[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/abbcode.php on line 813: file_put_contents(/volume1/web/query_auth_data.txt): failed to open stream: No such file or directory
Hairfair :: Toon onderwerp - Commentaar op je haar
Hairfair
http://hairfairforum.be/

Commentaar op je haar
http://hairfairforum.be/viewtopic.php?f=12&t=191

Auteur:  Pha [ zo jul 31, 2011 12:51 ]
Berichttitel:  Commentaar op je haar

Stomme, domme of ronduit gemene commentaren gekregen over je haar kan je hier delen.

Ik heb mijn eerste "je kan je kont bijna afvegen met je haar"-commentaar al binnen...

Auteur:  Zombie [ zo jul 31, 2011 12:54 ]
Berichttitel:  Re: Commentaar op je haar

Met mijn dreads in krijg ik extra veel commentaar ;)

Vooral oudere mensen vinden het erg interessant, en vragen of het echt is, of ze het mogen aanraken etc. Erg grappig, ik leg het ze graag uit :) Mijn vrienden vinden me vooral Sonic the Hedgehog, omdat ze mijn dreads redelijk recht omhoog kunnen zetten (ze zijn nog aardig stijf) en vanwege de kleurtjes. :smile

Auteur:  Skjønnhår [ zo jul 31, 2011 13:14 ]

Wanneer ik mijn haar los heb krijg ik altijd commentaar van 1 collega: JE PUNTJES ZIJN DOOD!
Nou, sorry hoor dat mijn haar langer is, denk ik dan maar altijd. :grijns

Auteur:  flowergirl [ zo jul 31, 2011 13:46 ]

Je haar is echt gesplitst, heb ik wel een paar keer te horen gekregen.
Maar vorige week kreeg ik van 2 collega's die al ruim in de 50 zijn het compliment, het wordt echt lang he nu en het is zo mooi met die paar spiraalkrulletjes ertussendoor, dat kan je niet bereiken met een permanent hoor. En bij hen weet ik dat het de waarheid is, ze hebben er immers niets aan om mij te gaan beledigen, ze hebben allebei kort geverfd haar trouwens.

Auteur:  Pha [ za aug 20, 2011 20:34 ]

Ik weet niet goed waar het te posten, want het is geen commentaar, maar toen ik naar het toilet ging van het restaurant werd ik enorm hard aangestaard door een gezinnetje aan een tafel. Ik voelde hun ogen in mijn rug prikken en ik keek om en ze bleven zo naar mijn haren staren. Ik voelde me zo ongemakkelijk dat ik snel verder liep en mijn haren naar voren over mijn schouder haalde.

Auteur:  Marcella [ za aug 20, 2011 20:44 ]

Nou dat klinkt ook niet gezellig Pha :ttt

Mijn moeder zei vanavond tijdens het eten: "Zeg, je haar hangt bijna in je bord! Is je houding nou zo slecht of wordt je haar gewoon zo lang?" :crazyface

Auteur:  Tiger [ za aug 20, 2011 22:14 ]

Meisje vanavond in de dierentuin: "Die meneer heeft lang haar."  Moeder: "Zo lang zou jij zeker ook wel willen?"  Meisje: "Ja."

Ik als haarvoorbeeld   ^^

Auteur:  Astarte [ zo aug 21, 2011 13:38 ]

Tiger schreef:
Meisje vanavond in de dierentuin: "Die meneer heeft lang haar."  Moeder: "Zo lang zou jij zeker ook wel willen?"  Meisje: "Ja."

Ik als haarvoorbeeld   ^^

Dat is leuk Tiger.

Auteur:  Rentlle [ zo aug 21, 2011 13:46 ]

ja echt wel heel leuk :)

Auteur:  Pha [ zo aug 21, 2011 14:09 ]

Wel het verkeerde topic dan :p

Auteur:  Scarlett [ zo aug 21, 2011 14:21 ]

Mijn ouders: als je je haar kort zou knippen zou je er veel jonger uitzien.

Auteur:  Pie [ zo aug 21, 2011 14:34 ]

Typisch! Als een vrouw 40 wordt moet die plots kort haar hebben van de maatschappij. Ik vind lang haar er juist jonger doen uitzien.

Auteur:  Astarte [ zo aug 21, 2011 14:48 ]

Toen ik nog in de 20 was zei iemand tegen me, je haar moet je nu toch maar eens afknippen.
Je hebt al lang genoeg, lang haar gehad!
Zodra je 30 wordt willen mensen dat je naar de schaar grijpt.

Auteur:  Tiger [ zo aug 21, 2011 16:42 ]

Pha schreef:

Hoezo? Het was toch commentaar? Positief zelfs   :)

Auteur:  Marcella [ zo aug 21, 2011 16:58 ]

viewtopic.php?f=12&t=190
Ik denk dat je in dit topic moest zijn :)

Auteur:  Pha [ zo aug 21, 2011 18:11 ]

Tiger schreef:
Pha schreef:

Hoezo? Het was toch commentaar? Positief zelfs   :)

Pha schreef:
Stomme, domme of ronduit gemene commentaren gekregen over je haar kan je hier delen.

Auteur:  Tiger [ zo aug 21, 2011 20:32 ]

Oeps, 'k zal het nooit meer doen   :bloos

Auteur:  Molletje [ zo aug 21, 2011 21:42 ]

Citaat:
Oeps, 'k zal het nooit meer doen

Voortaan even vragen of ze nog iets negatiefs toe willen voegen, dan kun je het alsnog hier plaatsen.

Auteur:  Marcella [ zo sep 18, 2011 19:35 ]

Mijn moeder zei vanavond: "Je lijkt wel een heks!" omdat mijn haar heel erg rood kleurt als de zon van achter schijnt (beetje een oranje aura krijg ik dan :inlove ). Zelf vind ik dat erg tof, maar smaken verschillen blijkbaar XD

Auteur:  Skjønnhår [ zo sep 18, 2011 19:45 ]

Hahaha, ergens wel grappig ja!

Auteur:  Marcella [ zo sep 18, 2011 19:51 ]

Ik probeer dat aura effect altijd op de foto te krijgen, maar het lukt maar niet. Maar ik krijg er vaker opmerkingen over, meestal wel subtieler dan die van mijn moeder XD

Auteur:  Pie [ zo sep 18, 2011 22:17 ]

Voor dat effect moet de flitser uitgeschakeld zijn. Daarna een beetje prutsen met instellingen, met de automatische instellingen zal het wss ook niet lukken.

Auteur:  MellonAmin [ zo jan 29, 2012 10:11 ]
Berichttitel:  Re: Complimentjes gekregen over je haar?

niet echt een compliment, integendeel:
Mijn dochter vertelde dat haar vriendin die hier regelmatig over de vloer komt zei dat ze denkt dat kort haar beter bij mij zal staan. :rolleyes

Auteur:  Skjønnhår [ zo jan 29, 2012 17:08 ]

Negeren, bah! Ik haat dat soort opmerkingen. Je haar is zó verschrikkelijk prachtig.

Auteur:  :Esmeralda: [ zo jan 29, 2012 19:32 ]

Ja vind ik ook^^

Auteur:  Aisha [ zo jan 29, 2012 21:36 ]

pfff, er is altijd wel iemand die dat vind, en als je het kort zou knippen zouden er heel veel mensen zijn die vinden dat je haar lang beter staat.
dus... lekker laten kletsen die mensen ;) je kan toch niet iedereen tevreden stellen.

Auteur:  MellonAmin [ zo jan 29, 2012 21:42 ]

Geen haar op mijn hoofd die kortgeknipt wil worden! Ookal bereik ik bijna die grens waarvan ze vinden dat je alleen nog met kort haar mag lopen! :grijns

Auteur:  Rnata [ zo jan 29, 2012 22:40 ]

Niks van aantrekken inderdaad! het is hartstikke mooi :) ik denk dat je altijd wel commentaar kan krijgen.. Iemand keek me laatst ook heel raar aan toen ze hoorde dat ik naar taille-lengte wil, en zei: "omg dat moet je echt niet doen.. je haar is al zo dik en dan is het echt té veel haar" .. :suspicious domste reactie die ik tot nu toe heb gehad ook :p

Auteur:  MellonAmin [ zo jan 29, 2012 23:26 ]

kan je ook als een compliment zien. Dan leg je het accent op je haar is al zo dik ;)

Auteur:  Pha [ zo jan 29, 2012 23:28 ]

Rnata schreef:
Niks van aantrekken inderdaad! het is hartstikke mooi :) ik denk dat je altijd wel commentaar kan krijgen.. Iemand keek me laatst ook heel raar aan toen ze hoorde dat ik naar taille-lengte wil, en zei: "omg dat moet je echt niet doen.. je haar is al zo dik en dan is het echt té veel haar" .. :suspicious domste reactie die ik tot nu toe heb gehad ook :p

Lol ^^

Auteur:  Anewstart [ ma jan 30, 2012 03:40 ]

Ik vind je haren prachtig Mellon, echt zo'n elv, dus zeker niet knippen! Het past goed bij je.

Auteur:  Pha [ di jan 31, 2012 11:05 ]

Bij de dermatoloog liet ik moedervlekjes nakijken, ik zei dat ik er best veel had, blijkbaar in zijn ogen niet, maar toen greep hij mijn haar, trok het opzij in de lucht op zo'n boertige manier met zijn gigantische hand en zei dan "veel haar hebt ge precies wel zo te zien".

Ik vind dat eigenlijk niet kunnen :bloos. Gewoon omdat hij een dokter is betekent niet dat hij zomaar mijn haar of weet ik veel wat mag vastgrijpen. Ik haat het dat mensen mijn haar als publiek eigendom zien gewoon vanwege de lengte. En dan nog eens commentaar erop hebben ook.

Auteur:  MellonAmin [ di jan 31, 2012 11:27 ]

Dat is inderdaad onbeschoft! Dat vind ik ook niet kunnen! Ik denk dat ik er ook heel boos wat van had gezegd! Nobody touches your own hair!

Auteur:  Skjønnhår [ wo feb 01, 2012 09:04 ]

Ik denk dat ik keihard had gelachen! Maar ik kan begrijpen dat je het niet leuk vind!

Auteur:  Tiger [ wo feb 01, 2012 14:57 ]

Antwoord: "Ah, vandaar dat u er even aan wilt zitten."
Het lijkt mij juister om even te vragen aan de patiënt om het haar opzij te halen, dus mijn eerste gevoel is toch :eeh

Auteur:  jemana [ wo feb 08, 2012 16:30 ]

bij de kapper zeggen ze altijd dat het dood is, en dat er zeker wel tien cm af moet. Als ik dan 6 weken later naar een andere Nederlandse kapper gaat is het precies hetzelfde.
het gekke is , als je de krullen eruit kamt ziet het er ook niet gezond uit, door de pluis die dan ontstaat.
maar met krullen wel :D dus ik knip het lekker niet!

Auteur:  Rnata [ wo feb 08, 2012 17:15 ]

Wow wat voor kapper is dat dan? die zou toch moeten weten dat dat zo kan zijn met krullen als je ze uitkamt.. gewoon lekker laten zoals je zelf wil hoor ;)

Auteur:  MellonAmin [ wo feb 08, 2012 18:27 ]

Ik ben met mijn dochter naar een buitenlandse kapper geweest. Die was juist tegen uitkammen vanwege de pluis en gaf tips om het haar mooi en gezond te houden. Alleen probeerde hij wel dure spulletjes aan te smere, terwijl ik al zo werkte als die tips :)

Auteur:  Pha [ ma feb 27, 2012 12:43 ]

Gisteren weer eens uitgelachen door de familie. Toen ik zei dat ik tot aan tailbone wou gaan en wees met mijn hand, kreeg ik wéér die stomme commentaar van "dan kunt ge uw gat ermee afvegen!" Ik zit dan echt te denken, zijn jullie nu echt zo dom?? Tailbone is duidelijk nog BOVEN mijn achterste, dank u wel. En dan bleven ze maar doorgaan "ja, anders moet ge het tot op de grond laten groeien, kunt ge de vloer ermee dweilen!" En ik zeg dan nog, alsof ik dat allemaal niet 100 keer eerder heb gehoord :ponder, maar ze bleven het enorm grappig vinden :rolleyes

Auteur:  Astarte [ ma feb 27, 2012 12:49 ]

Pha wat vervelend allemaal dat stomme commentaar.
Je hebt zo'n prachtig dik haar, het is zo mooi.
Bij dat soort mensen kun je het beste nooit iets zeggen over je haar.
Dan kunnen ze je er ook niet op aanvallen.
In ieder geval heb je hier op dit forum mensen die fan zijn van je haar.

Auteur:  prankdemon [ ma feb 27, 2012 14:49 ]

Wat een nare reacties Pha! Mijn familie is daar heel anders in, ze vinden het juist allemaal heel mooi en mijn moeder heeft jarenlang zelf ook TB-lengte gehad (Nu heeft het taillelengte). Mijn vader is juist elke keer boos als ik het knip, al zijn het maar de puntjes. Dat gezegd hebbende: ik denk dat het voor mij zo makkelijk en vanzelfsprekend is om lang haar te hebben omdat ik er altijd zoveel positieve reacties van mijn familie op heb gehad. Ik vind het dan ook extra goed als je ondanks de spot van mensen die je verder - lijkt me - heel dicht aan het hart staan toch doorgaat met het laten groeien van je haren. Het toont dat je echt weet wat je wil/mooi vindt, en in een zekere mate vind ik het ook van moed getuigen. En natuurlijk vind ik ook dat je ontzettend mooi haar hebt. ;)

Auteur:  Jerryberry [ di feb 28, 2012 01:36 ]

Niet leuk maar hun reactie zal vast geen verrasing voor je zijn geweest!
Om te compenseren: wij vinden je haar prachtig en laat het maar rustig tailbone lengte worden!! :inlove
Maar ik snap dat het fijn zou zijn als je naasten dat ook zouden vinden ...

Auteur:  Scarlett [ do maart 01, 2012 20:26 ]

Geen leuke reactie Pha. Maar ik moest toch even lachen toen ik het las. Ik
zag het gewoon voor me. Was vast je zus die dit zei..

Auteur:  Golden [ za maart 10, 2012 19:40 ]

Mijn moeder vindt het hatelijk dat ik zo met mijn haar bezig ben. Toen ze eens zag dat ik 's ochtends opstond met een douchekapje (had een zelfgemaakt maskertje een nacht laten intrekken) werd ze echt heel boos, ze zei dat mijn haar moest 'ademen' en dat ik mijn haar met rust moest laten omdat het anders kapot gaat. Ze vindt het ook raar dat ik kokosolie in mijn haar doe. :arrogant

Auteur:  Aisha [ zo maart 11, 2012 08:36 ]

ja, dat van die kokosolie kom ik ook vaak tegen, vooral als mensen tegen me zeggen dat hun haar zo droog is.
en als ik dan zeg dat ze er eens (kokos) olie in moeten doen dan willen ze het weer niet :shrug

Auteur:  Pha [ zo maart 11, 2012 10:28 ]

Aisha schreef:
ja, dat van die kokosolie kom ik ook vaak tegen, vooral als mensen tegen me zeggen dat hun haar zo droog is.
en als ik dan zeg dat ze er eens (kokos) olie in moeten doen dan willen ze het weer niet :shrug

Ja, inderdaad! Dan bekijken ze je zo raar. :giechel Dan heb ik zo iets van "blijft dan rondlopen met droog haar hé!" :p

Auteur:  Tiger [ zo maart 11, 2012 15:13 ]

Herkenbaar   :grijns
Maar we zijn hier dan ook met mensen die de opmerking "Smeer maar in je haar" vaak letterlijk opvatten.

