Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr sep 21, 2018 13:25

Antwoord op onderwerp  [ 289 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Commentaar op je haar 
Auteur Bericht
Langhaartje

Images: 0
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Commentaar op je haar
Ik vind ook dat men de (niet-)keuzes van een ander moet respecteren.
Ik vind het wat ver gaan om mensen die geen bloed doneren dikke egoïsten te noemen. Dat is een beetje hetzelfde verhaal als met vegetariër of veganist zijn en dan vleeseters uitmaken omdat dierenleed hen niet zou kunnen schelen.

za aug 19, 2017 15:01
Profiel

Images: 24
Haarcode: 2a N ii
Antwoord met een citaat
Ik heb ook nog geen bloed gegeven, maar ik geef dan ook gewoon toe dat ik (voorlopig) een egoïst ben, ipv het proberen goed te praten met het argument dat iedereen een eigen keuze heeft. De meeste gegeven redenen om het niet te doen zijn dan nog niet eens eigen keuze, maar belet door opgelegde regels.
Ze zouden het geven van bloed aan niet-donors (die wel in staat zijn om het te geven) extra duur moeten maken, en donors gratis ofzo. Dan is het weer wat eerlijker.

Athanasia schreef:
Dat is een beetje hetzelfde verhaal als met vegetariër of veganist zijn en dan vleeseters uitmaken omdat dierenleed hen niet zou kunnen schelen.
Dat is niet hetzelfde, een vleeseter heeft er geen voordeel aan dat iemand anders vegetariër is. Een niet-donor heeft wel voordeel van donors wanneer hij bloed nodig heeft.

za aug 19, 2017 15:37
Profiel Personal album
Langhaartje

Images: 4
Lengte: 68/103/100
Antwoord met een citaat
niet iedereen kan/mag doneren.
ik heb bloed gedoneerd maar na een aantal keren werd het afgeraden om nog weer te komen doneren. ik sta nu alleen nog op de lijst voor nood en voor stamcellen via het bloed mocht daar een match zijn.

ik geloof ook niet dat de wereld er beter an wordt wanneer bloedtransfusie voor niet-donoren duurder zou zijn als doneren. ik mag niet doneren en kan de extra kosten ook niet betalen, wat nu?

Pie schreef:
- sperma: geen tekort aan veronderstel ik, en is ook geen noodzaak

geen tekort aan sperma? ik weet niet hoe dat in belgie is maar in nederland is daar helaas wel een tekort aan. de voorraad in de spermabanken lopen steeds verder terug.

Sien schreef:
Er is tekort aan donorhaar.

waaruit blijkt dat er een tekort is aan donorhaar? bij bijvoorbeeld stichting haarwensen was een tijd terug nog een topic dat er zoveel haar op de plank ligt. jerry kan je daar vast meer over vertellen.

za aug 19, 2017 15:41
Profiel Personal album
Langhaartje

Lengte: 3/20/50
Antwoord met een citaat
Ja, er ligt haar op de plank, maar dat betekent niet dat er geen haar nódig is. Haarwensen maakt pruiken voor kinderen, maar bijvoorbeeld grijs haar voor volwassenen die van zichzelf ook grijs haar hadden, is er nauwelijks.

za aug 19, 2017 15:45
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b F ii
Lengte: 0,5/46/??
Antwoord met een citaat
De stichting haarwensen maakt pruiken voor kinderen en niet voor volwassenen.
Grijs haar is dan ook niet gewenst. Ik ga gauw weer kijken naar het jaarverslag want daarin staat (na mijn aandringen)
sinds een paar jaar ook in hoeveel haar ze in voorraad hebben.
De vorige keer was dat ruim 2500 kilo!!!

za aug 19, 2017 15:59
Profiel WWW
Langhaartje

Antwoord met een citaat
Sien schreef:
Ja, er ligt haar op de plank, maar dat betekent niet dat er geen haar nódig is. Haarwensen maakt pruiken voor kinderen, maar bijvoorbeeld grijs haar voor volwassenen die van zichzelf ook grijs haar hadden, is er nauwelijks.

grijs haar zal denk ik altijd een tekort blijven. maar weinig mensen die gezond lang grijs haar hebben en dat vervolgens ook nog willen doneren.

nu weet ik alleen nog niet waaruit dat tekort blijkt en waar het haar dan wel een zou moeten.
grijs haar kan ik niet doneren maar als er ooit een stuk af gaat dan heb ik liever dat het ergens terecht komt waar het goed gebruikt kan worden dan bij een stichting waar al vele kilo's ongebruikt op de plank liggen.

za aug 19, 2017 16:07
Profiel Personal album
Langhaartje

Lengte: 3/20/50
Antwoord met een citaat
Absoluut! Maar er zijn meer instanties dan Haarwensen! Google maar.

Is dus een probleem inderdaad; aangezien niet-verven niet gangbaar is en lang grijs haar ook niet, is er ook weinig donorhaar in natuurlijk grijs. Grijs haar is niet slechter/ongezonder dan een andere kleur haar, laat staan dan gekleurd haar dat eigenlijk ook postduifghijs is. Helaas is het meer gebruikelijk om voor kort te gaan, boven een zekere leeftijd.

Haha, heb net besloten om voor minimaal halverwege rug te gaan. In prachtig grijs. Hoewel, grijs? Dat is geen grijs, dat is glitter dat uit m'n hoofd groeit.

zo aug 20, 2017 18:46
Profiel
Langhaartje

Antwoord met een citaat
dat er meer zijn dat weet ik. jammer dat je niet gewoon mijn vraag wil beantwoorden.

maargoed de discussie begon allemaal bij de opmerking richting Pha en ook pha heeft geen grijs haar dus geen noodzaak om het te doneren.

zo aug 20, 2017 19:19
Profiel Personal album
Donshaartje

Haarcode: 1c N ii
Lengte: ??/bsb/??

Antwoord met een citaat
Mijn ouders: je gaat morgen naar de kapper toch?! Laat een bob/lob knippen zal je leuk staan...
Ik: nee!!!! BAH!

vr sep 01, 2017 22:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 289 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29