Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do jun 22, 2017 13:12

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Haren doneren zonder te knippen 
Auteur Bericht
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Haren doneren zonder te knippen
zo eet ik geen roze koeken meer want daar zit luizenpoep in. Maar we dwalen af ;)

do nov 10, 2016 16:09
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 1b-2a-N-ii
Lengte: Knie

Antwoord met een citaat
Jerryberry schreef:
zo eet ik geen roze koeken meer want daar zit luizenpoep in. Maar we dwalen af ;)

Volgens mij kunnen we een apart topic maken. In M&M's zitten trouwens insecten.

do nov 10, 2016 21:26
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1c N ii
Lengte: BSl/Tailbone/Classic
Antwoord met een citaat
Haha, heel veel E-nummers zijn eigenlijk hele vieze dingen, hahaha.

Maar ff terug ontopic: je brengt me wel aan het twijfelen. Klinkt wel logisch wat je zegt: proppen haar uit elkaar pluizen kost belachelijk veel tijd en moeite. Dus nu weet ik niet wie ik moet geloven.
Maar ja, ik verlies genoeg haren en het gaat nu toch maar de prullenbak in en het kost mij geen moeite. Dus ik denk dat ik maar ga verzamelen. En als ze er iets anders van maken, dan weet ik dat toch niet. Haha.

vr nov 11, 2016 01:42
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Met haar kan vanalles gemaakt worden. Bvb haar van de joden in Auschwitz werd gebruikt om pantoffels, lakens enzo van te maken.

za nov 12, 2016 17:54
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ja, met het afgeschoren haar van de joodse slachtoffers werd heel veel gemaakt door de Duitsers :(

zo nov 13, 2016 17:50
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 1a F III
Lengte: 77-86-90 (doel 1)
Antwoord met een citaat
Die aflevering heb ik ook gezien inderdaad. En het klinkt heel raar en ik ben ook van mening dat het gerotzooi is en blijft, maar het is niet zo dat ze gewoon een pluk haar door je brood gooien en dat er dus gemalen mensenhaar in je brood zit.

Het gaat om het E-nummer E920 L-cysteïne. Dit wordt als verbeteraar aan brood toegevoegd (in China). Doel hiervan is het deeg soepeler te houden, waardoor men het makkelijker kan bewerken. Dit kan worden verkregen uit mensenharen. Het is een chemisch proces om aan L-cysteine te komen. In haren van mensen en dieren zitten eiwitten die worden gebruikt om er cysteïne uit te isoleren.

Overigens is het in de Europese Wetgeving verboden om grondstoffen van menselijke aard te verwerken in producten. Dus het zou niet in het brood mogen zitten dat je koopt bij de plaatselijke supermarkt. Maar ik blijf het een heel gek idee vinden.

ma nov 14, 2016 19:03
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Volgens mij gebruiken ze in Europa varkenshaar daarvoor. Daarom eten veganisten ook geen brood. Of iig het meeste brood niet. Sommige broodsoorten bevatten dit E-nummer niet.

di nov 15, 2016 13:10
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 3b N ii
Lengte: 70-80-classic

Antwoord met een citaat
Haren kunnen ook bij olierampen ingezet worden. Zuigt dan de olie van water oppervlakte.

Op naar de classic (97 cm) in droge vorm.

ma nov 28, 2016 05:43
Profiel
Langhaartje

Lengte: 3/20/50
Antwoord met een citaat
Ooit was er een programma op de Nederlandse televisie "Bloed, zweet en luxeproblemen", waarin een groepje jongeren naar India gingen (onder meer) en daar haar moesten inzamelen. Dat werd dan gewassen, geselecteerd op lengte en kwaliteit, gekamd en vervolgens gebundeld tot staarten en doorverkocht.

Langer geleden was er een docu over arme mensen in, wederom, India die organen doneerden voor de transplantatiemarkt, vrouwen die commercieel draagmoeder waren voor de adoptiemarkt in rijke landen zoals de VS en vrouwen die, en daar gaat het hier om, hun lange haar afknipten en verkochten.

Hele pruiken wordt 'm niet, in verband met inderdaad het feit dat haar een onder en bovenkant heeft. Alle haren moeten dezelfde kant uit liggen, want anders wordt het een klittenbende. Maar wat wél kan, en wat ook op grote schaal gebeurt, is het verwerken tot extensions. Dat zwarte haar wordt dan eerst ontkleurd en in 1001 kleurtjes geverfd. En zo komt Great Lengths aan die leuke, kleurige extensions van écht haar. En daarom is het ook zo duur.

En daarom wil ik het niet, want het wordt verkregen op basis van uitbuiting. Maar dat is weer een ander verhaal.

ma jan 30, 2017 10:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2