Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di jul 17, 2018 12:20

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Haar"trauma's"? 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 2a n ii
Lengte: 40 68 90

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Haar"trauma's"?
Ooit 3 jaar geleden een vriendin willen helpen, ze had geen model voor een permanent... Oh god.. Het was verschrikkelijk.. Droog..kapot... Nooit meer sinds dan let ik echt op wat ik doe en het is nu voorbij bsl maar de onderkant is nog kapot

do jul 30, 2015 22:53
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a/F/ii
Lengte: TB/FT+/KL

Antwoord met een citaat
Nyjama schreef:
Ik snap ook echt niet waar kappers zich het recht vandaan halen om aan je wensen/eisen voorbij te lopen. Als ik nu had gezegd 'doe maar wat nodig is' was het een ander verhaal. Maar ik had letterlijk tegen haar verteld dat het maximaal 1 cm moest zijn en dat het niet gaf wanneer dat nog niet naar haar ideeën voldoende was, maar dat ik dat wilde. Gevolgd door een verhaal dat ik verhalen van kappers had gehoord die geen gehoor gaven aan de wensen van de klant. Waarop zei nog doodleuk zei, ja heel vervelend als ze niet naar de klant luisteren. De ironie :nah ...

Als dit je ooit nog overkomt dan mag je weigeren te betalen omdat zij niet de dienst waar je voor betaald hebt geleverd heeft.

di aug 11, 2015 08:41
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a F ii
Lengte: 45/79/100
Antwoord met een citaat
Pff wat een verhalen allemaal! Ik heb ook vaak meegemaakt dat kappers niet deden wat ik vroeg. 1 keer knipte ze er zomaar 20cm af nadat ik de puntjes had gevraagd. Later zei ze eens dat ze soms zo aan het babbelen is dat ze niet doorhad dat ze te veel aan het knippen was... ook leuk. Heb ook eens een permanent laten zetten wat de eerste keer mislukte waarna het opnieuw gedaan moest worden. Resultaat: haar moeten afknippen tot op schouderlengte. Om nog maar te zwijgen van alle mislukte kleuringen...
Mijn grootste 'trauma's zijn:
- Toen ik 6 was had ik haar tot op mijn middel ongeveer, maar ik wou een 'palmboom' op mijn hoofd kunnen maken zoals iemand in mijn klas soms droeg. Ik zei het meer in een opwelling, maar mijn moeder dacht oké, als zij dat wilt... Dus ging ik naar mijn tante waar er altijd een kapster aan huis kwam voor mijn nichtjes. Zij knipte het tot onder mijn oren! Ik ging naar boven om in de spiegel te kijken en begon heel hard te wenen. Was zo ongelukkig! De meid/oppas stormde de badkamer binnen en gaf me een klap omdat ze me onbeleefd vond. Ik moest terug naar beneden en tegen de kapster zeggen dat ik het mooi vond. Toen heb ik beslist dat ik nooit meer dan de puntjes zou laten afknippen.
- Heb een hele tijd dreadlocks gehad, waar ik veel complimenten over kreeg en die me echt goed stonden. Ik wist toen niet veel over hoe je die best verzorgt dus had ik wel wat last van uitslag op mijn hoofdhuid. Mijn ouders waren minder fan en uiteindelijk heb ik me laten overhalen om ze eruit te halen. Als bij wonder kon ik het meeste van mijn lengte behouden (ongeveer bhbandje denk ik). Toch heb ik er tot nu enorm veel spijt van. Ik zie graag speciaal haar, waardoor ik het de hele tijd kleurde ter compensatie van het verlies van mijn dreads. Twee jaar geleden heb ik dan besloten om het heel lang te laten groeien, omdat ik dat ook speciaal vind, maar het gaat zo traaaag!. Ondertussen blijf ik spijt hebben. Hoop dat dat weggaat eenmaal ik een mooie lengte bereik.
Veel mensen vragen me waarom ik niet gewoon opnieuw dreads zet, maar het duurt een aantal jaren vooraleer ze mooi zijn. Heb geen zin om weer te wachten daarop. Ook: ik had liever mijn dreads gehouden tot het moment dat ik werk moet zoeken, nu is het bijna zover dus lijkt het mij geen optie om ze nu opnieuw te nemen.

ma okt 26, 2015 13:02
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Ik lees dat hier sommige als 6-jarige al een haartrauma op gelopen hebben,
raar om te zeggen dat ik blij ben niet de enige te zijn
Ik had haar tot op mijn middel toen ik mijn eerste communie moest doen
mijn moeder nam me mee naar de kapper en liet er een jongenshoofd van knippen
Ik was heel ongelukkig en mijn zelfvertrouwen zakte een hele duik naar beneden

