Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 18, 2017 08:09

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Hoeveel knippen? 
Auteur Bericht
Donshaartje

Haarcode: 2b
Lengte: 38/44/58
Antwoord met een citaat
Bericht Hoeveel knippen?
Ik wil voor dat ik ga starten met mijn haar helemaal uitlaten groeien eerst de punten knippen. Deze zijn nu tot mijn BH bandje. Ze zijn echter niet naar mijn wens en best wel dun. Ze worden al gauw sprieterig na 2 dagen niet wassen. Ik denk dat zo'n 6 cm er af moet.

Is het verstandig om in een keer het dunnere gedeelte eruit te knippen? Dus in een keer 6 cm?

Dit zou betekenen dat ik in december de lengte die ik nu heb weer opnieuw heb, maar dan met dikkere punten. Vanuit daar kan ik dan door.

Of zal ik 3 cm doen, dan heb ik in december al 3 cm winst en ga dan weer verder, en laat telkens een klein stukje eruit knippen. De dunnen punten zijn overigens niet echt gespleten en met olie etc. soms nog best toonbaar.

Verdwijnen de dunne punten op die laatste manier ook ?

Ik ben benieuwd hoe andere dit gedaan hebben !

vr jun 16, 2017 14:31
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a N iii

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoeveel knippen?
Persoonlijk heb ik graag alles er in 1 keer af, anders blijf ik me storen aan de puntjes (bespaart ook kappers-kosten :gniffel )

vr jun 16, 2017 16:49
Profiel
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Dat denk ik ook. Beter wat korter haar en gelukkig zijn met de punten en zo verder laten groeien.

vr jun 16, 2017 18:22
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2b
Lengte: 38/44/58
Antwoord met een citaat
Ik heb het toch niet gedaan ! Toch weer een klein stukje ! Over 3 maanden doe ik dan weer zo'n klein stukje etc. Ik heb het idee dat ik anders nooit verder ga komen! Ik ben benieuwd !

ma jun 26, 2017 12:29
Profiel
Hoofdhaartje

Images: 18
Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/91/100

Antwoord met een citaat
Fijn dat je hebt kunnen kiezen :) Ik zelf was waarschijnlijk voor de rigoreuze knip gegaan, met een frisse start beginnen enzo

Afbeelding

ma jun 26, 2017 13:05
Profiel Personal album WWW
Langhaartje

Haarcode: 1a F III
Lengte: 77-86-90 (doel 1)
Antwoord met een citaat
Ik vraag me nu ook altijd af wat daarin slim is. Zelf probeer ik het knippen zo lang mogelijk te rekken en als ik sprietige punten heb, draag ik het een tijd veel in een vlecht. Bij een knipbeurt haal ik er altijd minder af dan dat eigenlijk zou moeten. Dus inderdaad, stel er moet eigenlijk 6 af om alles recht te krijgen, doe ik 3 zodat het er weer enigzins beter uitziet. Voor mij werkt dit het beste, omdat mijn haren heel ongelijk groeien en ik zo de meeste groei kan realiseren xD.

Verder werk ik ook wel met tussen stoppen hoor. Mijn lengte is nu tot m'n stuitje en ik wil nu eerst alles op 1 mooie lijn krijgen en dan weer door. Maar om tot deze lengte te komen heb ik echt wel wat knipbeurten uitgesteld en gerekt. Nu is het bijna allemaal op deze lengte, dus m'n punten beginnen langzaam weer voller te worden.

Het is voor mij een soort 'focus op doellengte 1', 'focus op volume', 'focus op doellengte 2', 'focus op volume', etc. Voor mij werkt dat in ieder geval :).

wo jun 28, 2017 09:29
Profiel
Hoofdhaartje

Images: 18
Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/91/100

Antwoord met een citaat
Het is persoonlijke keuze denk ik :) Mij geeft het juist een fijn gevoel te voelen dat alles weer helemaal gezond is ipv nog 3 cm droge punten te voelen. Ik wil ze dan zo snel mogelijk weg :p

Afbeelding

wo jun 28, 2017 10:26
Profiel Personal album WWW
Langhaartje

Haarcode: 1a N ii
Lengte: 64/100/?
Antwoord met een citaat
Hangt denk ook een beetje af van je lengte. Natuurlijk gaat er al snel 'veel' af maar als je bijvoorbeeld classic hebt en je haalt er dan 10 cm vanaf (oke het voelt dan wel kort, maar het is nog steeds heel erg lang). Maar als je bijvoorbeeld bsl hebt en je knipt er dan 10 cm af dan is het wel een heel stuk korter (en ook zichtbaar). Kan het niet zo goed verwoorden hahaha :giechel

wo jun 28, 2017 20:43
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 1b/F/M/i/ii
Lengte: 62/76
Antwoord met een citaat
Lila schreef:
Hangt denk ook een beetje af van je lengte. Natuurlijk gaat er al snel 'veel' af maar als je bijvoorbeeld classic hebt en je haalt er dan 10 cm vanaf (oke het voelt dan wel kort, maar het is nog steeds heel erg lang). Maar als je bijvoorbeeld bsl hebt en je knipt er dan 10 cm af dan is het wel een heel stuk korter (en ook zichtbaar). Kan het niet zo goed verwoorden hahaha :giechel

Lol ja ik snap je, dat dacht ik dus ook. Ik heb mn haar zelf ook op BSL, en heb eigenlijk een beetje t zelfde probleem. Mijn puntjes beginnen te splijten en er moet echt een stukje af.. Heb nog geen beslissing kunnen maken hoeveel. Maar m'n nieuwe schaar is ook nog niet binnen dus ik heb nog even tijd te beslissen :)

do jun 29, 2017 22:32
Profiel
Langhaartje

Lengte: 3/20/50
Antwoord met een citaat
Het punt is dat het centimeters zijn maar ze voelen als meters. *ja, gisteren naar de kapper geweest*

zo jul 02, 2017 08:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende