Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za jun 24, 2017 16:41

Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
40/50 plus en lang haar 
Auteur Bericht
Donshaartje

Haarcode: 2b N ii
Lengte: 50/60/70
Antwoord met een citaat
Bericht 40/50 plus en lang haar
Zijn er meer dames hier op het forum die wat ouder zijn en toch nog lang haar hebben? Ik ben nieuw hier, en ik heb me vandaag voorgesteld bij `even voorstellen`.
Lijkt me leuk om contact te hebben wat met gelijkgestemden op dit forum. In mijn omgeving heeft (bijna) iedereen van boven de 40 het haar laten kortwieken.
Mijn haar is zo'n beetje mijn hobby, omdat ik ook accessoires verzamel en deze graag dagelijks gebruik. ik ben 52 jaar.

Ik heb wel de mazzel dat ik nog geen grijze haren heb, dus sowieso hoef ik niet te verven.

Groetjes, Nicoline.

do apr 02, 2015 12:31
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a F ii
Lengte: ?/Middenrug/Onderrug
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 40/50 plus en lang haar
Zelf ben ik nog jong, maar ik zie inderdaad ook dat erg veel oudere vrouwen hun haar kort laten knippen. Oké hoor, maar vooral hier (in deze gemeente dus) is dan echt op zo'n manier dat het er gewoon mannelijk uitziet... :oink
"Zie je dat dan zelf niet?" denk ik steeds, maar ja... Veel mensen (vrouwen) kan het niet bommen, als ze maar "in" zijn, want dat is waarschijnlijk ook de reden. "Choquerend" vind ik het om vrouwen van misschien pas 30 al te zien met zo'n kort kopje (en meestal nog zo'n lelijke bril erbij :nah ).

Over dat grijze haar: wist je dat het mogelijk is om zilvergrijs haar te krijgen, en dat erg mooi is? (Weet ik dankzij een nieuw gekocht boek.)

Leuk voorbeeld ben je, want er zijn weinig vrouwen van jouw leeftijd met zulk lang haar! :)

do apr 02, 2015 13:31
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/90/?

Antwoord met een citaat
Bij mijn weten zijn er geen actieve vrouwelijke leden op dit forum boven de 40. De meesten van ons zijn tamelijk jong, enkele vrouwelijke leden zijn tussen 30 en 40 jaar oud. Daarom is het leuk dat er nog meer variatie komt!

Ik kan wel zeggen dat ik absoluut mijn haar lang wil tot aan mijn dood. Misschien niet meer extreem lang, je kan inmers niet inschatten wat de toestand van je haar zal zijn op een gevorderde leeftijd, maar nooit van mijn leven een korte snit of permanent.
Mijn overgrootmoeder had ook zeer lang haar tot aan haar dood en ze droeg het altijd in een (gevlochten) knot, dikwijls met kammetjes aan de zijkanten.

do apr 02, 2015 13:31
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Dank je!
@musicfreak: Ik zat net even rond te kijken, over je hoofdhuid: ik had jaren seboroisch ecszeem (vast verkeerd geschreven) op mijn voorhoofd. Sinds ik minder koolhydraten en praktisch geen suiker eet is het helemaal over. Heb je al iets met voeding geprobeerd? Ik ontdekte het toevallig omdat ik ging dieten om af te vallen.
Of heb ik het nu tegen de verkeerde....neem me dan niet kwalijk, even wennen aan de namen.

do apr 02, 2015 13:45
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Mijn haar is trouwens nog net zo als toen ik 20 was hoor! Niets achteruit gegaan!

do apr 02, 2015 13:48
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Nicoline schreef:
Dank je!
@musicfreak: Ik zat net even rond te kijken, over je hoofdhuid: ik had jaren seboroisch ecszeem (vast verkeerd geschreven) op mijn voorhoofd. Sinds ik minder koolhydraten en praktisch geen suiker eet is het helemaal over. Heb je al iets met voeding geprobeerd? Ik ontdekte het toevallig omdat ik ging dieten om af te vallen.
Of heb ik het nu tegen de verkeerde....neem me dan niet kwalijk, even wennen aan de namen.

Nee hoor, als er hier íémand niet kan zwijgen over dat eczeem met de moeilijke naam ben ik het wel. :p
Bedankt voor het advies. Wel, als het over eten gaat, ben ik echt "zwak" (al vind ik mezelf niet "zwak"). Ik zou het heel erg vinden als ik iets niet meer zou (mogen) eten wat ik echt heel graag heb. Ik ben zeker geen emo-eter, maar geniet er gewoon graag van.
Ik vermoed dat er in pasta veel koolhydraten zitten? Dat is echt m'n favoriet...
Over suikers weet ik het niet. Ben niet echt een snoeper, maar eet wel graag een koekje, vooral na het eten.

do apr 02, 2015 14:07
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Pasta veel koolhydraten idd :sad Je zou het eens uit kunnen proberen.....er zijn ook veel andere lekkere dingen hoor :) Je hebt trouwens mooi haar, zo zal ik ook eens een foto maken.

do apr 02, 2015 14:12
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Normaals bedankt!

Tuurlijk, maar ik ben daar soms wat moeilijk in en er zijn zo écht van die dingen die ik gewoon niet KAN missen. :o ;)

do apr 02, 2015 14:19
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/90/?

Antwoord met een citaat
Ik heb geen sebboroïsch eczeem, maar ik kan wel zeggen dat mijn huid veel mooier is als ik mijn suikerinname beperkt houd. Matter, egaler, frisser. Er is dus wel degelijk een link. En met suiker bedoel ik alles wat nauwelijks voedingswaarde heeft en vezelloos is. Geen koekjes eten, geen frisdranken drinken, eigenlijk niks buiten water of koffie of thee, etc. Ik eet wel nog pure chocolade en pasta. Dat zijn de laatste loodjes. Ik ben nog maar recent gestopt met koekjes, en nu wil ik dat even volhouden. Zo heb ik het ook gedaan met frisdranken en frietjes en chips: het is al jaren geleden dat ik dat nog regelmatig at.

do apr 02, 2015 14:30
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b-2a-N-ii
Lengte: Knie

Antwoord met een citaat
Hallo Nicoline ik ben in de 30 en als het aan mij ligt blijft mijn haar gewoon lang tot aan mijn laatste ademhaling.
Valt me inderdaad op dat zodra je leeftijd begint met een drie er meestal de schaar ingaat, vooral als vrouwen moeder worden.
Maar ik hou het gewoon lang.

do apr 02, 2015 14:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende