Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di jun 27, 2017 16:39

Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
40/50 plus en lang haar 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 2aFiiD
Lengte: 47/58/86

Antwoord met een citaat
Bericht Re: 40/50 plus en lang haar
Idd helemaal mee eens...
Toen ik mijn haar kort had, moest ik.zoveel stylen! Zeker als het nog niet in een staart kon: badhairdays kan je gewoon niet verbergen!!:/

di sep 15, 2015 13:55
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2b N ii
Lengte: 78/69/115
Antwoord met een citaat
Ik denk dat het dunner worden van het haar bij veel vrouwen een reden is om het kort te knippen. Kappers zeggen het tegen mij ook: kort haar is minder zwaar en daardoor makkelijker omhoog te laten staan zodat het voller lijkt.
Daarnaast ken ik ook collega's van boven de 50 met een kort kapsel dat door de kapper wordt uitgedund. Dat snap ik dus echt niet, hoe zonde is dat? Wees blij met je volle dikke bos, vooral op oudere leeftijd!

do sep 17, 2015 16:34
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/F/ii(8,5)
Lengte: 30/90/?

Antwoord met een citaat
Ik vraag me wel af in hoeverre dunner wordend haar bij vrouwen puur door genetische aanleg is. Veel vrouwen verven hun haar telkens opnieuw omdat ze geen grijs haar willen. Die chemische verf heeft vast en zeker een nefaste invloed op de gezondheid van de hoofdhuid/haarwortels. Bij omaatjes een beetje hetzelfde verhaal met de permanenten.

Dat gezegd zijnde, mijn moeder die ongeveer hetzelfde haartype heeft, verft het altijd met chemische verf en hoewel het droog is, is er geen spoor van uitdunning merkbaar (joepie).

do sep 17, 2015 16:57
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a N ii
Lengte: 64/100/?
Antwoord met een citaat
Ik ken iemand en diegene heeft altijd lang haar gehad. Op een gegeven moment heeft ze het afgeknipt, omdat het er volgens haar niet meer mooi uit zag. Dan haalde ze er wel een stuk vanaf, maar de glans was eraf. Toen besloot ze het kort te knippen. Was bij haar dus echt puur daarom, want anders had ze het wel lang gelaten. Dus denk dat dat ook bij sommigen meespeelt. En natuurlijk het 'lekker makkelijk' verhaal etc.

En inderdaad uitdunnen als je een mooie bos hebt op je 50e is zonde. Vind ik dan.

do sep 17, 2015 18:09
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
fairy666tale schreef:
Een vriendin van m'n moeder (halverwege de 60) heeft krullen tot haar middel. Echt van die pijpenkrullen, ik was er als kind al jaloers op, zo mooi! Haar haren zijn intussen bijna helemaal grijs met aan de onderkant nog wat rood/bruin, maar nog steeds heel mooi.

Vind het trouwens altijd een onzin-reden dat kort haar makkelijker zou zijn. Lang haar kun je opsteken en de meeste mensen met lang haar wassen het maar 1 of 2 keer in de week. De vrouwen die ik ken met kort haar zijn er veel meer tijd aan kwijt, met vaker wassen en ook nog föhnen en stylen.

:yeahthat
Vind het zelf ook geweldig om oudere dames 70/80 te zien met een mooie knot, dan denk ik zo zie ik ook uit later :giechel
Klopt wat je zegt, men denkt oo lekker kort, scheelt een hoop werk .. not
vaak verven elke maand, veel vaker haren wassen omdat het dan 'plat' zit en ook nog vaker naar de kapper om het in model te houden. Nee, iedere vrouw die van lang naar kort wil raad ik het af :D

za sep 26, 2015 21:11
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ik was 22 toen ik zwanger was van mijn eerste kind. Ik had toen ook heel lang en dik haar maar tijdens de zwangerschap had ik enorme haaruitval. IK heb het toen kort geknipt gewoon omdat het anders niet doenbaar was ,overal vond je haar. Sindsdien was het langste op schouderlengte
Nu ben ik 50 en is mijn haar redelijk dun en probeer ik het te laten groeien,
al dat ik soms denk om het toch weer korter te knippen omdat ik denk dat dun lang haar niet zo mooi is.
Maar als ik in de spiegel kijk ben ik toch weer beetje fier op mijn 'langere ' haar en het dus nog maar een beetje laat groeien
Ik neem suplementen tegen haaruitval (Pilos forte en El mare visolie)want ik wil niet dat het nog dunner word.

zo okt 18, 2015 19:54
Profiel
Langhaartje

Lengte: 3/20/50
Antwoord met een citaat
48 hier!

Eigenlijk altijd kort haar gehad (nou ja, een paar pogingen tot laten groeien daargelaten). Als kleuter omdat het van m'n moeder moest en nu dan eindelijk een serieuze poging tot lang(er) haar.

Ik was eigenlijk altijd wel senang met mijn korte haar. Het is zó droog (nog voor ik m'n kleren aanhad) en het voelde wel fris. Eén van de mindere dingen aan haar wat langer werd, vond ik altijd het plakkerige gevoel in mijn nek bij het wassen. Dat heb je niet met kort. Er hoefde ook geen staartje in ofzo, het waaide niet in m'n gezicht, het hing niet in de weg. Alleen werd het altijd zo snel weer te lang. En dan was het niet leuk meer. Maar ik werd het zo zat om steeds naar de kapper te moeten, en ik vond mezelf niet meer mooi als ik in de spiegel keek. Het paste niet meer bij me. En ik ben inmiddels zilvergrijs, en op de één of andere manier vond ik kort niet meer mooi bij die kleur. Dus nu groeit het, en is het inmiddels halflang, en ik vind het coooool! Ik weet niet hoe lang ik het uiteindelijk laat worden, maar ongeveer schouderblad (onderkant) lijkt me wel wat. Dat zou voor mij al héél lang zijn.

Het grappig is dat ik hier in de omgeving steeds meer vrouwen zie met langer natuurlijk grijs haar. Soms lees ik op internet ook wel dat na je veertigste plús grijs het not done is om nog lang haar te hebben. "Hekserig" heet dat dan. Maar moet iedereen dan maar aan een permanentje?

zo jan 29, 2017 12:51
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b-2a-N-ii
Lengte: Knie

Antwoord met een citaat
Ik vind dat je gewoon moet doen waar jij je prettig bij voelt. Het is jouw haar en jouw hoofd. Mensen in de omgeving hebben toch vaak wat te klagen, je kan het niet iedereen naar de zin maken. Ik zelf ben 30+ en heb al heel vaak moeten horen dat mijn lange haren niet meer kunnen.
Maar ik vind het mooi, en ooit was lang haar in de mode (tijd van Sisi), en als je maar lang genoeg wacht dan wordt het weer mode.

zo jan 29, 2017 15:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7