Auteur:  Golden [ zo maart 11, 2012 17:26 ]

ja dat is waar :gniffel

Auteur:  Skjønnhår [ ma maart 12, 2012 13:03 ]

Hihi, heerlijk om dat soort dingen te lezen!

Auteur:  Pha [ za maart 24, 2012 13:13 ]

Gisteren weer mijn portie lang haar handtastelijkheid gehad. We waren uitgegaan voor de verjaardag van mijn schoonzus en ik was aan het dansen. Plots voel ik een hand van aan mijn schouders tot aan mijn heupen over mijn haar gaan. Draai ik mij om, is het een of andere kerel en dan zegt hij nog "ge beweegt zo..." en bewoog toen zijn handen zo alsof hij over iemands heupen ging. Ik zei direct heel boos dat hij niet aan mijn haar mocht komen. Het was echt gedaan om mij te "aaien" zeg maar. Heb mijn portie vieze mannetjes weer gehad :badtaste

Auteur:  Rusalka [ za maart 24, 2012 13:25 ]

Goed van je afgebeten hoor!

Auteur:  Tiger [ za maart 24, 2012 18:57 ]

Echt wel godsbrutaal, zeg   :grr
Ik bedenk me net dat echt bijten misschien ook eens geprobeerd kan worden.

Auteur:  Lotte [ zo maart 25, 2012 11:00 ]

De laatste keer dat ik naar de kapper ging zei de kapster, zodra ik ging zitten:
Oh, jij stijlt je haar zeker heeel vaak.
Ik moest me echt inhouden om niet boos te worden, omdat ik echt ongelofelijk goed voor mijn haar zorg en er dus bij mij geen stijltang, fohn of zelf warm water bij in de buurt komen.
Die kapsters denken altijd dat het allemaal op te lossen is door er een of ander duur maskertje van ze door te doen. Guess what? Nee! Ik heb gewoon heel erg dun en breekbaar haar van mezelf...

Ik weet ook nog wel van vorige kapsters bezoeken dat ze me gingen verhoren over wat ik met mijn haar deed en dat ze dan dachten het wel even op te lossen. Ze keken dan vaak beteuterd als bleek dat ik mijn haar al ontzettend goed verzorg, maar dit gewoon mijn haarstructuur is. Typisch ook, want bijna alle kapsters hebben ook chemisch geverfd haar!

Auteur:  zoef3zoey [ zo maart 25, 2012 13:30 ]

Ik ben vorige week naar de kapper geweest. Mijn kapster vindt mijn krullen erg leuk, maar mijn moeder vind het stijle haar weer leuker.

Auteur:  Golden [ zo maart 25, 2012 14:05 ]

Lotte, de meeste kappers willen je gewoon hun dure productjes aansmeren! Daar wordt ik ook echt boos van hoor, als je je haar zo goed verzorgt en je krijgt er dan zo'n commentaar op... grmbl grmbl

Auteur:  Ara [ do maart 29, 2012 14:57 ]

Ik denk dat het erg belangrijk is dat kappers goed weten met wat voor haar ze te maken hebben. Toen ik wat jonger was had ik mijn haar tot op het midden van mijn rug en wilde dolgraag krullen, ik ging dus voor een permanent. De kapster zei meteen omdat mijn haar zo fijn en steil was dat ik het af moest knippen tot schouderlengte wou de krul blijven zitten. Zo gezegd, zo gedaan, als ik mijn krullen maar kreeg. Uiteindelijk is het alsnog na 1 week uitgezakt omdat ze het helemaal niet goed gezet had! Mijn lengte had makkelijk behouden kunnen blijven. Toen iemand anders het deed werkte het namelijk wel..

Je moet het geluk hebben dat je een kapper vindt die echt luistert naar je verhaal en die daar ook rekening mee houdt. Ik heb nu al jaren een hele fijne kapster die precies luistert en me nooit zomaar producten zou aansmeren. Toen ik korter haar had gaf ze me altijd precies de juiste tips en als ik het lang wil groeien ook! Tegenwoordig knipt mijn moeder mijn haar (een lengte en puntjes knippen kan ze prima) maar anders zou ik echt alleen naar die kapster gaan, ook al werkt ze 200km verderop. :p

Auteur:  Lotte [ do maart 29, 2012 16:03 ]

Ja, ik ging eerst bijna altijd ergens anders en soms krijg je dan, sorry dat ik het zeg, echt een dom wicht die je haren moet knippen. Zo eentje die denkt dat je haar sneller gaat groeien van een knipbeurt enzo...

Auteur:  Aisha [ do maart 29, 2012 18:58 ]

ja dat klopt, het is echt belangrijk om iemand te vinden die luistert en doet wat je graag wilt :)

en ik denk trouwens ook dat het belangrijk is om van te voren precies te bedenken wt je wilt, en daar duidelijk over te zijn.
ik heb een paar keer de fout gemaakt om te zeggen dat ik de puntjes geknipt wilde hebben.
daarmee bedoelde ik 5 cm eraf, maar de kappers vatten dat meestal op als 15 cm eraf XD

Auteur:  Lotte [ do maart 29, 2012 19:55 ]

Ja klopt, daar heb ik ook wel van geleerd. Ooit, was ik nog zo naïef dat ik zei: "doe maar wat goed lijkt" :P

Auteur:  Iejoor [ ma jun 18, 2012 18:11 ]

Hmm... Toen mijn stokjes laatst aan het uitzakken waren zei mijn collega dat ik het maar moest afknippen. Wat korter is mooier want dan heb je meer krul...
Hier dus geen complimenten.. :suspicious

Auteur:  Damenie [ di jun 19, 2012 14:23 ]

hoe durft ze dat te zeggen! :hysterisch

Auteur:  Gitte [ di jun 19, 2012 14:26 ]

Da's toch gewoon persoonlijke smaak? Zou ik niet meteen opnemen als een persoonlijke aanval op jou of je haar, maar gewoon kwestie van verschillende smaken. Al een geluk dat we allemaal andere dingen mooi vinden. :)
Ik hoor ook allemaal verschillende meningen nu ik mijn haar weer laat groeien. De 1 vind het geweldig, de ander vond me veel mooier met mijn kortere haren. Dat mag toch ook gezegd worden?

Auteur:  fairy666tale [ di jun 19, 2012 14:43 ]

Inderdaad, uiteindelijk gaat het er maar om wat je zelf mooi vind. Je moet er tenslotte zelf mee rondlopen.

Auteur:  Iejoor [ di jun 19, 2012 15:02 ]

Klopt, is ook persoonlijke mening hoor.
Mijn zujse zei laatst wel, toen ze een oude foto van mij zag met kort haar; 'dat korte staat toch eigenlijk ook voor geen meter he.. Lang is veel mooier!'
Terwijl me vroeger altijd wel verteld dat ik het vooral kort moest doen en niet lang want dat past niet bij de vorm van mijn gezicht...

Auteur:  Damenie [ vr jun 22, 2012 14:32 ]

Niks mis met persoonlijke meningen ^^ Ik vind het alleen niet bepaald netjes om ongevraagd commentaar te geven (kan liggen aan mijn Aziatische achtergrond hoor! ;)) Als je tegen iemand zou zeggen: "goh, nieuwe jurk? ik vind jurken niet bij je staan" zouden mensen dat ook niet waarderen

Auteur:  Marcella [ wo jul 04, 2012 11:43 ]

Mijn schoonvader is gebiologeerd door mijn haarstokjes.
Gister zei hij: "Kijk uit, of ik trek die pin uit je haar!"
En: "Fuck op, met die stok in je haar!" (Dus ik zei: "Ik prik je met mijn stok als je niet uitkijkt!")
Hij heeft 'm er al een keer uitgetrokken en keek toen nogal verbaasd toen mijn hele knot instortte.

Nu ik het zo neer typ ziet het er nogal onaardig uit :gniffel, maar zo gaan wij met elkaar om, altijd beetje pesten :rollin

Auteur:  Pha [ wo jul 04, 2012 12:35 ]

Lol ^^

Auteur:  Iejoor [ wo jul 04, 2012 18:48 ]

Oh, zo met elkaar omgaan herken ik wel hoor.
Gebeurt hier net zo. (Elke keer als ik cursus sjamanisme heb gehad vragen mijn ouders wanneer ik nu eens op de bezem kom, aangezien ik een cursus heks volg..)

Auteur:  Aisha [ do jul 05, 2012 09:46 ]

ugh, de zus van mijn oma gisteren:

"oh je hebt je haar kort geknipt, meid dit staat je veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker als dat lange, ja want dat lange dat hangt er maar een beetje bij, en dit staat je echt veel leuker"

nou ja...t is dan wel een compliment, maar ik vond mijn lange haar me toevallig ook leuk staan.
gelukkig staat ze bekend om dit soort opmerkingen, mijn vader mag haar niet zo want toen hij jong was zei ze altijd als ze binnen kwam als eerste tegen hem dat hij naar de kapper moest, en dat wilde hij nooit :p

Auteur:  Marcella [ zo jul 08, 2012 22:22 ]

Mijn moeder vroeg zich vandaag af waarom ik nou persee lang haar wil als ik het alleen nog maar in buns draag terwijl dan niemand kan zien hoelang het is :prst

Auteur:  Pha [ ma jul 09, 2012 09:10 ]

En als je het de hele tijd los zou dragen, is het waarschijnlijk van: zou je het niet leuk laten opknippen, dat lang haar hangt daar maar gewoon. :p

Auteur:  Marcella [ ma jul 09, 2012 12:19 ]

Precies ja XD

Auteur:  Marcella [ do aug 02, 2012 21:34 ]

Ik ben vrij lang niet wezen slapen bij mijn schoonouders, omdat mijn vriend en ik al 2 weken samen op een huis passen en daarvoor was ik ook al ruim 1 week niet wezen slapen (meestal minstens 2 nachten per week).
Mijn vriend had zijn vader vandaag aan de foon en die zei dat het wel rustig was zonder ons. Maar 1 voordeel vond hij: Geen rode haren meer in de badkamer XD

Auteur:  Golden [ vr aug 03, 2012 08:02 ]

:giechel, Marcella

Mijn moeder zegt altijd dat 'al die producten niet goed zijn voor mijn haar' en 'dat ik er maar mee moet stoppen' :rolleyes

Auteur:  Marcella [ vr aug 03, 2012 08:17 ]

Oh dat zegt nooit iemand tegen mij... Mijn moeder is zelf nogal van het producten horden tijdens aanbiedingen, dus niet onbekend met hele kasten vol XD en ze vindt mijn haar heel mooi en lang. Het enige waar zij een hekel aan heeft is de henna troep/stank

Auteur:  Ingher [ za aug 04, 2012 08:24 ]

Ik heb een collega die de hele dag door aan m'n haar zit als het (gedeeltelijk) los is. :giechel

Auteur:  Karasu [ za aug 04, 2012 09:44 ]

Oh, dat zou ik echt vervelend vinden Ingher. Het is natuurlijk wel een compliment, maar toch...

"Zijn die krullen van jezelf?" krijg ik regelmatig te horen.

Auteur:  Ingher [ za aug 04, 2012 20:24 ]

Oh, ik vind het niet vervelend hoor. Ik heb nu de bijnaam 'prinses van de ANWB' gekregen om m'n haar. :giechel

Auteur:  Rusalka [ ma aug 06, 2012 12:19 ]

Maar je hebt toch ook prinsessehaar! :inlove

Auteur:  Aiden [ di aug 07, 2012 12:15 ]

Mijn oma vond mij eergister ordinair!
Ik had mijn haar vast in een staart maar het was een beetje losgeraakt (babykrulhaartjes aan de zijkant) dus ik deed het los om het opnieuw vast te doen en toen begon ze: Gadverdamme.. nee.. nee. dit vind ik echt niet mooi. Gadver.. wat ordinair.

Um oke.. hou ook van jou :D

Auteur:  linhabraken [ di aug 07, 2012 20:27 ]

Bedenk me nu ook opeens.. Vorige week naar de kapper geweest om mijn puntjes te laten knippen. Mijn eigen kapper had vakantie en daarna ben ik weg dus die gespleten puntjes moesten er gewoon af en dus maar naar een andere kapper gegaan. Heel veel op internet gezocht en kwam zo bij Riccio kappers uit, niet te duur maar wel goed.

Nou heb het idee gehad dat het mens niet eens naar me geluisterd heeft :s begint ook over steiltang.. Nou dat doe ik gewoon anders heb ik coupe de pluis op mijn hoofd. Vroeg ik vervolgens over een stuk in het midden op mijn achterhoofd of daar ietstje meer vanaf mag. Eerder had ik het namelijk achter weer kort en heeft mijn eigen kapper het daar iets uitgedund omdat ik wat volume wilde zonder al te veel van de lengte te halen. Maar omdat ik daar niet goed tegen kan klit het daar erg snel en ik wilde dat uitgedunde weg hebben zodat het mooi verder kan groeien. Het is nu voor het eerst dat het bijna allemaal op 1 lengte is en ik vind het super! Zegt ze dus dat alleen lagen helpt tegen volume en dat ik nu alles op 1 lengte heb en dat ik dus maar beter lagen kan knippen ipv een lengte.. Uh nee, ik zei net dat ik het super vind dat alles 1 lengte is maar dat dat TOEN is gedaan :s :s

Toen had ze alles al gewassen en zag ze ook duidelijk dat ik krullend haar heb. Ik heb ook de kappersopleiding gedaan en wat ze me daar toen geleerd hebben is dat je krullend haar nooit mag snijden!! Dan pluist het meer, gaat het sneller splijten.. Wat vraagt mevrouw: Is het goed als ik het snij.. Uh nee?? Ik wil het gewoon recht, bot geknipt hebben.. Kijkt ze me echt zo aan van: wat weet jij daar nou van.. Probeert ze me nog aan te praten dat snijden natuurlijker is en blablabla.. Nou sorry maar dan zit ik binnen 4 weken weer op de stoel om de gespleten punten te knippen..

Waarom doen ze toch zo? Ik ben kapper, knip veel thuis en bij vrienden/kennissen en ik heb nog niemand horen klagen.. Puntjes zijn bij mij puntjes en als de klant zeg ik wil niet dit of dit dan doe ik dat ook niet.

