Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za sep 22, 2018 07:50

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Droog haar oprecht herstellen zonder knippen? 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 3a N i-ii
Lengte: 48/60/85
Antwoord met een citaat
Bericht Droog haar oprecht herstellen zonder knippen?
Ik vroeg me af, wie is het gelukt om van droog haar terug te komen, zonder te knippen en hoe dan wel?

Mijn puntne vooral worden best snel droog, en ik heb bet wel wat dingen geprobeerd maar ik ben geen held in behandelingne vol houden. Toch heb ik niet het idee dat wat ik doe mijn haar echt kan herstellen als het eenmaap echt droog is in de punten. Ik probeer altijd wel een hoop, en veelvan die dingnemaken het wel beter, voor maximaal een dag of in het aller beste geval een paar dgen. Maar zo dra je dan stopt met het gebruiken van de olie of de creme die je gebruikt, dan blijft dat de conditie van mijn haar niet echt veranderd is, en dus heb ik het gevoel dat alles de droogheid vooral maskeerd en niet echt herstelt.

Wat zijn jullie ervaringen?

vr aug 19, 2016 19:57
Profiel
Hoofdhaartje

Images: 19
Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/100/100

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Droog haar oprecht herstellen zonder knippen?
Ik ben van droog haar teruggekomen zonder te knippen, maar... het bleef wel onder voorbehoud dat ik de juiste producten bleef gebruiken. Ik heb toen gevonden met de Giovanni SAS shampoo en de toenmalige Aubrey Organics Honeysucklerose conditioner en GPB conditioner. Die hebben mijn haren gewoon gered, samen met avocado-olie. Als ik het weer een tijd niet gebruikte, kwam de droogheid ook weer terug.

Ik denk ook dat het een stuk moeilijker is zachte puntjes te krijgen als je grof haar hebt of krullend haar. Het is van nature uit nu eenmaal ruwer en/of droger.

Maar misschien komt je droogheid van iets anders dan je denkt. Extra buildup kan het erger maken, te veel proteïnen ook. Misschien gebruik je de phytokeratineshampoo te vaak? Mijn haar werd er knisperig van na een tijd (te veel proteïnen).

Ik stel voor een SMT te doen. Met de inecto conditioner ging dat goed bij mij. En honing en aloe vera erbij. Ik deed het enkel met aloe vera. Met honing erbij ga je waarschijnlijk betere resultaten hebben.

Afbeelding

vr aug 19, 2016 20:55
Profiel Personal album WWW
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Mijn ervaring is ook dat je de producten moet blijven gebruiken, en je niet daadwerkelijk iets aan de structuur kunt veranderen. Alleen als het van build-up komt kun je het wel veranderen, of als het van te veel proteine komt, zoals Pha zegt. Voorheen wist ik dat niet en knipte altijd, tot ik hier op het forum er achter kwam door uit te proberen, en het ergste droge bleek bij mij van build-up te zijn. En dat het echt langer heeft kunnen worden is voor een groot deel vanwege pre-wash kokosolie, dan droogt het (bij mij tenminste) minder erg en snel uit.

ma aug 22, 2016 15:13
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 3a N i-ii
Lengte: 48/60/85
Antwoord met een citaat
Ik ga voor de toekomst proberen wat beter te zijn in het gebruik van producten en pre-washes. Bij mij dnek ik niet dath et van buildup of protiene komt, gezien het echt mijn punten zijn die heel droog zijn. en dan specefiek als ik mijn haar in mijn standaard paarden staart heb.Dus ik dnke dat eht beginnende schade is. Zo dra ik mijn haar los draag kan ik de droge stukken ook niet eens meer vinden. Maar zo dra ik mijn haar terug in een staart doe, zijn het gewoon echt de onderste cm's vna mijn staart. Ik ben een week op vakantie geweest, en nu ik terug ben heb ik het puntje van mijn staart afgeknipt. Ik denk wel 4 cm. Het voelt wel een stuk beter nu eindelijk. ik heb toch de afeglopen maand al redelijk wat geknipt. Maar ik had het ook vooral te lang niet meer geknipt.

zo aug 28, 2016 13:41
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Misschien helpt het beter om dan iedere maand een paar millimeter te knippen (dusting)? Als je 2 of 3 mm per maand knipt zou het harder moeten groeien dan dat, dus dan wordt het toch langer alleen langzamer. Ik kwam er op door die wedstrijd van Nightblooming, zij heeft dat zo gedaan toen ze veel schade had.

za sep 03, 2016 18:15
Profiel
Langhaartje

Lengte: BSL
Antwoord met een citaat
Ik ga even inpikken op dit onderwerp...

heb vantegenwoordig ook enorm veel last van droge haarpunten (ongeveer 1 cm) en weet ook niet goed wat doen.

Ik dust regelmatig (om de 8 weken) maar binnen de 2 weken is het gewoon terug.

De dag dat ik mijn haar was, is alles mooi glad en zacht, maar één dag later is het al van dat... droog en valt best wel op...

help :(

vr nov 25, 2016 11:36
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a F III
Lengte: 77-86-90 (doel 1)
Antwoord met een citaat
Mijn redding is nog een gekregen tip op dit fotum: kokosolie. Ik smeer iedere dag een heel klein beetje in de punten en het helpt mijn droge punten heel erg!

Maar ieder haar is anders natuurlijk. Wanneer het echt heel erg droog is (en dan met name veel gespleten punten en dergelijke) dan kies ik wel voor de haar en gaat er minimaal iets af.

vr nov 25, 2016 15:07
Profiel
Langhaartje

Lengte: BSL
Antwoord met een citaat
Ga ik proberen... ik ben nogal voorzichtig met olie / leave in conditioners te gebruiken aangezien mijn haar daarvan snel vet lijkt (zelfs bij een verbruik van één erwt voor BSL haar) Ik heb héél fijn haar.

Alvast bedankt! :blossom

vr nov 25, 2016 15:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]