Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo jun 20, 2018 10:29

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Haar"trauma's"? 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 1b-2a-N-ii
Lengte: Knie

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Haar"trauma's"?
Ik zelf heb onschuldige haartrauma's meegemaakt. Als puber had ik een soort permanent wat mijn haar zo uitdroogde dat het wel stro leek. Ooit liet ik bij de kapper mijn haar 2 tinten bleken, deze mij garandeerde dat ik er geen uitgroei van zou krijgen, dat klopte dus niet (was overigens geen goede kapper, ze gaf me een saté prikker om mijn hoofdhuid te krabben, en dat spul beet dat ik zelfs een kleine schram ervan kreeg. Als Tabatha Coffey dat hoorde). Ook was ik eens bij een andere kapper die mijn haren niet goed had uitgespoeld, mega klitten had ik de vorige dag. (ik had toen ongeveer mijn haren tot mijn middel, en dat was voor deze kapper gewoon te lang). En als laatste moest ik een klit uitknippen, ik had veel langer mijn haar moeten uitspoelen.

vr feb 20, 2015 12:14
Profiel
Donshaartje

Haarcode: 2c F ii
Lengte: 50 / 52 / 75

Antwoord met een citaat
Pha schreef:
Ik heb ook mijn portie haartrauma's gehad.

-Toen ik jong was, 6 jaar ofzo, heb ik ooit een hondenhuidziekte gekregen. Mijn zus en ik hadden een keer ruzie en ze trok aan mijn haar. Het viel gewoon uit en het deed geen pijn. Zat mijn zus daar plots met een grote pluk in haar handen :p Ik heb heel lang een speciale babyshampoo moeten gebruiken daarvoor.

-Ik was ooit in Antwerpen naar een dure kapper gegaan vanwege een kotgenoot en dat was toen supermooi geworden. Dit was in de tijd dat ik mijn haar gewoon rond behalengte in laagjes droeg. Het werd nog eens tijd het te knippen, dus ik ging terug naar daar. Had ik de pech een andere kapster te hebben, maar ik was naïef genoeg te denken dat zij het wel hetzelfde kon knippen. Ze heeft mijn haar volledig gemassacreerd. Ik had eigenlijk nooit mogen betalen en dat is de eerste keer dat ik vanwege een kapsel moest huilen. Máár, positief puntje hier. Ik had al van een langhaarforum gehoord via een klasgenoot en dankzij dat fiasco van een kapsel heb ik resoluut beslist weer lang haar te willen en toen is mijn fantastische langhaarreis begonnen waardoor ik een geweldige nieuwe hobby heb gekregen en ook een hoop vrienden erbij! Dus uit dit drama is iets heel positiefs gekomen ^^

-Dan zo'n 3 jaar geleden had ik in een opwelling beslist mijn haar te bleken met honingbleek en heb ik mijn haar helemaal uitgedroogd. Dom dom dom... Maar het heeft me gelijk afgeholpen van dat eeuwige getwijfel dat ik had om een keer blond te gaan. Zooooveel onderhoud en zooo'n droog haar. Nooit meer! Ik ben het nog altijd aan het uitgroeien.

-Het laatste wat ik meegemaakt is voor mij wel echt een trauma geweest. Ik ben ziek geworden, uiteindelijk in het ziekenhuis beland en mijn haar is gigantisch beginnen uitvallen. Elke dag ging ik met tegenzin mijn haar kammen omdat ik wist dat die vol haren zou zitten. Telkens als ik ging douchen plakte mijn rug vol plukken haar. Overal op de grond vond je haren van mij. Ik heb echt veel dikte verloren daardoor (zoiets van een 11 cm dikte naar 8 cm omtrek). Ik was zo ziek en dan zag ik mijn enige lichamelijke trots waardoor ik me af en toe eens mooi voelde elke dag zienderogen uitvallen. Daar heb ik het best moeilijk mee gehad en nu nog omdat die dikte nog altijd niet is teruggekomen. :snif Sindsdien zijn mijn haren ook minder een ontspanning voor me geworden. Ik was zo moe en dan telkens die haren die me eraan herinnerden dat ik niet gezond was. :(

