Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma nov 19, 2018 14:06

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Haar broos als ik niet was 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 1a F ii
Lengte: 45/79/100
Antwoord met een citaat
Bericht Haar broos als ik niet was
Hey allemaal!

Een probleem waar ik al lang moeite mee heb is dat mijn haar er schijnbaar niet van houdt als ik lange tijd niet was. Ik weet dat wassen eigenlijk niet goed is en je sebum moet koesteren, maar dat lijkt niet te werken bij mij. Het maakt me niet zo veel uit om met een vettige kop rond te lopen dus ik was mijn haar maximum 2 keer per week. Vroeger deed ik dat maar 1 keer per week, maar mijn haar wordt zo gevoelig dan! Soms was ik enkel met conditioner, gewoon om een beetje zachtheid terug te krijgen. De punten worden broos, ik krijg enorm veel knopen, het wordt ruw,... Is dat normaal? Het lijkt niet uit te maken hoe goed ik mijn haar verzorg; hoeveel olie ik er ook op smeer, hoe lang ik mijn maskers ook laat intrekken, het wordt altijd weer droog. Ik gebruik trouwens ook geen producten met slechte dingen erin ofzo, dus het ligt niet aan siliconen of weetikveel. Iemand een idee?

ma okt 16, 2017 14:00
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2c N i
Lengte: 57/67/100
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Haar broos als ik niet was
Dit is wel een bekend iets dat bij sommige haartexturen meer voorkomt dan bij andere. Bij mij werkt het dus ook niet om mijn haar weinig te wassen, het wordt dan meestal juist lelijker. Ik weet niet zo goed wat je er verder aan kunt doen, behalve gewoon toegeven aan wat je haar nodig heeft. Op LHC kwam ik daar laatst ook nog een topic over tegen. Veel mensen zeiden ook dat ze hun haar soms wel dagelijks opnieuw nat moeten maken om het vocht te herstellen.

ma okt 16, 2017 14:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]