Is luisteren nu zo moeilijk..? *zucht* :dromen

Auteur:  Rnata [ di aug 07, 2012 20:43 ]

^Jaa, vervelend is dat! :S mijn kapper vind ook dat ik laagjes moet hebben omdat het anders veel te dik is.. ik wist niet dat dik haar iets negatiefs was :suspicious

Auteur:  linhabraken [ di aug 07, 2012 20:52 ]

Rnata schreef:
^Jaa, vervelend is dat! :S mijn kapper vind ook dat ik laagjes moet hebben omdat het anders veel te dik is.. ik wist niet dat dik haar iets negatiefs was :suspicious

Is het ook niet, maar wat het kan worden is dat het bovenop heel plat zit en naar onder toe steeds dikker.. Dan krijg een je afdakje op je hoofd.. Daarom wil ik straks wel lange lagen met de korset maximaal tot onder mijn kin.. Ik heb namelijk heel erg snel zo'n afdak. Maar dat geldt niet voor iedereen

Auteur:  Pha [ di aug 07, 2012 21:07 ]

Rnata schreef:

Ja, die commentaar heb ik dus ook al vaak gehad. Het is negatief, voor hen. Omdat het meer werk is :)
Of zoals ik toen op die roodharigendag aan het vlechten was, en een van de andere vlechtsters echt best hard aan het zeuren was over de dikte van een meisje haar haren. "je kan er niets mee aanvangen" enz. Vond ik echt schandalig.

Auteur:  linhabraken [ di aug 07, 2012 21:16 ]

Pha schreef:
Rnata schreef:

Ja, die commentaar heb ik dus ook al vaak gehad. Het is negatief, voor hen. Omdat het meer werk is :)
Of zoals ik toen op die roodharigendag aan het vlechten was, en een van de andere vlechtsters echt best hard aan het zeuren was over de dikte van een meisje haar haren. "je kan er niets mee aanvangen" enz. Vond ik echt schandalig.

Dan zal ik als kapper zijnde nog eens iets zeggen.. Mijn schoonzuster heeft haar tot haar taille op 1 lengte.. Ik knip altijd haar puntjes en dat is zoveel makkelijker als het haarop 1 lengte is dan dat het in laagjes moet. De mooiste laagjes doe je door alles in delen recht omhoog te kammen en vervolgens te knippen. Zie je dat al voor je met haar tot op de taille dat ik dat naar boven kam :nah geef mij maar 1 lengte om te knippen.. Zoveel makkelijker!

Auteur:  Rnata [ di aug 07, 2012 21:49 ]

Tja, vaak bekijken kappers denk ik het ook vanuit een mode insteek, en laagjes en volume is nu eenmaal hip.. Net er als dat ze haar over taille lengte vaak ook niet mooi vinden..

Inderdaad schandalige zo'n opmerking Pha, vooral als dat meisje er zelf nog bij zat.. :ohmy

Auteur:  Marcella [ wo aug 08, 2012 09:22 ]

Ik ben zo blij dat ik na jaren ellende met kappers nu uiteindelijk een kapster heb die 1) luistert 2) zelf lang haar heeft 3) nooit teveel van mijn haar af wil halen omdat ze het zo mooi vindt

Auteur:  Golden [ za aug 11, 2012 21:08 ]

Ik was enkele dagen geleden even op het forum om wat bij te lezen

mama: "zit je nu nog steeds op dat forum?"
ik: "ja natuurlijk"
mama: "ah, en wanneer ga ik daar eens iets van merken dan? Je zou het beter eens kammen"

:banghead

Auteur:  Rentlle [ zo aug 12, 2012 10:02 ]

hé da's grof!!!! gewoon negeren hé!!

Auteur:  Aiden [ zo aug 12, 2012 12:46 ]

idd wat een nare gemene opmerking van je moeder

Auteur:  Golden [ zo aug 12, 2012 13:06 ]

ja ze zegt altijd zo'n dingen :rolleyes maar ze moet niet veel zeggen, haar haar is geel :puh

Auteur:  Aiden [ zo aug 12, 2012 13:08 ]

hahahaha! Nou bam! zeg haar dat! ;-)

Auteur:  Goudelsje [ ma aug 13, 2012 15:13 ]

Van t weekend gasten van het eetcafe: wow, je haar is echt superlang!

Ik had het enkel in een paardestaart gedaan. En ze bleven de hele avond dat maar roepen, werd wel vervelend op een gegeven moment ;)

Auteur:  linhabraken [ di aug 14, 2012 06:48 ]

Toen ik gisteren mijn haar had gekruld met mijn krultang:

X: kijk, dat is toch veel leuker dan dat slappe, platte kapsel van jou altijd!!

:shakefist laat mij mijn platte kapsel houden! Ik zeg ook niks van die van hun! En over krullen doe ik 1 heel uur terwijl t straighten 10 min duurt en 2 dagen goed zit.. Vanmorgen hadden m'n krullen coupe dé nid d'oiseau (vogelnest)

(hier moet deze staan hihi)

Auteur:  Rnata [ di aug 14, 2012 11:36 ]

^Heel herkenbaar! Toen mijn kapper het 3 jaar geleden VEEL te kort had geknipt en ik zowat een afro had zei zo'n meisje dat het veel beter was dan dat saaie, platte, lange haar..

Auteur:  linhabraken [ di aug 14, 2012 17:52 ]

Rnata schreef:
^Heel herkenbaar! Toen mijn kapper het 3 jaar geleden VEEL te kort had geknipt en ik zowat een afro had zei zo'n meisje dat het veel beter was dan dat saaie, platte, lange haar..

Dankje voor je steun :cry3

Auteur:  Karasu [ do aug 16, 2012 19:08 ]

Dat is niet leuk zeg :shakefist

Ik had vandaag wel een leuke opmerking. Een collega zei: "Allemaal krullen!" en toen "Heb je een permanent gehad?" en toen kon ik trots zeggen dat het mijn eigen krullen waren. Er volgde helaas geen "mooi", dat zeggen mensen bijna nooit over mijn krullen. Misschien zijn ze toch nog wat te pluizig/rommelig/niet-netjes-genoeg ofzo? :think

Auteur:  Astarte [ do aug 23, 2012 17:11 ]

Ik steek mijn haar vaak op en draag het zelden los, omdat vast gewoon prettiger is.
En dan hoor ik van veel mensen het commentaar dan kun je het net zo goed afknippen.
Dat irriteert me, er is nergens een wet die zegt hoe vaak de haren los moeten.
En opgestoken haar is voor mij echt niet gelijk aan vast haar.

Auteur:  fairy666tale [ do aug 23, 2012 17:28 ]

Ik vind dat hele 'dan kun je het net zo goed afknippen' commentaar hoe dan ook dom. Kort haar of een mooi opsteekkapsel is toch geen vergelijk? Kort haar is altijd hetzelfde, terwijl je iedere dag wat anders kan maken met lang haar.

Auteur:  prankdemon [ za aug 25, 2012 17:52 ]

Astarte schreef:
Ik steek mijn haar vaak op en draag het zelden los, omdat vast gewoon prettiger is.
En dan hoor ik van veel mensen het commentaar dan kun je het net zo goed afknippen.
Dat irriteert me, er is nergens een wet die zegt hoe vaak de haren los moeten.
En opgestoken haar is voor mij echt niet gelijk aan vast haar.

Zo herkenbaar. Mensen die dan op zo'n snibbig toontje zeggen: "Wat heb je er dan aan?" Alsof je het niet gewoon mooi mag vinden. :razend

Auteur:  Rentlle [ di aug 28, 2012 16:11 ]

ECHT hé!!! "wat heb je er dan aan"... ik zou het knotten maken en vlechten toch gemaan missen zonder lang haar. :)
Het antwoord: "ik steek het niet op om het uit de weg te hebben, ik steek het op omdat ik het mooi vind" werkt meestal wel :p

Auteur:  Aisha [ wo aug 29, 2012 12:50 ]

dat vind ik een beetje hetzelfde als mensen die niet snappen dat je lang haar hebt "want daar kun je toch niets mee"
ook zo'n opmerking die wat mij betreft in hetzelfde hoekje past.

Auteur:  Rusalka [ wo aug 29, 2012 13:11 ]

Ja, ze bedoelen dat ZIJ er niks aan hebben en dat ZIJ met lang haar niks kunnen. Maar dat zegt meer over hen dan over jou! Als we het nou eens omdraaien bij mensen die zulke opmerkingen maken, dat je niks met hun haar hebt, dan staan ze toch raar te kijken.

Auteur:  Iejoor [ wo aug 29, 2012 14:44 ]

Al steek ik het op om het uit de weg te hebben, dan is dat nog mijn eigen keuze toch? Heeft een ander niks mee te maken.
Mensen moeten niet zo moeilijk doen!

Auteur:  Rnata [ wo aug 29, 2012 17:46 ]

Oh vreselijk dat soort mensen, net alsof ze er last van hebben dat jij lang haar hebt :P

Auteur:  Iejoor [ wo aug 29, 2012 20:08 ]

Rnata schreef:
Oh vreselijk dat soort mensen, net alsof ze er last van hebben dat jij lang haar hebt :P

Nee, dan is het vast jaloezie!!

Auteur:  zoef3zoey [ vr sep 14, 2012 10:33 ]

Vorige week ben ik naar de kapper geweest. Volgens mijn moeder en mijn kapster kan mijn haar niet meer zo lang worden als het was. Ik was niet zo blij met die woorden.
Het zal niet snel zijn maar mijn haar groeit nog steeds dus moet het toch nog langer kunnen worden.

Auteur:  Rusalka [ vr sep 14, 2012 12:29 ]

Wat?! Waar baseren ze dat op dan? Wel demotiverend zeg :cry2 Als je het weer op je oude lengte terug wilt, gewoon er voor gaan hoor!

Auteur:  zoef3zoey [ vr sep 14, 2012 14:16 ]

Ik heb geen idee waar ze dat op baseren. Misschien denken ze dat mijn haar snel afbreekt of zo.
Ik laat het lekker groeien. Ik ga bewijzen dat het gewoon kan,

Auteur:  prankdemon [ vr sep 14, 2012 17:08 ]

Dansje voor je instelling! :cheer

Auteur:  Pha [ vr sep 14, 2012 17:15 ]

zoef3zoey schreef:
Ik heb geen idee waar ze dat op baseren. Misschien denken ze dat mijn haar snel afbreekt of zo.
Ik laat het lekker groeien. Ik ga bewijzen dat het gewoon kan,

:hug3

Auteur:  Rnata [ vr sep 14, 2012 22:26 ]

Wat naar! goed dat je niet erbij neerzit, gewoon lekker door laten groeien, op de foto's die ik gezien heb van je haar zag het er echt niet uit als je maximale lengte hoor! :)

Paar collega's van mij, van die 15-jarige pubers, je kent ze wel.. vonden het raar dat ik mijn haar nu rood verf :p want ja dat is natuurlijk nog niet cool op die leeftijd ;) eentje vroeg heel onsubtiel: "hee heb je je haar geverfd ofzo?" zegt ie: "welke kleur was eigenlijk de bedoeling dan?" ik zo; deze kleur, dankje :giechel hij bracht het echt alsof hij er vanuit ging dat het mislukt was xD Maar kon er best om lachen, dat zijn wel van die types die allemaal precies hetzelfde erbij lopen dus interesseert me niet :p

Auteur:  Golden [ za sep 15, 2012 08:56 ]

Rnata schreef:
Wat naar! goed dat je niet erbij neerzit, gewoon lekker door laten groeien, op de foto's die ik gezien heb van je haar zag het er echt niet uit als je maximale lengte hoor! :)

Paar collega's van mij, van die 15-jarige pubers, je kent ze wel.. vonden het raar dat ik mijn haar nu rood verf :p want ja dat is natuurlijk nog niet cool op die leeftijd ;) eentje vroeg heel onsubtiel: "hee heb je je haar geverfd ofzo?" zegt ie: "welke kleur was eigenlijk de bedoeling dan?" ik zo; deze kleur, dankje :giechel hij bracht het echt alsof hij er vanuit ging dat het mislukt was xD Maar kon er best om lachen, dat zijn wel van die types die allemaal precies hetzelfde erbij lopen dus interesseert me niet :p

Wat is dat nu zeg? Je haarkleur is supermooi, hoe kan het nu een mislukking zijn? XD Hebben ze nog nooit gehoord van rode haarverf? (in jouw geval henna maar dat kennen ze zeker niet :gniffel).
Bij mij op school zijn er 13-jarigen die hun haar al in alle kleurtjes verven :nah

Auteur:  Rusalka [ za sep 15, 2012 12:59 ]

Rnata schreef:

Blijkbaar vinden ze het nog te eng om een keuze als individu te maken. Voor sommigen komt dat nog wel. De redenen waarom pubers sommige dingen raar vinden is voor mij een raadsel :giechel

Auteur:  Pha [ vr nov 16, 2012 09:26 ]

Het was geen commentaar op mijn haar, maar er was een man en die had een dikke, lange vlecht tot bijna op z'n poep. Die kwam dus langs onze lunchtafel en dan zegt collega naast me "eih, ziet dieje, dat is echt walgelijk". En dan opnieuw zeggen "ziet dieje met z'n lang haar, da's echt walgelijk". En ik keek zo op en dan zei ze "dat van u is niet walgelijk, hoor." Ik vroeg dan "waarom is dat van mij niet walgelijk en dat van hem wel?" Springt andere collega bij "ja, maar sommige mannen wassen hun haar niet..." Maar ze beseften precies dat ze niks te zeggen hadden, want die man had gewoon proper haar en netjes gevlochten. Kwamen ze precies toch op hun woorden terug. "Ja oké, tis wel proper enzo..."

Auteur:  Aisha [ vr nov 16, 2012 14:45 ]

sommige mannen wassen hun haar niet en daarom zijn alle mannen met lang haar vies.
sommige mensen :doh

Auteur:  Rnata [ za nov 17, 2012 15:29 ]

Had vandaag m'n haar opgestoken met een stokje, gelijk reacties of ik een chinees of japanner nadeed :p pff

Auteur:  Astarte [ zo dec 02, 2012 15:51 ]

Ik heb de afgelopen tijd 2 commentaren gekregen op mijn haar waar ik niet vrolijk van wordt
1 Doe je haar eens normaal (ik draag ze altijd in een knot en schijnbaar hoort dat niet.)
2 Als commentaar dat ik vrijwel altijd een knot draag zei iemand tegen me. Dat is echt pure gemakszucht en je maakt je er maar makkelijk van af. Heb ik toch als zeer beledigend ervaren. Aangezien ik echt geen gemakszuchtig haar heb, dan was al lang de schaar erin gegaan.

Hoe dan ook het valt me gewoon op dat de maatschappij zich steeds meer gaat bemoeien met je uiterlijk. Doe je iets wat niet 99,9% van de bevolking doet dan ben je niet normaal. Terwijl niemand last heeft van mijn knot, ik heb een normale haarkleur. Mensen kunnen het toch houden bij 1 opmerking ipv het maar tig keer te herhalen. Blijkbaar weet ik nog steeds niet dat ik mijn haar in een knot draag.

Auteur:  Karasu [ zo dec 02, 2012 18:34 ]

Wat een vervelende opmerkingen Astarte :/
Ik heb juist het idee dat knotjes steeds meer in komen; ik zie hier in de buurt steeds meer mensen met (meestal rommelige) knotjes en soms een sockbun. Wel veel minder groot dan jouw knotten, maar toch.
Ik vind een knot trouwens helemaal niet gemakzuchtig. Ik ben er zelf altijd veel langer mee bezig om het een beetje net te krijgen, dan een gewoon paardenstaartje :wink

Auteur:  Pie [ zo dec 02, 2012 18:58 ]

Counter dat dan gewoon door te zeggen dat een knot maken oefening vergt en lang haar veel meer onderhoud nodig heeft als korter.

Auteur:  Rusalka [ wo dec 05, 2012 00:26 ]

Als het niet je haar was, dan hadden ze wel een stomme opmerking over iets anders gemaakt, die mensen zijn gewoon van die types. Ik begrijp ook niet waarom ze denken dat hun "mening" zo belangrijk is, die is namelijk helemaal niet belangrijk en zegt meer over henzelf dan over jou hoor.

Auteur:  Pha [ di dec 18, 2012 11:41 ]

Mijn vlechtkapsels worden als ouderwets bestempeld :nopompom

Auteur:  venusje [ di dec 18, 2012 12:31 ]

Oooh, en je maakt altijd zo een mooie vlechtkapsels :o

Ze weten niet waar ze het over hebben..

Auteur:  Rusalka [ di dec 18, 2012 12:38 ]

Waaat? Wie waren dat?!

Auteur:  prankdemon [ di dec 18, 2012 15:52 ]

Ouderwets moet je dan maak opvatten als klassiek. Soms moet je er ook gewoon een leuke draai aangeven hoor. ;)

Auteur:  Ingher [ di dec 18, 2012 18:56 ]

Ah joh, dat worden mijn knotten ook altijd. Sta nu bekend als Opoe op m'n werk. :giechel

Auteur:  Gitte [ di dec 18, 2012 19:08 ]

Pha schreef:

Zijn diegene die de commentaar geven dan zo'n stijl-iconen? ;-) Smaken verschillen, maar wij vinden ze WEL mooi! :cheer

Auteur:  seraphina [ wo dec 19, 2012 15:42 ]

Vlechten was van de zomer anders nog hartstikke hip!

Auteur:  Rusalka [ wo dec 19, 2012 18:50 ]

Gitte schreef:
Pha schreef:

Zijn diegene die de commentaar geven dan zo'n stijl-iconen? ;-) Smaken verschillen, maar wij vinden ze WEL mooi! :cheer

Precies, dat is een goeie! En wij zijn de experten, lekker puh. Die lui die het ouderwets vinden lopen gewoon achter.

Auteur:  Astarte [ di dec 25, 2012 15:58 ]

Commentaar van de week:
Doe je haar eens in een model. De kapper weet er heus een model in te knippen.

Mensen kunnen zo stom doen over knotten. Het wordt tijd dat Lady Gaga eens met een knot rond loopt.
Wedden dat dan iedereen tips bij je komt halen over hoe je het in een knot doet?

Auteur:  Pie [ di dec 25, 2012 22:05 ]

Astarte schreef:
Het wordt tijd dat Lady Gaga eens met een knot rond loopt.
Wedden dat dan iedereen tips bij je komt halen over hoe je het in een knot doet?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Auteur:  Astarte [ wo dec 26, 2012 14:19 ]

Lady Gaga steelt dus van onze kapsels. Ze heeft smaak.

Auteur:  Pha [ wo dec 26, 2012 14:49 ]

Astarte schreef:
Ze heeft smaak.

:hahano

:p

Auteur:  Goudelsje [ do dec 27, 2012 16:05 ]

:yeahthat

Ik kan ook niet echt zeggen dat ze smaak heeft. En haar knotten zijn nep, de meesten althans :p

Auteur:  Rnata [ do dec 27, 2012 16:41 ]

Ja, die knotten zijn nep, en meer dan 1x hetzelfde kapsel kan echt niet he in hollywood :D ach, ze moet er lekker bijlopen zoals zij wil :p teminste wel iemand die durft ook al is het meestal belachelijk XD

Auteur:  Pha [ zo feb 17, 2013 21:48 ]

Commentaar die ik nu vaak hoor:

"ge zou uw haar vaker los moeten laten..." :nehneh

Auteur:  Astarte [ za maart 16, 2013 14:24 ]

Ik kom wel eens mensen tegen die iemand kennen met knielang haar. En dan denk ik van zie je dan niet dat ik daar ook bij hoor. Zo'n kleine knotten heb ik nu ook alweer niet.

Auteur:  Aisha [ za maart 16, 2013 17:39 ]

nee maar het is voor mensen heel moeilijk in te schatten hoeveel haar er in een knot zit :)
ik zelf ook vind dat moeilijk, en ik snap toch wel veel van knotten :)

Auteur:  prankdemon [ zo maart 17, 2013 10:28 ]

Dat geldt voor mij ook. Sterker nog... soms vind ik mijn eigen knotten klein voor mijn lengte, en ik weet toch echt wel hoeveel haar daar inzit. Zeker als je geen staartomtrek van 15 hebt kunnen mensen ook gewoon denken dat je erg dik haar hebt. Het is mij wel eens overkomen dat ik mijn haar losdeed in de klas en dat er kinnen op grond vielen, al die meiden dachten dat ik voornamelijk heel dik haar had in plaats van heel lang.

Auteur:  frien [ di maart 26, 2013 20:44 ]

Vandaag zaten mensen te roddelen over mijn haar in het rokershok op het werk.
'Ja ze heeft een hele hap uit haar haren, moet je maar eens kijken...' En dan gelach...
Leuk hoor. Ik vind het helemaal geen 'hap', het is achter gewoon ietsje korter.
Toch tijd om naar de kapper te gaan en het op gelijke lengte te laten knippen, maar dat doe ik niet voor hun, alleen lekker voor mezelf.
Wel pesthumeur door gekregen vandaag :(

Auteur:  Marcella [ wo maart 27, 2013 12:40 ]

Gister zei een klasgenoot dat ik heel dun haar heb -_- wtf

Auteur:  fairy666tale [ wo maart 27, 2013 14:18 ]

Jij dun haar? In vergelijking waarmee?

Auteur:  Aisha [ wo maart 27, 2013 19:44 ]

chewbacca waarschijnlijk XD

Auteur:  prankdemon [ do maart 28, 2013 09:39 ]

+1 voor Aisha. xD

Auteur:  Marcella [ do maart 28, 2013 17:10 ]

Niet alleen dun haar, nee, héél dun haar. Dat heeft serieus nog nooit iemand tegen me gezegd, mijn hele leven niet! Ik heb een staartomtrek van 9 cm...
Maar ze dacht dat het dun was omdat ik er weinig volume in heb (nee, het zit altijd plat, dat vind ik mooi en dat komt ook door de henna).

Auteur:  Rusalka [ vr maart 29, 2013 12:40 ]

Of ze had zin om te stangen. Zelfs al valt je haar steil, je ziet echt wel dat jij geen dun haar hebt. Kan ook dat ze gewoon dom is hoor, of erg bevooroordeeld.

Auteur:  Marcella [ vr maart 29, 2013 20:56 ]

Ja ik vond het ook echt heel raar. Verder hoor ik altijd alleen maar over hoe mooi dik mijn haar is, dus wtf XD

Auteur:  Aiden [ za maart 30, 2013 10:51 ]

dat is echt raar haha!

Auteur:  Lichtelfje [ ma apr 01, 2013 20:23 ]

Ik keek in de spiegel en dacht, hee! het is echt gegroeid! .... ik deed in de toilet mijn haar los om het goed te doen... klasgenootje "hey ben je naar de kapper geweest?" ... grmbl. Ik hoop maar dat dat was omdat het er gezonder uit ziet?

Auteur:  Lichtelfje [ ma apr 01, 2013 20:25 ]

O en nog iets... In de klas deed ik het los en vroeg aan mijn schoolvriendin of het erg opviel dat mijn punten droog en dun zijn door de laagjes, zegt ze o inderdaad het ziet er heel dood uit. Hey bedankt he, voor het verpesten van de rest van de maand... leven. Mijn kijk op de mensheid. ;)

Auteur:  Aiden [ ma apr 01, 2013 21:01 ]

Wow jij lijkt snel van de kaart door opmerkingen over je haar? Weet niet in welke mate je dit sarcastisch bedoeld maar.
En soms lijkt het alsof je naar de kapper bent geweest omdat het mooier valt bijv. Niet omdat het korter lijkt.

Auteur:  Lichtelfje [ ma apr 01, 2013 22:42 ]

Oo nee! Dat was heel sarcastisch bedoeld! Lastig te zien in een berichtje.. misschien voortaan maar achterwege laten. :bloos2 En de opmerking dat het heel dood leek, kwam er naar mijn smaak vrij gemeen uit, en dan ben ik er inderdaad gevoelig voor omdat ik er al zo onzeker over ben. Het commentaar dat ik naar de kapper ben geweest, dat vond ik ook wel een compliment hoor :) Ik hoopte alleen niet dat het er korter uit zag hihi.

Auteur:  Astarte [ za apr 06, 2013 11:11 ]

Ik krijg vaak commentaar van mensen die nog nooit mijn haarpunten gezien hebben en dan zeggen:
je punten zien er slecht uit je moet echt knippen, dan gaat je haar beter groeien en ziet het er beter uit.
Toegegeven mijn punten zijn erg dun maar wie heeft dat nou niet bij mijn lengte?
Hoe dan ook ik blijf het gewoon fasinerend vinden dat mensen alles lijken te weten over iets wat ze nooit hebben gezien,
mijn punten zitten immers verstopt in de knot.

Auteur:  Rusalka [ zo apr 07, 2013 21:18 ]

Astarte schreef:
Ik krijg vaak commentaar van mensen die nog nooit mijn haarpunten gezien hebben en dan zeggen:
je punten zien er slecht uit je moet echt knippen, dan gaat je haar beter groeien en ziet het er beter uit.
Toegegeven mijn punten zijn erg dun maar wie heeft dat nou niet bij mijn lengte?
Hoe dan ook ik blijf het gewoon fasinerend vinden dat mensen alles lijken te weten over iets wat ze nooit hebben gezien,

:giechel Wat suf, ik zou niet eens weten hoe ik daar op zou moeten reageren, dan sta je toch echt met je mond vol tanden.

Auteur:  prankdemon [ ma apr 08, 2013 07:40 ]

Astarte schreef:

Pfft. Ik zou gewoon trots verkondigen dat je je punten elke zes weken knipt en dat er dan een flink eind afgaat elke keer, en dat je gewoon supergezond snelgroeiend haar hebt. En dan met zo'n happy-go-lucky blik erbij. :p

Auteur:  Astarte [ zo apr 14, 2013 11:38 ]

Ik zeg ook altijd dat ik iedere 3 maanden de punten zelf bijknip. Maar volgens hun hoort een kapper dat te doen om dat die er meer vanaf knipt en dat het veel beter voor mijn haar is. De waarheid is dat mijn haren al heel lang geen schaar hebben gezien, en ik zit er niet mee.

Auteur:  Rnata [ ma apr 15, 2013 21:48 ]

Commentaar dat je je haar niet zelf hoort te knippen. Dat je punten droog zijn omdat je niet naar een 'echte' kapper gaat, hmpf. :suspicious als ik naar m'n oude kapper was gegaan waren die punten een half jaar geleden al op de grond beland en had ik 5000 laagjes, no thanks

Auteur:  Iejoor [ do apr 25, 2013 13:41 ]

'Waar zijn je krullen?'
'Je had het eerder veel meer los?'

Waar mijn krullen, zijn; geen flauw idee. En omdat ik niet meer weet wat ik met mijn naar mijn idee dunne bossie aan moet, steek ik het maar op, of iig is het dan vast...

Auteur:  Astarte [ za mei 18, 2013 12:43 ]

Laatst zei iemand tegen me dat als je, de haren niet knipt ze geen voedingstoffen kunnen opnemen.
Deze persoon beweerd dat zodra je ook maar 1 gespleten of dode haarpunt hebt dit haar nooit meer langer kan groeien (totdat je het knipt) omdat het geen enkele voedingstoffen kan opnemen. Mij lijkt het een broodje aap verhaal. Wat denken jullie?

Auteur:  Rusalka [ za mei 18, 2013 14:00 ]

Het klinkt alsof die persoon denkt dat de haren aan de uiteinden groeien. Maar ze groeien vanaf de wortels. Als ze denkt dat een gespleten haar niet meer verder groeit verkoopt ze onzin.

Auteur:  Lichtelfje [ di mei 21, 2013 00:56 ]

Iejoor schreef:
'Waar zijn je krullen?'
'Je had het eerder veel meer los?'

Waar mijn krullen, zijn; geen flauw idee. En omdat ik niet meer weet wat ik met mijn naar mijn idee dunne bossie aan moet, steek ik het maar op, of iig is het dan vast...
- Ik ken het! Maar ik denk dat dun haar ook mooi kan zijn, als het er maar verzorgd uit ziet, en kan je niet met vochtige buns in slapen? als je het dan de volgende ochtend half opsteekt, valt het mooi en misschien ietsje voller :smile

Auteur:  Astarte [ zo jul 21, 2013 12:19 ]

Ik draag mijn haren graag in een knot een tijdje geleden hoorde ik iemand zeggen dat je kaal wordt van het dragen van een knot.
Ik vind dit totaal geen leuke opmerking. Wat vinden jullie?

Auteur:  prankdemon [ zo jul 21, 2013 12:51 ]

Astarte schreef:
Ik draag mijn haren graag in een knot een tijdje geleden hoorde ik iemand zeggen dat je kaal wordt van het dragen van een knot.
Ik vind dit totaal geen leuke opmerking. Wat vinden jullie?

Ik vind het een onwetende opmerking, en een nogal onnozele daarbij.

Dat gezegd hebbende: het valt me op dat jij altijd het commentaar van anderen hoort, maar met jouw mooie haar krijg je vast ook heel veel complimentjes! Onhoud je die ook?

Auteur:  Astarte [ zo jul 21, 2013 14:32 ]

Meestal is mijn haar opgestoken, dus veel complimenten krijg ik niet.
Het zit immers mooi verstopt in mijn knot, niet iedereen hoeft mijn echte lengte te weten.
En het allerbelangrijkste is dat ik mijn haren mooi vind.

Auteur:  Pie [ zo jul 21, 2013 14:35 ]

Dan is er ook niet veel aan lang haar als ge het nooit niet toont hé

Auteur:  seraphina [ di jul 23, 2013 06:59 ]

Als de haren zo lang zijn als Astarte dan is het denk ik niet meer handig/prettig om het buiten de deur los te dragen.
Maar de meeste hebben lang haar voor zichzelf en niet om er mee te showen denk ik.

Auteur:  Aqua_Lily [ di jul 23, 2013 19:24 ]

Ik heb ook lang haar voor mezelf, niet voor anderen. :) Ik ga wel proberen er zoveel mogelijk los mee rond te lopen :P maar het zal wel heel onhandig zijn, maar dat merk ik dan wel. ^^

Auteur:  Aisha [ wo jul 31, 2013 17:00 ]

Ik heb weleens gelezen dat geisha's na een poos een kale plek kunnen ontwikkelen, maar dat komt omdat er vaak op die plek veel druk staat.
Maar dan moet het lang zo gedragen worden en lang zo strak zitten, ik denk niet dat dat zo makkelijk gebeurd, zeker niet als je de knot niet te strak maakt en af en toe afwisselt.

Auteur:  Mo [ vr sep 13, 2013 12:31 ]

Ik krijg vaak van vrouwen commentaar als: " Mooi dat lange haar. Ik zou het zelf niet willen hoor maar bij jou staat dat wel"
Weet nooit goed wat ik er mee moet, het voelt voor mij een beetje als een backstap verpakt in een compliment XD

Auteur:  Jerryberry [ vr sep 13, 2013 14:24 ]

Nou ze vinden het mooi, dat is het enigste wat je dan moet onthouden! :wink

Auteur:  Astarte [ vr sep 13, 2013 15:03 ]

Jerryberry schreef:
Nou ze vinden het mooi, dat is het enigste wat je dan moet onthouden! :wink

Volledig mee eens.

Auteur:  Rusalka [ vr sep 13, 2013 20:43 ]

Hm ik zou ook niet zo goed weten hoe ik op zo'n opmerking zou moeten reageren. Ik denk dat het er van afhangt hoe het wordt gezegd. Maar ze vonden het wel mooi, dat is het belangrijkste!

Auteur:  Aisha [ ma sep 16, 2013 18:29 ]

Ik zou waarschijnlijk iets zeggen van: "dan is het maar goed dat het jou hoofd niet is"
en voor de rest lekker laten kletsen, waarschijnlijk bedoelen ze precies wat ze zeggen, en willen ze geen lang haar maar vinden ze het bij jou wel mooi staan.

Auteur:  lorraine [ zo sep 29, 2013 21:13 ]

Bij mij zeggen ze dat ik het beter korter kan laten knippen omdat dat niet zo kinderlijk en dus ouder lijkt en beter bij mij leeftijd (45) zou passen! tja, ik laat het gewoon mooi lang! (ook als ik over heel veel jaar oud en grijs ben!)

Auteur:  Rusalka [ zo sep 29, 2013 21:32 ]

Pff kinderlijk... dat zijn alleen vooroordelen. Tegen mij zei een vriendje ooit dat ik meisjeshaar had (ik was toen halverwege de 30), met mijn stomme onzekere kop had ik het laten knippen (maar gelukkig een goede fijne kapper die het gewoon netjes had gemaakt, niet zo veel van de lengte af) en hij zag het natuurlijk niet eens. Toen ik tegen hem zei dat ik naar de kapper was geweest zei hij "nou ik zie het toch niet hoor".

Auteur:  Pha [ ma feb 17, 2014 16:37 ]

Ik kleed me blijkbaar te sportief om een ouderwetse vlechtknot te dragen

Auteur:  janny1980 [ ma feb 17, 2014 18:20 ]

Een collega zegt altijd dat ik mn haar in een vlotte kapsel moet laten knippen. In laagjes vooral.
Maar ik zeg al jaren tegen haar dat ik dat nooit zou doen. Mijn onhandelbare pluishaar wordt er echt niet mooi van en mijn droom is juist eens in mn leven lang haar krijgen. En ik ga niet met de mode mee, ga mn eigen weg. (Volgens mij zijn laagjes ook weer uit, aangezien de meeste volgens mij bezig is om van hun laagjes af te komen.)
Maar het blijft echt vervelend om dit ruim 8 jaar aan te moeten horen..

Een paar jaar geleden was ik aan het experimenteren met knotjes. Op een dag ging ik met zo'n knotje naar mn ouders. Toen zei mn vader dat zijn moeder dr haar ook altijd in dat knotje had.
Ik heb haar nooit gekend, ze is 20 jaar voordat ik werd geboren overleden. Maar dat deed me toch wel iets.

Auteur:  Marcella [ ma feb 24, 2014 21:22 ]

Mijn schoonzus: "Jezus daar hangt ff 1,5 meter haar over de stoel!"

Auteur:  Aviendha [ ma feb 24, 2014 22:58 ]

Hahahaha, geniale opmerking :giechel

Auteur:  Pha [ za jul 26, 2014 22:11 ]

Ik kreeg compleet ongevraagd en uit het niets de commentaar van een nieuwe collega dat ik mijn haar bruin zou moeten verven, want dat zou me beter staan vanwege mijn zwarte wenkbrauwen. Ik zei heel beleefd dat ik mijn haar mooi vind zoals het is en er helemaal niks anders aan hoeft. Zei ze 'ik probeerde maar te helpen'. Precies alsof ik 'hulp' nodig had dan...

Auteur:  Ingher [ zo jul 27, 2014 09:44 ]

Nou Pha toch, weet je dan niet dat lang haar publiek eigendom is!
Wat een idiote opmerking, jouw werk blijft me verbazen.

Auteur:  Pha [ zo jul 27, 2014 11:57 ]

Ingher schreef:
Nou Pha toch, weet je dan niet dat lang haar publiek eigendom is!
Wat een idiote opmerking, jouw werk blijft me verbazen.

Ik wou dat ik kon zeggen dat dit het vervelendste is wat ik daar heb meegemaakt qua kritiek op mijn uiterlijk... maar dat kan ik niet :smile

Auteur:  Ingher [ zo jul 27, 2014 12:15 ]

Pah, allemaal jaloezie. You're fabulous!

Auteur:  Marcella [ ma jul 28, 2014 10:04 ]

Ik vind het juist mooi als mensen donkere wenkbrauwen hebben en lichter haar!

Auteur:  Golden [ ma jul 28, 2014 10:07 ]

Marcella schreef:
Ik vind het juist mooi als mensen donkere wenkbrauwen hebben en lichter haar!

Auteur:  Astarte [ ma jul 28, 2014 12:45 ]

Collega's daar krijg je vaak grijze haren van. En Pha je haren zijn prachtig.

Auteur:  Rusalka [ di jul 29, 2014 13:14 ]

Helpen... ja van de regen in de drup :(

Auteur:  Pha [ do aug 28, 2014 06:24 ]

Gisteren had ik eens mijn haar 's ochtends gewassen en droeg het heel de dag los. Dat is een zeldzaamheid geworden, zeker op het werk. Een van mijn collega's zei "oh als ik dat haar bezie, daar zou ik zo vanalles mee willen doen" en dan zo'n lustige blik in haar ogen. Ze zou het gewoon helemaal willen verknippen, ik denk dat ze echt moeite heeft met mijn "saai lang haar". :p Zelf kan ze niet meer op platte schoenen lopen, omdat ze nooit zonder hakken de deur uit durft. Altijd helemaal opgetut, schmink, juwelen, haar haren altijd perfect geverfd in een of andere acajou-variant...

Auteur:  Astarte [ do aug 28, 2014 12:31 ]

Pha, je hebt pracht haar, en zeker geen "saai lang haar". Jij doet tenminste wat jij wilt.
Deze dame loopt waarschijnlijk maar steeds op hoge hakken om zeker aan de mode idealen te voldoen.
Als ik zo over haar lees, vraag ik me af hoeveel tijd ze kwijt is met haar uiterlijk, voordat ze de deur uit durft.

Auteur:  waps [ do aug 28, 2014 12:36 ]

ik kwam terecht in een discussie dat haar maar eens per week wassen zou vies zijn.. ILLL, BAH, Getver!!
elke dag haren wassen, of anders om de dag.

op de vraag wanneer ze dachten dat mijn haar gewassen was kwam het antwoord gisteren. of nee, misschien eergister want met lang haar is dagelijks wassen natuurlijk niet handig.
in werkelijkheid was het al 7dagen geleden. het was savonds wasdag.

Auteur:  Astarte [ do aug 28, 2014 12:41 ]

Dat is leuk om te horen Waps dat deze persoon dacht dat je haren zo kort geleden gewassen waren.
Tegenwoordig denken velen hoe meer je wast hoe beter het is. Maar dat is niet zo.
Ik kwam ooit iemand eens tegen die klaagde dat ze niemand meer zag met haren tot aan het zitvlak.
Haar verklaring was dat mensen het gewoon te vaak wassen, en dat de haarvetten ervoor zorgen dat je haren echt lang kunnen worden.
Aan deze theorie sluit ik me aan.

Auteur:  waps [ do aug 28, 2014 20:06 ]

Ja dat was eigenlijk weer een compliment :)
ik had mijn haar al de hele week in een knotje gehad. dan wordt het niet vettig daar verkijkt men zich dan op.

ligt denk ik niet alleen aan de hoeveelheid wassen, maar ook het soort wasproducten heb ik hier op het forum geleerd. logisch dat het dan na 1 a 2 dagen alweer vet is.

Auteur:  Ellis [ do sep 18, 2014 16:02 ]

Mijn nicht zei tegen me (ik zit op taille lengte) 'Die lengte die je nu hebt is lang genoeg zo, niet meer langer laten groeien want dan wordt het zo slierterig' Waarop ik antwoorde 'Ik wil ze nog langer :)' Jullie hadden haar blik moeten zien, ze zei niets meer :bloos3

Auteur:  Golden [ ma nov 10, 2014 17:11 ]

oma: oooh je haar is al lang geworden he!
ik: ja hé *glundert*
oma: ik vind het niet mooi zo

noooou oké dan :nehneh

Auteur:  Aqua_Lily [ ma nov 10, 2014 18:31 ]

^Ik proestte het uit toen ik dat las XD

Auteur:  Astarte [ wo dec 24, 2014 14:04 ]

Ik kwam iemand tegen en vertelde dat ik knielang haar heb.
Eerste reactie, nou dan moet het toch echt wel heel erg dun zijn als dat in je knot past.
Vervolgens zegt deze persoon, wat heb je eraan als het toch altijd in een knot doet.
En dan denk ik, ik had mijn mond moeten houden.

Auteur:  Athanasia [ vr dec 26, 2014 12:44 ]

Dat is typisch, niet? Mensen denken bij lang los haar: wat een enorme massa, en vergeten dan dat het wel een groot oppervlak heeft maar nog altijd een klein volume.

Auteur:  Gravenimage [ zo feb 01, 2015 14:04 ]

Het was koud buiten, dus ik deed m'n muts niet meteen af toen ik de school in liep.
Docent: "Muts af, je hebt van dat mooie lange haar."
Ik doe m'n muts af. "Ze heeft een knot-jeh!"
eh... :p

Krijg ook steeds van klasgenoten te horen dat ze ook zulk lang haar willen. Simpel, gewoon je haar niet knippen. Heb ik 8 jaar lang niet gedaan...
"Maar dan is je haar helemaal dood!"
Nou, ziet het er zo dood uit dan? :/

Auteur:  Golden [ za feb 07, 2015 17:29 ]

Ik was in Praag met m'n vriend door het shoppingcenter aan het wandelen en er was zo'n pop-up store waar men stijltangen verkocht.
Een man sprak me aan en duwde me zowat in de stoel en voordat ik het wist was hij met zo'n grote plastieken borstel met bolletjes door mijn haar aan het trekken.
Er was enorm veel wind die dag dus m'n haar zat vol knopen. Uiteraard begon hij helemaal vanboven te borstelen ipv van onder naar boven te werken.
Hij geraakte er zelfs met de grootste moeite van de wereld gewoon niet door (erg gênant). Dus ik heb gewoon die rotborstel gepakt en zelf heel rustig een stuk van m'n haar geborsteld.
Dan nam hij de stijltang en stijlde mijn haar. Hij ging enorm traag over mijn haar en er kwam zo veel rook af, ik kon echt huilen! Bovendien heeft hij minstens 3x mijn hoofd verbrand, het was verschrikkelijk!
Ik heb de stijltang uiteraard niet gekocht, hij was echt enorm op z'n tenen getrapt...

Het was echt wel een enorme deuk voor m'n zelfvertrouwen. Ik werd er gewoon uitgepikt omdat m'n haar in een rommelige zijvlecht zat en niet perfect glad en stijl was.
De man zei dat m'n haar er zo maar raar uit zag en dat het gestijld veel mooier was... En het ergste van al is dat ik het stijle haar nog mooi vond ook en dat ik nadien ook echt spijt had dat ik de stijltang niet gekocht had..

Dit hoort niet echt in dit topic denk ik maar ik wist niet waar ik het anders kwijt kon en ik wou het toch even delen!

Auteur:  Athanasia [ za feb 07, 2015 17:37 ]

Ik zou hem zelfs niet hebben laten borstelen... Vind dit een heel naar verhaal. :knuf

Auteur:  Astarte [ zo feb 08, 2015 15:33 ]

Golden dat is vervelend. De manier waarop deze persoon je een stijltang wilde verkopen is gewoon een horror methode. Ik heb wel eens gehoord dat het materiaal wat ze gebruiken bij zo'n demonstraties altijd beter is dan wat ze verkopen. Of het echt waar is weet ik niet. Maar ik weet wel dat als je graag een stijltang wilt, je er zo een hebt gevonden. Wees niet boos op jezelf, ik denk dat niemand op deze manier die stijltang had gekocht. Ik snap niet hoe die verkoper op zijn tenen getrapt kan zijn terwijl hij nog 3 keer je hoofd heeft verbrand. Misschien is het wel het cultuurverschil of een soort verkooptruc.

Auteur:  Pie [ ma feb 09, 2015 11:38 ]

Blijf maar van die stijltangen af hoor, uw haar is zoals het is al keimooi. Trouwens die verkoper spreekt alleen maar verkoopstaal. Tuurlijk maakt zijn stijltang die hij wil verkopen uw haar mooier etc. Ik vind het wel raar dat je niet nee zei.

Auteur:  Pha [ ma feb 09, 2015 15:23 ]

Pie schreef:
Blijf maar van die stijltangen af hoor, uw haar is zoals het is al keimooi.

:amen

Echt niet doen, Golden!

Auteur:  fairy666tale [ ma feb 09, 2015 18:24 ]

Wat een zak van een verkoper, Golden! Juist goed dat je die stijltang niet gekocht hebt, zo'n manier van doen is gewoon bizar en onbeleefd. En nog onprofessioneel ook, door je hoofd te breanden en zulk onvriendelijk gedrag.

Auteur:  Gravenimage [ ma maart 09, 2015 17:47 ]

Vandaag waren we 'n beetje melig en puberaal tijdens een tussenuur. Terwijl ik m'n haar aan het kammen was, fluisterde ik dat m'n haar zó zacht is en dat ik er ontzettend veel van houd. Waarna een klasgenote mij raar ging noemen.
"Maar het is zo zacht!"
- Doe normaal!
"Voel!"
- Nee, the fuck?
"Voel dan."
- Oké, ik voel we- Omg, zo zacht! Hoeveel conditioner gebruik jij?

Ik zei het toch. :cool

Auteur:  Jolieanda [ di maart 10, 2015 21:39 ]

Mijn haar komt nog maar tot mijn bh bandje en toen zei me moeder al dat ze het te lang vond en ik het tot schouderlengte moest afknippen :sad

Als het er nou onverzorgt uitzag zou ik het snappen, maar ik vind lang haar er juist altijd verzorgender uit zien. Mensen beseffen blijkbaar niet hoeveel tijd je in lang haar moet steken.

ohja en mijn vader zei tegen me dat ik er dom uitzag ( ik had net zo'n lady gaga pony laten knippen). zijn letterlijke woorden dat kapsel maakt je dom :silenced

Auteur:  Tami [ vr mei 15, 2015 21:32 ]

Laatst zei iemand mij datet zulk peenhaar als haar dochter heb. Ik heb het toen maar eens gegoogled en volgens mij bedoelde ze sluik en piekerig haar.. Niet zo'n compliment dus als je druk bent je haar te laten groeien..

Auteur:  Jolieanda [ za mei 16, 2015 16:22 ]

Golden schreef:
oma: oooh je haar is al lang geworden he!
ik: ja hé *glundert*
oma: ik vind het niet mooi zo

noooou oké dan :nehneh

Sorry Ik moest er even heel erg om lachen hoe het er stond ( echt sorry) en niet leuk van je oma. Maar Oma's zijn vaak te eerlijk, gemeen eerlijk:(

Auteur:  Karasu [ do mei 21, 2015 11:24 ]

Ik heb er weer een paar, waaronder van die als compliment verpakte beledigingen:

"Je haar zit mooi.."
"Dank je"
"ik vond het altijd zo'n zielig plukje haar, maar het ziet er nu beter uit".

"Heb je je haar geverfd? Staat mooi, je had altijd zo'n doffe, saaie kleur.."
en bedankt, dat is mijn natuurlijke haarkleur :|

En terwijl ik met een vriendin stond te zoeken naar nieuwe haarproducten:
"Je moet deze nemen: anti-pluis!"
:eeh

Auteur:  sweet-devil [ do mei 21, 2015 17:52 ]

Karasu schreef:
Ik heb er weer een paar, waaronder van die als compliment verpakte beledigingen:

"Je haar zit mooi.."
"Dank je"
"ik vond het altijd zo'n zielig plukje haar, maar het ziet er nu beter uit".

"Heb je je haar geverfd? Staat mooi, je had altijd zo'n doffe, saaie kleur.."
en bedankt, dat is mijn natuurlijke haarkleur :|

En terwijl ik met een vriendin stond te zoeken naar nieuwe haarproducten:
"Je moet deze nemen: anti-pluis!"
:eeh

Dat laatste was vast lief bedoeld :giechel

Auteur:  Pie [ vr mei 22, 2015 07:39 ]

Ik denk dat ze allemaal lief bedoeld zijn :p Anders moet je "he je bent afgevallen" ook als belediging oppakken.

Auteur:  Mus [ vr sep 04, 2015 18:16 ]

Ik weet nog een moment lang geleden toen ik een uitwisselingsstudent was in Nottingham. Zo rond 1994, of zo. Ik liep gewoon over straat, en iemand greep mijn haar van achteren. Ik draaide mij om, en er stond een oud mannetje. "So gorgeous, oh so gorgeous" mompelde hij. Krijg nog een rilling als ik er aan denk.

Auteur:  Scarlett [ vr sep 04, 2015 19:09 ]

Of je vader laat je een foto zien van jezelf net kort haar. Toen had je zulk mooi haar, zegt hij erbij. Ik, het is nog steeds mooi er is nu alleen meer van. Hij weer, dat is niet zo mooi... Zucht. ..

Mijn ouders zouden me het liefst net kort haar zien

Auteur:  Rentlle [ za sep 05, 2015 14:51 ]

Je hebt er van elk slag :p
mijn mama zegt bij elke foto van voor januari dit jaar: "kijk dan naar je haar, het was zo mooi!!"
of tegen mensen die zeggen: "wat leuk je haar zo kort!" zegt mijn mama: "ik mis haar lang haar toch wel hoor "
hihi, ik vind het prima aangezien ik het opnieuw laat groeien, maar onrechtstreeks laat ze dan toch weten dat ze het nu maar niets vindt :p

Auteur:  Ellis [ za sep 26, 2015 21:17 ]

Niet echt commentaar maar een niet prettige ervaring;
Ik en een vriendin (haren classic) stonden te kletsen bij het busstation, komt er een man aan:
Hij zei met een hele vieze grijs 'meiden meiden hoe krijgen jullie je haren zo lang', ik wil er aan voelen "
Ik voelde me er heel onprettig bij, en reageerde niet op zijn vraag. Vervolgens zei hij "geef me antwoord, geef me antwoord"
Toen zijn we maar even een paar meter verder gaan staan :/
Heeft iemand hier een soort situatie meegemaakt? Zo ja, hoe gaan jullie hier mee om?

Auteur:  Lila [ za sep 26, 2015 22:53 ]

Oh ja dat is inderdaad heeel vervelend. Ik zou me daar ook heel onprettig bij voelen. Bij mag ook echt niet iedereen aan mijn haar komen. Volgens mij heb ik dat nog nooit zo gehad op die manier. Kan het me in elk geval niet zo een, twee, drie voor de geest halen. Ik weet nog wel dat ik eens met een vriendin in Ahoy was en toen was er ook een man die de hele tijd aan haar haren wilde zitten, omdat hij het zo mooi vond... maar dat was niet vanwege de lengte of zo. Was ook apart.

Auteur:  Athanasia [ zo sep 27, 2015 10:09 ]

Ik heb iets soortgelijk meegemaakt. Ik was met een vriendengroepje in Antwerpen op de Meir, jaren geleden, en mijn haar was op kinlengte. Ik stond buiten een winkel te wachten op de rest en ging met m'n handen door mijn haar. Toen kwam er een Marokkaanse man voorbij en die streelde een haarlok met zijn vinger. Ik was verbluft en keek hem na, toen keek ie om en lachte.

Ik krijg wel veel bekijks van niet-Westerse mannen in het algemeen. Altijd gehad met mijn steile, lichte en zachte haren.

Auteur:  Ellis [ zo sep 27, 2015 20:43 ]

Ah gelukkig ben ik niet enige die in zulke soort situaties heeft gezeten! Erg vervelend idd

Auteur:  Rapunzel_96 [ di sep 29, 2015 21:14 ]

M'n moeder zegt je kan het beter korter knippen want het is veelste lang :/

Auteur:  Pie [ di sep 29, 2015 22:39 ]

Je moet dat als compliment opvatten :p

Auteur:  Lila [ vr okt 16, 2015 13:47 ]

Mijn moeder vindt mijn haar te lang. "Wanneer ga je dat haar nou eens laten knippen? Volgens mij komt het al tot over je billen en je bent al zo klein. Nu lijk je nog kleiner."
En bedankt... :razend

Auteur:  Han [ za okt 17, 2015 13:26 ]

Toen ik onlangs bij de kapper was stonden ze met drie rond mijn haar. 'Oh het is zo dun vanonder', 'je haar is heel fijn en je hebt ook heel weinig haar', 'je hebt je maximum lengte bereikt', 'Heb je veel haaruitval? Want je hebt allemaal korte nieuwe haartjes'. Ik weet dat het niet slecht bedoelt was en dat ze wel gelijk hebben, maar het kwam toch wel hard aan. Dat van de maximum lengte hoor ik nu trouwens al jaren en ondertussen blijft het groeien.

Auteur:  musicfreak [ za okt 17, 2015 14:02 ]

Met drie? Waren er te weinig klanten misschien? ( :p )

Auteur:  Han [ za okt 17, 2015 14:43 ]

Haha nee niet echt. Ze wouden allemaal hun mening geven over hoe het best gekleurd werd met beperkte schade. Het was ook niet helemaal negatief want ze zeiden dat het niet echt geknipt hoefde te worden, wat ik nog nooit heb meegemaakt bij een kapper. Ik zei dat ik het meestal zelf gewoon knipte en ze zeiden dat ik dan over een maand ofzo even de puntjes onder handen moest nemen. De vrouw die naast me zat zei ook 'wauw, dat is lang haar', wat ik bijna nooit hoor en me dus al wat een beter gevoel gaf.

Ik vind het lastig dat ik zo hard mijn best doe met mijn haar en dan te horen krijg dat er 'toch niets aan te doen valt omdat het van nature slechte kwaliteit is'...

Auteur:  Gravenimage [ za okt 17, 2015 14:53 ]

.

Auteur:  Han [ za okt 17, 2015 15:06 ]

Tja, wat is regelmatig? Het was nu meer dan twee jaar geleden. Ik zou het begrijpen als ze zouden zeggen dat de onderste helft slechte kwaliteit is omdat ik het toen wel regelmatig beschadigde, maar ze hadden het ook over mijn virgin hair.
Het grappige is dat ze ook tegen mijn moeder hadden gezegd dat ze haar maximum lengte had bereikt, terwijl haar haar maar kin-lengte is!

Auteur:  Lila [ za okt 17, 2015 20:02 ]

Han schreef:
Toen ik onlangs bij de kapper was stonden ze met drie rond mijn haar. 'Oh het is zo dun vanonder', 'je haar is heel fijn en je hebt ook heel weinig haar', 'je hebt je maximum lengte bereikt', 'Heb je veel haaruitval? Want je hebt allemaal korte nieuwe haartjes'. Ik weet dat het niet slecht bedoelt was en dat ze wel gelijk hebben, maar het kwam toch wel hard aan. Dat van de maximum lengte hoor ik nu trouwens al jaren en ondertussen blijft het groeien.

Oh daar heb ik zo'n hekel aan als allerlei mensen er commentaar op hebben, hahahaha. Is het haar van jouw moeder ooit langer geweest dan kinlengte? Want het is wel zo dat het haar van sommige mensen niet echt lang kan worden. Ik weet ook niet wat de kortste maximale lengte is (geweest) bij iemand. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jouw moeder zo is.

Auteur:  Han [ za okt 17, 2015 20:30 ]

Ja toen ze jong was, was het tot op haar behabandje denk ik. Toen ze mij pas had was het ook iets langer dan schouderlengte. Ze laat het vrij vaak knippen omdat ze niet de discipline heeft om het te laten groeien. Je moet dan ook door die 'awkward lengte' he, dat is het grootste probleem. We hebben dezelfde haarstructuur: heel dun en stijl, dus ik denk zeker dat het wel zou lukken. Kappers zitten dan altijd maar te snijden, uit te dunnen en laagjes knippen om het voller te doen lijken. Van mijn tips wilt ze niets weten want dat is te veel moeite :p. Ze neemt nu wel al wat vitaminen en heeft beloofd enkel nog haar wortels te kleuren... wieweet :D

Auteur:  Lila [ zo okt 18, 2015 16:41 ]

Han schreef:
Kappers zitten dan altijd maar te snijden, uit te dunnen en laagjes knippen om het voller te doen lijken.

Maar waarom uitdunnen als je al dun haar hebt? Die (kappers)logica ontgaat me even.

Auteur:  Jolieanda [ zo okt 18, 2015 16:47 ]

Han schreef:

wauw dat is wel heel erg, en ook beste gemeen om te ondanks dat het misschien goed bedoelt wordt. Haaruitval heeft iedereen wel eens last van toch?

Auteur:  Han [ ma okt 19, 2015 13:28 ]

Lila schreef:
Han schreef:
Kappers zitten dan altijd maar te snijden, uit te dunnen en laagjes knippen om het voller te doen lijken.

Maar waarom uitdunnen als je al dun haar hebt? Die (kappers)logica ontgaat me even.

Jep, mij ook... :p. Ze knippen dan stukjes dicht bij het hoofd die dan zogezegd recht gaan staan en de andere haren omhoogduwen, wat dan meer volume betekent. Is echt niet waar! Mijn moeder zegt ook altijd expliciet dat ze dat niet wilt, maar je kent kappers he

Jolieanda schreef:
Han schreef:

wauw dat is wel heel erg, en ook beste gemeen om te ondanks dat het misschien goed bedoelt wordt. Haaruitval heeft iedereen wel eens last van toch?

Ik dacht dat ik het abnormaal veel had, vooral omdat je vaak hoort dat het meer 'ruifperiodes' zijn zoals bij dieren, terwijl het bij mij een constante hoeveelheid is. Maar toen ik hier het haaruitval topic had gelezen voelde ik me toch wat meer gerustgesteld :smile

Auteur:  Jolieanda [ ma okt 19, 2015 14:28 ]

gelukkig maar!!

Auteur:  Jerryberry [ di dec 29, 2015 23:52 ]

Ik krijg volop commentaar op het werk. Overigens soms ook positief. Zoals van mijn lijnmanager die op 1e kerstdag aanwezig was. Ze schenkt dan graag iets voor je in. Ik had je nog niet gezien met je lange haar, zei ze. Ik dacht toen dan heeft iemand het dus tegen haar gezegd. Ze vond dat het leuk stond. Vanavond een collega die op het perron stond te wachten. Wat heb jij met je haar gedaan? zei hij. Ik zeg ik doe er helemaal niets mee. Het wordt dan vanzelf langer :p Hij zegt het hele metrobedrijf heeft het over jou!
Dus ik ga flink over de tong. ;) En in hun ogen is het lang, hier stelt het nog niets voor :gniffel

Auteur:  Lila [ wo dec 30, 2015 12:09 ]

Is 'lang haar' bij velen niet al als het langer is dan voorheen? Ik bedoel dat het dan al lang haar genoemd wordt.

Auteur:  Lila [ za jan 16, 2016 18:07 ]

Nou de 'grapjes' over wat je kunt met zo lang haar en de WC zijn ook weer gemaakt :rolleyes

Auteur:  prankdemon [ za jan 16, 2016 18:16 ]

Ik maak die altijd zelf al, dan zijn ze echt een stuk grappiger. XD

Auteur:  Athanasia [ zo jan 17, 2016 10:30 ]

Wat die toilethumor betreft, ik heb voor de eerste keer een opmerking gehad over afsnijden om pruiken te maken voor kankerpatiënten. Onnodig te zeggen dat ik het niet leuk vond, maar voor alle duidelijkheid...

Auteur:  Gravenimage [ zo jan 17, 2016 10:48 ]

.

Auteur:  prankdemon [ zo jan 17, 2016 11:15 ]

Daar zeg ik altijd met een brede glimlach op dat ik het voorlopig laat groeien, maar dat ik het als ik er ooit een lang stuk afhaal natuurlijk doneer. Dan zijn ze ook tevreden.

Auteur:  Lila [ zo jan 17, 2016 12:50 ]

Gravenimage schreef:
En wanneer je zegt dat je dat niet ziet zitten, wordt je egoistisch genoemd.
Ehm, jij kunt net zo goed jouw haar laten groeien en dan doneren, maar in plaats daarvan ga je elke zoveel weken naar de kapper. :rolleyes

Uhu, daar ging het ook nog eens over. Sowieso erger ik me aan het feit dat mensen denken dat het publiek eigendom is. Dat is hier ook al eens gezegd ergens. Maar mensen denken dat als je je haar afknipt er meteen 3 pruiken van gemaakt kunnen worden, maar dat is ook niet zo. Voor 1 pruik zijn vaak 3-6 vlechten nodig. Afhankelijk van de dikte etc. Dus als je 1 meter afknipt dan kunnen ze misschien 1 pruik maken (als ze het opknippen).