Maar het is wel een goede drijfveer om beter voor mezelf te zorgen, waardoor ik sneller weer wat meer voedingssoorten ben gaan proberen te eten, ik at zo eenzijdig vanwege mijn zieke maag. Dus stap voor stap wil ik er weer komen en wie weet hebben mijn haartjes dan ook zin om terug te komen :pray

dat honingbleek, hoe heb je dit gedaan en kwam er goed resultaat pha? :) ik was aan het denken hierover of met citroen en de zon, omdat mijn haar heel donker is geworden, maar als het zo uitdrogend is laat dan maar!

di jun 16, 2015 18:33
Profiel
Hoofdhaartje

Images: 18
Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/91/100

Antwoord met een citaat
Nee, geen goed resultaat. Je zag nauwelijks verschil, het was droog en dof en stug en.... Nooit meer!
Het was zoveel werk het weer wat handelbaar te maken. Het meeste is nu uitgegroeid en dat is toch een stuk aangenamer weer :)

Afbeelding

di jun 16, 2015 19:46
Profiel Personal album WWW
Donshaartje

Haarcode: 2c F ii
Lengte: 50 / 52 / 75

Antwoord met een citaat
ja pha, ik heb ook haaruitval zoals dat. ik sta op en heel mijn kussen licht vol. eerst dacht ik dat dit kwam door mijn eetproblemen/ ondergewicht maar ik ben nu al 6 maanden op een gezond gewicht zonder veel gewichtschommeling en toch valt mijn haar nog uit zoals toen :'(
oh oke! jammer, ik dacht dat honing je haar voedde als je het in een masker doet? ik doe dit soms en mijn haar wordt er juist zacht van, maar puur honing heb ik natuurlijk nog nooit gedaan, alleen een paar eetlepels bij kokosnoot olie of een ei of youghourt ofzoiets :)
mijn grootste haarfrustratie is haaruitval en het feit dat mijn haar zo traag en onregelmatig terug groeit, als ik een kapsel neem groeit de achterkant veel sneller dan de voorkant ofzo en dan is dat niet meer mooi :( wel jammer, maar zo erg is het niet. toen ik 6 was had ik luizen en omdat niets helpte heeft mijn vader na een jaar mijn haar als een jongenskapsel geknipt, omdat dat het enige was dat werkte..

wo jun 17, 2015 06:24
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a F III
Lengte: 77-86-90 (doel 1)
Antwoord met een citaat
Wow, wat een heftige verhalen allemaal. Dat is nogal wat...

Ik heb een tijdje niet zo goed voor mezelf gezorgd met het resultaat dat mijn haren het flink te voortduren kregen. (Veel meer uitval, dunne punten, breken, etc.). Wanneer ik een borstel door mijn haren haalde, kwam het echt met redelijke plukken eruit. Gelukkig zorg ik nu een stuk beter voor mezelf en ja, ik verlies nog steeds relatief wat haar, maar niet meer zo erg als toen.

Verder ben ik een keer naar de kapper gegaan met een haarlengte tot onder mijn bh bandje. Ik vroeg letterlijk om maximaal een cm eraf te halen en vervolgens was mijn haar tot ver boven mijn bh bandje afgeknipt. 'omdat het nodig was' kreeg ik dan als antwoord. Daar ben ik natuurlijk nooit meer teruggekomen. Sindsdien vertrouw ik kappers niet meer.

di jul 28, 2015 11:07
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1c N iii
Lengte: 71/80/120
Antwoord met een citaat
Oh, ik had ook ooit zo'n kapster (toen ik begin tiener was). Het heeft helaas wel langer geduurd voordat ik die m'n haar niet meer liet knippen.
Vind het altijd zo'n stomme reden ook, dat 'omdat het nodig was'. Volgens mij zijn gespleten haarpuntjes nog altijd niet levensgevaarlijk, dus waarom zou dat een excuus zijn om meer af te knippen dan iemand zelf eraf wil hebben?

di jul 28, 2015 16:10
Profiel WWW
Donshaartje

Antwoord met een citaat
Ik heb er helaas meerdere, waardoor er nog maar 1 iemand aan mijn haar mag zitten.

toen ik een jaar of 10 was wilde in mijn haar kort, en dat vond ik prima maar toen knipte de kapper er een mannenmodel in. Mijn moeder vond het geweldig en ik ben een paar jaar ongenadig gepest tot ik tegen mijn moeder durfde te zeggen dat ik het lelijk vond en er mee gepest werd.

2e erge trauma, was dat ik graag platinablond haar wilde en dit zelf thuis geprobeerd heb door mijn haar platina blond te verven, dat moet je dus echt niet doen. Na 2 keer verven op 1 avond had ik en bos vol klitten dat aanvoelde als touw en eruit zag als stro.

di jul 28, 2015 19:42
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1a F III
Lengte: 77-86-90 (doel 1)
Antwoord met een citaat
Ik snap ook echt niet waar kappers zich het recht vandaan halen om aan je wensen/eisen voorbij te lopen. Als ik nu had gezegd 'doe maar wat nodig is' was het een ander verhaal. Maar ik had letterlijk tegen haar verteld dat het maximaal 1 cm moest zijn en dat het niet gaf wanneer dat nog niet naar haar ideeën voldoende was, maar dat ik dat wilde. Gevolgd door een verhaal dat ik verhalen van kappers had gehoord die geen gehoor gaven aan de wensen van de klant. Waarop zei nog doodleuk zei, ja heel vervelend als ze niet naar de klant luisteren. De ironie :nah ...

wo jul 29, 2015 19:00
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
prankdemon schreef:
Jezus. Mijn grootste 'trauma' is de laatste keer dat ik bij de kapper was. Ik had toen TB haar zonder lagen en met mooie volle punten. Ik ging naar de kapper om het te laten bijpunten en een lok te laten snijden. Op mijn verzoek haalde hij er keurig maar 3cm af, sneed de lok en vervolgens.... lagen helemaal naar beneden toe. Ik kon wel janken. En toen de ene kant gedaan was moest de andere natuurlijk ook. Waren mijn mooie punten ineens in een heel heftige V veranderd. Ben het nog steeds aan uitgroeien. Het kortste einde van de lok (daar had ik wel om gevraagd hoor!) begon op kinlengte en hangt nu rond taille volgens mij. Daaronder dus nog steeds lagen aan het uitgroeien . :( Maar goed, dat is niets vergeleken bij jullie verhalen!

Wat heb je met de kapper gedaan? hem vermoord? Ik bedoel je had daar toch niet om gevraagt?

do jul 30, 2015 08:27
Profiel
Donshaartje

Antwoord met een citaat
http.whynot schreef:
ja pha, ik heb ook haaruitval zoals dat. ik sta op en heel mijn kussen licht vol. eerst dacht ik dat dit kwam door mijn eetproblemen/ ondergewicht maar ik ben nu al 6 maanden op een gezond gewicht zonder veel gewichtschommeling en toch valt mijn haar nog uit zoals toen :'(
oh oke! jammer, ik dacht dat honing je haar voedde als je het in een masker doet? ik doe dit soms en mijn haar wordt er juist zacht van, maar puur honing heb ik natuurlijk nog nooit gedaan, alleen een paar eetlepels bij kokosnoot olie of een ei of youghourt ofzoiets :)
mijn grootste haarfrustratie is haaruitval en het feit dat mijn haar zo traag en onregelmatig terug groeit, als ik een kapsel neem groeit de achterkant veel sneller dan de voorkant ofzo en dan is dat niet meer mooi :( wel jammer, maar zo erg is het niet. toen ik 6 was had ik luizen en omdat niets helpte heeft mijn vader na een jaar mijn haar als een jongenskapsel geknipt, omdat dat het enige was dat werkte..

Ondanks dat je nu een goed gewicht hebt, kan het haar uitvallen nog steeds door je eetprobleem komen. Je lichaam ik waarschijnlijk nog steeds aan het herstellen hiervan. anders zou ik eens langs de ha gaan voor informatie. misschien een B12 injectie?

do jul 30, 2015 08:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende