Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo nov 14, 2018 16:17

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Haarmaskers 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 1b/c M ii
Lengte: 112/155/...
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Haarmaskers
Er staat vaak op waarvoor het is. Droog en beschadigd haar zal zwaardere conditioner zijn dan normaal haar. Zelf bepalen door naar de ingredienten te kijken kan natuurlijk ook, dan let je op verschillende dingen. Of er proteine in zit, veel olie, cones, vetalcohol etc. en hoe hoog ze op de ingredientenlijst staan. Omdat het ook vaak door de combinatie van ingredienten komt, is het nog vrij lastig om te bepalen hoe zwaar een conditioner is. Waar ik veel aan heb is wat anderen op het forum er van vinden (en dan houd ik rekening met het haartype en de lengte). Mijn haar houdt van behentrimonium (hydro)chloride/methosulfaat en cetearyl alcohol en olie. Een beetje proteine vind ik ook lekker, en als het er niet in zit wissel ik het desnoods af met een wat minder fijne conditioner waar wel proteine in zit (maar is niet vaak nodig, en ik heb ook nog een flesje keratine in huis wat ik vroeger voor zelfgemaakte dingen gebruikte). Maar soms valt een veelbelovende conditioner alsnog tegen ook al had hij nog zo'n leuke ingredientenlijst, en soms valt een zomaar uitprobeersel weer heel erg mee. Je kunt ook eens de flessen die je hebt vergelijken (vooral de eerste 5 ingredienten, of misschien 4) en zien of je een verband ziet met hoe je de werking vindt.

Edit: ojee ik was van haarmaskers op conditioners overgeschakeld. Misschien moet ik maar eens gaan slapen :giechel En als je een te zware conditioner hebt kun je die misschien nog als masker gebruiken?

wo feb 25, 2015 23:42
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Hou je vooral niet in! Bedankt voor de informatie! En een conditioner is toch ook een verzorging.

Ik dacht dus dat lang haar en fragiele punten ideaal zou zijn om het gezond te houden, maar er is natuurlijk ook iets als té gezond en dus te snel terug vettig. Denk dat ik hem niet meer zal kopen.
Misschien is "normaal haar" beter?

Ik zou niet weten waar mijn haar van houdt... Als je alle ingrediënten met elkaar moet vergelijken...

do feb 26, 2015 20:14
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Nou ja, dat duurde bij mij ook wel een tijdje voor ik dat wist hoor, haha! Als je je conditioner te zwaar vindt dan zou ik ook eerder eentje voor normaal haar pakken ja. Een van de dingen waar veel mensen ook op letten is of ze wel of niet van cones houden, dus ik zou zeggen probeer dat eens uit (als je dat leuk vindt natuurlijk). Voordat ik lid was had ik 1 shampoo en 1 conditioner, nu een heleboel :grijns

vr feb 27, 2015 09:11
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Dat weet ik al. Liever geen cones voor mij. ;)

vr feb 27, 2015 09:23
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 3a G iii
Lengte: ?/69/90
Antwoord met een citaat
woeps effie een stukje gemist.
Om op je vraag te antwoorden. Ik 'clear' mijn haar als het te zwaar en vettig aanvoelt, na een maand geen shampoo gebruiken is dat meestal. Dan gebruik ik een shampoo met sulfaten en dan is alle opbouw weg. Misschien wel effe vermelden dat ik de curly girl methode volg!

vr feb 27, 2015 12:53
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2a n ii
Lengte: APL/BSL/TB

Antwoord met een citaat
Maken jullie ook zelf haarmaskers? Ik zie dat er her en der op internet een aantal mensen zijn die met eieren, avocado's, yoghurt etc. in de weer zijn.. Zelf nog niet zoiets geprobeerd maar misschien hebben jullie er ervaringen mee? (Ik kon geen dergelijk topic vinden)
Groetjes Lotje

zo maart 22, 2015 15:09
Profiel
Hoofdhaartje

Images: 19
Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/100/100

Antwoord met een citaat
Ja, ik heb er wel mee zitten experimenteren een tijd en heb er wisselende successen mee gehad. Een geplette avocado deed wonderen voor mijn haar, maar het is zoveel werk qua voorbereiding en ook qua uitspoelen. Eieren zou ik echt niet doen! Dan zit je met stukjes ei in je haar achteraf (idem met banaan trouwens, been there, done that :p)

Ik had ook succes met een melkspoeling/masker :) Dus platte kaas (kwark) als masker ga ik nu ook nog eens proberen!

Afbeelding

za maart 28, 2015 12:48
Profiel Personal album WWW
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ooit heb ik wel eens een masker van yoghurt, honing en cacao gemaakt. Wilde proberen om mijn haar wat donkerder te maken. Het werkte daar niet voor, maar het was wel superhydraterend (ik denk dat je de cacao daar wel voor kunt weglaten). Als je honing gebruikt is het wel verstandig die eerst te verwarmen, ik had van die geklonterde honing dus een tijdje au bain marie verwarmd maar anders kan het een iets oplichtende werking hebben (en juist uitdrogend).

zo maart 29, 2015 21:12
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b F/N i
Lengte: APL-BSL

Antwoord met een citaat
Iemand ervaring met het "masker van Dr. Organic?
"Dr. Organic Argan Oil Restorative Treatment"
Vrij van sulfaten parabenen en siliconen. Wil het misschien wel eens proberen als er goede reviews te vinden zijn

ma dec 07, 2015 20:33
Profiel WWW
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Ikke. Ik vond het echt heel goed. Lekker rijk en met een lekkere geur.

di dec 08, 2015 16:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende