. ik kan er niets mee en daardoor staat het ook voor geen meter. mn ma blijft wel zeuren over de puntjes maar verder hoor ik er eigenlijk niemand over.

wo aug 02, 2017 15:44
Profiel Personal album
Langhaartje

Lengte: 3/20/50
Antwoord met een citaat
Sja, gut, ik ken het wel. Maar het is een beetje mensen eigen (en dan vooral vrouwen) om commentaar te leveren op uiterlijk. En om je dan uit je evenwicht proberen te brengen. Want als jij rond maar gezond bent, dan proberen ze je af te zeiken. Heb je grote borsten, dan gaan ze ervan uit dat je ze hebt laten vullen en of dat je dan ook een sexpoes zult zijn. Laat je je haar groeien terwijl vrouwen van tegen de vijftig het meestal kort knippen dan is dat not done en weet ik veel.

Ach ja. Lullen laten.

wo aug 02, 2017 19:02
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a N ii
Lengte: 64/100/?
Antwoord met een citaat
Ik moest echt even lachen om de titel van dit topic :gniffel

Pha schreef:
Hebben jullie ook zo iemand in je leven die er maar blijft op doorhameren? En het vooral belangrijk vindt te laten merken hoe ze vinden dat je een foute keuze maakt, opnieuw en opnieuw en opnieuw...?

Maarja dit herken ik zeker wel. Niet perse met lang haar, maar ook gewoon met andere dingen. Ze willen zich er niet mee bemoeien, maar wel even hun mening geven (en 100 keer).

Ik zag toevallig deze link voorbij komen op Facebook: https://www.libelletv.nl/serie/zeg-nou- ... makkelijk/
Stonden ook een hoop reacties onder waar ik erg om moest lachen. Maar ik vind dat iedereen maar lekker zelf moet weten of die het afknipt of niet. Misschien vind ik kort haar bij 40+ ook wel vet lelijk, maarja dat zeg ik ook niet. Overigens vind ik dat ook nog eens enorm verschillen per persoon.

Heeft ze zelf misschien kort haar dat niet wil groeien? Dan is ze misschien wel jaloers? Ik snap dat gezeur nooit zo goed, maar zou het zelf op een gegeven moment ook echt beu zijn. Zou diegene waarschijnlijk zoveel mogelijk proberen te ontwijken :gniffel

wo aug 02, 2017 21:04
Profiel
Hoofdhaartje

Antwoord met een citaat
Klopt helemaal Lila.

wo aug 02, 2017 22:13
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2c N ii
Lengte: 53/60/95
Antwoord met een citaat
Gelukkig heb ik op me werk meerdere dames die lang haar hebben en ook een stukje ouder zijn dan ik ben.

We hebben er zelfs een aantal die het laten groeien net als ik. Omdat ze bij ons in de stad boven de 40 allemaal het zelfde korte ratten kapsel hebben.

Ik laat het groeien omdat ik het mooi vind. Maar ook omdat ik te veel op me moeder lijk en gewoon geen zin heb om steeds te horen dat ik op haar lijk. Zelfs in stem, lach en doen en laten is het zelfde niet altijd fijn.

Vriendin had eerst zo iets van ja maar kan dat wel.
Ik vind van wel
Vind die oudere dames met een grijze knot of draai op het hoofd zo mooi. Zeker als ze dan ook gewoon geen make-up op hebben. Puur en vrouwelijk. Zoals we bedoeld zijn.

Maar over je collega @pha. Misschien is het een reactie van een gekwetst deel van haar.
We uiten ons vaak verkeerd waardoor andere ons niet goed kunnen lezen.
Misschien vind ze het wel mooi maar durft het zelf niet omdat ze zelf gepest is met langer haar of heel onzeker is of ze het wel kan volhouden of het haar staat.
Misschien heeft ze het niet door dat ze jou er heel erg mee kwetst omdat jij weer op jou beurt je anders uit dan dat je je voelt.

Als je echt wilt dat het stopt dan zou ik een gesprek met haar aangaan.
Waarbij je heel erg bij je zelf blijft.
Wat die uitspraken van haar met je doen. Waarom jij het mooi en leuk vind. Dat je ook best snapt dat zij daar misschien anders overdenkt en dat dat prima is maar je het niet leuk vind om het elke week te horen. Want dat gaat niet je mening veranderen en maakt alleen maar dat je minder met haar samen wilt werken.
Sta ook open voor haar verhaal en mening en zeg dat je hem hebt gehoord en begrepen. En als je hem niet begrijpt vraag om uitleg en verduidelijking.
Laat haar 1x haar mening echt volledig aan je geven en spreek samen dan af dat het daarna klaar is.

Ik hoop dat dit advies helpt.
En weet advies mag en kan je naast je neerleggen.

do aug 03, 2017 18:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende