Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma jul 16, 2018 15:22

Antwoord op onderwerp  [ 289 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Commentaar op je haar 
Auteur Bericht
Langhaartje

Images: 21
Haarcode: 2a N II
Lengte: ??/90/??

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Commentaar op je haar
Waar bemoeien mensen zich mee!
Wat een onzin, als je veel geld hebt gespaard moet je dat toch ook niet meteen doneren hoop ik!

vr aug 18, 2017 15:55
Profiel Personal album WWW
Langhaartje

Lengte: 3/20/50
Antwoord met een citaat
Sja. Sommige mensen vinden ook dat iedereen maar bloed moet doneren. Volgens mij moet iedereen dat gewoon lekker zelf weten. Plus dat je aan niemand verantwoording schuldig bent over waarom je wel of niet iets doneert. Of het nou geld, een nier, bloed of haar is.

za aug 19, 2017 10:37
Profiel

Images: 24
Haarcode: 2a N ii
Antwoord met een citaat
Sien schreef:
Sja. Sommige mensen vinden ook dat iedereen maar bloed moet doneren.

Zoals ik :smile Iedereen wel zijn leven redden omdat anderen zo goed waren om hun bloed te doneren, maar het zeker zelf niet doen dan.

za aug 19, 2017 12:01
Profiel Personal album
Langhaartje

Haarcode: 1b F ii
Lengte: 0,5/43/??
Antwoord met een citaat
Ik vind ook dat iedereen dat zelf moet weten en een ander geen verantwoording schuldig is. Het is wel heel vervelend als je dat soort commentaren krijgt en dan op de koop toe nog voor egoïst wordt uitgemaakt. Dat haat ik echt!

za aug 19, 2017 12:30
Profiel WWW
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Pie schreef:
Sien schreef:

Zoals ik :smile Iedereen wel zijn leven redden omdat anderen zo goed waren om hun bloed te doneren, maar het zeker zelf niet doen dan.
Nou ja, kijk, jij hebt goede redenen om het te doen. Je hebt daar, neem ik aan, goed over nagedacht. Mensen die hun haar doneren, hebben daar ook goed over nagedacht, en mensen die iets anders doneren (geld, sperma, organen, you name it) hebben daar allemaal hun eigen redenen voor. En mensen die ervoor kiezen om iets níet te doneren, hebben daar evengoed hun redenen voor. Als jij het raar vindt als iemand een ander voor egoïst uitmaakt omdat 'ie z'n haar/sperma/orgaan/weefsel (voor of na overlijden is me om het even)/geld níet doneert maar in één adem aangeeft dat je wél vindt dat iemand die ooit bloed ontvangt omdat dat zijn leven zou kunnen redden dan ook zelf bloed moet geven, dan respecteer je dus die keuze niet. Dan zeg je eigenlijk precies hetzelfde. Of je iemand's leven ermee redt, maakt voor de discussie niet wezenlijk uit. Het gaat over persoonlijke keuzes van mensen, waar een ander hoegenaamd niks mee te maken heeft.

Maar even een andere kijk op de zaak. Ik lees hier best wel bovengemiddeld vaak over mensen die op- en aanmerkingen hebben op iemand's haar. Soms is dat vermakelijk om te lezen, herkenbaar ook. Maar je kunt je ook afvragen of je (niemand persoonlijk hoor, gewoon algemeen) niet bij jezelf te rade moet gaan of je je niet bovengemiddeld veel aantrekt van wat mensen van je (haar) vinden. Mensen vinden nou eenmaal van alles, of ze er nou wel of niet iets mee te maken hebben. Als je steeds geraakt of geïrriteerd bent omdat iemand opmerkingen maakt over je haar en je bent niet in staat om dat naast je neer te leggen, zegt dat misscien ook wel wat over je gevoel van eigenwaarde. Want ja, die ander zegt het, maar het is aan jou om je er wat van aan te trekken of niet.

za aug 19, 2017 12:58
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2c N i
Lengte: 57/67/100
Antwoord met een citaat
Sien schreef:

Maar even een andere kijk op de zaak. Ik lees hier best wel bovengemiddeld vaak over mensen die op- en aanmerkingen hebben op iemand's haar. Soms is dat vermakelijk om te lezen, herkenbaar ook. Maar je kunt je ook afvragen of je (niemand persoonlijk hoor, gewoon algemeen) niet bij jezelf te rade moet gaan of je je niet bovengemiddeld veel aantrekt van wat mensen van je (haar) vinden. Mensen vinden nou eenmaal van alles, of ze er nou wel of niet iets mee te maken hebben. Als je steeds geraakt of geïrriteerd bent omdat iemand opmerkingen maakt over je haar en je bent niet in staat om dat naast je neer te leggen, zegt dat misscien ook wel wat over je gevoel van eigenwaarde. Want ja, die ander zegt het, maar het is aan jou om je er wat van aan te trekken of niet.

Sommige mensen zijn nu eenmaal bovengemiddeld gevoelig of HSP. Gaat gepaard met een hoop mooie voordelen in het leven, maar ook een hoop nadelen. Is niet echt iets waar je wat aan kunt doen. Je kunt nog wel wíllen en je voornemen om je ergens niks van aan te trekken, toch komt het binnen en dat iedere keer weer opnieuw. Dat is gewoon vervelend. Jezelf ergens tegen harden is makkelijker gezegd dan gedaan als je gevoelig bent. Je kunt wel doen alsof tegen je omgeving, maar dat maakt het er voor jou persoonlijk niet minder rot op. Het probleem is juist dat andere mensen niet beseffen wat ze veroorzaken met hun woorden of daden. Het is eenvoudiger voor die mensen om gewoon eens een keer hun waffel te houden, dan je eigen gevoel uit te moeten zetten.

za aug 19, 2017 13:13
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Niet alles is meteen een kwestie van hooggevoeligheid. Veel vaker is het een kwestie van onzekerheid. Die onzekerheid is aan te pakken. Je eigen onzekerheid staat los van de botheid van mensen of de meningen die ze menen te moeten uiten. Dat is domheid, botheid, brutaliteit, zeg het maar. Maar aangezien er voor domheid nog steeds geen medicijn gevonden is, kun je maar beter zorgen dat je zelfbeeld in orde is en dat je dergelijke opmerkingen (wat makkelijker) naast je neer kunt leggen. (Ver)wachten (op de dag) dat die ander leert z'n waffel te houden is ijdele hoop.

za aug 19, 2017 13:25
Profiel

Images: 24
Haarcode: 2a N ii
Antwoord met een citaat
Sien schreef:
Pie schreef:
Sien schreef:

Nou ja, kijk, jij hebt goede redenen om het te doen. Je hebt daar, neem ik aan, goed over nagedacht. Mensen die hun haar doneren, hebben daar ook goed over nagedacht, en mensen die iets anders doneren (geld, sperma, organen, you name it) hebben daar allemaal hun eigen redenen voor. En mensen die ervoor kiezen om iets níet te doneren, hebben daar evengoed hun redenen voor. Als jij het raar vindt als iemand een ander voor egoïst uitmaakt omdat 'ie z'n haar/sperma/orgaan/weefsel (voor of na overlijden is me om het even)/geld níet doneert maar in één adem aangeeft dat je wél vindt dat iemand die ooit bloed ontvangt omdat dat zijn leven zou kunnen redden dan ook zelf bloed moet geven, dan respecteer je dus die keuze niet. Dan zeg je eigenlijk precies hetzelfde. Of je iemand's leven ermee redt, maakt voor de discussie niet wezenlijk uit. Het gaat over persoonlijke keuzes van mensen, waar een ander hoegenaamd niks mee te maken heeft.

Je moet niet zo zwart-wit zijn en alles over dezelfde lijn trekken. Er zijn grote verschillen in wat je doneert.

- haar: is geen noodzaak en iedereen kan het, dus is het niet gepermiteerd om commentaar te geven op een ander
- organen: groeit niet terug en is een zware opoffering
- sperma: geen tekort aan veronderstel ik, en is ook geen noodzaak
- geld: dat is een discussie apart waar ik geen zin in heb :p
- bloed/plasma: levensnoodzakelijk, er is een tekort aan, en je kiest er niet zelf voor of je het krijgt. Als je het nodig hebt krijg je het, zelfs al weiger je om zelf te doneren. Maar voor de rest redt het wel uw leven, of dat van een dierbare. Dat is puur egoïsme. Dat is hetzelfde als niet bijdragen aan de ziekenkas, maar wel van de voordelen gebruik maken.

za aug 19, 2017 13:31
Profiel Personal album
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Oh nou, ik kan heel veel redenen doneren over de noodzaak van het doneren van organen. Iets met een groot tekort waardoor de kwaliteit van leven van heel veel mensen echt te wensen overlaat en mensen eerder stervan dan ze zouden doen als er wél een passend orgaan was. Die je trouwens ook postuum kunt doneren. Voel je niks van. Krijg je trouwens ook als je zelf geen donor bent.

Sperma: Kijk eens hoeveel mensen er een kinderwens hebben maar niet de mogelijheid om er eentje te maken door bijvoorbeeld slecht eigen sperma, homokoppels, een vererfbare aandoening op het y-chromosoom of in de familie van de man. Sperma maakt je lichaam gewoon weer aan, het doet geen pijn om het te doneren, je maakt er mensen enorm gelukkig mee.

Geld: Goede doelen genoeg. Etc.

Ik kan ook redenen noemen om het niet te doen:

Organen: Niet in overeenstemming met je religie, je gezondheid laat het niet toe, je vindt het eng, je wil compleet en onversneden je kist in etc.

Sperma: Niet elke man zit erop te wachten dat er na zoveel jaar ineens een na-zaadje voor de deur kan staan. En aangezien anoniem donorschap is opgeheven, is die kans aanwezig.

Geld: Eeeeeeeh, strijkstok waar teveel aan blijft hangen. Bijvoorbeeld.

Bloed: Niet toegestaan volgens je religie, wisselende seksuele contacten, chronische bloedarmoede, homoseksueel, bang voor de naald.

Allemaal redenen. En allemaal legitiem, aangezien het niet aan wie dan ook is om te oordelen over de reden van een ander. Nogmaals, het gaat over het respecteren van de keuzes van iemand, of je het er persoonlijk nou wel of niet mee eens bent. Of je het persoonlijk nou wel of niet anders zou doen. En daarmee erkennen dat er geen zwart of wit is, maar minstens 50 tinten grijs.

za aug 19, 2017 13:48
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Haar:
voor: Mensen die geen haar hebben kunnen heel veel hebben aan een pruik. Er is tekort aan donorhaar.
tegen: Je hebt zo lang gespaard dat je het zonde vindt om het af te knippen.

En weet je, het mag allemaal! Je bent net zo'n geweldig mens als je het niet doneert als wanneer je het wel doneert. Het is niet aan een ander om daar een oordeel over te vellen.

za aug 19, 2017 13:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 289 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Volgende