Oh en Prankdemon, jouw haar is echt nog wel heel veel langer dan dat van mij.

Ik haat het als iedereen maar aan mijn haar komt. Wat zeggen jullie daarvan?

Ja ik zeg ook dan dat ik het doneer, maar ik weet eerlijk gezegd niet eens of ik dat wel ga doen..

Auteur:  Goudelsje [ zo jan 17, 2016 15:08 ]

Mijn reactie is dan: die hebben voorlopig nog zat op de plank liggen, dus bij mij gaat er niets af.

Auteur:  Jerryberry [ zo jan 17, 2016 20:39 ]

Ik schat nu zo ongeveer 1300 kilo ;)

Auteur:  Han [ di jan 19, 2016 23:52 ]

Ik vraag me stiekem altijd af waarom het nodig is om je haar af te knippen voor pruiken. Er zijn zo veel mensen die extensions van echt haar dragen... Waarom zou het dan zo moeilijk zijn om aan een pruik te geraken? Mijn vriend is Afrikaans en veel vrouwen in zijn familie dragen ook pruiken of zetten vlechten met echt haar. Gaat het het dan om ethische redenen dat mensen hun haar doneren voor kankerpatiënten? Omdat dat ander haar misschien niet koosjer is? Of gaat het erom dat het dan gratis is? Dat kan ik me trouwens niet voorstellen want dan heb je ook nog iemand nodig die die pruiken gratis maakt...

Auteur:  Aviendha [ wo jan 20, 2016 19:42 ]

Waarom het nodig is?
Omdat je geen haar kunt gebruiken van dode mensen. Omdat je voor een pruik heel veel haar nodig hebt. Mensen willen soms graag doneren omdat het ze het gevoel geeft dat ze toch iets kunnen doen voor iemand met kanker, aangezien je voor de rest niks kunt doen.
Omdat haarstukken-makers niet naar een winkel kunnen gaan om ff wat haar in te kopen.
Mijn beste vriendinnetje van de middelbare school heeft Alopecia. Op haar 6e werd zijn helemaal kaal. Al haar haren. Hoofhaar, wimpers, wenkbrauwen, etc. Zij was blij dat ze in ieder geval een pruik kon dragen van echt haar, om het een beetje een natuurlijk uiterlijk te geven. Wat overigens niet goedkoop is. Haar pruik kostte toentertijd geloof ik 1500-2000 gulden. Want elk haartje moet apart op de pruik vastgezet worden.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen hun haar willen doneren. Het is dat mijn haar geverfd is en dus niet voldoet. Maar als ik het ooit zou laten knippen, waarom niet doneren? Ik zie dat ook een beetje hetzelfde als organen doneren. Doe ik ook niks mee nadat ik dood ben, fijn toch als iemand anders er wel nog veel aan heeft.

Maar ik vind idd niet dat iemand je dat moet opdringen. Lang haar hebben betekent niet dat je perse je haar moet doneren. En het is ook niet egoïstisch als je ze niet doneert.

Auteur:  Nyjama [ do jan 21, 2016 08:49 ]

Die reactie heb ik nu ook voor het eerst gehad, en dan nog wel op een hele brutale manier. " wanneer ga je je haar doneren, het groeit toch wel weer aan". En als ik dan Zeg, ik wil mijn lengte niet kwijt, ben ik egoïstisch. Alsof een ander het recht heeft om te bepalen wat ik met m'n haar moet doen. En dan ook doodleuk zeggen, " maar het is Zo lang, je houdt ech nog wel schouder lengte over hoor". Alsof dat inhoudt dat je ertoe verplicht bent..

Auteur:  Aviendha [ do jan 21, 2016 14:09 ]

Ik zou dan doodleuk terug zeggen dat het egoïstisch is van die persoon dat hij/zij ze niet laat groeien om te doneren.

Auteur:  Pie [ do jan 21, 2016 15:44 ]

Ja, lijkt mij toch een heel gemakkelijk te counteren opmerking.

Auteur:  Lila [ do jan 21, 2016 16:47 ]

Over dat echte haar. Volgens mij kregen mensen daar meer zelfvertrouwen van, omdat je amper tot niet ziet dat het een pruik is.

Goudelsje schreef:
Mijn reactie is dan: die hebben voorlopig nog zat op de plank liggen, dus bij mij gaat er niets af.

Ik denk niet dat ze dat snappen. :giechel

Jerryberry schreef:
Ik schat nu zo ongeveer 1300 kilo ;)

Dat is echt veel te veel. Ik kan me voorstellen dat er haar bij zit wat ze echt niet kunnen gebruiken, maar ik denk toch dat ze nu vanalles afkeuren wat op zich prima is.

Nyjama schreef:
" maar het is Zo lang, je houdt ech nog wel schouder lengte over hoor". Alsof dat inhoudt dat je ertoe verplicht bent..

Dat moet je dan ook nog zelf willen. Gelukkig is het jouw haar dus mag jij dat lekker zelf beslissen.

Auteur:  Jolieanda [ vr jan 22, 2016 08:57 ]

Ik zit eraan te denken om me haar af te knippen ongeveer 20cm. toen had ik op de site gelezen dat je minimaal 30 cm moest doneren en dat het niet behandeld mocht zijn dus helaas. Ze zijn dus best kieskeurig qua haar, maar ze zullen zo hun redenen hebben.

Auteur:  Jerryberry [ vr jan 22, 2016 11:39 ]

20 cm is inderdaad te kort voor ze.
Voor wie wat meer wil weten over het wel en wee van de stichting haarwensen, hier is de link naar de jaarverslagen (die zijn verplicht openbaar).
Hier vindt je hun financiën, gehouden acties en sinds 2 jaar (na mijn opmerkingen daarover) ook de hoeveelheid in voorraad zijnde gedoneerde haarstaarten.

http://www.haarwensen.nl/over-haarwensen/jaarverslagen

Opmerkingen van anderen over doneren zijn al vaker besproken. Volstrekt ongepast!

Auteur:  Aline [ wo jan 27, 2016 11:16 ]

Wat fantastich mooi haar heb je :-)

Auteur:  RainDownOnFred [ ma maart 21, 2016 17:52 ]

studiegenootje vrijdag: "HEEEEEEEEEEYYYY!! Wow ik dacht van een afstandje serieus dat je je haar had afgeknipt... leek net alsof je een heel kort staartje had"

Auteur:  Lila [ wo mei 11, 2016 19:39 ]

Mijn moeder: "Ik word gek van al die lange, vieze haren op de grond. Jouw haar valt zo uit. Je moet het echt afknippen!"

Nou heel fijn. Ze is overigens de enige die zulk lang haar niks vindt.

Auteur:  Nyjama [ do mei 12, 2016 20:00 ]

Mijn oma heeft er ook altijd zo'n handje van. "Het wordt echt te lang, wanneer ga je het nou eens knippen?". "Je kan bijna je billen ermee afvegen, dat is toch vies." "Is het nu nog zo lang, dan moet je het wel vaak wassen hoor, want lang haar wordt zo snel vies."

En de ironie is dat zij in haar jonge haren haar heeft gehad tot over d'r billen, oftewel classic lengte. Dat vond ze toen geweldig, maar tegenwoordig heeft ze echt iets tegen lang haar. :-/

Auteur:  Astarte [ vr mei 13, 2016 09:15 ]

Nyjama schreef:
Mijn oma heeft er ook altijd zo'n handje van. "Het wordt echt te lang, wanneer ga je het nou eens knippen?". "Je kan bijna je billen ermee afvegen, dat is toch vies." "Is het nu nog zo lang, dan moet je het wel vaak wassen hoor, want lang haar wordt zo snel vies."

En de ironie is dat zij in haar jonge haren haar heeft gehad tot over d'r billen, oftewel classic lengte. Dat vond ze toen geweldig, maar tegenwoordig heeft ze echt iets tegen lang haar. :-/

Vreemd dat iemands mening kan veranderen. Lang haar is gewoon mooi.

Auteur:  Lila [ vr mei 13, 2016 10:50 ]

Hmm nou ik snap op zich nog wel dat jouw mening kan veranderen. Ik had vroeger ook niet echt wat met lang haar.

Maar het is inderdaad wel vreemd als ze zelf zooo lang haar heeft gehad. Dan zou je bijna denken dat ze er jaloers op is?

Ik ken ook iemand die altijd heel lang haar had. Ze heeft het toen afgeknipt, omdat het niet meer glansde etc. Maar ik mag het van haar echt niet afknippen hoor. :giechel

Auteur:  Athanasia [ vr mei 13, 2016 19:51 ]

Misschien IS het jaloezie zonder te beseffen dat ze jaloers is... Ik ken er zo nog.

Auteur:  Pie [ di jul 26, 2016 08:06 ]

Lila schreef:
Mijn moeder: "Ik word gek van al die lange, vieze haren op de grond. Jouw haar valt zo uit. Je moet het echt afknippen!"

Nou heel fijn. Ze is overigens de enige die zulk lang haar niks vindt.

Ik word ook gek van mijn eigen haar dat op grond ligt, aan kleren hangt, in het wasmachien kruipt, etc. Soms is dat zo beu dat ik mijzelf moet overtuigen het niet te knippen. Dus ik versta uw moeder wel :smile

Auteur:  Pha [ di jul 26, 2016 12:33 ]

Wel, ik had vroeger dat probleem niet ondanks mijn lang haar. Ik verloor bijna niets, dus had er eigenlijk geen last van. Nu ik veel haaruitval heb de laatste jaren word ik er wel gek van. Gewoon kammen is nu raar, na een kambeurt moet ik mijn kam schoonmaken en echt een bosje haren eraf halen. Vroeger waren dat twee haren ofzo.

En laten we zwijgen over mijn bureaustoel... :rolleyes

Auteur:  Lila [ wo jul 27, 2016 22:14 ]

Ik heb dat inderdaad ook de laatste tijd heel erg. De vloer in mijn kamer ligt altijd vol, maar op de een of andere manier verzamelen ze zich wel een beetje bij elkaar. Dus het is makkelijk op te ruimen. Dat is beneden wel anders. Al is het hier veel erger als mijn zusje thuis is. Dan moppert ze nog het meeste. Alleen mijn zusje heeft het nu afgeknipt.

Auteur:  Nyjama [ vr jul 29, 2016 23:36 ]

Ik heb het zelf ook erg en irriteer me daar ook aan. als ik even achter mn bureau heb gezeten, zitten er allemaal lange haren aan. Hetzelfde met de autostoel en wanneer ik mn haar borstel is het helemaal een ramp. Merk wel dat het de ene periode erger is qua haarverlies dan de andere. Nu is het echt weer even zon piek en ik word er gek van. Momenteel verbaast het me dat ik nog steeds nog steeds niet kaal ben xD

Auteur:  Athanasia [ za jul 30, 2016 20:09 ]

Ik gebruik altijd een swiffer direct na het kammen, en ook wel eens tussendoor. Ik heb wel maar een klein flatje natuurlijk, en die swiffer is binnen handbereik.
Als er geen swiffer is pak ik wat wc-papier of een zakdoekje en veeg daarmee alle haren op de grond samen tot een propje om dat dan in de vuilbak te doen.

Auteur:  Athanasia [ za jul 30, 2016 20:10 ]

Lila schreef:
Ik heb dat inderdaad ook de laatste tijd heel erg. De vloer in mijn kamer ligt altijd vol, maar op de een of andere manier verzamelen ze zich wel een beetje bij elkaar. Dus het is makkelijk op te ruimen. Dat is beneden wel anders. Al is het hier veel erger als mijn zusje thuis is. Dan moppert ze nog het meeste. Alleen mijn zusje heeft het nu afgeknipt.

De haren klitten inderdaad altijd wat samen zodat het heel gemakkelijk is om ze op te ruimen. Stel je voor dat ze dat niet deden en je uiteindelijk een onzichtbaar haartapijt hebt :p

Auteur:  Pha [ di jul 04, 2017 12:36 ]

Nooit gedacht dat ik deze zou krijgen hier in België maar... jawel, ik kreeg de vraag "waarom doneer je het niet voor kankerpatiëntjes?"
Het is wel een persoon die vindt dat ik mijn haar moet knippen.

Auteur:  TheDebby [ wo jul 05, 2017 18:56 ]

Pha schreef:
Nooit gedacht dat ik deze zou krijgen hier in België maar... jawel, ik kreeg de vraag "waarom doneer je het niet voor kankerpatiëntjes?"
Het is wel een persoon die vindt dat ik mijn haar moet knippen.

Gewoon terug zeggen: waarom doneer jij jouw haar niet?
Wat een onzin, alsof omdat je lang haar hebt je het verplicht bent :banghead

Auteur:  Pha [ vr aug 18, 2017 11:26 ]

Gisteren kwam het er nog eens op. Over dat doneren. En ik zei heel duidelijk "Ja, maar het is MIJN haar"
En dan werd ik egoïstisch genoemd. :oink

Auteur:  Siveda [ vr aug 18, 2017 11:47 ]

Oh, want het is ook logisch om dan maar meteen een nier te doneren, je hebt er toch twee... wat, wil je dat niet? Wat egoïstisch!

Auteur:  Pie [ vr aug 18, 2017 11:57 ]

Een nier groeit niet terug :p Ik vind zeggen dat ze hun eigen haar maar moeten laten groeien om te doneren wel een beter antwoord.

Auteur:  waps [ vr aug 18, 2017 13:17 ]

dan een lever, die groeit wel terug

Auteur:  Siveda [ vr aug 18, 2017 13:21 ]

Dat is waar, maar als je haar terug is gegroeid zou het er volgens de logica van die mensen vast weer opnieuw af moeten om te doneren. Het gaat er gewoon om dat het jouw lijf is, of het nou haar is, een nier, bloed of spermacellen. Je doneert alleen wat je zelf wilt doneren, klaar. Als die mensen die zoiets zeggen zo begaan zijn met andere mensen die iets tekort komen dan zou ik ze toch eens vragen of ze zelf dan ook hun lichamelijk materiaal doneren op wat voor manier dan ook. Zul je net zien dat dat types zijn die zelf helemaal niks doen en alleen maar naar anderen wijzen.

Auteur:  TheDebby [ vr aug 18, 2017 15:55 ]

Waar bemoeien mensen zich mee!
Wat een onzin, als je veel geld hebt gespaard moet je dat toch ook niet meteen doneren hoop ik!

Auteur:  Sien [ za aug 19, 2017 10:37 ]

Sja. Sommige mensen vinden ook dat iedereen maar bloed moet doneren. Volgens mij moet iedereen dat gewoon lekker zelf weten. Plus dat je aan niemand verantwoording schuldig bent over waarom je wel of niet iets doneert. Of het nou geld, een nier, bloed of haar is.

Auteur:  Pie [ za aug 19, 2017 12:01 ]

Sien schreef:
Sja. Sommige mensen vinden ook dat iedereen maar bloed moet doneren.

Zoals ik :smile Iedereen wel zijn leven redden omdat anderen zo goed waren om hun bloed te doneren, maar het zeker zelf niet doen dan.

Auteur:  Jerryberry [ za aug 19, 2017 12:30 ]

Ik vind ook dat iedereen dat zelf moet weten en een ander geen verantwoording schuldig is. Het is wel heel vervelend als je dat soort commentaren krijgt en dan op de koop toe nog voor egoïst wordt uitgemaakt. Dat haat ik echt!

Auteur:  Sien [ za aug 19, 2017 12:58 ]

Pie schreef:
Sien schreef:

Zoals ik :smile Iedereen wel zijn leven redden omdat anderen zo goed waren om hun bloed te doneren, maar het zeker zelf niet doen dan.
Nou ja, kijk, jij hebt goede redenen om het te doen. Je hebt daar, neem ik aan, goed over nagedacht. Mensen die hun haar doneren, hebben daar ook goed over nagedacht, en mensen die iets anders doneren (geld, sperma, organen, you name it) hebben daar allemaal hun eigen redenen voor. En mensen die ervoor kiezen om iets níet te doneren, hebben daar evengoed hun redenen voor. Als jij het raar vindt als iemand een ander voor egoïst uitmaakt omdat 'ie z'n haar/sperma/orgaan/weefsel (voor of na overlijden is me om het even)/geld níet doneert maar in één adem aangeeft dat je wél vindt dat iemand die ooit bloed ontvangt omdat dat zijn leven zou kunnen redden dan ook zelf bloed moet geven, dan respecteer je dus die keuze niet. Dan zeg je eigenlijk precies hetzelfde. Of je iemand's leven ermee redt, maakt voor de discussie niet wezenlijk uit. Het gaat over persoonlijke keuzes van mensen, waar een ander hoegenaamd niks mee te maken heeft.

Maar even een andere kijk op de zaak. Ik lees hier best wel bovengemiddeld vaak over mensen die op- en aanmerkingen hebben op iemand's haar. Soms is dat vermakelijk om te lezen, herkenbaar ook. Maar je kunt je ook afvragen of je (niemand persoonlijk hoor, gewoon algemeen) niet bij jezelf te rade moet gaan of je je niet bovengemiddeld veel aantrekt van wat mensen van je (haar) vinden. Mensen vinden nou eenmaal van alles, of ze er nou wel of niet iets mee te maken hebben. Als je steeds geraakt of geïrriteerd bent omdat iemand opmerkingen maakt over je haar en je bent niet in staat om dat naast je neer te leggen, zegt dat misscien ook wel wat over je gevoel van eigenwaarde. Want ja, die ander zegt het, maar het is aan jou om je er wat van aan te trekken of niet.

Auteur:  Siveda [ za aug 19, 2017 13:13 ]

Sien schreef:

Maar even een andere kijk op de zaak. Ik lees hier best wel bovengemiddeld vaak over mensen die op- en aanmerkingen hebben op iemand's haar. Soms is dat vermakelijk om te lezen, herkenbaar ook. Maar je kunt je ook afvragen of je (niemand persoonlijk hoor, gewoon algemeen) niet bij jezelf te rade moet gaan of je je niet bovengemiddeld veel aantrekt van wat mensen van je (haar) vinden. Mensen vinden nou eenmaal van alles, of ze er nou wel of niet iets mee te maken hebben. Als je steeds geraakt of geïrriteerd bent omdat iemand opmerkingen maakt over je haar en je bent niet in staat om dat naast je neer te leggen, zegt dat misscien ook wel wat over je gevoel van eigenwaarde. Want ja, die ander zegt het, maar het is aan jou om je er wat van aan te trekken of niet.

Sommige mensen zijn nu eenmaal bovengemiddeld gevoelig of HSP. Gaat gepaard met een hoop mooie voordelen in het leven, maar ook een hoop nadelen. Is niet echt iets waar je wat aan kunt doen. Je kunt nog wel wíllen en je voornemen om je ergens niks van aan te trekken, toch komt het binnen en dat iedere keer weer opnieuw. Dat is gewoon vervelend. Jezelf ergens tegen harden is makkelijker gezegd dan gedaan als je gevoelig bent. Je kunt wel doen alsof tegen je omgeving, maar dat maakt het er voor jou persoonlijk niet minder rot op. Het probleem is juist dat andere mensen niet beseffen wat ze veroorzaken met hun woorden of daden. Het is eenvoudiger voor die mensen om gewoon eens een keer hun waffel te houden, dan je eigen gevoel uit te moeten zetten.

Auteur:  Sien [ za aug 19, 2017 13:25 ]

Niet alles is meteen een kwestie van hooggevoeligheid. Veel vaker is het een kwestie van onzekerheid. Die onzekerheid is aan te pakken. Je eigen onzekerheid staat los van de botheid van mensen of de meningen die ze menen te moeten uiten. Dat is domheid, botheid, brutaliteit, zeg het maar. Maar aangezien er voor domheid nog steeds geen medicijn gevonden is, kun je maar beter zorgen dat je zelfbeeld in orde is en dat je dergelijke opmerkingen (wat makkelijker) naast je neer kunt leggen. (Ver)wachten (op de dag) dat die ander leert z'n waffel te houden is ijdele hoop.

Auteur:  Pie [ za aug 19, 2017 13:31 ]

Sien schreef:
Pie schreef:
Sien schreef:

Nou ja, kijk, jij hebt goede redenen om het te doen. Je hebt daar, neem ik aan, goed over nagedacht. Mensen die hun haar doneren, hebben daar ook goed over nagedacht, en mensen die iets anders doneren (geld, sperma, organen, you name it) hebben daar allemaal hun eigen redenen voor. En mensen die ervoor kiezen om iets níet te doneren, hebben daar evengoed hun redenen voor. Als jij het raar vindt als iemand een ander voor egoïst uitmaakt omdat 'ie z'n haar/sperma/orgaan/weefsel (voor of na overlijden is me om het even)/geld níet doneert maar in één adem aangeeft dat je wél vindt dat iemand die ooit bloed ontvangt omdat dat zijn leven zou kunnen redden dan ook zelf bloed moet geven, dan respecteer je dus die keuze niet. Dan zeg je eigenlijk precies hetzelfde. Of je iemand's leven ermee redt, maakt voor de discussie niet wezenlijk uit. Het gaat over persoonlijke keuzes van mensen, waar een ander hoegenaamd niks mee te maken heeft.

Je moet niet zo zwart-wit zijn en alles over dezelfde lijn trekken. Er zijn grote verschillen in wat je doneert.

- haar: is geen noodzaak en iedereen kan het, dus is het niet gepermiteerd om commentaar te geven op een ander
- organen: groeit niet terug en is een zware opoffering
- sperma: geen tekort aan veronderstel ik, en is ook geen noodzaak
- geld: dat is een discussie apart waar ik geen zin in heb :p
- bloed/plasma: levensnoodzakelijk, er is een tekort aan, en je kiest er niet zelf voor of je het krijgt. Als je het nodig hebt krijg je het, zelfs al weiger je om zelf te doneren. Maar voor de rest redt het wel uw leven, of dat van een dierbare. Dat is puur egoïsme. Dat is hetzelfde als niet bijdragen aan de ziekenkas, maar wel van de voordelen gebruik maken.

Auteur:  Sien [ za aug 19, 2017 13:48 ]

Oh nou, ik kan heel veel redenen doneren over de noodzaak van het doneren van organen. Iets met een groot tekort waardoor de kwaliteit van leven van heel veel mensen echt te wensen overlaat en mensen eerder stervan dan ze zouden doen als er wél een passend orgaan was. Die je trouwens ook postuum kunt doneren. Voel je niks van. Krijg je trouwens ook als je zelf geen donor bent.

Sperma: Kijk eens hoeveel mensen er een kinderwens hebben maar niet de mogelijheid om er eentje te maken door bijvoorbeeld slecht eigen sperma, homokoppels, een vererfbare aandoening op het y-chromosoom of in de familie van de man. Sperma maakt je lichaam gewoon weer aan, het doet geen pijn om het te doneren, je maakt er mensen enorm gelukkig mee.

Geld: Goede doelen genoeg. Etc.

Ik kan ook redenen noemen om het niet te doen:

Organen: Niet in overeenstemming met je religie, je gezondheid laat het niet toe, je vindt het eng, je wil compleet en onversneden je kist in etc.

Sperma: Niet elke man zit erop te wachten dat er na zoveel jaar ineens een na-zaadje voor de deur kan staan. En aangezien anoniem donorschap is opgeheven, is die kans aanwezig.

Geld: Eeeeeeeh, strijkstok waar teveel aan blijft hangen. Bijvoorbeeld.

Bloed: Niet toegestaan volgens je religie, wisselende seksuele contacten, chronische bloedarmoede, homoseksueel, bang voor de naald.

Allemaal redenen. En allemaal legitiem, aangezien het niet aan wie dan ook is om te oordelen over de reden van een ander. Nogmaals, het gaat over het respecteren van de keuzes van iemand, of je het er persoonlijk nou wel of niet mee eens bent. Of je het persoonlijk nou wel of niet anders zou doen. En daarmee erkennen dat er geen zwart of wit is, maar minstens 50 tinten grijs.

Auteur:  Sien [ za aug 19, 2017 13:52 ]

Haar:
voor: Mensen die geen haar hebben kunnen heel veel hebben aan een pruik. Er is tekort aan donorhaar.
tegen: Je hebt zo lang gespaard dat je het zonde vindt om het af te knippen.

En weet je, het mag allemaal! Je bent net zo'n geweldig mens als je het niet doneert als wanneer je het wel doneert. Het is niet aan een ander om daar een oordeel over te vellen.

Auteur:  Athanasia [ za aug 19, 2017 15:01 ]

Ik vind ook dat men de (niet-)keuzes van een ander moet respecteren.
Ik vind het wat ver gaan om mensen die geen bloed doneren dikke egoïsten te noemen. Dat is een beetje hetzelfde verhaal als met vegetariër of veganist zijn en dan vleeseters uitmaken omdat dierenleed hen niet zou kunnen schelen.

Auteur:  Pie [ za aug 19, 2017 15:37 ]

Ik heb ook nog geen bloed gegeven, maar ik geef dan ook gewoon toe dat ik (voorlopig) een egoïst ben, ipv het proberen goed te praten met het argument dat iedereen een eigen keuze heeft. De meeste gegeven redenen om het niet te doen zijn dan nog niet eens eigen keuze, maar belet door opgelegde regels.
Ze zouden het geven van bloed aan niet-donors (die wel in staat zijn om het te geven) extra duur moeten maken, en donors gratis ofzo. Dan is het weer wat eerlijker.

Athanasia schreef:
Dat is een beetje hetzelfde verhaal als met vegetariër of veganist zijn en dan vleeseters uitmaken omdat dierenleed hen niet zou kunnen schelen.
Dat is niet hetzelfde, een vleeseter heeft er geen voordeel aan dat iemand anders vegetariër is. Een niet-donor heeft wel voordeel van donors wanneer hij bloed nodig heeft.

Auteur:  waps [ za aug 19, 2017 15:41 ]

niet iedereen kan/mag doneren.
ik heb bloed gedoneerd maar na een aantal keren werd het afgeraden om nog weer te komen doneren. ik sta nu alleen nog op de lijst voor nood en voor stamcellen via het bloed mocht daar een match zijn.

ik geloof ook niet dat de wereld er beter an wordt wanneer bloedtransfusie voor niet-donoren duurder zou zijn als doneren. ik mag niet doneren en kan de extra kosten ook niet betalen, wat nu?

Pie schreef:
- sperma: geen tekort aan veronderstel ik, en is ook geen noodzaak

geen tekort aan sperma? ik weet niet hoe dat in belgie is maar in nederland is daar helaas wel een tekort aan. de voorraad in de spermabanken lopen steeds verder terug.

Sien schreef:
Er is tekort aan donorhaar.

waaruit blijkt dat er een tekort is aan donorhaar? bij bijvoorbeeld stichting haarwensen was een tijd terug nog een topic dat er zoveel haar op de plank ligt. jerry kan je daar vast meer over vertellen.

Auteur:  Sien [ za aug 19, 2017 15:45 ]

Ja, er ligt haar op de plank, maar dat betekent niet dat er geen haar nódig is. Haarwensen maakt pruiken voor kinderen, maar bijvoorbeeld grijs haar voor volwassenen die van zichzelf ook grijs haar hadden, is er nauwelijks.

Auteur:  Jerryberry [ za aug 19, 2017 15:59 ]

De stichting haarwensen maakt pruiken voor kinderen en niet voor volwassenen.
Grijs haar is dan ook niet gewenst. Ik ga gauw weer kijken naar het jaarverslag want daarin staat (na mijn aandringen)
sinds een paar jaar ook in hoeveel haar ze in voorraad hebben.
De vorige keer was dat ruim 2500 kilo!!!

Auteur:  waps [ za aug 19, 2017 16:07 ]

Sien schreef:
Ja, er ligt haar op de plank, maar dat betekent niet dat er geen haar nódig is. Haarwensen maakt pruiken voor kinderen, maar bijvoorbeeld grijs haar voor volwassenen die van zichzelf ook grijs haar hadden, is er nauwelijks.

grijs haar zal denk ik altijd een tekort blijven. maar weinig mensen die gezond lang grijs haar hebben en dat vervolgens ook nog willen doneren.

nu weet ik alleen nog niet waaruit dat tekort blijkt en waar het haar dan wel een zou moeten.
grijs haar kan ik niet doneren maar als er ooit een stuk af gaat dan heb ik liever dat het ergens terecht komt waar het goed gebruikt kan worden dan bij een stichting waar al vele kilo's ongebruikt op de plank liggen.

Auteur:  Sien [ zo aug 20, 2017 18:46 ]

Absoluut! Maar er zijn meer instanties dan Haarwensen! Google maar.

Is dus een probleem inderdaad; aangezien niet-verven niet gangbaar is en lang grijs haar ook niet, is er ook weinig donorhaar in natuurlijk grijs. Grijs haar is niet slechter/ongezonder dan een andere kleur haar, laat staan dan gekleurd haar dat eigenlijk ook postduifghijs is. Helaas is het meer gebruikelijk om voor kort te gaan, boven een zekere leeftijd.

Haha, heb net besloten om voor minimaal halverwege rug te gaan. In prachtig grijs. Hoewel, grijs? Dat is geen grijs, dat is glitter dat uit m'n hoofd groeit.

Auteur:  waps [ zo aug 20, 2017 19:19 ]

dat er meer zijn dat weet ik. jammer dat je niet gewoon mijn vraag wil beantwoorden.

maargoed de discussie begon allemaal bij de opmerking richting Pha en ook pha heeft geen grijs haar dus geen noodzaak om het te doneren.

Auteur:  misty2003 [ vr sep 01, 2017 22:27 ]

Mijn ouders: je gaat morgen naar de kapper toch?! Laat een bob/lob knippen zal je leuk staan...
Ik: nee!!!! BAH!

Alle tijden zijn GMT + 1 uur