Hairfair
http://hairfairforum.be/

Haren meten
http://hairfairforum.be/viewtopic.php?f=10&t=32

Auteur:  Pha [ di jul 26, 2011 12:53 ]
Berichttitel:  Haren meten

Om te kunnen zien of je haren gegroeid zijn, is het belangrijke een manier van meten te hebben die constant is. Daarvoor heb je een vast punt nodig, zoals de haargrens aan het voorhoofd. Neem een meetlint en zet het begin ervan aan je haargrens. Laat daarna het mooi over het midden van je hoofd vallen. Laat iemand aflezen tot waar je haren komen.

Een foto ter verduidelijking. De rode streep toont de aanzet van je haren. De roze lijn is het meetlint dat van je voorhoofd tot aan de einde van je haarpuntjes valt.

Afbeelding

Zo kan je noteren hoeveel je haar elke maand is gegroeid. Veel leden zetten ook graag hun lengte in hun signature en daar staan dan drie getallen. Bv. 50/60/70

50 cm is de lengte waarop die persoon is begonnen
60 cm is de lengte die de persoon nu heeft
70 cm is de lengte die de persoon graag wil bereiken

Auteur:  x.Daniek [ zo aug 21, 2011 17:45 ]
Berichttitel:  Re: Haren meten

Hihi ik dacht eerst; HUH? Dit is een vooraanzicht, je moet toch geen zij-scheiding maken
en dan vanaf daar meten? Domme ik, kwam er daarna achter dat het een zij-aanzicht is.
Wel handig, een topic ter verduidelijking, want toen ik op dit forum terecht kwam, meten
ik op de verkeerde manier.

Auteur:  Molletje [ zo aug 21, 2011 22:00 ]

Heb je ook weer een maandelijkse meettopic?

Auteur:  Aisha [ ma aug 22, 2011 12:14 ]

tegenwoordig doe ik het andersom, als ik alleen ben en ik wil toch de lengte weten, dan hang ik de onderkant van het meetlint gelijk met mijn haar, en kan ik bij mijn haargrens zien hoe lang het is.

Auteur:  SiaRa [ ma aug 22, 2011 15:57 ]

he, dat is ook een goeie! :)

Auteur:  Marcella [ vr sep 09, 2011 10:33 ]

Ik vind het zelf meten erg moeilijk, eerlijk gezegd. Ik meet dan 3x, en ik krijg telkens een iets andere uitslag. Ik vind het lastig om mijn haar echt goed strak te trekken en het meetlint dan nog goed te houden. Ik heb het ook andersom geprobeerd (dus op z'n kop hangen en meetlint bij nekaanzet) maar dat was nog moeilijker. En toen was mijn haar ook opeens 'langer' ;), dus niet echt betrouwbaar.
Hebben jullie nog tips?

Auteur:  Aisha [ vr sep 09, 2011 11:44 ]

jij bedoelt dat je ondersteboven gaat staan en dan meet?

dat was niet wat ik bedoelde, ik bedoel dat je gewoon meet zoals je dat normaal doet maar dan draai je het meetlint om.
dus de 1 komt bij je hemline en dan zie je bij je voorhoofd op het meetlint hoe lang het is.

Auteur:  Marcella [ vr sep 09, 2011 13:26 ]

Ja, ik snap dat dat wat anders is hoor :) Alleen ik had het dus ondersteboven geprobeerd maar dat werkte ook niet ;). Mss moet ik het gewoon aan iemand anders vragen, maar eigenlijk vind ik dat een beetje stom klinken: "Zeg, wil jij mijn haar even opmeten?" :gniffel

Auteur:  fairy666tale [ vr sep 09, 2011 14:51 ]

Gebruiken jullie ook echt een voor naaiwerk gebruikt meetlint (dus zo'n zachte)?
Want dan kan je hem gewoon bij je haargrens vasthouden met een vinger, hem met een vinger van dezelfde hand ook vasthouden aan het eind van je scheiding en dan valt de rest van het lint met je haar mee. En dan kun je makkelijk met je andere hand voelen waar je haar eindigt.

Auteur:  Marcella [ vr sep 09, 2011 18:19 ]

Ik heb er 1 van plastic ;) zo eentje van het voedingscentrum om te kijken of je taille te dik is :gniffel

Auteur:  Sigunne [ za sep 10, 2011 01:37 ]

Marcella schreef:
Ja, ik snap dat dat wat anders is hoor :) Alleen ik had het dus ondersteboven geprobeerd maar dat werkte ook niet ;). Mss moet ik het gewoon aan iemand anders vragen, maar eigenlijk vind ik dat een beetje stom klinken: "Zeg, wil jij mijn haar even opmeten?" :gniffel

Dat went wel ^^

Auteur:  Marcella [ za sep 10, 2011 18:07 ]

:gniffel

Auteur:  Pie [ ma sep 12, 2011 21:11 ]

fairy666tale schreef:
Gebruiken jullie ook echt een voor naaiwerk gebruikt meetlint (dus zo'n zachte)?
Want dan kan je hem gewoon bij je haargrens vasthouden met een vinger, hem met een vinger van dezelfde hand ook vasthouden aan het eind van je scheiding en dan valt de rest van het lint met je haar mee. En dan kun je makkelijk met je andere hand voelen waar je haar eindigt.

Ik doe dat met zo'n lint, maar ik heb ook constant een andere lengte. Ik meet dat dan 5-6 keer en gok maar welk het ongeveer zal zijn. Ik denk dat dat bij bepaalde lengtes (zoals de mijne) lastiger is om te meten omdat armen niet zo flexibel zijn naar achter toe.
Ik ben ook niet zo'n gelover in groeispurten en kalme maanden. Soms zie ik in het overzicht van iemand bvb een maand 3 cm staan en de volgende maand 1 cm, terwijl de overige maanden 2 cm waren. Dan denk ik, het is de eerste maand gewoon slecht gemeten.

Auteur:  Marcella [ ma sep 12, 2011 21:42 ]

Ik zie wel echt duidelijk hoeveel mijn haar groeit gelukkig, lang leve uitgroei ;)

Auteur:  Pha [ ma sep 12, 2011 22:35 ]

Pie schreef:
Ik doe dat met zo'n lint, maar ik heb ook constant een andere lengte. Ik meet dat dan 5-6 keer en gok maar welk het ongeveer zal zijn. Ik denk dat dat bij bepaalde lengtes (zoals de mijne) lastiger is om te meten omdat armen niet zo flexibel zijn naar achter toe.

Als ik zelf meet is dat ook nooit accuraat, ik laat het meten en dan klopt het wel :)

Auteur:  Rusalka [ di sep 13, 2011 17:38 ]

Meestal meet ik het 3x en dan zitten er altijd wel 2 ongeveer dezelfde metingen tussen. Als het teveel verschilt (bv 1cm) dan meet ik het gewoon nog een paar keer :bloos Ik heb ook met streepjes op de deur gewerkt, maar dan verschilt het vaak teveel (zal m'n hoofd wel niet recht houden ofzo). Maar wel leuk om streepjes te zetten, het ziet er dan nog langer uit dan op een foto XD (ik wil het graag langer).

Auteur:  linhabraken [ zo jun 24, 2012 23:11 ]

Oud topic maar ik heb er even een vraag over.. Ik heb nog steeds een diagonale bob, dus mijn haren in mijn nek zijn korter dan aan de voorkant. Hoe moet ik het dan meten?

Auteur:  Aisha [ ma jun 25, 2012 08:54 ]

ik zou het doen op de manier die hier omschreven staat. dan weet je misschien niet precies de lengte, maar dan heb je wel een vast punt van waaruit je meet. dan kun je goed bijhouden hoeveel groei je hebt over een periode.
bovendien neem ik aan dat het de bedoeling is om alles uiteindelijk een beetje een lengte te krijgen?

Auteur:  linhabraken [ ma jun 25, 2012 11:39 ]

linhabraken schreef:
Oud topic maar ik heb er even een vraag over.. Ik heb nog steeds een diagonale bob, dus mijn haren in mijn nek zijn korter dan aan de voorkant. Hoe moet ik het dan meten?

Jaa dat klopt! Uiteindelijk wel! Ik heb het al aangepast. Het is dan maar 40 cm :( wat kort vergeleken met jullie.. Maar we gaan er gewoon voor! Bedankt voor je antwoord!

Auteur:  Gitte [ ma jun 25, 2012 14:46 ]

Ik ben op 43cm begonnen dus ongeveer dezelfde lengte als jij, en er zijn nog veel HF'jes die op die lengte zijn begonnen hoor troost je :p

Auteur:  Aisha [ ma jun 25, 2012 14:56 ]

mijn haar is 43 cm :) het voordeel van beginnen met kort haar is dat het echt snel groeit.
als je eenmaal op taille zit groeit het nog even snel, maar valt het vaak minder op :)
en toen ik voorbij Tailbone was ging het voor mijn gevoel echt superlangzaam.

Auteur:  Skjønnhår [ do jul 05, 2012 09:40 ]

Krijg bijna zin om ook opnieuw te groeien, hahaha!

Auteur:  linhabraken [ do jul 05, 2012 20:17 ]

Aisha schreef:
mijn haar is 43 cm :) het voordeel van beginnen met kort haar is dat het echt snel groeit.
als je eenmaal op taille zit groeit het nog even snel, maar valt het vaak minder op :)
en toen ik voorbij Tailbone was ging het voor mijn gevoel echt superlangzaam.

Ik zou willen dat ik jullie fotoalbums ook kon zien, heb echt t gevoel dat ik nu de enige ben met kort haar hier XD

Auteur:  goudenlokjes [ zo feb 17, 2013 21:10 ]

Oh! Ik meet vanaf de onderkant van me haar! Ik vond het al zo kort klinken haha.
40 cm vanaf daar maar het is al op bh bandje lengte inmiddels [yeah]

Auteur:  Mavelle [ ma apr 28, 2014 09:03 ]

Hahaha goed dat ik dit topic nu gevonden heb. Ik had al een haar uitgetrokken en die gemeten. Die was zo'n 35 cm. Maar als ik vanaf de haargrens naar de onderkant meet dan kom ik op ca 58cm. Dat scheelt nogal. Ik heb mijn haar in laagjes dus jullie methode is wel wat betrouwbaarder ;). Ik zal mijn vriend ook eens laten meten, kijken of we op hetzelfde uitkomen.

Alle tijden zijn GMT + 1 uur