Toen ik zwanger was had ik last van uitval van mijn dikke haar
dacht toen dat ik helemaal kaal zou worden
kon er niks tegen doen vertelde toen mijn arts
heb het dan ook laten knippen in een carreetje
pfff leuk was anders

Nu valt het uit door stress en anti depressiva :-(
Mijn haar is nu iets over schouderlengte
en ga het niet knippen!

vr dec 04, 2015 15:04
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 1b N ii
Lengte: 29/45/??
Antwoord met een citaat
Heb een paar jaar geleden 1 gehad... Ik had behoorlijk lang haar (classic) het was alleen heel erg dood. Mijn moeder zij dat ik snel naar de kapper moest dus dat deed ik. Ik zei dat ik het gene er af wou tot het weer gezond was. Dus mijn kapper liet zien hoeveel dat dan ongeveer zou zijn, ze zei dat er sowieso 15 cm af moest, het liefst nog meer. Dus ik vroeg hoeveel er af zou gaan als er dan meer af moest. ze liet 25 cm zien en ik vond het wel goed. Het zou dus ongeveer BSL moeten worden maar wat doet de kapster ze knipt er dood leuk 35 cm vanaf waardoor het APL werd! Nou stond het wel leuk maar ik was zo niet blij. Het was in ieder geval wel weer gezond. De kapster heeft er wel voor gezorgd dat ik nu nooit meer lang haar wil... Ik heb nu nog steeds APL maar wil er binnen kort wel weer een flink stukje van af hebben :D

zo aug 27, 2017 22:33
Profiel
Langhaartje

Images: 4
Haarcode: 2a N ii
Lengte: 68/103/100
Antwoord met een citaat
Huh? Dit verhaal komt niet overeen met je eerdere posten. Verhalen verzinnen is niet nodig, wees gewoon jezelf.

ma aug 28, 2017 06:31
Profiel Personal album
Donshaartje

Haarcode: 1c N ii
Lengte: ??/bsb/??

Antwoord met een citaat
Heb er ook 1 gehad....

Vroeger, toen ik een jaar of 4-5 was, wou ik heel graag kort haar(bob, oorlengte). Dat wou ik omdat K3 dat toen ook had... ja echt waar.

Ik had echt classis haar toen, wel extreem dun. Het was dus eigenlijk ook wel nodig dat er een behoorlijk stuk vanaf ging.

Maar goed, ik had het er altijd over want ik was zooooo enthousiast dat het eindelijk ging gebeuren. Maar toen de kapster kwam durfde ik het niet te zeggen...
Uiteindelijk heeft mijn moeder het gezegd. Ze zette de schaar er in en begon te knippen. Stukje voor stukje werd het steeds korter. Ze heeft er ook nog een pony bij geknipt. Toen ze na een tijdje klaar was met knippen was ik superblij. Maar toen ze weg was heb ik zo erg gehuild! Ik had er echt spijt van en ging steeds met mijn hoofd in mijn nek lopen zodat het langer leek.

Dus dat...

vr sep 01, 2017 21:42
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2A N II

Antwoord met een citaat
Geen echte trauma's maar wel kappers die hun werk niet kunnen. De laatste keer dat het fout ging was ook gelijk waar ik het meest van baalde. Het was bij een kapsalon die me wel tof leek omdat het een beetje retro was en over het algemeen goede recensies had. Ook nog eens niet al te duur dus helemaal leuk. De kapper zei zelf dat ze er twee cm vanaf ging halen. Ze presteerde het om mijn haar van BSL naar boven mijn oksel te reduceren, inclusief hele grove lagen die niet mooi vielen. :doh Het valt wel vaker op dat kappers er een iets ander begrip van het metrisch stelsel op nahouden dan ik. Echt ingrijpen kon ook niet want bij de eerste knip was er al een gigantisch gat in mijn lengte aan de achterkant. Daar zit je dan.

Sindsdien ga ik naar een kapper die eerder te weinig dan te veel afknipt en ook precies kan zien wat wel en niet werkt. Dan maar iets meer betalen.

do sep 14, 2017 05:25
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b F ii
Lengte: 0,5/43/??
Antwoord met een citaat
Altijd jammer dat zulke dingen weer gebeuren. Ik lees dat niet graag.
Het is dus echt nodig om heel duidelijk te zijn wat er geknipt mag worden.

do sep 14, 2017 10:32
Profiel WWW
Hoofdhaartje

Images: 18
Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/91/100

Antwoord met een citaat
Jerryberry schreef:
Altijd jammer dat zulke dingen weer gebeuren. Ik lees dat niet graag.
Het is dus echt nodig om heel duidelijk te zijn wat er geknipt mag worden.

Maar ze zei toch duidelijk 2 cm?

Afbeelding

do sep 14, 2017 11:22
Profiel Personal album WWW
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende